SD2025-08-12 16:12:04 // 39899
Hű ezeket nem tudtam nagyon érdekes:)))
SD2025-08-12 16:11:22 // 39898
Hűtlen az:D Csalfa:D nemis alfa jó az nem lehet:D
SD2025-08-12 16:10:46 // 39897
Nono ez nem Giulia, ez egy Gulia, szerencséd van:)
amikor az eredeti elkopik jöhet a tuning:)))
amikor az eredeti elkopik jöhet a tuning:)))
Tomszi2025-08-12 11:42:56 // 39896
Sziasztok!
Szerelőt keresünk én, de főként a 2.2 dízel Giuliám, mert olajpára leválasztó cseréje esedékes, illetve a vezérlésé. Aki tud valakit aki esetleg, akkor kíméletlenűl osszátok az észt kérlek.
Előre is köszönet!
Tomszi&Lady
Szerelőt keresünk én, de főként a 2.2 dízel Giuliám, mert olajpára leválasztó cseréje esedékes, illetve a vezérlésé. Aki tud valakit aki esetleg, akkor kíméletlenűl osszátok az észt kérlek.
Előre is köszönet!
Tomszi&Lady
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-12 11:00:55 // 39895
A sztori lényege, hogy Marcchione felhívta Krief-et 2013-ban, hogy 2 év és 2 hónap alatt ki kéne fejleszteni az új Alfát. Ezt úgy tudták megtenni, hogy Krief összeszedett 10 profi fejlesztőmérnököt és ez a többségében a Ferraritól magával hozott mini team döntött mindenben, kihagyva a Fiat R&D procedúráit. Így lehetett csak ennyi idő alatt összehozni.
Egy két éves brainstorming eredménye ez az autó, és a Giorgio platform. És így lehetett az, hogyaz exkluzív megoldásokat nem gyomlálták ki belőle költséghatékonyság miatt. Úgyhogy valóban, a Giulia kicsit Ferrari, még ha a Ferrari mérnökök keze alá a Fiat mérnökei dolgoztak is. Azt rajzolták, tervezték amit ez a 11 ember kért. Ezért lett ilyen jó autó, és ennyire rossz üzlet az Alfának. Ezt soha nem érte meg gyártani szerintem.
Egy két éves brainstorming eredménye ez az autó, és a Giorgio platform. És így lehetett az, hogyaz exkluzív megoldásokat nem gyomlálták ki belőle költséghatékonyság miatt. Úgyhogy valóban, a Giulia kicsit Ferrari, még ha a Ferrari mérnökök keze alá a Fiat mérnökei dolgoztak is. Azt rajzolták, tervezték amit ez a 11 ember kért. Ezért lett ilyen jó autó, és ennyire rossz üzlet az Alfának. Ezt soha nem érte meg gyártani szerintem.
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-12 10:44:34 // 39894
Nem hűtlen gazz, csak nem a pénze ellensége. Az A110 jobb befektetés, annak csak érték növekedése van, nem értékvesztése. Mint a 4C.
RomeoOne2025-08-12 10:17:02 // 39893
RomeoOne2025-08-12 08:49:16 // 39892
Az a baj, hogy Várkonyinak már ott volt a power sedan a garázsban, az E63 AMG-vel. Sztem azért nem ment rá a Giulia Q-ra. Kis kétüléses gokartja meg még lehet nem volt.
SD2025-08-12 06:07:30 // 39891
Így meg a vonal is érthető, mert az Renault Alpine is egy 2 üléses Giulia érzetét kelti, nem véletlen ült Várkonyi is át bele.. A hűtlen gazz:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-11 22:10:04 // 39890
Keress rá, Philippe Krief. A 458 Speciale után a Giuliát tervezte a csapatával. Azotaaz Alpine-nál van.
SD2025-08-11 18:47:18 // 39889
Zene füleimnek:D de valami ilyen érzéssel vettem meg és akkor ez méginkább megalapozott. Valahol meg kellett fogni pénzt, de már lassan 10 éve mennek. És amelyik nagyszámban elment 10 évet az megfutja a jó csillagzattal a 20-at is:) és még tovább:)))
És elérhetem azt hogy meglesz az az alfám amit megvehetek magamtól 20 évesen egy elújítás áráért:D Ha nem újra gyógyszertárban kell majd benzint venni bele:D
És elérhetem azt hogy meglesz az az alfám amit megvehetek magamtól 20 évesen egy elújítás áráért:D Ha nem újra gyógyszertárban kell majd benzint venni bele:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-11 18:36:36 // 39888
Ki min szocializálódik, az ég be :-)
Nekem a csicsa tipo volt az első Alfa élmény, és a 156, 147, GT egyszerűen túl puha volt. Rengetegszer próbáltam őket, nem tetszett sosem, egyik sem. A butább tipo platform közelebb állt a szívemhez. A 156 fanoknak jó folytatás volt a 159. Nekem az sem jött be. A butább utód jött be megint, a Giulietta. Az én Alfás gyökereimhez közelebb áll, ott egyensúlyoz a nagyon olasz és a használható modern autó határán. Vidáman akaratos kis valami.
A Giulia pedig valójában műszkilag inkább Maserati mint Alfa. A műszaki alapok a Ghibliből erednek, mégha totál át is dolgoztak mindent. A fejlesztő csapat kompletten a Ferraritól jött.
Szóval a lemezek és az Alfa Romeo dizájn alatt ez valami sokkal komolyabb, mint bármi amitől Alfások lettünk.... egy rossz Skoda árában.
Nekem a csicsa tipo volt az első Alfa élmény, és a 156, 147, GT egyszerűen túl puha volt. Rengetegszer próbáltam őket, nem tetszett sosem, egyik sem. A butább tipo platform közelebb állt a szívemhez. A 156 fanoknak jó folytatás volt a 159. Nekem az sem jött be. A butább utód jött be megint, a Giulietta. Az én Alfás gyökereimhez közelebb áll, ott egyensúlyoz a nagyon olasz és a használható modern autó határán. Vidáman akaratos kis valami.
A Giulia pedig valójában műszkilag inkább Maserati mint Alfa. A műszaki alapok a Ghibliből erednek, mégha totál át is dolgoztak mindent. A fejlesztő csapat kompletten a Ferraritól jött.
Szóval a lemezek és az Alfa Romeo dizájn alatt ez valami sokkal komolyabb, mint bármi amitől Alfások lettünk.... egy rossz Skoda árában.
SD2025-08-11 16:01:50 // 39887
Én pontosan a kisbusz elleni lázadás jegyében vettem a Giuliát...
Konkrétan a Ford S-max kategóriát nézegettem 3 gyerekkel és úgy elment az ára, hogy amit addig sem mertem volna kifizetni érte, annak 1.5x-ért aztán meg be is kaphatják:D:D:D
És mennyire jó.. persze 2.5-ös CVT toyota technika ford bódé, piros varrásos bőrrel hogy apának a sportautó is ki legyen pipálva, akkorra 17-20millióért ekkora ön tököndöfést neeeem:D
Akkor ne a cérna legyen piros hanem a bódé és had szóljon és még anyagilag is jobb:)
egy dologban kellett leadni, a helykínálatban, de erre meg mondják hogy nagy kofferbe jó pakolni, kissebbel meg elegánsabb járni...
És én párszor elmentem kombi passat+tetőbox nyaralni.. az felér egy szívrohamal... ha nem most akkor 10 év mulva.. sokkal elegánsabb hogy ennyi hely van lányok ami nem fér be az marad:D
Konkrétan a Ford S-max kategóriát nézegettem 3 gyerekkel és úgy elment az ára, hogy amit addig sem mertem volna kifizetni érte, annak 1.5x-ért aztán meg be is kaphatják:D:D:D
És mennyire jó.. persze 2.5-ös CVT toyota technika ford bódé, piros varrásos bőrrel hogy apának a sportautó is ki legyen pipálva, akkorra 17-20millióért ekkora ön tököndöfést neeeem:D
Akkor ne a cérna legyen piros hanem a bódé és had szóljon és még anyagilag is jobb:)
egy dologban kellett leadni, a helykínálatban, de erre meg mondják hogy nagy kofferbe jó pakolni, kissebbel meg elegánsabb járni...
És én párszor elmentem kombi passat+tetőbox nyaralni.. az felér egy szívrohamal... ha nem most akkor 10 év mulva.. sokkal elegánsabb hogy ennyi hely van lányok ami nem fér be az marad:D
SD2025-08-11 15:55:21 // 39886
igen pont ez az ellentmondás amit kicsit felvillantottam:
- nekünk az alfaság a fiat korszak elsőkerekes konszern alapokon de alfa élterérzés megalapozó autók
- már nincs az igazi régi nord motor
- nincs a boxer
- főleg a hátsókerék
- a boxer és V6 exkluzivitás
- a hátsókerék örökség, letűnt kor
De én legalább is ebben a korban ismertem meg az alfát, de aztán szerencsére jött a puffasztott korszak amikor nekem nem is volt igazi kompromisszum mentes megoldás
- nekem a 147 túl pufi
- a 156 nagyon light a 155-höz képest
- a 166 akkor nekem túl nagy lett volna, és nem állt össze sosem a froma számomra
- a GT az tetszett, de végül drága és 147 klónsága miatt kimaradt
- a GTV nekem túlzottan csak a vezetőre fókuszál
- a régebbiek meg problémásak
- 145-146 még drága volt már öreg
- a 159 motor kínálatával nem tudtam megbarátkozni, és a belső design is nekem puritán volt, számomra kimunkálatlan, kocepció autós
- a giulietta, új kor új világ, de nem az én kategóriám
ezért nekem totál a tipo alapra épül éra maradt bent a kosrában...
tetszett a régi 75 GTV Giulia GT vonal de Csikósi szopóroller nekem sok:D
- nekünk az alfaság a fiat korszak elsőkerekes konszern alapokon de alfa élterérzés megalapozó autók
- már nincs az igazi régi nord motor
- nincs a boxer
- főleg a hátsókerék
- a boxer és V6 exkluzivitás
- a hátsókerék örökség, letűnt kor
De én legalább is ebben a korban ismertem meg az alfát, de aztán szerencsére jött a puffasztott korszak amikor nekem nem is volt igazi kompromisszum mentes megoldás
- nekem a 147 túl pufi
- a 156 nagyon light a 155-höz képest
- a 166 akkor nekem túl nagy lett volna, és nem állt össze sosem a froma számomra
- a GT az tetszett, de végül drága és 147 klónsága miatt kimaradt
- a GTV nekem túlzottan csak a vezetőre fókuszál
- a régebbiek meg problémásak
- 145-146 még drága volt már öreg
- a 159 motor kínálatával nem tudtam megbarátkozni, és a belső design is nekem puritán volt, számomra kimunkálatlan, kocepció autós
- a giulietta, új kor új világ, de nem az én kategóriám
ezért nekem totál a tipo alapra épül éra maradt bent a kosrában...
tetszett a régi 75 GTV Giulia GT vonal de Csikósi szopóroller nekem sok:D
Shadin2025-08-11 12:41:22 // 39885
A Degu egy közel tökéletes autó, valóban a 75 képzelt utódja lehetne. A 75 még Alfa tervezés, de már Fiat gyártás, ill. valahol pont akkor volt a Fiat uralom kezdete.
Semmiképpen nem azt akartam kihizni, hogy a GT az igazi olasz autó míg a Giulia nem, mert kb. semmi közük egymáshoz az emblémán kívül. Csak ugye én a 156 SW korszakban szocializálódtam ill. lettem fogékony az olasz autóiparra. Ezt nem tudom már kinőni.
A Degu töredékét sincs lehetőségem kiautózni, sem a forgalom nem engedi, sem a család és pláne nem a már őszülő homlokommal járó elpusztuló agilitás. Viszont a GT határait sokkal jobban ismerem minden negatívumával együtt. Sokkal kontrolláltabban "driftelek" vele szürke aszfaltos körforgóban, stb. A Degu túl drága és új és ép ahhoz, hogy rizikózzak vele bármit is és pláne hogy halvány lila gőzöm sincs hol van az autó határa, így ugye nehezebb is a határokat feszegetni, mert ahol azt elérem az bőven veszélyes is már.
Ami számomra beégett, hogy ez az autó nem nekünk, hanem az amerikai piacra lett fejlesztve, a rugózása, a hajtása a szerelhetősége(!) is mind NEM olasz, szerintem a mérnököket kizavarták az USA-ba, hogy ott tanuljanak NEM olasz szemléletű autótervezést :-)
Eddig amihez nyúltam az autón, az robosztus, kigondolt, logikus és szerelhető és ez nagyon nem olasz :-)
A lényeg, hogy nekem már egy jó sportató sokkal kevésbé szükséges, ill. funkcionális első számú autónak, mint egy kisbusz, vagy kombi stb. De több autó már nem fér el :-)
Semmiképpen nem azt akartam kihizni, hogy a GT az igazi olasz autó míg a Giulia nem, mert kb. semmi közük egymáshoz az emblémán kívül. Csak ugye én a 156 SW korszakban szocializálódtam ill. lettem fogékony az olasz autóiparra. Ezt nem tudom már kinőni.
A Degu töredékét sincs lehetőségem kiautózni, sem a forgalom nem engedi, sem a család és pláne nem a már őszülő homlokommal járó elpusztuló agilitás. Viszont a GT határait sokkal jobban ismerem minden negatívumával együtt. Sokkal kontrolláltabban "driftelek" vele szürke aszfaltos körforgóban, stb. A Degu túl drága és új és ép ahhoz, hogy rizikózzak vele bármit is és pláne hogy halvány lila gőzöm sincs hol van az autó határa, így ugye nehezebb is a határokat feszegetni, mert ahol azt elérem az bőven veszélyes is már.
Ami számomra beégett, hogy ez az autó nem nekünk, hanem az amerikai piacra lett fejlesztve, a rugózása, a hajtása a szerelhetősége(!) is mind NEM olasz, szerintem a mérnököket kizavarták az USA-ba, hogy ott tanuljanak NEM olasz szemléletű autótervezést :-)
Eddig amihez nyúltam az autón, az robosztus, kigondolt, logikus és szerelhető és ez nagyon nem olasz :-)
A lényeg, hogy nekem már egy jó sportató sokkal kevésbé szükséges, ill. funkcionális első számú autónak, mint egy kisbusz, vagy kombi stb. De több autó már nem fér el :-)
RomeoOne2025-08-11 12:13:25 // 39884
csak ne ragadjunk le ott, mi abba a korba születtünk alfásként, de az alfa attól még nem csak az
Sőt - bár a nálam történelem-kedvelőbbek ezt biztos jobban tudják - az egyik csúcspontja (az amúgy konstans) "ezek már nem igazi Alfák" szólamnak pont ez az időszak volt, amikor eltűntek a hátsó kerekesek... (Tényleg nem akarok hülyeséget írni, de ha jól emlékszem ez volt az az időszak, amikor átvette a Fiat).
De amúgy nem ezt nem tudtam kiolvasni a sorok közül, hogy mire gondol Shadin. Mert egyáltalán nem biztos, hogy a vezetési élményre (legalábbis a menetdinamikára). Rengeteg aspektusa van az "olaszság"nak.
Sőt - bár a nálam történelem-kedvelőbbek ezt biztos jobban tudják - az egyik csúcspontja (az amúgy konstans) "ezek már nem igazi Alfák" szólamnak pont ez az időszak volt, amikor eltűntek a hátsó kerekesek... (Tényleg nem akarok hülyeséget írni, de ha jól emlékszem ez volt az az időszak, amikor átvette a Fiat).
De amúgy nem ezt nem tudtam kiolvasni a sorok közül, hogy mire gondol Shadin. Mert egyáltalán nem biztos, hogy a vezetési élményre (legalábbis a menetdinamikára). Rengeteg aspektusa van az "olaszság"nak.
SD2025-08-11 11:52:06 // 39883
Szóval az alfa feeling nem feltétlen az elsőkerekes agilis hülyegyerek autó:D
De baromi jó az biztos, csak ne ragadjunk le ott, mi abba a korba születtünk alfásként, de az alfa attól még nem csak az:)
De baromi jó az biztos, csak ne ragadjunk le ott, mi abba a korba születtünk alfásként, de az alfa attól még nem csak az:)
SD2025-08-11 11:49:09 // 39882
Szerintem van egy kis befolyásoltság, a mi az igazi alfa érzés terén...
Mert melyik korszakot tekintjük igazi alfás értéknek?
Bevallom én nem vagyok akkora autó faló, de pár élmény azért megmaradt:
Alfa 33 Sprint: ezzel fertőzött meg Michael-t, öcsém volt osztálytársa, egy 2-es alapjáratról nyomtam egy kövéret és végig forgattam, na ez az elementáris motorhang bejött:)
Fogalmam sem volt hogy tud-e kanyarodni vagy bármi, csak a feeling.
Ennek nyomán kerestem Alfa 33-at: majdnem meg is vettem egy 33 1.7 ie-t ami kicsit lófafüle állapotban volt. De a gokart-os feeling megvolt.
Amúgy ez a falyta gokart érzés a giuliában is megvan a bitang kanyar stabilitásban, soga nem mertem egy autómmal sem lesz ami lesz alapon belemenni a kanyarba hogy majd fékezek közben ha kell:D Életveszély volt minden szar eddig amivel mentem.. Ez meg olyan hogy ha nem sokallod el alapból akkor gyakorlatilag rajtad múlik kanyarközben eldöntheted, milyen íven, csúszva, négykerékkel vagy hogy akarod venni:D Ez elementáris élmény.
Megnéztem egy Alfa 33 P4-et is de nem volt szimpi a tulaj, közben az az 1.7 ie is kiesett a pixisből mert törött javított volt félig elújított motorral stb.. :P
Aztán lett a 155 2.0 8V, nagyon nagy elvárásokkal, úgy vettem meg holy nem is tudtam igazán mit veszek, de nem bántam meg. Néztem nyomaték ábrákat, meg javítási árakat, megbízhatósági adatokat.. A tulaj nem enegedett a volánhoz csak mikor már ki is volt fizetve. Elsőre egy sokkal fékezettebb habzású dolognak tűnt mint a 33 de aztán ez lett az Alfa etalon számomra. Egy jó technikai alap, egy modern jellegű belső, elsőkerékhajtás, feszes első stabilizátor, buta hátsó futómű, elegendő tér, nem billeg, nem gokart de nem is szól úgy mint a boxet vagy a V6.. Sokáig vágytama V6-ra.. még vettem is egyszer egy V6 motort hogy majd beleszerelem de szerencsére nem tettem:D
Egyszer felmerült a kérdés hogy elcseréljem egy V6 75-re, de beleülve a 75-be nem igazán fogott meg a mozgása, rövid tengelytáv, fordulékony, de problémás műszaki tartalom.. És nagyon elavult belső.
Pedig a Giulia ehhez az alfához van közelebb, ez egyértelmű.
A Giulia valamiféle hibrid, a feszes első futómű hozza az elsőkerékhajtásos, 90-es évek belei Alfa feelinget.
De a hátsókerék adja a 75-ös gázra fordul nem túrja az orrát, gázra rövidül az autó érzését:)
És mindehez egy nyúlánk GT forma, ami nekem teli találat.
Részemről lassú szerelem ez, mert amikor megjelent nem éreztem szerelmet, nem neves design, inkább modern belső mint klasszikus..
De aztán beette a bőröm alá magát.. a Vályi féle tesztelés, a QV-ről látott képsorok, a hátsókerék ígérete, aztán a sok év alatt bizonyított piaci viszonylatban már problémamentesnek mondható felhasználói élmény. (Azért ez nem egy egyszerű mondat:D:D:D) De pontosan így igaz:D
És akkor eljött a valós teszt, és tényleg tudja, családi zsebferrari.
Ha ennél jobban ferrari lenne már használhatatlan lenne.
Ha ennél jobban GT lenne már nem lenne családi.
Ha ennél jobbben családi lenne már nem lenne sport sedan (lásd Giulia SW kérdése..)
Ha ennél drágább lenne nem tudnám megmagyarázni magamank...
Ha ennél olcsóbb lenne már nem is működne:D
Ha ennél szebb lenne akkor.. most hogy a tökbe tudna szebb lenni???:D
Ha ennél prémiumabb lenne nem tudnám megfizetni..
Most akkor mi a nem jó?
Hogy benne ültök egy 115 éves márka esszenciájában nem széthasználva nem lerágott csontként, nem döglött halként, hanem egy használható autó fromájában.(Warbi: a pillanatnyi lokális minimum nem jellemzi az élményfaktor súlyozott középértékét:D)
Mivan mivan?:D
Mert melyik korszakot tekintjük igazi alfás értéknek?
Bevallom én nem vagyok akkora autó faló, de pár élmény azért megmaradt:
Alfa 33 Sprint: ezzel fertőzött meg Michael-t, öcsém volt osztálytársa, egy 2-es alapjáratról nyomtam egy kövéret és végig forgattam, na ez az elementáris motorhang bejött:)
Fogalmam sem volt hogy tud-e kanyarodni vagy bármi, csak a feeling.
Ennek nyomán kerestem Alfa 33-at: majdnem meg is vettem egy 33 1.7 ie-t ami kicsit lófafüle állapotban volt. De a gokart-os feeling megvolt.
Amúgy ez a falyta gokart érzés a giuliában is megvan a bitang kanyar stabilitásban, soga nem mertem egy autómmal sem lesz ami lesz alapon belemenni a kanyarba hogy majd fékezek közben ha kell:D Életveszély volt minden szar eddig amivel mentem.. Ez meg olyan hogy ha nem sokallod el alapból akkor gyakorlatilag rajtad múlik kanyarközben eldöntheted, milyen íven, csúszva, négykerékkel vagy hogy akarod venni:D Ez elementáris élmény.
Megnéztem egy Alfa 33 P4-et is de nem volt szimpi a tulaj, közben az az 1.7 ie is kiesett a pixisből mert törött javított volt félig elújított motorral stb.. :P
Aztán lett a 155 2.0 8V, nagyon nagy elvárásokkal, úgy vettem meg holy nem is tudtam igazán mit veszek, de nem bántam meg. Néztem nyomaték ábrákat, meg javítási árakat, megbízhatósági adatokat.. A tulaj nem enegedett a volánhoz csak mikor már ki is volt fizetve. Elsőre egy sokkal fékezettebb habzású dolognak tűnt mint a 33 de aztán ez lett az Alfa etalon számomra. Egy jó technikai alap, egy modern jellegű belső, elsőkerékhajtás, feszes első stabilizátor, buta hátsó futómű, elegendő tér, nem billeg, nem gokart de nem is szól úgy mint a boxet vagy a V6.. Sokáig vágytama V6-ra.. még vettem is egyszer egy V6 motort hogy majd beleszerelem de szerencsére nem tettem:D
Egyszer felmerült a kérdés hogy elcseréljem egy V6 75-re, de beleülve a 75-be nem igazán fogott meg a mozgása, rövid tengelytáv, fordulékony, de problémás műszaki tartalom.. És nagyon elavult belső.
Pedig a Giulia ehhez az alfához van közelebb, ez egyértelmű.
A Giulia valamiféle hibrid, a feszes első futómű hozza az elsőkerékhajtásos, 90-es évek belei Alfa feelinget.
De a hátsókerék adja a 75-ös gázra fordul nem túrja az orrát, gázra rövidül az autó érzését:)
És mindehez egy nyúlánk GT forma, ami nekem teli találat.
Részemről lassú szerelem ez, mert amikor megjelent nem éreztem szerelmet, nem neves design, inkább modern belső mint klasszikus..
De aztán beette a bőröm alá magát.. a Vályi féle tesztelés, a QV-ről látott képsorok, a hátsókerék ígérete, aztán a sok év alatt bizonyított piaci viszonylatban már problémamentesnek mondható felhasználói élmény. (Azért ez nem egy egyszerű mondat:D:D:D) De pontosan így igaz:D
És akkor eljött a valós teszt, és tényleg tudja, családi zsebferrari.
Ha ennél jobban ferrari lenne már használhatatlan lenne.
Ha ennél jobban GT lenne már nem lenne családi.
Ha ennél jobbben családi lenne már nem lenne sport sedan (lásd Giulia SW kérdése..)
Ha ennél drágább lenne nem tudnám megmagyarázni magamank...
Ha ennél olcsóbb lenne már nem is működne:D
Ha ennél szebb lenne akkor.. most hogy a tökbe tudna szebb lenni???:D
Ha ennél prémiumabb lenne nem tudnám megfizetni..
Most akkor mi a nem jó?
Hogy benne ültök egy 115 éves márka esszenciájában nem széthasználva nem lerágott csontként, nem döglött halként, hanem egy használható autó fromájában.(Warbi: a pillanatnyi lokális minimum nem jellemzi az élményfaktor súlyozott középértékét:D)
Mivan mivan?:D
RomeoOne2025-08-11 10:59:48 // 39881
Én is szerettem a 147-et (a GT meg ugye egy csicsa 147), tényleg meg volt benne a digó, az egyik legszebb műszerfal volt az az FL előtti. 3 cső, amiben olyan mélyen voltak a műszerek, hogy az anyósülésről nem látszott belőle semmi. De nincs hiányérzetem a Dolce Vita-ból egy kicsi sem, amikor a Giuliába beülök. Sőt!
Meg, ugyebár van egy fundamentális előnye, amit én nem is vagyok méltó megfogalmazni. Inkább ráhagyom egy 4x-es F1 világbajnokra :D
Meg, ugyebár van egy fundamentális előnye, amit én nem is vagyok méltó megfogalmazni. Inkább ráhagyom egy 4x-es F1 világbajnokra :D
Shadin2025-08-11 09:40:52 // 39880
Tegnap fel kellett tennem a tetősineket, mert megyünk nyaralni és hát be kell férjen valahova a ping flamingó a K2 kajak, meg egy SUP is persze. De ha már fent van a sín akkor kerti bútort is szállítottam vele :-) Erre az S-Max nyuggerautó sokkal kiválóbb :-)
Szeretem és a Degut, meg ha néha beleülöm a GT-be abban meg arra jövök mindig rá, hogy az az igazi Olasz!
Szeretem és a Degut, meg ha néha beleülöm a GT-be abban meg arra jövök mindig rá, hogy az az igazi Olasz!
SD2025-08-11 09:29:44 // 39879
Pont ez a lényeg, stílusos milf, amivel néha gyötrelem néha büszkeség az élet, de ha megfelelő helyre tapintasz, feltör az elemi ösztön, de már tud magára vigyázni :D
leopop32025-08-11 09:28:13 // 39878
Ne halogasd tényleg most kell és nagyon sok ember erre nem figyel.
Teljesen megértelek én is így lennék vele, azért érdemes egy árajánlatot kérni onnan ahonnan vetted ha esetleg elzárkóznak tőle sokaknak Érd vált be.
Teljesen megértelek én is így lennék vele, azért érdemes egy árajánlatot kérni onnan ahonnan vetted ha esetleg elzárkóznak tőle sokaknak Érd vált be.
SD2025-08-10 20:45:20 // 39877
Nekem nyugger kocsi használatban is remekül hozza az alfafeelinget. A megbolonduló környezet:D a remek kanyar stabilitás, a hangok, rezgések, rugózás, design.
Nem kell hozzá gyorsan menni. Az egy másik mód amikor a híd alatt 5500RPM-nél váltok, meg dobálja a seggét. Na de azért pont ezért van rajta 4 ajtó mert nem egy célszerszám csak hanem autó is:)
Nem kell hozzá gyorsan menni. Az egy másik mód amikor a híd alatt 5500RPM-nél váltok, meg dobálja a seggét. Na de azért pont ezért van rajta 4 ajtó mert nem egy célszerszám csak hanem autó is:)
Shadin2025-08-10 18:44:21 // 39876
Igazad lehet, de én is általában akkor használom amikor családi program van, ott meg nyuggerkocsi a funkciója :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-10 13:14:14 // 39875
Na itt látszik miért nem kell nekem a Race mód. Az eLSD is N-ben ragad, és nem mozog az autó. A célegyenesre fordító kanyarban nekem nem az ívbelső füstölt, hanem elment keresztbe 200 lóval (igaz szarabb gumival). Sajnos ez egy limitje az autónak, amire nem látom a megoldást.Vagy eLSd van, vagy elektronika off.
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-10 13:08:42 // 39874
A vezetés élményére vágyok, de sokadik prioritás már a sorban. Ez élethelyzet függő. Így hogy a gyerekeim egyenes uton sem bírják az autót, legalább visszaigazolta, hogy értelmetlen döntés lett volna egy suv, vagy egyterű. Az autózás nekem több mint kanyargás, kell a cél, és lehetőleg a társaság, vagy valami amiért megyünk. Valószínűleg az életben mégegyszer nem lesz olyan tökéletes 5-6km-em mint a Transzalpinán. Nem utazásnak mondanám, kaland ami engem szórakoztat, és legyen benne egy kis kiadós vezetés.
Ilyen 6-7 órákra ami a csövön kifér kanyarogni csak a vezetésért nem vagyok alkalmas, csak feltartanálak benneteket.
A csúcs 5km-em legjobb pillanata is az volt, amikor felértünk, ott hagytam járó motorral az autót hülni, és kiálltam 2000m-en a panoráma terszra csak úgy nézni a hegyeket. 😀
Egyébként most a Giuliának itt kéne lenni. Nincs.
Budapesten vár egy csomagom amit el kéne vele vinni majd. Nem fér bele..De nem baj, mert az autó amugy sem használható..😅
Ilyen 6-7 órákra ami a csövön kifér kanyarogni csak a vezetésért nem vagyok alkalmas, csak feltartanálak benneteket.
A csúcs 5km-em legjobb pillanata is az volt, amikor felértünk, ott hagytam járó motorral az autót hülni, és kiálltam 2000m-en a panoráma terszra csak úgy nézni a hegyeket. 😀
Egyébként most a Giuliának itt kéne lenni. Nincs.
Budapesten vár egy csomagom amit el kéne vele vinni majd. Nem fér bele..De nem baj, mert az autó amugy sem használható..😅
RomeoOne2025-08-10 12:56:44 // 39873
Zárva van a splitter. Látszik, hogy gyenge vagyok, még 100-al sem mentem itt :DDD
RomeoOne2025-08-10 12:48:07 // 39872
RomeoOne2025-08-10 12:42:42 // 39871
Lehet neked is többet kéne hajtani, mint mókolni a gépet, aztán mindjárt más lenne :D
RomeoOne2025-08-10 12:41:38 // 39870
Tény, ha már nem vágysz a vezetés élményére, akkor egy élményautóra nem sok szükség van :(
Utazásra vannak jobb alternatívák. Családdal meg definíció szerint nem lesz élményautózás.
Lehet csak el kéne egyszer jönnöd velünk kanyarogni egyet, aztán újra felfedeznéd, hogy mire is való ;)
Utazásra vannak jobb alternatívák. Családdal meg definíció szerint nem lesz élményautózás.
Lehet csak el kéne egyszer jönnöd velünk kanyarogni egyet, aztán újra felfedeznéd, hogy mire is való ;)
Shadin2025-08-10 12:26:01 // 39868
Hasonlót érzek én is :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-10 11:33:08 // 39867
Tudja az érzést, egy fél lóerő sem hiányzik bele ebből a szempontból, a szűk hegyi utakon adja igazán az élményt.
A dolog értelme viszont lassan de biztosan vész el számomra. A szlovén Alpokon Chilivel másztunk át, lejöttünkna tengerig. Az egész arról szólt, hogy ne egyszerre legyen rosszul három gyerek. 3 óra kanyargás, ahol minden kanyart próbáltam kiegyenesíteni. Persze a végén beláttam, hogy kár a küzdelemért, az utolsó hegymászásnak is nekiindultam óvatosan.. aztán kettesben nem gyorsult az autó 😅 Kénytelen voltam kicsit pörgetni, és autó tök élvezetes volt, vagyis lett volna.
Mondjuk korlátozás, mérés es forgalom is annyi van, hogy a Giulia tudására itt szükség sem volt. Vagyis naponta látom be, hogy nulla funkciója van az autómnak. A harmóniáért van, mert jó vezetni. Ennyi. Viszont csak azért hogy vezessek én már nem indulok el sehova.
A dolog értelme viszont lassan de biztosan vész el számomra. A szlovén Alpokon Chilivel másztunk át, lejöttünkna tengerig. Az egész arról szólt, hogy ne egyszerre legyen rosszul három gyerek. 3 óra kanyargás, ahol minden kanyart próbáltam kiegyenesíteni. Persze a végén beláttam, hogy kár a küzdelemért, az utolsó hegymászásnak is nekiindultam óvatosan.. aztán kettesben nem gyorsult az autó 😅 Kénytelen voltam kicsit pörgetni, és autó tök élvezetes volt, vagyis lett volna.
Mondjuk korlátozás, mérés es forgalom is annyi van, hogy a Giulia tudására itt szükség sem volt. Vagyis naponta látom be, hogy nulla funkciója van az autómnak. A harmóniáért van, mert jó vezetni. Ennyi. Viszont csak azért hogy vezessek én már nem indulok el sehova.
SD2025-08-10 08:59:10 // 39865
Az ideális futár:D a szállító:D berakod a fagyasztott halat, mire megérkezel kész a hekk:)
SD2025-08-10 07:56:32 // 39864
mármint 30 volt a 2db csavar és még pót tömítést is küldtek:) és sima levléként jött 30 dollárért szállításban.. ezt kéne faragni, hogy ha fejenként ilyen 10 dollár az már emészthetőbb.. Én most karra mennék rá:)
De ha van befeketető szándékú cartárs vehetünk még párat, lesz gazdája itton.
De ha van befeketető szándékú cartárs vehetünk még párat, lesz gazdája itton.
SD2025-08-10 07:54:19 // 39863
indítsuk el a szavazást:
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést. A szállítás oszlik, pénz arányosan, és még a magyarországi disztribuciót kell hozzágondolni, de sztem azt megoldjuk.
így nagyobb csomagot már csak futárral rendelnék, az ilyen 70 dollár könyéke volt.
Nekem a két csavar jött meg 30+30 dollárért ami elég borsos azért..
Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz (Fb: Giulia tulaj fórum)
Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod
Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm
Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést. A szállítás oszlik, pénz arányosan, és még a magyarországi disztribuciót kell hozzágondolni, de sztem azt megoldjuk.
így nagyobb csomagot már csak futárral rendelnék, az ilyen 70 dollár könyéke volt.
Nekem a két csavar jött meg 30+30 dollárért ami elég borsos azért..
Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz (Fb: Giulia tulaj fórum)
SD2025-08-10 07:50:42 // 39862
Nem full hideg volt, csak 1 percel indítás után már a leömlő melegedett az kezdett füstölni, ami ráfolyt igen. Akkor leállítottam had párologjon le, aztán újraindítottam akkor már nem füstölt. De próbakör alatt is éreztem a fagyálló szagot még:)
Nem kellett utána tölteni, eddig úgy látom szinten van.
Nem kellett utána tölteni, eddig úgy látom szinten van.
SD2025-08-10 07:48:40 // 39861
Tegnap csak egy ponyváért ugrottam el hogy legyen valami az olasz nap ellen:D
De megint porszívó módban ment az autó:D ilyenkor hondásan kiszámított nem üvölt nincs nyomaték, csak hurrog:D
De aztán meg amikor odaléptem mégis elindult.
Én az elektronikai limiteket tartom most egész vállalhatónak:
- kanyar kijáraton padlót nyomsz, ő tudja mennyit adhat és csak akkor kapod meg a tüzet mikor már egyenesen mész
- tiltásba forgatod a motort, semmi gond lágyan veszi el de rögtön ránthatod rá a következő sebességet, talán még gyorsabban mint hogy betorpanjon:)
Meg lehet ezt szokni:)) Sőtt:)
És igazából az előző 1000km-et 120körül tettem meg szóval fel is kellett éleszteni a gépet:))) És megforgatta magát:)
Lehet akkor prüszköl mikor a turbo zörög és akkor porszívó mikor pontosan be tud állni:D
Lelke van na:)
A hűtőkör csavarok szépen vizsgáztak, még lehűlés után ránéztem már nem mozdulnak szóval pont jól befeszültek a tömítések:)


Egy youtube videóban láttam hogy a rongy hiánypótló ha lejtenél valamit:) és tényleg.. :)
A csavar ház fémbetétes, legalább is a kisebbik, a nagyobb nem biztos.. :P
Nem folyik ki vészesen sok lé, nem is kellett utána tölteni, de azért ráfogtam ujjal..
A gumi tömiítés kibányászásához kell egy kis hegyes szerszám.
A lé melléfolyik majd legközelebb indításkor füstölni fog.
A részecskeszűrő mögötti húzható krovával a másikat csak papagály fogóval tudtam óvatosan. Kézzel ráhúzható 90%-ra de utána meg kell szerászámmal is kicsit támogatni.
Nem szabad túlhúzni, mert feszül még amikor megkapja a gumi a hőt.
Na kinek kell még ilyen csavar?
Alfissimotól rendeltem, vannak egyéb megoldások is, de ez elég minőségi.
Ha együtt rendelünk jobban jön ki a szállítási költség.
Mellette megy a turbo kar rendelés is.
De megint porszívó módban ment az autó:D ilyenkor hondásan kiszámított nem üvölt nincs nyomaték, csak hurrog:D
De aztán meg amikor odaléptem mégis elindult.
Én az elektronikai limiteket tartom most egész vállalhatónak:
- kanyar kijáraton padlót nyomsz, ő tudja mennyit adhat és csak akkor kapod meg a tüzet mikor már egyenesen mész
- tiltásba forgatod a motort, semmi gond lágyan veszi el de rögtön ránthatod rá a következő sebességet, talán még gyorsabban mint hogy betorpanjon:)
Meg lehet ezt szokni:)) Sőtt:)
És igazából az előző 1000km-et 120körül tettem meg szóval fel is kellett éleszteni a gépet:))) És megforgatta magát:)
Lehet akkor prüszköl mikor a turbo zörög és akkor porszívó mikor pontosan be tud állni:D
Lelke van na:)
A hűtőkör csavarok szépen vizsgáztak, még lehűlés után ránéztem már nem mozdulnak szóval pont jól befeszültek a tömítések:)





Egy youtube videóban láttam hogy a rongy hiánypótló ha lejtenél valamit:) és tényleg.. :)
A csavar ház fémbetétes, legalább is a kisebbik, a nagyobb nem biztos.. :P
Nem folyik ki vészesen sok lé, nem is kellett utána tölteni, de azért ráfogtam ujjal..
A gumi tömiítés kibányászásához kell egy kis hegyes szerszám.
A lé melléfolyik majd legközelebb indításkor füstölni fog.
A részecskeszűrő mögötti húzható krovával a másikat csak papagály fogóval tudtam óvatosan. Kézzel ráhúzható 90%-ra de utána meg kell szerászámmal is kicsit támogatni.
Nem szabad túlhúzni, mert feszül még amikor megkapja a gumi a hőt.
Na kinek kell még ilyen csavar?
Alfissimotól rendeltem, vannak egyéb megoldások is, de ez elég minőségi.
Ha együtt rendelünk jobban jön ki a szállítási költség.
Mellette megy a turbo kar rendelés is.
RomeoOne2025-08-09 22:15:32 // 39860
Fuh, már biztos unjátok az áradozásom, de nem tudok betelni ezzel a kocsival. Olyat mentem ma is, hogy szétvagyok teljesen. Eszembe is jutott szegény Gyuri, hogy most nélkülöznie kell ezt az érzést.
Nem tudom mondjuk, hogy a 2.0T mennyire tudja ezt az érzést, a kanyart tudnia kell venni annak is, meg kanyargós utakon, ahol 120 fölé annyira nem megy az ember, inkább csak az íveket keresi, talán nem is számít annyit a minél több ló. Viszont RACE mód azért kell ehhez a vibe-hoz.
Pécsen kezdtem, onnan fel, Orfú felé, ott mentem egy pár kört, majd Komló (Kossuth tárna felé) és Magyaregregy közötti szakaszt tettem meg, ami hatalmas kedvencem lett (főleg az egregy felőli rész). Aztán felfedeztem a Bonyhád-Aparhant-Kisvejke szakaszt is, ami szintén autós élményút, már hamarabb is el kellett volna arra menni.
A nap végén KFC futár autó lett a gép, de annak a legszebb :D Értelmet nyert a kipufogódobok brutál hőtermelése a csomagtartóba. Így nem hogy elhúlt a kaja, mire hazaértem, még melegebb volt, mint mikor kaptam :DDD

Nem tudom mondjuk, hogy a 2.0T mennyire tudja ezt az érzést, a kanyart tudnia kell venni annak is, meg kanyargós utakon, ahol 120 fölé annyira nem megy az ember, inkább csak az íveket keresi, talán nem is számít annyit a minél több ló. Viszont RACE mód azért kell ehhez a vibe-hoz.
Pécsen kezdtem, onnan fel, Orfú felé, ott mentem egy pár kört, majd Komló (Kossuth tárna felé) és Magyaregregy közötti szakaszt tettem meg, ami hatalmas kedvencem lett (főleg az egregy felőli rész). Aztán felfedeztem a Bonyhád-Aparhant-Kisvejke szakaszt is, ami szintén autós élményút, már hamarabb is el kellett volna arra menni.
A nap végén KFC futár autó lett a gép, de annak a legszebb :D Értelmet nyert a kipufogódobok brutál hőtermelése a csomagtartóba. Így nem hogy elhúlt a kaja, mire hazaértem, még melegebb volt, mint mikor kaptam :DDD


Shadin2025-08-09 21:10:05 // 39859
Avagy a műtétnél kifolyt cucc füstölgött a melegedő kipufogón?
Shadin2025-08-09 21:09:07 // 39858
Miért is melegen csináltad? :-(
SD2025-08-09 12:37:07 // 39857
Megmelegítettem most már nem füstöl, előbb hagytam lepárologninróla, utána indítottam újra.
SD2025-08-09 12:24:10 // 39856
Szakszerűen, kiszámoltam ChatGPT 5.0:)))
10-15cm krovával a 8nm kb 5kg
Még arra is volt esze hogy megmondja ha két ujjal nyomom csuklóból akkor lesz jó, ha és ha úgy érzem 1-2mm-t még menne:)
Úgy volt, sztem jó is lett, csak előtte kifolyattam a levet a kipu-ra:)
10-15cm krovával a 8nm kb 5kg
Még arra is volt esze hogy megmondja ha két ujjal nyomom csuklóból akkor lesz jó, ha és ha úgy érzem 1-2mm-t még menne:)
Úgy volt, sztem jó is lett, csak előtte kifolyattam a levet a kipu-ra:)
Shadin2025-08-09 11:33:51 // 39855
:-)
Kézzel, vagy torx-szal finoman meghúzva?
Kézzel, vagy torx-szal finoman meghúzva?
SD2025-08-09 11:17:01 // 39854
Shadin2025-08-09 11:04:46 // 39853
Esetleg tudod a nevét? A kintieket ismerem régről, de hova tűnt Apáti Zsolt???? Már nincs a stáblistán...
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-08 23:08:39 // 39852
A pozitív hozzáállás miatt is tudom őket javasolni én is.
RomeoOne2025-08-08 21:51:35 // 39851
Én Érdet tudom ajánlani. Bár nem tudom az olyan szervizekre, amire nincs előírás, mennyire vannak felkészülve, de sztem simán megoldják. Van ott egy Giulia/Stelvio specialista szerelő, olyan dolgokat meg tudott oldani, amire máshol csak vakarták a fejüket.
Shadin2025-08-08 20:08:48 // 39850
Én Érdre viszem, de nem tudom miért, ill. tudom, a pecsétért, de kisújjas otthon egy alap szerviz...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
1
Vendég1
412
Fórum
Friss topicok
- Stelvio
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 4C
- Alfa reklám
- Zenebutik
- 159
- Filmek
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV