156 SW 1.9JTD - főkép

Blog

2008-08-27
Szerviz

Izzítógyertya csere (1db. felmondta a szolgálatot) - kb. 8.000 HUF - 5 perc :) Légkondi-kompresszor csere - bontott felújítva - csak ki/beszerelés (csere) - 3/4 óra Klímagáz-feltöltés - mivel le kellett engedni a csere miatt - 25 perc :) Futómű, tünet: első, jobb oldali futóműnél kisebb nyekkenés Tovább »

2008-07-18
Generátorcsere!

Újabb szervíz, generátorcsere... konkrétan a generátor beszorult (megállt) csapágya - csonkja feladta a szolgálatot. Előtte éles karcos csapágyhangot adott ki. Menet közben töltéshiány-jelzés, autó leállít, motorháztető felnyit és nem mindennapi látvány fogadott: vörösen izzó fémcsonk maradt a gener Tovább »

2008-07-07
Köt. Szerviz folyt.

- váltóolaj-csere - hátsó Z-karok, csontszilentek cseréje (csak a szilent) - légzsák csatlakozó hiba a vezető űlés alatti részen, visszajelzett, hiba kiiktatva (computerrel) - hűtőventillátor csak nagy fordulatszámon indult be nagy hőfokon(főleg légkondival), az alacsony fordulat ellenállása cser Tovább »

2008-06-26
Légtömegmérő (LMM) csere

Egyre jobban kezdte elhagyni az erejét, alacsony fordulaton nehezen indult, könnyebben torpant az autó. Több Alfa-s barát tanácsára akik kipróbálták a járgányt mindenki a légtömegmérő cseréjére gyanakodott, ki is cseréltem, elmentem bontóba és egy alig használt, 15-20ezret futott balesetes Alfa 156- Tovább »

2008-06-26
Kötelező-szervíz

A 102.000-es vezérműcsere óta 172.000-nél cseréltettem a vezérműszettet (70k!!!), vízpumpát, bal oldali felső lengőkar zsírzása megtörtént - nincs nyekkenés. Klímakompresszor elkezdett csapkodni (ki-be kapcsolt), oka: mocsokkal és kosszal teli víz és klímahűtő, kitisztíttattam - ehhez szét kellett Tovább »

Autó adatlap

  • Típus:156 SW 1.9JTD
     Mindent erről a típusról
     Tagok, akik birtokolják a típust
  • Évjárat:2001
  • Színe:fekete gyöngy-metál
  • Jellemzők:
    Diesel Erő hajtja :) A nyomaték magáért beszél... autópályán széthajthatatlan, ha betartod a - tudomásom szerinti - 130-140-es utazósebességet (1.9JTD esetén).
  • Extrák:
    A szokásos SW-extrák: 2 elektromos ablak, elektromos ablaktető, automata klíma, könyöklő, csomagtérbe elválasztó hálózsák :), 16" alufelnik, gyönyörű fekete gyöngyház-metál!
  • Egyéb:
    Amielőtt megvettem (72.000km), nem sokat figyeltem fel az Alfákra, majd egyre több lett az útakon amint birtokoltam :))
    Le nem cserélném (most 158.000 van benne). Rendszeres karbantartás, kötelezőszervízek. Költöttem is rá, de nagyon meghálálja!

    Amire figyelni kell:

    - A LEGFONTOSABB szabály: szakihoz vidd az Alfád! ne bízd más gyártmányú autókkal foglalkozó szakikra (én is megjártam). Lehetnek ők is profik, de az Alfák csínját-bínját, titkait nem ismerik, sőt, le is próbálnak beszélni róla!!! Pedig egy nagyon hűséges, sportos, remek autó, annak ellenére, hogy nem könnyen szerelhető, ha nem bízod szakikra!
    Személy szerint az ALFA-Szamosi -hoz hordom mostmár rendszeresen. Nem is a legolcsóbbak, de azért kedvező áron, pontosan dolgoznak! Szakértelmük a profi szinten mozog, nagyon jó szakemberek dolgoznak a Szamosi mesternél! Sokmindenben segítenek és értik a dolgukat!
    Ne felejtsd el, hogy a gyors, olcsó és jó munkát nem lehet összepárosítani egyszerre. A háromból csak kettőt lehet elvállalni :) Szamosira a gyors és jó munka összeillik, kedvező árban! Előbb vidd el oda, diagnosztizálják és majd ha végignézed hogyan bánnak az autóddal nem fogod máshova vinni saját magadon kívül :) ...már ha értesz hozzá. Én nem értek és ezért rájuk bízom.

    - futóműnél szilentek és azon belül a Z-karok (kanyarstabilizátorok) cseréje amik hasonló kopogó hangot adhatnak ki kátyus útakon, mintha a külső csuklók vagy a toronycsapágyak kopognának kanyarodás közben.

    - ékszíj-vezető és ékszíj-feszítő (kettő együtt kb. 25ezer + munkadíj) görgők 60ezrenkénti, kopás miatti lecserélése, még mielőtt ledobja (esetleg felcséveli) a 70ezret kibíró Pirelli ékszíjat. A vezérműszíj max 70ezernél csere (kb. 60ezer szereléssel együtt, azzal nem volt gond).

    - időnkénti termosztát-csere odaszögezett 88fok motorhő elérésére(csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és nem lesz gondod a fűtéssel... télen :), de nyáron sem! :) )

    - légtömegmérő (más néven: LMM) bekoszolódása, ami teljesítménycsökkenést okozhat, avagy a nálam fellépett jelenség a Turbo-nyomás (nyomaték) bizonyos fordulatszámon való csökkenése vagy elvesztése (bizonyos fordulatszám fölött elfelejt húzni, nem gyorsul, hiába nyomod neki). Előfordulhat főleg ha a levegőszűrőt nem cseréled túl gyakran. Elég ha megtisztítod és 60-80-99%-os javulást érzékelhetsz (ez történt velem). Rosszabb esetben tönkremegy és teljes csere (bontott kb.15-18ezer, utángyártott kb. 30-40ezer, eredeti Bosch kb. 60ezer - utóbbi ajánlatos!)

    - légkondi ideiglenes karbantartása, ennek elmulasztása esetén légkondikompresszor cseréjére szorulhatsz, főleg ha már nyomja magából a koszos fém-darabkákat (új több 100ezer, bontott min. 20-30ezer, utángyártottat ne vegyél!). Szamosiéknál pl. elintéznek mindent.

    - nem utolsósorban: ne felejtsd el (főleg de főleg téli időszakok közben és után) bezsírozni, -olajozni, -kenni a kopó alkatrészeket (futómű, csapágy, görgők, szíjak) ami az alkatrészek és a teljes motor vagy akár a saját életed :) hosszabbíthatja meg ! ! ! Szamosiékat megkérheted rá, tudják mit és hol szükséges kicsavarni, anélkül, hogy szétessen az autód idő előtt. Kérdezz és kérj, ne hallgass! Minden hibát, szokatlan zajt jelezz! Fogják tudni mi lehet az.

Fotóalbum