142.800 km
Megálltam a lámpánál, de még csak nem is hirtelen. Másodpercekkel később jött a combo, nagy szerencse volt, hogy egyedül álltam sor elején. Ahogy az is mák, hogy nem tudatosan leléptem a fék pedálról.
Igazából úgy tűnik semmi komoly, a lökhárító kapott csak, semmi más. Minden ki lesz cserélve márkaszervízben, eredeti állapotra. Csak a tudat zavar, hogy sérült ...
Update: A lökéstől az amúgy sem túl bika (bal) hátsó rugó eltört, pár centit lentebb csúszott a tányér mellé. Aztán néhány nappal később, városba hazaérve le is csattant a rugó teljesen. Így most kényszer pihenés van cseréig. Az új Eibach Pro-Kit szett (48K) megérkezett, időpont megvan... Aztán irány az Olaszautók Háza szervíz.
Update2: Beépítették a pro-kit rugókat és elöl kapott a már kicsit fáradt gyári gátlók helyére új Bilstein B4 gátlókat is. (28K) Nagyon stabil, feszes a futása, ránézésre picit az eleje lejjebb került talán, hátul szépen Ti magasságon.
Update3: A lökhárító és egy tolatóradar cserélve lett, fényezve illetve az autó körbe lett polírozva. Szép munkát végzett az OlaszAutók Háza. Most várom a biztosítótól a visszautalást a rugócsere munkadíjára. Meglátjuk.
Megérkeztek az új Bilstein B4 gátlók illetve hátulra csak Sachs-ot sikerült jó áron venni, de nem baj mert nagyon dícsérik.
Ezekhez a gátlókhoz keresek Eibach rugókat (-30mm) , úgy tűnik Ebay-ről lesz mert ott jóval olcsóbb mint itthon.Ha minden elkészül akkor teszek fel még képeket:)
Addig is egy kis info mindenkinek: az Eibach ajánlása alapján hátul ugyanaz a rugó van a benzines és diesel 156-osban (EW1020002HA)...elől viszont különböző.
EW1020001VA -> 4 hengeres benzines 156 + 147-es jtd & benzines.
EW1021001VA-> V6 benzines és jtd 156-osok.
Több infó itt található:
http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?11=279&14=4&10=943E7B9137C645B9875D73778C2C0A61279004&12=101&52=1&30=2
Tehát aki ültetésen gondolkozik ezeket a cikkszámokat, ajánlásokat vegye figyelembe, hogy elégedett legyen a végeredménnyel:)
Update: 2014.07.30. Megjöttek a németországból rendelt Eibach rugók (Pro kit szett, 30mm -t ültet) Tehát már minden megvan a cseréhez....csak idő kell hozzá :)
Folyt köv.
Összességében elégedett vagyok.....a forgalmazó által ígért 35/25 mm-nél kevesebb lett az ültetés mértéke nem tudom miért de nem is baj így legalább nem fog úton-útfélen lekoppanni az alja! Optikailag azért szemmel látható a változás most vagyunk a QV gyári szintjén ami a cél is volt! Talán hihetetlen de a komfort szinte egyáltalán nem romlott és az úthibák "kezelése" is elfogadható szinten maradt a kanyarstabilitás viszont érezhetően nagyot változott pozitív irányba, olyan "gokartos" feelingje lett és a hátsó futómű elpattogása szinte megszűnt! Ezek az első pár km tapasztalatai nagyon megérte a pénzét ez a szett csak ajánlani tudom!
Régóta motoszkált bennem a gondolat miszerint közelebb kellene engedni a kasztnit a talajhoz mert a 18-as gurigák eléggé furán mutatnak a kerékjáratban (lásd: képek).
Nem a "porig" ültetés hanem a QV gyári 20 mm-es hasmagasság csökkenésének elirigylése vezérelt amikor hosszas vívódás után megrendeltem innen a Bilstei B6+ Eibach Pro kittet és vártam a futárt.
Az átutalástól számítva egy hét alatt megjött a csomag és referencia futómű-geometria ellenőrzés és hasmagasságmérés után ma belevágtunk a nagy műveletbe!
Folyt. köv.........
A KÉPEK AZ ÁTÉPÍTÉS ELŐTTI ÁLLAPOTOT MUTATJÁK!