Blog >> hátsó
A jobb hátsó ablakemelő szerkezet megadta magát, így a elaforgtól rendeltem egyet. Nekem bal oldalon a magneti marelli vált be, már több mint egy éve teszi a dolgát, így ide is ilyet vettem. Cikkszám: MM.ACQ0086
(A Fast és egyéb olcsó társai igen hamar meg adták magukat, ezért olyat kerestem, ami a nagytöbbségnek "bevált").
A szerkezet cseréje szerencsére nem bonyolult feladat, néhány csavar és csatlakozó levétele után ki lehet venni a régit és be lehet tenni az újat.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113069t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113070t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113071t.jpg)
Bőrülés igényli az ülésfűtést, és mivel hosszabb távra tervezünk az autóval,
így nekiálltam beépíteni a hátsó ülésekbe is, hogy a gyerekek se fázzanak :)
A Metroman-tól rendeltem 2db Kiyo AWHL-t.
Az gyári kárpit alá kell betenni, ezért teljesen szét kellett szerelni mindent.
Először a csomagteret, majd a hátsó üléssor oldalsó paneljét, ezután már hozzá lehet férni a hátsó ülések oldalsó tartó konzoljaihoz. Az ülések felső része nem nagy dolog, de azért le kelett szerelni a középső biztonsági övet.
Az alsóhoz pedig a középső tartó konzolt.
A csomagtérben lévő szivargyújtóról vettem gyújtás alatti áramot a vezérlő reléhez, ami közvetlenül az aksiról látja el a fűtőpárnákat. Ezzel együtt szépen megcsináltam a vonóhorog kábeleit is. Korrektül megcsinálta a villanyász, de nem volt elég szép :)
A biztosítékait beleraktam az ülésfűtés reléjével együtt egy dobozba amit az aksi mellé rögzítettem.
Természetesen minden kábel bandázsolva és normálisan elvezetve, rögzítve.
Az ülések szétszedése nem nagy dolog, a kisebbiket összerakni se volt túl nehéz.
A nagyobbik ülés összerakása már bonyolultabb feladat, ha az embernek nincs kárpitos fogója,
illetve kárpitos gyakorlata.
A kapcsolót eredetileg a hátsó ülés oldalsó alsó műanyag burkolatába akartam beszerelni, a baloldait ki is fúrtam,
de sajnos kiderült hogy nincs elég hely a kapcsolónak a burkolat mögött.
Ezután jött az agyalás, hogy mi legyen a B terv. A könyöklő hátsó részének a burkolata szerencsére nagyon könnyen levehető,
és azt megvizsgálva rájöttem, hogy ott az USB-k mellett van elég hely. Már csak egy gond maradt: az hogy oda valahogy át kellvinni a kábelt.
Ezzel két probléma is akadt, először is az hogy a kapcsolóknak csak kb. 30 centis kábele volt, aztán csatlakozó, vagyis nem ér át oda.
Nyilván el lehet vágni és beletoldani, de a kardánbox kárpitja alatt kellene átjátszani, ami szintén nem egyszerű.
Sok idő, szívás, káromkodás árán azért sikerült. a Kapcsolók 4 vezetékesek, vagyis a két kapcsolóhoz 8 szál kell, kellően védve és szigetelve.
Sima 2 erű 0.75-ös kábelt használtam, 4-et. Ez kellően védett, elég réz is van benne.
Beletoldottam a kapcsoló vezetékébe miután sikerült áthúznom.
Ezután már csak összeforrasztani, bandázsolni és rögzíteni kellett.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110692t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110693t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110694t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110695t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110696t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110697t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110698t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110699t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110700t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110701t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110702t.jpg)
Miután lepattantam a műszakiról, gyorsan felhívtam Csörit, hogy húzzon ki a bajból :)
Megrendelte a cuccokat, Rotinger tárcsák, gyári betétek, gyári kutyacsont, illetve rendeltem 2db ISOFIX fedelet a hátsó üléssorra, mert az egyiknek hiányozott a felhajtható része, a másik meg félig le volt törve.
Megjelentem, majd jött a rossz hír, hogy a kutyacsont nem érkezett meg. Na ez tényleg rossz hír volt, de mindegy főzzünk azzal ami van -> legalább a fékcsere meglesz.
Meg is lett, minden rendben, elég gatya volt a régi. A hiányzó alkatrésszel meg abban maradtunk, hogy majd a nyaraláskor odaugrok Alsóörsről.
Mindez a külföldi nyaralás előtti napon pénteken volt, másnap igen kora hajnalban indultunk Ciprusra :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110067t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110068t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110069t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110070t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110071t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110072t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110073t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110074t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110075t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110076t.jpg)
Fékcsigorgás volt az alapja. Gondoltam nem várom meg a gyári MOPAR fékbetétek cseréjét. Vettem mellé TRW "fékzsírt" is, meg grafitost is. most már ne szól. Csak az első négydugattyús brembok kezdték újra :D
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109635t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109636t.jpg)
Lebeszéltem Csörivel a lengőkar szilent, illetve a vízhűtő cserét. Ez utóbbi szivárgott, ezt már az előző nyári olajcserekor mondta Attila. Az autó alatt csak 1-1 csepp jelent meg időnként, a tartályból nem volt számottevő a hiány. Mindenesetre ha a futómű miatt úgyis szervízbe mentem, hát beütemeztük a vízhűtő cserét is. A fagyálló ment vissza mert csak egy éves volt, illetve olajcsere se kellett most a kevés km miatt. Ezenkívül a jobb hátsó féket szedte szét és rakta össze mert szorult kicsit.
Futómű beállítással zárult a nap.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102396t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102397t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102398t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102399t.jpg)
Nagyon idegesítő volt, hogy az első illetve a hátsó fékek, mindig visítottak fékezéskor. Így hát elhatároztam, hogy lecserélem az 75-80%-os fékbetéteket.
Csoportban keresgéltem sokat, hogy mire lenne érdemes váltani. Mivel Textar tárcsám és betéteim voltak, ezért a Brembo betéteket ajánlották.
Be is tettem őket, illetve a hozzáadott tartókengyeleket és csavarokat is, majd jött a bekopás időszaka. Semmi hangja nem volt és mai napig sincsen. Néha azért hátulról egyszer-egyszer megnyikkan, de semmi vészes. Ha bemelegedett akkor egyáltalán nulla.
Körülbelül, olyan 3000km után arra lettem figyelmes, hogy hátulról klattyanó hang jön, mintha valamilyen szilent szétment volna. Előre-hátra is csinálta, aztán rájöttem, hogy a hátsó betéteket tartó kis konzolba lötyög a betét. Visszatettem a régi tartókat, (azokat eltettem tartalékba) és megszünt a hiba.
Hiányzott az egyik tárcsánál a rögzítő csavar, így hát azt is rendeltem és pótoltam. (Textart vettem)
Ha már lent voltak a kerekek, akkor kaptak egy alapos mosást, azonfelül a kerékjáratokat is szépen megtisztítottam. A vízelvezetőket színtén kitakarítottam, hogy azzal se legyen gond a későbbiekben. (Sok szemét nem volt benne, mert félévente takarítom.)
Első fékbetét: 13.730 Ft
Hátsó fékbetét: 11.180 Ft
Tárcsához csavar: 822 Ft
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000099/0000099167t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000099/0000099168t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000099/0000099169t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000099/0000099170t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000099/0000099171t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000099/0000099172t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000099/0000099181t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000099/0000099182t.jpg)
A csere a képek alapján rég elérkezett. Viszont kívülről sajnos ezt nem lehetett észrevenni. Tárcsa pöpec vastag volt (mervet volt :-) ), betétek is annak "tűntek", de csak ott volt a kis ördög, hogy néha megálláskor koppant valami bal hátul... Hát a képen látszik mi volt az. Szép lett volna, ha ez valahogy megszorul, kirepül akármi.
ATE került a helyére, ahogy szokott. Betét, tárcsa.
Felkészül:
-Generátor szabadonfutó (még mindig)
-Kormányt néha nehéz tekerni, eddig nincs ötlet, hogy az előző okozza-e
-Leömlő csavar, mivel egy meglógott vagy eltört
-Alapjárat ugrándozik néha. Ez is szép játék lesz. Remélem a fentivel összefügg és semmi több
-Klímahűtő csere
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098661t.jpg)
A napokban sorkerült egy nagy szervízre, ami magába foglalta:
- vezérlés csere vízpumpával
- hosszbordás szíj+görgők cseréjére
- hátsó féktárcsa csere
- hátsó fékbetét csere
- jobb hátsó külső parkszenzor csere
A vezérmű szettet vízpumpával és görgőkkel együtt az audocról rendeltem így jelentős összeget sikerült megspórolni.
Vezérlésszett: Continetnal CT1105WP2 - 38000 FT
Hosszbordás szíj és görgők: Ezt a szerelő intézte
Továbbá ki lettek cserélve a hátsó féktárcsák és betétek
Hátsó féktárcsa: Brembo 08.9364.21 - 14000Ft/db
Hátsó fékbetét: Brembo P23109- 11100Ft/ szett
A parkszenzort az e-bayről rendeltem már jó régen, mert 20°C alatti hőmérsékletben egyszerűen csak síppon nem érzékel. Rendeltem 4 db-ot így most van tartalék is.
Parkszenzor - OEM: 735393479 - 2050 Ft/ db + fényezés
Km: 217611