A jármű megfelel a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomba tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet előírásainak.
Következő műszaki vizsga időpontja: 2026. 12. 10.
Újra téligumikon gurulok. Nem akartam még ilyen hamar felrakatni őket, de ha már úgyis vittem szervizbe az autót egy kézifékpara miatt, megcsináltattam ezt is.
Az új nyári gumiknak ez volt a második szezonjuk. Eddig fél szezont (5334 kilométert) futottak, 2023. augusztus 1. és november 28. között. A 2024-es szezonban mindössze 3470 kilométert gurultak, április 2. és október 30. között.
A téliek negyedik szezonja jön már, eddig összesen 14.354 kilométert használtam őket.
A kéziféket néha nem húzta be automatikusan az autó, több helyen olvastam, hogy ez típushiba, így cseréltettem mindkét oldalon a kézifékkábeleket. Most már ez is jó, jöhet a tél.
Augusztusban hat éves lett a Giuliám.
2018. 08. 15-én helyezték itthon forgalomba az autót (hozzám 2020 februárban került).
A hat év alatt összesen 112 ezer kilométer került az autóba. Idén már igyekeztem kicsit vissza is venni, többet használtam a másik két autót, hogy a Giuliába innentől már minél lassabban kerüljenek a méterek... :)
Picit megcsúsztam most a kilométerekkel, nem tudtam máshogy megoldani, hogy 10 ezren belül maradjak az olajcserénél. De nem sokkal: 10.894 km volt a mostani csereperiódus. Selénia olajat kapott és a szokásos Forte tisztítófolyadékkal mostuk át előtte.
Egyben felkerültek a nyári gumik is. Az új nyári gumiknak ez lesz még csak a második szezonjuk. Eddig fél szezont (5334 kilométert) futottak, 2023. augusztus 1. és november 28. között.
A téliek harmadik szezonjukban 3502 km-t futottak. A második szezonban 4818 km-t, míg az elsőben 6034-et voltak az autón, azaz összesen eddig 14.354 kilométert használtam őket.
Várhatóan innentől sokkal lassabban kerülnek majd a Giuliába a kilométerek, mert jött egy új játszótárs, amit tavasztól őszig többet fogok használni. Lásd fotók :)
A 145-ös már szinte teljesen ki van belezve... Elkészültek a javítások a karosszérián, cserélni kellett a küszöböket, pótolni a taposókat és még sok apróságot. És eldőlt az is, hogy milyen lesz a színe!
Nézd meg, mi minden történt még az autóval az elmúlt hónapokban!
https://youtu.be/yALS_DAdVs8
Felkerültek a téligumik, még épp időben!
Szokásos statisztika:
Az új nyári gumik fél szezont (5334 kilométert) futottak, augusztus 1. és november 28. között.
A kétszéles téli szettnek (Continental ContiWinterContact) ez lesz a harmadik szezonja.
A második szezonban 4818 km-t, míg az elsőben 6034-et futottak, azaz összesen 10.852 kilométert.
Az egyetlen dolog, ami nagyon hiányzik az autómból, az a Veloce ülés. Gyakorlatilag, Mióta megvan a Giulia, azt nézegettem, hogyan lehetne upgradelni, de mint kiderült, ritkán bontanak még Velocékat, ráadásul hogy még a szín is egyezzen... szinte esélytelen voltam erre a projektre.
Az autómat eredetileg a memóriás bőr Super ülésekkel rendelték, amik egyébként nem rosszak, de a hásó ülések nem dönthetőek, szóval nem volt a legpraktikusabb ez a szett.
Aztán egyszer csak feltűnt egy hirdetés a Facebookon, az Etuners Motorsport oldalán. Ott voltak az ülések, amikre vágytam!!! Halálra nagyítgattam őket, hogy megnézzem, van-e bármi bajuk, meg írtam Jad-nek, hogy ezen én most nagyon gondolkozom... Persze, egyből jött a válasz, hogy mások is nagyon gondolkoznak rajta, van aki már utalás előtt áll. Aztán elborult az agyam, és leütöttem. Nem titok az ára, hiszen Ti is láttátok a hirdetést, 1600 elrettentő euróért volt felrakva. Egyébként egy 65 ezer km-t futott autóban voltak.
Összehasonlításként: a 2018-as árlistán a Veloce csomag 1.1016.000 forintért volt rendelhető a Superhez, amely a perforált bőr, memóriás, oldaltámaszos, fűthető, hátul pedig 40/20/40 osztásban döntető üléseken kívül a tűtött ablakmosó fúvókákat és a fűthető kormánykereket tartalmazta. (Ez utóbbi kettő nekem benne volt a Téli csomag részeként).
Később aztán a Super felszereltségű autókhoz ez a csomag meg is szűnt. Ekkoriban amúgy a Superhez még külső Veloce csomagot is lehetett rendelni, 390 ezer forintért, ami tartalmazta az első és hátsó Veloce lökösöket (ez sem volt az enyémhez, de ezt sosem éreztem annyira fájó pontnak).
Az ülések ára végül 1500 euróra csökkent kis alku után, ugyanis volt egy pici szakadás az egyik hátsó üléstámla oldalán (nem a bőr részen). Ez az ár egyébként tartalmazta az oldalkárpitokat is, de nekem azok adottak voltak, hiszen ugyanilyen színű az autóm belseje.
Ezután le kellett szervezni a szállítást Olaszországból (két raklapnyi cucc) - köszi, Juhász Ati!
Miután megérkezett a cucc, bepakoltam mindent a Doblóba, és irány Kiszely Mátéhoz, aki csinált nekem egy fullos, alapos bőrtisztítást a GTechnik telephelyén. Hatalmas köszönet érte!
Mindent visszaszállítottam a raktárba, majd szakadás miatt felkerestem a Bara Kárpitot. Ők gyönyörűen kijavították a hibát a hátsó balos üléstámlán. Az oldalán lévő szövetet teljesen kicserélték (ez a rész egyébként csak akkor látszik, ha ledöntöm az ülést).
Szereznem kellett hátsó ülésdöntő karokat és bowdeneket is, ez szettben érkezett Schiff "Tudok adni" Mártontól, köszi nagyon, Marek!
Majd végre jött a kiszerelés és a beszerelés, Rohodi Misi barátommal közösen. Bruttó 3 óra volt az egész művelet.
A legvégén még szükség volt egy gyors proxi rendezésre, Csadó Bencének is köszönet!
És az autóm végre úgy néz ki, ahogy nekem a legszebb! :)
A teljes projekt kb 750 ezer forintban állt meg végül. Nem kevés, de nekem minden fillért megért. Ha pedig valaki szeretne sima Super bőrülést, van egy szettem eladó, hamarosan ott lesz az adok-veszekben.
A bal első gumi oldalán felfedeztem egy puklit. Mivel már több mint 2 szezont futottak, ezért úgy döntöttem, hogy mindegyik gumit cserélem. Ismét defekttűrő Pirelli PZerók kerültek fel.
225/40R19 93Y R-F XL (AR) L.S.
255/35R19 96Y R-F XL (AR) L.S.
A gumikat a Strausz Guminál rendeltem és szereltettem fel.
Az előző pirellik 2,5 szezont futottak, összesen 34.903 km után kukáztam őket.
Szokásos olajcsere Budaörsön, a CarNet Alfa Romeónál.
Selénia + Forte.
Az előző olajcsere óta 10.127 km-t tettem meg.
Felkerültek ismét a nyári gumik, kezdődik a harmadik szezonjuk a Pirelliknek. Eddig 30.896 km-t futottak.
A kétszéles téli szettnek (Continental ContiWinterContact) ez volt a második szezonja, 4818 km-t futott, nem mentem sokat ezen a télen az autóval. Az előző szezonban 6034 km került beléjük, szóval eddig 10.852 km-t futottak.