Mutasd

>> Egyéb2014-02-09

Már régebben gondolkoztam, hogy a TS-t lecserélném egy JTD Alfára, de sosem volt lehetőségem erre. Januárban keresgettem a neten (céltalanul), majd az szemem elé került a hirdetés, amiben ezt a szépséget kínálják számomra reális áron. Felhívtam a tulajt, hogy mégis milyen állapotban van, van-e rá érdeklődő és a szokásos ilyenkor feltett kérdések. Telefonban elég megbízhatónak tűnt a tulaj (bár nem tudom mennyire lehet megbízni egy autót eladó személyben), így úgy döntöttem érdemes utazni több, mint 500 km-t, hogy személyesen is megnézhessem, kipróbálhassam a dolgokat. 2014. 02. 05-én mentünk is. fél napnyi buszozás és vonatozás után elértünk Galántára, ahol megnéztem az autót. A tulaj mondta is a hibáit, és azért én is hozzátettem ezt-azt. Őszintének kell lennem, az autó nem hibátlan. Van rajta pótolnivaló és javítanivaló, viszont őszinte. Nem rejtegeti a hibáit. A leglényegesebb számomra a motor, váltó, kuplung állapota volt. Miután mentem vele egy próbakört, számomra egyre pontosabban körvonalazódott, hogy nekem kell ez az autó. Sikerült megegyezni a tulajjal, elhozni és remélhetőleg hosszú ideig élvezni :)

Tennivalók:
Jobb oldali küszöbspoilert leszakadt, meg kell csinálni
Hátsó lökhárítóban van egy lyuk, behegesztem, majd fényezés
Jobb oldali féltengelycsuklót ki kell cserélni
Futóművet lassan fel kell újítani (még csak kezd kopogni, ezt már tapasztalt füllel hallom)
Hátsó ablaktörlőlapátot vennem kell rá, mert letörték az előző tulaj jóakarói
Meg van kicsit húzva a jobb hátsó sarka
Fel kell polírozni a lámpákat
Valamilyen lemezt meg kell néznem, mert mintha egy csavar meg lenne lazulva és valami rezonál, remélem apróság.
kb. ennyi a kezdeti beruházások listája.

A hazaút rendben ment, Galántáról Komáromba utaztunk, ott tankoltam 21 liternyi gázolajat (életemben először saját magamnak), bevásároltunk, megmutattam a Vasmacska panziót a kocsinak, majd benzinkúton autópálya-matricát vettem, és Budapest előttig nem is volt semmi probléma. 10 km-rel BP előtt elkezdett rázni az egész autó, nem tudtam mi lehet, így lelassítottam, átdöcögtem pesten, és az M3 első pihenőjén megálltam megnézni mitől is lehet. Semmi furcsát nem találtam. Az előző tulaj szerelője mondta, hogy a féltengely-csukló porfogója el van repedve, így arra gondoltam, hogy kavics vagy valamilyen kosz bekerült a csuklóhoz és az darálhatott. Ez lesz az első szervizelés, amit el fogok intézni. úgy 10 km-re BP után megunta a rázást és a maradék kb. 300 km-t gond nélkül jöttünk végig.
Km állás: 207 500

és mióta nálam van 208 ezer felett