RomeoOne2025-10-16 08:34:36 // 40404
Igen. Van, hogy közvetlen gumizás után is rázni fog. Újra kell centríroztatni. Nekem is volt ilyen legutóbb.
Liquid2025-10-15 23:06:57 // 40403
Tehát ha jól értem akkor a kerék (meg a minden a forog) fordulatszáma az ami számít.
Féltengelycsukó, csapágyak?
De az is simán lehet amit G-MANN ír, újracentír.
"Felnik/gumik és aszfalt minősége nem játszik", ezek szerint a másik kerékszettel is próbáltad?
Féltengelycsukó, csapágyak?
De az is simán lehet amit G-MANN ír, újracentír.
"Felnik/gumik és aszfalt minősége nem játszik", ezek szerint a másik kerékszettel is próbáltad?
Liquid2025-10-15 23:02:35 // 40402
Nem eldöntöttem, hanem várom hogy valaki hitelt érdemlően támassza alá hogy nincs igazam, én elfogadom és beismerem.. :)
De amúgy egyetértek, virágozzék minden virág! :)
De amúgy egyetértek, virágozzék minden virág! :)
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-15 22:13:48 // 40401
😄
Kazes☻2025-10-15 20:46:20 // 40400
Legjobb...! ;)
:D
:D
matt12342025-10-15 19:39:00 // 40399
Igen! Ha egybe esik a felni és a gumi excentritása akkor el kell egymástól forgatni mert rázni fog. De ezt a gumisoknak tudni kellene.
Piritu - 1.000.0002025-10-15 19:33:30 // 40398
G-MANN🍀2025-10-15 18:08:57 // 40397
Nekem volt ilyen. Mondtak mindent is. Tegyünk új tárcsát, új betétet, kerékagy csapágyat....
Végül a korábban kiegyensúlyozott kerekeket egy másik gumisnál levetették, újra kiegyensúlyozás, kb 20-35g kellett máshová minden keréken.
Utána tökéletes lett! (Pedig azt hittem ez nem segít, de rosszul csinálták meg előtte.)
Végül a korábban kiegyensúlyozott kerekeket egy másik gumisnál levetették, újra kiegyensúlyozás, kb 20-35g kellett máshová minden keréken.
Utána tökéletes lett! (Pedig azt hittem ez nem segít, de rosszul csinálták meg előtte.)
Shadin2025-10-15 17:44:47 // 40396
Ha már felmerült rázás, szeretném kérdezni, hogy tapasztelt-e bárki olyasmit, hogy kb. 135-nél elkezd valami rázni a futóműben, mejd tovább gyorsulva kezd kisimulni, de sztem csak a fordulatszámok miatt. Ha fékezek nagy sebességnél akkor felerősödik ez a rezonancia.
Kb. 130 alatt semmi nem tapasztalható belőle és komoly, de nem blokkoló fékezésnél sem érezni semmilyen vibrációt.
Felnik/gumik és aszfalt minősége nem játszik, mint ahogy a sebességfokozat sem, csak a sebesség.
Kb. 130 alatt semmi nem tapasztalható belőle és komoly, de nem blokkoló fékezésnél sem érezni semmilyen vibrációt.
Felnik/gumik és aszfalt minősége nem játszik, mint ahogy a sebességfokozat sem, csak a sebesség.
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-15 17:18:18 // 40395
Te már úgyis eldöntötted magadban, hogy a központosító az csak egy központosító, lehet műanyagból, bármiből, nincs jelentősége. Szerintem fölösleges ezen rugózni. Csinálja mindenki a legjobb belátása szerint. #jóvanazúgy :D
Amúgy meg a futómű geometria is pont egy olyan dolog, hogy ja.. full tákolás nem rávaló felnit feltenni (bocs SD :-)).
Szóval tegyen fel bátran mindenki amit csak akar, ahogy csak akarja, biciklikereket, 30-as felnit, húszcentis nyomtávot.
Amúgy meg a futómű geometria is pont egy olyan dolog, hogy ja.. full tákolás nem rávaló felnit feltenni (bocs SD :-)).
Szóval tegyen fel bátran mindenki amit csak akar, ahogy csak akarja, biciklikereket, 30-as felnit, húszcentis nyomtávot.
Liquid2025-10-15 16:18:07 // 40394
Nyilván a gyári felni középfurata pontosan passzol az agyra, ezért gyári :)
Nevezheted nagymellénnyel tákolásnak a gyűrű használatát, de ennyi erővel minden tákolás amit nem a gyárban találtak ki, pl. az is hogy más felni és gumiméretet használsz, mint amivel kijött a gyárból :)
Annak egészen biztosan nem csupán a gyűrű volt az oka hogy a 155 rázott 120-nál ..
Csak érdekességképpen: a 159-em pl. gyári felnivel is rázott X km/h felett pedig a kerekek tökéletesek és gyáriak voltak, a kardán volt a ludas :)
Nevezheted nagymellénnyel tákolásnak a gyűrű használatát, de ennyi erővel minden tákolás amit nem a gyárban találtak ki, pl. az is hogy más felni és gumiméretet használsz, mint amivel kijött a gyárból :)
Annak egészen biztosan nem csupán a gyűrű volt az oka hogy a 155 rázott 120-nál ..
Csak érdekességképpen: a 159-em pl. gyári felnivel is rázott X km/h felett pedig a kerekek tökéletesek és gyáriak voltak, a kardán volt a ludas :)
SD2025-10-15 12:04:47 // 40393
A kerék agynak van egy 14mm-es fém nyúlványa ez tized mm pontosan illik a gyári felnibe.
A műanyag tákolás akkor kell ha nincs más.
155-ön müanyag gyűrű volt.. rázott 120-nál:) 170-nél már nem:D
A műanyag tákolás akkor kell ha nincs más.
155-ön müanyag gyűrű volt.. rázott 120-nál:) 170-nél már nem:D
Liquid2025-10-15 11:58:31 // 40392
Hát én még sose hallottam olyat hogy elolvadt volna egy központosító gyűrű, de biztos van ilyen extrém eset. Nem véletlenül létezik fémből készült cucc is, de nem hiszem hogy durva pályanapozáson kívül gond lehet.
Az UNO-val jártam anno egyszer úgy hogy elkúrta a szerelő a fékbetét cserét és szorult a nyereg, emiatt gyakorlatilag állandóan fogott, na ebből az lett hogy, egy 50km-es autópálya menet után, gyakorlatilag füstölt a fék, és a felni szó szerint égetett, a kerékre loccsantott víz sisteregve alakult gőzzé. Műanyag központosító volt ott is, természetesen nem lett baja. A "rendes" autóimon mindig gyári kerék volt így arról nem tudok nyilatkozni, de gyanítom hogy elenyésző azok száma akik fém gyűrűt használnak bármilyen autón (versenyen kívül).
Az UNO-val jártam anno egyszer úgy hogy elkúrta a szerelő a fékbetét cserét és szorult a nyereg, emiatt gyakorlatilag állandóan fogott, na ebből az lett hogy, egy 50km-es autópálya menet után, gyakorlatilag füstölt a fék, és a felni szó szerint égetett, a kerékre loccsantott víz sisteregve alakult gőzzé. Műanyag központosító volt ott is, természetesen nem lett baja. A "rendes" autóimon mindig gyári kerék volt így arról nem tudok nyilatkozni, de gyanítom hogy elenyésző azok száma akik fém gyűrűt használnak bármilyen autón (versenyen kívül).
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-15 10:35:28 // 40391
Akkor most helyesbítek, mert részben igazad van, fontos dolog maradt ki. A csavar ugye a saját hossztengelye mentén teherviselő, szerintem ez oké.
Amint összehúzzuk csavarral a felületeket, a nyíróerő nagy részét a felületek közti tapadási surlódási erő veszi fel . Vagyis a csavart nyíróirányban minimálisan terheljük, amíg a meghúzási nyomaték, a felületek minősége stb. rendben van. Itt ahol a műanyag elválik az aumíniumtól (hogy ne a májjal példálózzak :-)), az a méretezési terhelés. Röviden, hogy mire használod az autót, mekkora a tömege és milyen terhelést fog kapni.
Valószínűleg egy kisautónál tökéletesen rendben van egy műanyag központosító gyűrű. A neve is ez, csak pozícionál, és valamilyen mértékben ezt menetközben is teszi, amikor ütéseket kap a kerék. . A mérnökök dolga pont ez, kitalálni, hogy elég oda egy ilyen, vagy netán jobb, ha "vas" van ott. Pl nehezebb autó, sportosabb használat.
Egy Giulián valószínűleg először is az első hegyi szakaszon elolvadna a műanyag gyűrű XD
Szóval nevezzük központosító gyűrűnek, ám ennek menet közben is lehet központosító feladata, vagyis onnantól tehermentesítővé válik :-)
Na így kerek szerintem, de tegyetek hozzá nyugodtan.
U.i, tehermentesítő nélkül a fentiek fényében nagyon elfelejteném a kerékagyak rézpasztázását..
Amint összehúzzuk csavarral a felületeket, a nyíróerő nagy részét a felületek közti tapadási surlódási erő veszi fel . Vagyis a csavart nyíróirányban minimálisan terheljük, amíg a meghúzási nyomaték, a felületek minősége stb. rendben van. Itt ahol a műanyag elválik az aumíniumtól (hogy ne a májjal példálózzak :-)), az a méretezési terhelés. Röviden, hogy mire használod az autót, mekkora a tömege és milyen terhelést fog kapni.
Valószínűleg egy kisautónál tökéletesen rendben van egy műanyag központosító gyűrű. A neve is ez, csak pozícionál, és valamilyen mértékben ezt menetközben is teszi, amikor ütéseket kap a kerék. . A mérnökök dolga pont ez, kitalálni, hogy elég oda egy ilyen, vagy netán jobb, ha "vas" van ott. Pl nehezebb autó, sportosabb használat.
Egy Giulián valószínűleg először is az első hegyi szakaszon elolvadna a műanyag gyűrű XD
Szóval nevezzük központosító gyűrűnek, ám ennek menet közben is lehet központosító feladata, vagyis onnantól tehermentesítővé válik :-)
Na így kerek szerintem, de tegyetek hozzá nyugodtan.
U.i, tehermentesítő nélkül a fentiek fényében nagyon elfelejteném a kerékagyak rézpasztázását..
SD2025-10-15 07:12:01 // 40390
Alapvetően ezek a felni ET számának helyrehozatalára vannak szerintem kitalálva napi használatra, a feltétlen szükséges.
A másik ok lehet hogy a fék ne érjen bele a kerékbe ezért tettem én most.
A harmadik az optikai tuning.
A lényeg valahol ott keresendő hogy ne csessze el a futómű geometriát, és ne érjen bele az autó váz és burkoló elemeibe.
Az eredeti csavarkötés és felfekvő felületek meg szerintem alap hogy ne legyenek rontva.
Ezért igen vagy olyan vékony kell amitől még az eredeti középre felül a felni.
Vagy akkora amin már lehet kiképezni ilyen plusz gyűrűt.
A showcar egy másik téma de ugye azt meg ritkán nyektetik pályán:D
A másik ok lehet hogy a fék ne érjen bele a kerékbe ezért tettem én most.
A harmadik az optikai tuning.
A lényeg valahol ott keresendő hogy ne csessze el a futómű geometriát, és ne érjen bele az autó váz és burkoló elemeibe.
Az eredeti csavarkötés és felfekvő felületek meg szerintem alap hogy ne legyenek rontva.
Ezért igen vagy olyan vékony kell amitől még az eredeti középre felül a felni.
Vagy akkora amin már lehet kiképezni ilyen plusz gyűrűt.
A showcar egy másik téma de ugye azt meg ritkán nyektetik pályán:D
quash2025-10-14 23:40:51 // 40389
Ezek közül, melyik az ami normális felbontást ad (mint kb. gyári AA), és kb. használható is?
Írtad valahogy pl. google maps-ban nagyításnál van gond, és hasonlóak.
Nekem annyi bőven elég, ha waze, googlemaps, etc ... alapfokon kezelhető.
Spotify-ben tudjak lépkedni, és hasonlóak.
Annyira bosszantó, amikor párom iphone-ját rádugjuk Giu-ra, minden szépen megy teljes módban. :D
Írtad valahogy pl. google maps-ban nagyításnál van gond, és hasonlóak.
Nekem annyi bőven elég, ha waze, googlemaps, etc ... alapfokon kezelhető.
Spotify-ben tudjak lépkedni, és hasonlóak.
Annyira bosszantó, amikor párom iphone-ját rádugjuk Giu-ra, minden szépen megy teljes módban. :D
Liquid2025-10-14 16:39:44 // 40388
"Én azt tanultam, hogy a csavaroknak alapvetően az oldalirányú rögzítés a feladata, a vertikális erőket a kerékagy veszi át a felnifurat pontos illeszkedésén keresztül."
rendben, elfogadom, tény hogy a csavarok nem hosszirányban rögzítenek alapvetően, de kifelejtjük az agy és a felni közötti súrlódást.
Legyen úgy ahogy írod, egy kérdésem van:
Mi a helyzet akkor amikor van egy 70-es középfuratú felnid, egy 54-es agyon, a kettő között egy műanyag központosító ami pár mm "magas", tehát a felni mondjuk 30mm-en a "levegőben van" és 4mm-en fekszik fel a műanyag karikára, aminek az anyagában körömmel is tudok nyomot hagyni?
A fenti példa a kisautónk. Mozgókúpos csavarral van fent egy 70.4-es küzépfuratú (asszem francia származék felni) az 54.1-es agyon, megfelelő központosító gyűrűvel.
rendben, elfogadom, tény hogy a csavarok nem hosszirányban rögzítenek alapvetően, de kifelejtjük az agy és a felni közötti súrlódást.
Legyen úgy ahogy írod, egy kérdésem van:
Mi a helyzet akkor amikor van egy 70-es középfuratú felnid, egy 54-es agyon, a kettő között egy műanyag központosító ami pár mm "magas", tehát a felni mondjuk 30mm-en a "levegőben van" és 4mm-en fekszik fel a műanyag karikára, aminek az anyagában körömmel is tudok nyomot hagyni?
A fenti példa a kisautónk. Mozgókúpos csavarral van fent egy 70.4-es küzépfuratú (asszem francia származék felni) az 54.1-es agyon, megfelelő központosító gyűrűvel.
G-MANN🍀2025-10-14 16:01:24 // 40387
RomeoOne2025-10-14 13:23:29 // 40386
Kíváncsian várjuk. Bár vannak itt fizikusok is, hátha megbirkóznak a kérdéssel xDDD
Ettől függetlenül, a csavarok meghúzásával beállhatna középpontba valóban, de nem kellően tökéletes az illesztés, méretezés, szabvány, a felnin lyuk, annak kúpja ésatöbbi.
Na már csak ebből, amit leírtál is következik szerintem, hogy gyűrű nélkül nem maradna ott. Hiába állítanád be középre, a fentebb felsorolt faktorok miatt el tudna mozdulni. Nem akkor egyből, mikor leereszted az emelőt és rámegy a kocsi súlya. De mondjuk egy kátyú elég lehet.
Ezenkívül az hogy beáll-e középpontba és a meghúzás után el tud-e mozdulni, két külön dolog.
Szerintem is, bár épp ellenkezőleg, mint ahogy gondolod. Ha valami beáll középpontba, még mindig elmozdulhat egy komolyabb erő hatására. Ha meg még be sem áll, akkor meg főleg nem feltételezhető, hogy azt rögzíteni lehetne egy adott pozícióban.
Én azt tanultam, hogy a csavaroknak alapvetően az oldalirányú rögzítés a feladata, a vertikális erőket a kerékagy veszi át a felnifurat pontos illeszkedésén keresztül.
Ettől függetlenül, a csavarok meghúzásával beállhatna középpontba valóban, de nem kellően tökéletes az illesztés, méretezés, szabvány, a felnin lyuk, annak kúpja ésatöbbi.
Na már csak ebből, amit leírtál is következik szerintem, hogy gyűrű nélkül nem maradna ott. Hiába állítanád be középre, a fentebb felsorolt faktorok miatt el tudna mozdulni. Nem akkor egyből, mikor leereszted az emelőt és rámegy a kocsi súlya. De mondjuk egy kátyú elég lehet.
Ezenkívül az hogy beáll-e középpontba és a meghúzás után el tud-e mozdulni, két külön dolog.
Szerintem is, bár épp ellenkezőleg, mint ahogy gondolod. Ha valami beáll középpontba, még mindig elmozdulhat egy komolyabb erő hatására. Ha meg még be sem áll, akkor meg főleg nem feltételezhető, hogy azt rögzíteni lehetne egy adott pozícióban.
Én azt tanultam, hogy a csavaroknak alapvetően az oldalirányú rögzítés a feladata, a vertikális erőket a kerékagy veszi át a felnifurat pontos illeszkedésén keresztül.
SD2025-10-14 12:51:51 // 40385
A csavarok kellőképp túl vannak méretezve hogy elbírják ezt az extrém terhelést.
Ha belegondolunk hogy balesetnél sem a kerék repül le hanem sokszor felfüggesztéssel együtt szakad ki.
Ebből kiindulva nem a kerék leesése a probléma, hanem hogy egy csavarkötés fix és dinamikusan nem rángatott terhelésre van tervezve, amihez pedig az kell hogy a központosító furat pozícionálja a kereket.
Ha pl: ráfékezel a padkára és kitöröd a felfüggesztést akkor tök mindegy hogy van-e központosító vagy nincs.
De ha mondjuk elmozdul a kerék és emiatt ráz az autó az egyik részének sem tesz jót.
Ha a csavar tönkremegy kidobod veszel újat nem gond, de ha a kerékagyban darálod el a menetet, akkor ott már nehezebb a csere.
Nem az a képlet hogy nem lehet úgy használni az autót, szerintem 3 csavarral és központosító nélkül is fentmaradna.
De ha kilazul..
Ha megmozdul..
El lehet keresni a konkrét méretezését a kerékcsavarnak, ha érdekel milyen erőket kell elviselnie.
M6-os csavarnál számoltunk 200kg környéki terhelést (nyilván Nm-ben, de a kg-ra emlékszem) hogy legyen hozzá képed: ez azt jelenti hogy egy 120cm x 10cm fényhíd 400km/h sebességgel halad, ezt megtartaná 2db. M6-os csavar...
A kerékben M14 van, ennek a keresztmetszete terület arányosan több...
Ezekkel biztonsági tartalékokkal játszik az ember amikor nem központosítja a kereket, nem fog leeseni, de megmozdulhat, kilazulhat, túl kell húzni eleve.. nem jó.
Ettől még nem fog leesni, ha nem esik ki a csavar:D
Ha belegondolunk hogy balesetnél sem a kerék repül le hanem sokszor felfüggesztéssel együtt szakad ki.
Ebből kiindulva nem a kerék leesése a probléma, hanem hogy egy csavarkötés fix és dinamikusan nem rángatott terhelésre van tervezve, amihez pedig az kell hogy a központosító furat pozícionálja a kereket.
Ha pl: ráfékezel a padkára és kitöröd a felfüggesztést akkor tök mindegy hogy van-e központosító vagy nincs.
De ha mondjuk elmozdul a kerék és emiatt ráz az autó az egyik részének sem tesz jót.
Ha a csavar tönkremegy kidobod veszel újat nem gond, de ha a kerékagyban darálod el a menetet, akkor ott már nehezebb a csere.
Nem az a képlet hogy nem lehet úgy használni az autót, szerintem 3 csavarral és központosító nélkül is fentmaradna.
De ha kilazul..
Ha megmozdul..
El lehet keresni a konkrét méretezését a kerékcsavarnak, ha érdekel milyen erőket kell elviselnie.
M6-os csavarnál számoltunk 200kg környéki terhelést (nyilván Nm-ben, de a kg-ra emlékszem) hogy legyen hozzá képed: ez azt jelenti hogy egy 120cm x 10cm fényhíd 400km/h sebességgel halad, ezt megtartaná 2db. M6-os csavar...
A kerékben M14 van, ennek a keresztmetszete terület arányosan több...
Ezekkel biztonsági tartalékokkal játszik az ember amikor nem központosítja a kereket, nem fog leeseni, de megmozdulhat, kilazulhat, túl kell húzni eleve.. nem jó.
Ettől még nem fog leesni, ha nem esik ki a csavar:D
Liquid2025-10-14 12:26:33 // 40384
Megkérdeztem egy gépész haverom, amint válaszolt közkincsé teszem...
Ettől függetlenül, a csavarok meghúzásával beállhatna középpontba valóban, de nem kellően tökéletes az illesztés, méretezés, szabvány, a felnin lyuk, annak kúpja ésatöbbi.
Ezenkívül az hogy beáll-e középpontba és a meghúzás után el tud-e mozdulni, két külön dolog. Az egyik illesztés a másik erők kérdése. Pl. a vezérlés se mozdul el mert kiveszem a rögzítőt :)
Ettől függetlenül, a csavarok meghúzásával beállhatna középpontba valóban, de nem kellően tökéletes az illesztés, méretezés, szabvány, a felnin lyuk, annak kúpja ésatöbbi.
Ezenkívül az hogy beáll-e középpontba és a meghúzás után el tud-e mozdulni, két külön dolog. Az egyik illesztés a másik erők kérdése. Pl. a vezérlés se mozdul el mert kiveszem a rögzítőt :)
SD2025-10-14 11:56:56 // 40383
Mibajod a tükör slick-emmel:D
Megy keresztbe hossszába:D
JÓ most a parkolóban pihen:D
Megy keresztbe hossszába:D
JÓ most a parkolóban pihen:D
RomeoOne2025-10-14 10:45:23 // 40382
Bár már többen is írták előttem, de én is megerősíteném, hogy nem így van. Nem a csavar tart ellen a vertikális terheléseknek. Ez sztem az alapján is belátható, hogy a központosító/tehermenetesítő gyűrű nem kéne akkor semmi esetben sem, hiszen a csavarok meghúzásával be kellene húznia a felnit középpontos pozícióba. De nem ez történik, tehát képes meghúzott csavarokkal nem középponti pozícióban állni. Ergo, ha ki tudnád alóla venni a gyűrűt, akkor utána el tudna mozdulni.
G-MANN🍀2025-10-13 21:50:16 // 40381
Shadin2025-10-13 13:47:11 // 40378
5 és 10 is sok sztem
Az első kerekek optikailag bentebb vannak mint a hátsók, legalábbis a kétszéles esetén.
Az első kerekek optikailag bentebb vannak mint a hátsók, legalábbis a kétszéles esetén.
Shadin2025-10-13 13:44:38 // 40377
Non Touch esetén a rotary gombbal nyomok a térképen a nagyításra és nem lehet kijönni belőle, csak ha nyomok megint egyet a gombon és ha mázli akkor egy poi van ott amit hozzáadna az utitervhez...
Shadin2025-10-13 13:42:41 // 40376
totál nem sürge, nem használom jelenleg
Allegro-s linket átküldöd ahonnan te vetted az újakat?
Allegro-s linket átküldöd ahonnan te vetted az újakat?
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-13 09:24:46 // 40375
MIvel a csavarkötés leginkább a csavar hossztengelye mentén teherbíró, radiálisan, oldalirányban sokkal kevésbé. Ezeknek a radiális erőknek a kerékagy tart ellen, nem a csavarok.
Tehát műszakilag jó esetben az autót szemből nézve az oldalirányú erőknek a kerékcsavarok tartanak ellen (akár 3-4 menet), az autót függőleges (és hossz) irányban érő erőknek pedig túlnyomó részben a kerékagy és részben a csavarok kúpos felülete. Amint nincs "tehermentesítő", 100%-ban átpakoljuk ezeket az erőket a csavarok kúpfelületeire.
Ezért is tehermentesítő a neve. Aztán mindenki számolja ki magának, hogy érdemes e és lehet e 5db csavar kúpfelületére terhelni, és mennyire bízunk azokban a csavarokban.
Nyilván nem a kúpfelületnél lesz gond, hanem a menet-kerékagy találkozásnal, ami a nyomtáv szélesítés miatt nagyobb erőkaron is kapja a kiképzést.
HOgy meglegyen az érzet, csak gondolat kísérlet: mi történik ha kerékre tesszük az autót csavarok nélkül, hogy csak a központosítón üljön.
Aztán központosító nélkül, lazán betekert csavarokon is gondoljuk el, hogy mi történik.
:-)
Tehát műszakilag jó esetben az autót szemből nézve az oldalirányú erőknek a kerékcsavarok tartanak ellen (akár 3-4 menet), az autót függőleges (és hossz) irányban érő erőknek pedig túlnyomó részben a kerékagy és részben a csavarok kúpos felülete. Amint nincs "tehermentesítő", 100%-ban átpakoljuk ezeket az erőket a csavarok kúpfelületeire.
Ezért is tehermentesítő a neve. Aztán mindenki számolja ki magának, hogy érdemes e és lehet e 5db csavar kúpfelületére terhelni, és mennyire bízunk azokban a csavarokban.
Nyilván nem a kúpfelületnél lesz gond, hanem a menet-kerékagy találkozásnal, ami a nyomtáv szélesítés miatt nagyobb erőkaron is kapja a kiképzést.
HOgy meglegyen az érzet, csak gondolat kísérlet: mi történik ha kerékre tesszük az autót csavarok nélkül, hogy csak a központosítón üljön.
Aztán központosító nélkül, lazán betekert csavarokon is gondoljuk el, hogy mi történik.
:-)
leopop32025-10-13 09:08:34 // 40373
Hát az is durva lenne de ha a természetes elhasznádódás látszik rajta akkor elég szar anyagból van :DD
Liquid2025-10-12 21:58:51 // 40372
sounds good de a 10 és 20
SD2025-10-12 21:41:08 // 40371
Akkor Shadin cuccát veheted is:)
Liquid2025-10-12 20:46:41 // 40370
nekem csak optikailag kellene egy kis javulás, a nyári 20-asok úgy jók ahogy vannak, de a 18-as nem ugyanaz az ET és 1/2""-lal keskenyebb is. Ezt kellene kompenzálni, elvben 10mm elég.
SD2025-10-12 20:04:25 // 40369
Ki lehet próbálni, de inkább optika:)
Ha már a 10mm-nek is van pereme akkor no para csak megfelelő csavar kell.
Nekem most az az érzésem hogy az egyszéles felnivel harmonikusabb az autó, pályázásra stb.
A kétszéles viszont bitang optika, és mókázás, mag nyilván azért csak tart is valamennyit oldaliranyban is:D
Igazából a kétszélessel szak azt vettem észre hogy 20-30-al többekkel
Megyek bele a kanyarba, a pályán meg 170-nél olyan mint a 17-es 120 kórnyékén:D
Ha már a 10mm-nek is van pereme akkor no para csak megfelelő csavar kell.
Nekem most az az érzésem hogy az egyszéles felnivel harmonikusabb az autó, pályázásra stb.
A kétszéles viszont bitang optika, és mókázás, mag nyilván azért csak tart is valamennyit oldaliranyban is:D
Igazából a kétszélessel szak azt vettem észre hogy 20-30-al többekkel
Megyek bele a kanyarba, a pályán meg 170-nél olyan mint a 17-es 120 kórnyékén:D
SD2025-10-12 20:00:14 // 40368
A gyári touch kijelző nem multitouch:) csak gom nyomkodással lehet nagyítani..
SD2025-10-12 19:59:12 // 40367
Megjöttek az M14 csavarkáim, vissza tudom szolgáltatni a tieid majd ha beleraktam.
Köszönöm szépen!!!
Köszönöm szépen!!!
Kazes☻2025-10-12 19:22:27 // 40366
Igen, mert azt a központosítót úgy (is) híják, hogy tehermentesítő... de igazán nem akarok ebbe a vitába belevau, csak kis kiegészítésként... :)
Liquid2025-10-12 19:08:50 // 40365
azt vágom, de ha nincs központosító, akkor nem tudod tökéletesen felhelyezni :)
Shadin2025-10-12 18:41:10 // 40364
Én mentem a 145-ös AM felnijevel központosító nélkül és hát nem álom.
Liquid2025-10-12 18:11:37 // 40363
senki se próbálta :) legalábbis nem láttam olyat, mindenesetre nehezen tudom elképzelni hogy 5db M14-es csavar mondjuk 120Nm-rel lehúzva bármilyen mozgást engedjen. De meggyőzhető vagyok :)
Liquid2025-10-12 18:08:42 // 40362
nem kétszéles, vacilálok hogy akarok-e egyáltalán :) 5-10mm-ben gondolkodom
Shadin2025-10-12 15:20:42 // 40360
@SD @Liquid
Ez így nem egészen igaz szerintem, a csavar csak tart, a központosító meg központosít, ez utóbbi ha el van baxva akkor rázni fog az autó, meg akkor is, ha szuperprecízen meghúzod az 5 csavart központosító nélkül is. Elég egy pici vályu és máris elmászik.
Az 5 mm-es pogácsa a gyári felnivel a gyári agyat használja, de a 10 mm-es már nekem is peremes, így központos is.
Ez így nem egészen igaz szerintem, a csavar csak tart, a központosító meg központosít, ez utóbbi ha el van baxva akkor rázni fog az autó, meg akkor is, ha szuperprecízen meghúzod az 5 csavart központosító nélkül is. Elég egy pici vályu és máris elmászik.
Az 5 mm-es pogácsa a gyári felnivel a gyári agyat használja, de a 10 mm-es már nekem is peremes, így központos is.
Shadin2025-10-12 15:16:49 // 40359
FL előtti könyöklő alá betettem egy wireless padot, ott töltöm és egy CarlinKit 5.0-t használok wireless AA-nak. Vagy drót.
Shadin2025-10-12 15:14:00 // 40358
Bármit megadnék néha a tapiért, vagy legalább egy válaszért, hogy miként lehet a GMaps nagyításából kilépni?? :-D
Shadin2025-10-12 15:12:49 // 40357
Nekm van polcon hátra 5 mm előre 10 mm fekete csavarokkal, ha kétszélesed van.
Shadin2025-10-12 15:11:48 // 40356
Teljesen egyetértek, csak Brodit nem lehet a műszerfalon :-D
SD2025-10-12 14:58:58 // 40355
Igen, a kereket a csavar tartja a helyén, az ütéseket a középfuratba illeszkető agy nyulvány veszi fel.

Piros: kerékagy
Kék: felni
A firka pontatlan mer a kék és piros pontosan egyezn méretü kell legyen, ezért van egy 14mm minimum, addig nem tudsz központosító gyűrűt kiképezni. Tehát tolja le a kereket a teherviselő elemről.


Piros: kerékagy
Kék: felni
A firka pontatlan mer a kék és piros pontosan egyezn méretü kell legyen, ezért van egy 14mm minimum, addig nem tudsz központosító gyűrűt kiképezni. Tehát tolja le a kereket a teherviselő elemről.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
0
Vendég0
778