gyml - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2023-10-16

Rendeltem néhány fittinget, csövet és egy forgattyúsház szellőztető olajlecsapatót, mert az olajhűtő helyét és a kartergáz kezelését át szeretném alakítani. Sajnos a listában látható AN8 AN10 kulcs nincs raktáron.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2023-10-14

Korábban 6ezres fordulatszám felettl néha megragadt a kuplung és vagy lábbal kellett kihúzni, vagy 1-2 másodperccel később jött vissza magától. Mivel már mindkét munkahengert cseréltem, folyadékot többször is, a kinyomócsapágy és a kuplung is látszólag rendben, ezért az utolsó hibás alkatrészt is kicserélem. A munkahenger tartójának egyik lába és a pozícióban rögzítő tüske is le volt törve. Bár nehezen hiszem el hogy ez okozná, de hátha mégis.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2023-10-12

Az eredeti V6 hűtőventilátor és keret majdnem 7kg és az autó "elején" van. Szeretném kissé csökkenteni a tömeget (főleg a tengelyektől távol eső terhelést), ezért beszereztem egy 16 colos slim Mishimoto ventilátort és egy beépítő szettet. Ez így 1.8 kg súlyú. Tudom a különbség nem sok, de ha több helyen is tudok néhány kg-t faragni az már érezhető lehet Elvileg ez a ventilátor nagyobb mennyiségű levegőt is tud szívni, mint a gyári 2 db kicsi, ezért ezzel és az új vízhűtővel a hűtés is javul.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2023-10-05

Átszakadt a hővédő lemez a kipufogó felett ezért egy nagyobb alátéttel felfogattam. Most újra csendben van, nem zörög.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2023-10-05

Időszerű volt az olajcsere és újra Motul 10W60at kapott. Sajnos 4 literest vettem, ezért mehettem újra az olajboltba pótlásért.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2023-10-04

Időközben kikerült a régi 3.0 V6 az autóból és a hengerfejet levéve a 2-es hengerben egy dugattyútörés fogadott. A hajtókar sem úszta meg.
Amennyiben lehetséges lesz és a főtengely jó, akkor felhasználom egy tartalékmotor építéshez az ép részeket.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2023-10-03

Beszereztem néhány műanyag elemet. A hátsó vonószem takaró hiányzott, a zárhídon levő műanyag törött volt, a ködlámpa kereteket pedig majd át szeretném kicsit alakítani és légbeömlőként használni.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2023-09-26

A tavaly nyári Hungaroringes pályanapokon amikor 30 fok felett volt a levegő hőmérséklete, akkor néhány kör után be kellett iktatni hűtőkört, mert kezdett a motor elmelegedni. Rendeltem egy nagyobb hőleadásra képes vízhűtőt, bár inkább a motorolaj melegedett, de azért ez sem árt.
208 GBP -be került maga az alkatrész, a többi posta+vám+ÁFA.

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2,2 JTS // 2023-08-30

Az autóban egyre jobban lehetett érezni a benzin szagot. A szivattyú műanyag háza volt elrepedve. Az eredeti VDO-Siemens pumpa elég drága, ezért egy Delphi darabbal cseréltem.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2023-07-16

Idő közben leszereltem a hengerfejeket és az olajteknőt. Ez a motor már volt szétszedve. Az egyik dugattyú tetején jobban, kettőn kisebb mértékben látszik hogy valamit "megevett". Feltehetőleg a a perselyeket is cserélték. A hajtókat és főtengely csapágyakból 1-1 db-ot szedtem csak le az olajpumpától távolabbi oldalon és mindegyik szinte hibátlannak tűnt, ezért nem is fűztem szét. Remélhetőleg a gyűrűket is cserélték amikor szét volt szedve. Az olajteknő csavarjaiból viszont kettő is beletört, ezeket szenvedés volt kiszedni.
A hengerfejeket a győrzámolyi 2T+M síkolta. A szelepeket becsiszolta és a szelepszár szimmeringeket kicserélte. Payen tömítéskészletet vettem, ezek is ebből származnak.
A további összerakás folyamatban csak sajnos kevés az időm.