gyml - főkép
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2018-10-05

Mivel ekkor már tudtam hogy az autó egy ideig állni fog, ezért csak egy olcsó alapszervízt kapott.
Egy olcsó Eneos 10W40 olajat öntöttem bele a már 2 éves és kb 25 ezret futott helyett és jó adag kínlódás után kicseréltem az olajszűrőt is. Ezek csak arra az időtartamra kellenek bele ameddig a felújítása elkészül.
Olaj: 11700 HUF
Olajszűrő: 1037 HUF
Néhány egyéb apróság: 1800 HUF

 
>> EseményAlfa 156 SportWagon // 2018-09-22

A nagy utazás Ingolstadt és Győr között természetesen rendszám vétellel és biztosításkötéssel indult. Sajnos mivel már elég rég történt ezért nem emlékszem pontosan ezekre mennyit fizettem, de biztosan nem kevesebbet mint 150 EUR. A tankolás és a pályamatricák árát sem tudom pontosan.
Maga az út kis félelemmel indult hogy kibírja-e a kb 700km-t. A kuplung nagyon mélyen fogott (a felső munkahenger engedi az olajat, a gumi borítás egy része teljesen eltűnt) és a fék is furcsán fogott a 159-esem után. De végül nem volt semmi probléma, simán hazaértem vele óvatos tempóval és nagyobb követési távokat tartva.

Papírok 150 EUR =48.000 HUF
2 tank benzin 40.000 HUF
pályamatricák 5.000 HUF

 
>> EseményAlfa 156 SportWagon // 2018-09-22

Az eladó elég pontosan írta le, leszámítva hogy kicsit több rozsda volt rajta mint gondolta. A vételár gyakorlatilag a "tuning" cuccok ára és autó ajándék.
Ragazzon közép és végdob
Goodrich fém fékcsövek
Wichers toronymerevítő
jobb oldali GTA dizájnos TYC lámpa
TSW Imola 8x17-es felni
Eibach Pro-kit futómű (lengéscsillapító+rugó)
egy nagyobb doboznyi pótalkatrész

 
>> EseményAlfa 156 SportWagon // 2018-09-22

Az autó vételnél szinte kizárólag csak külföld jöhetett szóba, mert olyan kellett, aminek a forgalmijában be van jegyezve az ültetés és minden egyéb. Így ez átíratható a magyar forgalmiba is és legálissá válik.

Kis keresgélés után találtam Németországban Ingolstadtban egy megfelelő autót. Ez számomra azért volt előnyös, mert a munkahelyem miatt van ott sok barátom és mivel egyik pont akkor ment haza ezért vele kiautóztam, nála aludtam, a felesége reggelit csinált nekem, utána még az autót is segített megvenni és rendszámot venni hozzá.

Mivel az eladó a hirdetésben leírta, hogy a légtömegmérő rossz benne, ezért ezt előre megvettem és úgy állapodtam meg vele, hogy megveszem 300 EUR-ért a kocsit, ha működőképes lesz és lábon el tudom hozni.



300 EUR = 96.000 HUF
légtömegmérő 20.000 HUF

 
>> EseményAlfa 156 SportWagon // 2018-09-22

Egy korábban indult project mára (2020.12.25) ért abba a fázisba, hogy blogbejegyzés formájában elkezdjem dokumentálni a történteket. Ez és néhány bejegyzés a múltban játszódik, majd remélhetőleg 2021 elejétől már jelenidőben fogok mesélni.

A Project 156 2018 nyarán indult. Egyre többet olvastam a pályaautózásról és egyre több videot láttam youtubeon, ezért elkezdett érdekelni. Rájöttem hogy nekem kell egy olyan autó, ami legális az utcán, de olyan módon fejleszthető, hogy például a Hungaroringen is lehet vele kellemesen autózni. Nem szeretnék versenyautót, nem akarok senkinél sem gyorsabb lenni, csak meg szeretném tapasztalni hogy milyen élmény a pályanapozás és érdekel hogy mit lehet/kell módosítani egy autón ahhoz hogy ott is használható legyen.

Mivel ennek a tervnek az alapja egy megfelelő autó és mivel Alfa rajongó vagyok, ezért elkezdtem keresni egy 156 V6-ot. A GTA sajnos már nagyon drága, és amatőr is vagyok, ezért egy 2,5 Bussot kezdtem el keresni.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2013-12-23

Ismét eltelt kb 15 ezer km és eljött az olajcsere ideje. Kapott új Selenia Racing 10W60-at, MANN W 714/4-es olajszűrőt, Knecht LX 914-es légszűrőt, Müller FC101-es pollenszűrőt és 4 db NGK BKR6EKPA és 4db PMR7A gyertyát. Ezeken felül ki kellett cserélni a termosztátot is egy Gates TH18188G1-es típusúra. Mivel most ráérek, ezért nagyrészét magam cseréltem. Nem volt olcsó és egyszerű sem, mert a Unixnál nem ment minden elsőre, de végül minden sikerült.
Km.: 182293

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2013-10-22

A jobb oldali féltengely csukló már egy ideje kopogott a bal kanyarokban. Végre sikerült kicserélni. Az alkatrész beszerzés nem volt egyszerű a Unix-nál. A 3. csukló lett a nyerő. :)

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2013-09-10

Egyik reggel azt vettem észre, hogy nem is esett, mégis pocsolya van a kocsi alatt. Kénytelen voltam rögtön venni az unixnál egy hűtőt.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2013-07-17

Kb 1 hete elromlott a bal első ablakemelőm. Cserélni kellett és csak újban találtam hozzá. Kicsit drága volt, de most legalább tökéletes. Az ablak beállításával azért még el kell töltenem egy kis időt! :)

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2013-06-02

A jobb oldali motortartó bak cserére szorult és a jobb oldali féltengely gumiharang is cserélve lett, mert a bilincs többször is leesett a régiről. Emellett a jobb oldali fényszóróban is ki kellett cserélni a HB3-as izzót, mert kb egy hete nem világított. Köszönet Csöriéknek a péntek délutáni munkáért!