Mutasd

>> Tuning és extra2013-05-26

Első próbálkozásra nem lett annyira jó az eredmény, amit szívesen néztem volna minden este, plusz sikerült a sebességmérőt is hazavágni, tehát vennem kellett új órát. Mivel 30€-ért találtam sebességmérőt, fordulatszámmérőt és középső óracsoportot, nem haboztam, azonnal megvettem. úgy voltam vele, hogy ha 2 hétig fog tartani a munka, akkor két hétig, mivel nem muszáj, hogy azonnal kicseréljem őket.
Kezdtem a kis mutatókkal. Darabokra szedtem, a következő pontok szerint:
1. Kis csavarokat kiengedni az átlátszó buránál (4 db)
2. Leszedni az átlátszó és a fekete műanyagokat (külön-külön is lejön és egyben is leszedhető, a fekete részt 3 fül tartja a házhoz)
3. az órák kiszedése a házból a következőképpen:
a) üzemanyag szintjelző- csak egyenesen ki kell húzni
b) az órát húzni kell, de 3 PIN-es csatlakozó tartani fogja, azt óvatosan ki kell tolni a foglalatból
c) a vízhőmérséklet jelzőt hátulról 3 anya tartja, ezeket egyszerűen meg kell engedni, levenni az alátéteket és kihúzni előre
4. Jöhet az órák szétszedése. Én az analóg mutatós órával kezdtem, mert az első próbálkozásnál is ez jött szét könnyedén. Most sem volt gond, simán lehúztam a mutatókat, a műanyag gyűrűt kivettem és a számlapot sem tartotta csak egy kis ragasztás, ami lejött óvatos felfeszítéssel. Mivel a másik óracsoportban voltak már lecsiszolt számlapjaim, így most nem csiszolgattam, csupán átcseréltem őket.
Az üzemanyag szintjelző és a vízhőmérséklet mutatót ugyan azzal a módszerrel szedtem szét: alulról a tengelyt egy fogóval megfogtam, majd egy másik fogóval lehúztam a mutatót, miután eltávolítottam a fekete műanyag borítást. Nagyon óvatosan kell csinálni!
5. A gyárban gondosan megtervezték, hogy miként lehet egyforma fényerőt kapni az órák másik végén. Már máshol is láttam, hogy a zöld fóliaréteg lecsiszolása után az izzók környékén sokkal erősebb volt a fény, mint a távolabb eső pontokon. Ez nekem is így volt első fordulóban, de nem hagyott nyugodni. Egyszerű ötlet, mondhatni paraszt ész: kell valami, ami közvetlen az izzóknál gyengíti a fényerőt. Először közönségek irodai papír lett volna a befutó, de azt hittem, hogy túlságosan is visszavesz a fényerőből, így füzetből téptem ki papírt és azt raktam az eredetileg fehér festékkel takart helyekre. Az eredmény jó lett, sokkal jobb, mint előtte.
6. Az összerakás. Ismét az órával kezdtem, gondoltam, hogyha azt a legkönnyebb szétszedni, biztos az lesz az egyik legegyszerűbb visszarakni. Tévedés. Ha kint az óra, és már össze van rakva, akkor következő a sorrend (legalább is nálam): mutatók le, számlap le, két kis fekete csavar kicsavar, így az átlátszó plexi rész külön lejön, az óra a helyére - 3 PIN-es csatlakozót összedug, vissza a plexit, vissza a számlapot, mutatókat. Csak úgy mellékesen mondom, hogy ez a legbonyolultabb a három közül. A vízhőmérséklet mutatót csak be kell tolni, majd a ház hátulján a 3 anyával rögzíteni, ez gyerekjáték. Az üzemanyag szintjelzőt pedig csak be kell tolni a helyére, de figyelni kell, hogy a szegénységjelző fehér elválasztó műanyagja a helyére üljön. Mivel nem tudtam 100%-ra, hogy a tengely nem fordult-e el, miután leszedtem róla a mutatót, így kivittem, bekötöttem a helyére, ráadtam a gyújtást és abban az állapotban dugtam rá a két szélső óra mutatóját. miután ezzel is kész voltam, behoztam az óracsoportot, rátettem a fülekkel felfogatott fekete műanyagot, majd a csavarral rögzített plexit.
Kész.

Képek:
1. - Az óracsoportról eltávolítva az átlátszó és fekete burkolat.
2. - A mutatók szétszedve, a képen látható, hogy levettem a hátsó vezető részt is, felesleges, de volt 2 óracsoportom, csak az egyiknél tettem meg.
3. - Különbség a csiszolatlan és csiszolt számlap között
4. - A vízhőmérséklet mutató kiszedése vagy épp összerakása :)
5. - Az üzemanyag szintjelző helye
6. - Az óra éjszaka csak úgy próbaképpen berakva.