Blog >> horvátország
Ismét egy szuper Horvátország-túra. Az autó megint bizonyította, hogy igazi utazóautó, azaz Granturismo :) Imádtam vele végre nem Budapesten közlekedni, hanem autópályán, tengerparti országúton autózni. Ez az autó erre született azt hiszem. :) Nem a tötymörgős belvárosi ügyintézésre, hanem a nyaralásra, az utazásra. Egészen más élmény vele ez.
1365 km és 6,6 literes átlagfogyasztás.
Idén Rovinjban voltunk, eddig az Isztria kimaradt... szép hely, de nekem nem annyira vadregényes, mint Dubrovnik és környéke, szóval az marad az örök kedvenc.
Viszont Rovinj megér pár napot mindenképpen. A szigetből lett félszigetre egy gyönyörű kisváros épült. Zegzugos utcák, tengerparti sétányok a sziget tetején pedig egy templom. Kicsit olyan, mint Primosten, csak nagyban.
Ha ott vagy, ne hagyd ki a Valentino nevű koktélbárt, ahonnét a legszebb a naplemente! Igaz 70 kuna egy mojito, de esküszöm, megéri! :)
Harmadik alfámmal ez volt a második horvátországi utam, de az első a tengerpartra :)
1603 km: Budapest-Trogir-(Primosten-Split)-Sibenik-Budapest
Az autóm 7,7-es átlagfogyit mért, azt hiszem, ez elég jó, főleg, hogy az autópályatempó 140-160 között ingadozott :)
Budapest-Trogir kb. egy tank üzemanyag volt, ~710 km.
Splitben találkoztunk a Giuliettával is :)
_Éééés Horvátországban lett egyéves az autóm! :)
Hát megjártuk....összesen 2500(!) km 6 nap alatt 6,5-7 literes fogyi 4 személy, csomagtartó dugig, klíma, hegyek, szerpentinek, autópálya.....minden gond nélkül!
A teljesség igénye nélkül jártunk: Sibenik, Plitvicei-tavak, Omis, Makarskai-riviéra, Trogir...gyönyörű helyek nagy élmény volt!
Km óra állás: 120500
Vasárnap 32 fok volt. Állt a levegő.Ha ez így marad, öngyulladás általi halált halok. Hétfőn hirtelen felindulásból elhatároztuk, hogy ezt a kánikulát valamelyik tengerben kellene átvészelni. Vettem némi kunát (80000-ért), beszaladtam egy zöldkártyáért a Villányi útra , vettünk tápot a teszkoban, berámoltuk a sátrat, egy-két ruhát, feltankoltam alfakocsit, és eltettük magunkat holnapra. Reggel 4-kor startoltunk. M0-on vettem egy 4-napos matricát, ami meg is határozta hogy péntek éjjelre célszerű hazatérnünk. A határig egyhangú, hajnali utunk volt. 140, tempomat, bóbiskolás. Utána újra autópálya Zágrábig (36 kuna), majd az A1-A6-on Rijekáig (60 kuna). 10-kor már kempinget kerestünk a Kvarner-öbölben. Hát sokat nem keresgéltem mert nagyon fürödhetnékem volt. Selce nevű településen Crikvenica mellett becsekkoltunk egy kempingbe, sátrat feldobtam, mire leesett kinyílt (ez a kechua specialitása :) A többit nem részletezem, hazafelé lenéztünk a Plitvicai tavakhoz, mert azt nem szabad kihagyni. Én már egyszer voltam, de nem emlékeztem rá hogy mibe fáj egy beugró. Hát nagyon fájt: 110 kuna/kopoltyú! Plusz parkolás!! A maradék zsetont is elvertük, de úgy hogy a pályadíjak után egy doboz cigi és 3 kávé éppenhogy belefért a végére. A vas jól viselkedett, 5,8-as átlaggal megjártuk a túrát.Találkoztunk alfisti.hr-horvát alfaklub-os márkatársakkal is! Péntek este 8-kor hazaértünk. Mindenesetre megérte! Hát ígyvalahogy...
Érdekesség tötént velem a minap és a kedvenc 156sw - mel. A horvát tengerparton voltam két napig semmi probléma nem volt az autóval nagyon jól bírta az utat.Mindaddig míg hazafelé +25 fokban klimával 160-170-es tempónál egyszercsak leállt a klíma,a fűtőventilátor, és a vízhűtő ventilátor. Ezekből csak az első kettőt érzékeltük. Akkor lepődtem meg amikor észre vettem hogy 130fokos lett a hűtővíz és világított a piros lámpa. Hirtelen felismerésemnek köszönhetően a fűtést a maximumra tekertem, ekkor visszament a víz 90 fokra. majd visszatekertem a hideg állásba és megint felmelegedett a víz.Lejöttem a pájáról és belebújtam a motortérbe.
Az ok és az okozat: Horvátországban ugyebár a tenger miatt magasabb a levegő pára és sótartalma, most kb 60%-os volt eggy helyi barométer szerint.Namost ez annyira elősegítette a biztosítékok korrodálódását hogy meg szünt létezni az elektromos áramunk útja. Kivettem egyenként az összeset és egy csavarvégen ott a motortérben megkarcóltam őket. És láss csodát elindúlt a klíma és az összes ventilátór. De azért hogy ne végezzek fél munkát miután hazaértem vele szerencsésen az összes biztosítékot és az aljzatokat kontakt javító aerosollal át tisztítottam. Tehát ha ilyesmi történik veletek is ne gondoljatok mindjárt a legrosszabbra.
Irány Horváthon, racionális választás a családi autóparkból JTD SW, evvan.
Az SW nagyon gyengécskének tűnt eleinte a V6 után, Novitec ide vagy oda, de aztán megtanultam újra vezetni a túrólyukkal, novitecgázpedálreakcióval, de akkor is benzin az üzemanyag neve. Fogyasztás- pálya+szerpentinek+falubanközlekedések: 5.25. Ezt hogy a fenébe tudja egy telepakolt dög sportwagon?! Pofátlanság...
Folytatás következik, még 3 nap és megyek vissza kedvesemmel, hajrá Novitec;)