Fórum >> Típusok >> Giulia

Shadin2025-02-05 18:33:19 // 38409
Remek, akkor maradok majd a jól bevált Hammerite-nál :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-05 17:48:34 // 38408
A fékező felület egyelőre rendben, remélem vetemedni, tönkremenni nem akar idő előtt. Hogy mit tennék fel helyette, nem tudom. Ez a groove-olt felület facelift előtti nem eco betéttel hátra nagyon bejött, adott egy kis plusz agressziót az autónak, ami jól áll neki. Szóval egyelőre a fékteljesítmény az jó, de hogy egy esőtől így kijöjjön a rozsda.. és másnap még morgott is, azt hittem frászt kapok. Aztán elvittem egy körre, hogy kicsit gondolja át, hogy akar e még morogni. Hamar abbahagyta, ahogy megérezte a törődést. XD
Kócosw2025-02-05 17:15:45 // 38407
rotinger se a regi mar, cimbim egy offoson most dobta le őket,nagyon nem volt elszallva tőlük
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-05 12:29:02 // 38406
A Rotinger tárcsa "impregnált" rozsdavédelme egy nagy nulla.
Az első komolyabb esős autópályás nap után a grafit színű csodabevonat meg is adta magát a rozsdának :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:17:26 // 38405
Itt kb látszik az open vs lsd. Azért a nyitott difist rendesen nem könnyű megindítani.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:06:58 // 38404
Szerintem az elektronika miatt. A puha futómű pont azt okozná, hogy bebillen, ezáltal egy kerék kipörög, és mivel open diff, nulla nyomatékot tesz le az aszfaltra. Ez semmiképpen nem indítja meg semerre. Kipörög a kerék, és nem megy az autó. Ez volna az LSD szerepe, mint a nevében is latszik, hogy limited slip. Tehát nincs olyan, hogy az ívbelső kipörög, és az ív külsőn nulla a nyomaték. Általában 20-30% körüli zárást tudnak az utcaiak, vagyis ennyi nyomatékot átirányít az ív külsőre, így elérve, hogy a pörgős és szerencsétlenkedés helyett elinduljon az autó.
Na most az én véleményem az, hogy a Giulia az pont egyik sem. Open diff, vagyis a kipörgő kerékkel átellenben nulla lenne a nyomaték. Ezt azonban ő nem hagyja, hanem 50%-ot átirányít fékkel. Konkrétan egyformára hozza a kerekek fordulatát. Ha óvatos gázkezeléssel hagysz neki időt, hogy viszonylag kis fordulat eltérést egyenlítsen ki, akkor álom a slide. Ha nagyon alárúgsz eldobod, de dulván. Szerintem ez a helyzet, de bizonyítékom nincs, szóval barmi más logikus magyarázatra nyitott vagyok :-)
SD2025-02-04 19:43:31 // 38403
Én szerintem a puhára hangolt hátsó futómű az oka, nem lehet pontosan érezni mikor csúszik meg.
Kicsit alattomos:D Finoman indítja és már rég késő ha nem voltál nagyon észnél.

Biztos ki lehetne keményíteni, de az meg utazás komfortból és kanyarsebességből venne le de nagyon durván.

Mert akkor minden kis döccenőn eldobná magát, nem lehetne ilyen jótékonyan hintáztatni.

Kevés a visszajelzés a hátsó kormányzott kerékről:D

De az is lehet hogy az open diff miatt alattomosabb:)
Először félig veszíti el a tapadást megúszik utána nagyon:P
És ha nincs ott az ESP akkor viszont lehet tekerészni.

Én heccelve D-ben be tudtam forogni vele 180-at:P A körpályán :D
SD2025-02-04 19:39:20 // 38402
apróbb sérülések gondolom 10m kár?
G-MANN🍀2025-02-04 16:33:01 // 38401
viszont ami nagyon pozitív, hogy így az árok fölött is tökéletesen csukódott minden ajtó és a tetőablak is mm-re precízen a helyére bezárt nyitott állapotból
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-03 22:16:32 // 38400
Igen, az George :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-03 22:15:47 // 38399
Ez pontosan körforgalomból kifelé történt. Egy RWD-t varatlanul lehet dobni, ha kevesebb a tapadás mint gondoltuk. A Giulia valamiért hajlamos is. Nem hiszem, hogy a futóműve ilyen. Szinte kizárt, a rengeteg BMW az utcán miért tud vizes úton normálisan kanyarodni? Meg egyenesen elindulni?
Vizes.. igazából ma száraz uton is olyat riszált a csúcsforgalom közepén 🫣🤣. Úgy megnézném ezt egyszer kívülről. Mert valahogy más autók ilyet nem csinálnak az utakon.
SD2025-02-03 21:27:06 // 38398
Hát egy ilyenhez elég egy körforgalomból megúszás.

Amikor elindul a fara akkor nagyon, és puha a hátsó futómű nem csúszkálásra van hanem menésre.

Az a nagyon patika előre hátra súlyozás amit szokott nekem csinálni a kanyaríveken az jó játék de elektronika nélkül veszedelem
Liquid2025-02-03 21:20:36 // 38397
sztem konkrétan Ő áll ott, de nem ismerem a kép történetét
Piritu - 1.000.0002025-02-03 21:19:09 // 38396
Az a bal szélső emberke nagyon emlékeztet George-ra...
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-03 19:37:12 // 38394
Mindig is azt mondtam, hogy 200 ló nekem elég közútra :-). Mellé még ez a 200 ló kicsit több is , egyik autóm se ment így soha. A race módot szintén közútra nem tartom feltétlenül jó ötletnek. Pont azért mert ismerem magam, pont hogy öregebbnek kéne lenni hozzá, legalább lélekben, hogy ne rugdossam mindenhol keresztbe 🤣
Szóval nekem jó így. Kakucsra legközelebb viszont kéne a race mód.
SD2025-02-03 18:43:05 // 38393
Nekem nincs különösebb bajom a tempomattal, 2 egység alá nem szoktam venni és országúton felrakom max-ra.

Autópályán mikor még nem fékez csak elveszi a krafott akkor váltok legkésőbb sávot.
De igen bele bele szól.. de hát ez a dolga.

Normál használat esetén ha egy fél autónyi helyet lát akkor tuti gázt ad hogy elférsz ott ecsém:D Tiszta olasz:D

Nagyon ritkán rá tud parázni parkoló autóra, de talán 1-2 eset volt, ha senki nem megy előttem, és nem tudja mi a szitu.

Az álló tárgyakat alapvetően a radarok szűrik különben nagyon nagy lenne a káosz odabenn:)
Liquid2025-02-03 15:52:34 // 38392
"Na ilyen az amikor egy autó úgy jó ahogy van :-)))"
ez az öregedés jele :D
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-03 15:01:12 // 38391
Nekem eredetileg azért nem volt a Race bekapcsolva, mert macera volt az SGW bridge. Már van hosszabbító kábelem, SGW bridge, összes színű OBD illesztő, ajánlott típusú vezetékes OBD interfész és regisztrált MES. Na azóta sincs Race mód XD
A chip tuning meg pláne még évek kérdése, az autómra olyan megy fel csak amit láttam hogy hogyan és mi van átírva. De úgy igazán nem sürgős...
Na ilyen az amikor egy autó úgy jó ahogy van :-)))
Shadin2025-02-03 14:16:17 // 38390
Az övét Karcsiék csinálták, 2020-as és 290 LE azaz az enyém is tud több lenni, vagy majd kiderül a padon h mennyi az annyi. RACE meg hol ki holk be van kapcsolva :-)
RomeoOne2025-02-03 14:01:58 // 38389
Tuningosok, giacinto cartárs blogját néztétek már?
Liquid2025-02-02 21:23:57 // 38388
így kell :)
G-MANN🍀2025-02-02 20:59:10 // 38387
az enyém MY 21, de szerencsére semmi ilyesmit nem csinál (nem kértem a távolságtartó tempomatot😁) sávtartó is kikapcsolva 😉
Liquid2025-02-02 14:42:19 // 38386
Tehát visszagyorsít a beállítottra, amiről előtte feleslegesen lelassított :)
Nagyon hasznos :) Az ilyenek tekintetében nagyon nem bánom hogy az enyém régi.
De legalább nem satuzik bele mint a RAV4 :D
Piritu - 1.000.0002025-02-02 14:02:35 // 38385
Az enyém MY22, itt már az N is alá van rendelve a CO2-nek :-(
Shadin2025-02-02 13:44:52 // 38384
A-ban lassabban gyorsít mint N-ben és D-ben, de utóbbiakban sem tol akkorát mint pl az S-Max anno.
Piritu - 1.000.0002025-02-02 13:29:37 // 38383
Hááát a fene tudja, én mindig belegyorsítok gázzal hogy ne tartsam fel a mögöttem jövőket a besorolással...
Mondjuk alapban furcsa hogy milyen lagymatagon gyorsít a tempomattal.
Az 1,4 16V-s Doblóm is gyakorlatilag padlógázzal gyorsít (néha még annál is intenzívebbnek tűnik) ha a tempomattal veszi fel a tempót.
RomeoOne2025-02-02 12:23:12 // 38382
Annyi csak az értelme, hogy intenzívebben gyorsít fel a megadott sebességig, mint egyébként. De semmi extra.
Piritu - 1.000.0002025-02-02 11:37:50 // 38381
Csak így értelmetlen külön leírni, nem hoz semmi extrát :-(
Ha nincs előtted autó (márpedig ha átmész a másik sávba akkor nincsen) akkor visszaáll az eredeti tempóra. Ha lekanyarodik előled a kocsi akkor is, meg akkor is ha az felgyorsít és elhúz.
Shadin2025-02-02 11:21:48 // 38380
Így már valóban van értelme, és így működik is :-)
RomeoOne2025-02-02 11:01:55 // 38378
Oké, elolvastam angolul, így már van értelme. Ez csak azt írja, hogy ha indexelsz és áttérsz a másik sávba, akkor felgyorsít addig, amennyire állítva van a tempomat. Tehát 130-ra van állítva, de utolértél valakit, aki 110-el megy, akkor ha indexelsz, majd átteszed a másik sávba, elkezd visszagyorsítani 130-ig. Hát ez nem egy nagy wasistdas.
RomeoOne2025-02-02 10:56:13 // 38377
Nekem fura ez az egész. A fékezés alapvetően egy biztonság irányába ható manőver, a gyorsítás nagyon nem. Nem tudom mi pontosan a jogi szabályozása, de ezek az előírások elég szigorúak szoktak lenni. Ahhoz, hogy magától gyorsítson egy autó, ahhoz biztos, hogy az kell, hogy sokkal több dolgot fel tudjon maga körül ismerni, mint egyszerűen a tereptárgyak meg más autók.
Pl. ha 90-el mész és utolérsz valakit, akkor felgyorsít sebességhatár fölé? Persze, az ember ezt csinálja, de egy gépet nem programozhatnak erre legálisan. Tehát minimum a vezetésrásegítő extrák, táblafelismerő, ilyesmi kell, hogy legyen benne. Bár sztem ez sem elég. Ehhez komoly önvezetési képesség kell, mint amilyet pl. egy Tesla tud.

Rákerestem egyébként Google-ben erre az adaptív tempomatos előzési gyorsításra, nem adott találatot.
Piritu - 1.000.0002025-02-02 10:32:01 // 38376
Az enyémben is megkerestem, ott az áll hogy csak 70 felett csinálja. Tegnap 100+-nál se tűnt fel az autópályán...
"GYORSÍTÁS ELŐZÉSKOR
134)
Ha úgy vezetünk, hogy a készülék be
van állítva, és egy járművet követünk,
a készülék további gyorsítást
biztosít az előzés lehetővé tételére,
70 km/h fölött haladva, és a baloldali
irányjelzőt aktiválva (vagy a jobboldalit
jobbkormányos verzióknál).
Balkormányos járműveknél az
előzéssegítés csak akkor aktív, ha a bal
oldali sávban előzzük az előttünk haladó
járművet (jobbkormányos járműveket
használó piacoknál az aktiválási logika
pont a fordítottja). "
Piritu - 1.000.0002025-02-02 09:16:23 // 38375
Ahol lehet hasznalom, még faluban is. De egy biciklist se lehet kikerülni vele, mert beáll mögé….
Shadin2025-02-02 08:57:39 // 38374
Nem vettem észre h a lassítás előtt, ha előzésre utaló magatartást tanúsítok akkor rálépne kicsit mint előzés segéd. Ekkor ugye a beállított sebességgel megyek. Ha fékez már és kiteszem az indexet, akkor kellene ignorálnia az utolérő távolságot és nem kéne lassítania, vagy csak később, ha úgy itéli meg, hogy mégsem fogok előzni és belemegyek az előttem menőbe.
Nem bírom értelmezni a leírást. Angolul is pont így írja le.
Shadin2025-02-02 08:53:02 // 38373
Néha akkorát fékez ok nélkül egy kamion mögött :-)
Egyébként szoktam használni hosszú nyugis úton.
RomeoOne2025-02-01 22:15:28 // 38372
Nem szoktam használni, de nem lehet, hogy akkor működik csak, ha már a lassítás előtt elkezded az indexelést? Lehet, hogy ha már elkezd lassítani, akkor már késő kitenni az irányjelzőt.
RomeoOne2025-02-01 22:14:36 // 38371
Ez valószínűleg nem jó adatokat tartalmaz. Az eLUM lesz a pontos.
Piritu - 1.000.0002025-02-01 18:39:10 // 38370
Amit leírsz az a távolságtartó tempomat működése. Ezért is utálom...
Shadin2025-02-01 18:28:47 // 38369
Nagyobb Smoothing-gal szebb a görbe :-)
Shadin2025-02-01 18:26:21 // 38368
Találtam egy ilyet a kézikönyvben:



Jól értem, hogy arról van szó, hogy amikor pl. pályán utolérek valamit és kiteszem az indexet pl. balra akkor gyorsulnia kellene már a megkezdett előzésnél amikor még kvázi a sábomban vagyok?
Mert nálam ez a gyorsítás kizárólag akkor következik be, amikor már kiértem az előzősávaba.
Amikor utolérek valakit pályán, érzem már h elkezd lassítani, de még messze vagyok a kocsitól, kiteszem az indexet, hogy meg fogom előzni, de tobább fékez addig, amíg át nem érek a felezősávon majdnem teljesen. Számomra ez nem ugyan az a működés amit a kezelési ír.
Shadin2025-02-01 17:14:45 // 38367
Ezek el sem pörögnek 6500-ig. 6200 a max. MES-ben, ráadásul mindegyik valahol 5500-nál elhal.
Shadin2025-02-01 17:12:47 // 38366
Bár nyilván téved, mert az eLUM oldalán MY19-es nyilván:
Shadin2025-02-01 17:08:04 // 38365
2019-es az enyém, de az alkatrészkatalógus szerint csak MY17.
Viszont E6D, ill. biztosan GPF-es, mert valahol megtaláltam motorkód alapján, ill. nincs első-alsó kipufogódobom.

WarbiRunner (Gyuri)2025-02-01 14:09:37 // 38364
Egyébként jobban jársz ha vezetsz minél több évjáratot és az alapján döntessz majd. Van egy csomó apró, nagyobb különbség az évjáratok között ami totál ízlés kérdése. Nem az a pár lóerő fog számítani. Annyira, hogy 200 lovasan sem ég a seggem hogy tuningolni kéne.
RomeoOne2025-02-01 14:05:02 // 38363
Szóval 2018 első feléig gyártottat. Abban nincs. Cserébe öregebb, meg még közelebb van a bétateszt állapothoz (első kiadás), szóval lehet sokkal több gondod lesz vele, mint amennyit pluszt a 20 lóerő jelent 6500-on.
RomeoOne2025-02-01 14:03:20 // 38362
Igen, 2018 második fele már MY19, onnantól már van GPF a 2.0T-ben. A Q-nál csak MY20-tól. A nyári leállás után kezdődik a következő modellév, minden ősztől gyártott autó már a következő modellév szokott lenni. Mármint, ha haladnak rendesen a gyártással és nincs folyton gubanc, kényszerleállás meg kínlódás, mint ahogy az utóbbi években és most egyre inkább is van a döglődő autóiparban.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-01 13:58:53 // 38361
2018 második felétől már GPF-esek voltak. A 2018 ősz már MY19-nek számit valamiért.
A tiéd akkor nem gpf-es? Elvesztettem a fonalat.
Shadin2025-02-01 12:35:28 // 38360
2019
De ki tudja, elvileg az enyém MY17-es, de a GPF a MY19-től van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.