Halesz - főkép
>> SzervizAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-03-18

Felkerültek a nyárigumik.Mint pár nappal később kiderült, kicsit korán :) De úgysem megyek sehová...

A fékbetétek (+ hátsó tárcsa) cseréjét kicsit korainak érzem, de előző használói ezek szerint sűrűn kipróbálták, hogyan fognak a nagy fékek.

 
>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-02-26

Az általunk szervezett Vezetéstechnikai Tréning volt az első Alfa Romeo találkozó, amelyre a Giuliával mentem, mióta az enyém :) Páran meg is nézték, gratuláltak az autóhoz személyesen, ez eléggé jól esett :)

A rendezvényen megállapítottam két fontos dolgot:

1.: a hátsókerék-hajtásos Giulia eléggé bolondbiztos, az elektronika gyakorlatilag kihúz a szar helyzetekből... Például a 9 %-os, műgyantás, emelkedős pályán, ami ugye egy havas/jeges utat szimulál, tökéletesen fel tud menni hátsókerék-hajtással az autó, azaz az elektronika viszi fel... Itt az volt a feladat, hogy a műgyantás kanyarból egyenesen kihajtva, a továbbra is műgyantás emelkedőn minél nagyobb sebességet érjünk el. Érdekes volt látni, hogy az elsőkerekes autók 50 km/h körül, az összkerekes autók 60 km/h óra felett, míg én max 40 kilométeres sebességet tudtam elérni, de például a Giulia Q-k 15-30-cal "szenvedtek". Azaz gyakorlatilag letiltotta az elektronika a nagyobb gázt és szépen felvezette az autót az emelkedőn...

A feladat következő részénél, a vízfal kikerülés és megállás tök jól ment, de ezt is inkább az autó remek képességeinek tulajdonítom :)

A pálya kanyarodó részén tökéletesen vette az akadályt az autó.
Megjegyzem, itt nagyon jó lett volna egy kicsit jobban nekiereszteni, és megnézni, hogyan csúszik meg, de erre nem volt lehetőség.

A műgyantás körpályán kicsit el tudtam "keresztbe rakni" az autót, de az egyből közbeszólt, szépen egyenesbe rakta magát és oda volt az élvezet. Viszont ha erre úgy tekintek, mint élesben megtörténő csúszásra, máris örülhetek, hiszen az autó így vigyáz rám.

Nem úgy a rántópadon. Ez a feladat azt próbálja szimulálni, amikor egyenes úton jeges szakaszra hajtasz és megcsúszol Azonnal ellenkormányoznod kell, különben nem tudod összeszedni az autót. Nos, én 4-ből 2-szer tudtam megoldani ezt. Ami ugye azt jelenti, hogy kétszer lehet, hogy össze is törtem volna a Giuliát, ha ez éles helyzetben történik. Arra jutottam, hogy ezt még bizony gyakorolni kell, vissza fogok menni erre a képzésre.

Szóval a 2-es számú fontos megállapításom: még nem nőttünk össze teljesen az autóval, van még mit gyakorolnom!

Összességében sajnálom, hogy nem lehet a Giuliában kikapcsolni a menetstabilizátort, de a vizes, műgyantás pályán azért így is jót lehetett játszani vele. Nem tudom, hogyha ki tudnám kapcsolni, hányszor és milyen helyzetekben kapcsolnám ki, de ezen a vezetéstechnikai tréningen szívesen megtettem volna...

Köszönet a képekért, Dekka!

>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-02-04

Már nagyon vártam, hogy újra Alfa Romeóban ülhessek. Mármint egy saját Alfa Romeóban. Úgy látszik, a sormintám az Alfákkal mindig így alakul: egy új (145), egy használt (GT), egy új (GT), egy használt (Giulia).

Mint már az előző blogpostban is írtam, ez a Giulia az FCA demoautója volt. Pont azon a napon (január 20.) hoztuk el Misivel Üllőről, amikor két évvel ezelőtt eladtam a GT-t :) Szóval elhoztuk, átkerült az autó az Olasz Autók Házába, ahol alaposan átnézettem.
Folyadékok, csövek, lengőkarok, igazából minden rendben. Megemeltük, alul semmi felütés, nincs lehúzva egyik küszöb sem, az első lökösön is mindössze 3 kisebb karc volt, szóval én nagyon kellemesen csalódtam. Fékek kb 40%-osak, szóval ez lesz majd az első komolyabb tétel a listámon.

Az átvétel február 3-án volt, és Misinek hála úgy adták át, mint egy új autót: lepellel letakarva. :) Lelepleztük, elkészült a harmadik ilyen átadós közös fotónk Misivel és kigördültem a szalonból.

Szóval innen indul az új időszámítás: 2020. 02. 03., 11:35. 34.125 km.

>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-01-23

Az autót 34.000 km-rel fogom átvenni, de igazából ebből összesen 3500-at én tettem bele. Ugyanis ebben a másfél évben kétszer is járt nálam ez a demoautó.

Az első alkalom az volt, amikor amikor összehasonlító tesztet készítettem róla, 2018 novemberében. Akkor egy dízel Giuliával hasonlítottam össze. Már akkor beleszerethettem, mert nagyon pozitívan beszéltem róla :) Mindkét autó hátsókerekes és automata váltós volt, a dízel 180, a benzines pedig 200 lóerős, szóval nagyjából azonos teljesítményű Giuliákat hasonlítottam össze.

Ha kíváncsi vagy a tesztre, itt nézheted meg: https://www.youtube.com/watch?v=oGXBaBq9UfY. Egyébként az is elég beszédes, hogy a benzines Giulia tesztet már több mint 10 ezren, míg a dízelt 5800-an nézték meg.

A Giulia ekkor viszonylag kevés kilométerrel került hozzám, 4600 km körül és nagyjából 1500 km-t tettem bele.

A második alkalom 2019 júniusában volt, amikor az erdélyi AlfaFest-re autóztunk el vele Gyopival. Ekkor kb 14.000 km-rel hoztam el, és nagyjából 2000 km-t tettünk bele összesen. Megjártuk vele a Transalpinát is, ekkor győzött meg véglegesen az autó arról, hogy a 200 lóerő, hátsó kerékkel teljesen jó, elegendő teljesítmény nekem.

Az erről készült videót itt találod: Alfa Amore Dízel vs. Benzin Giulia teszt

Mondhatjátok, hogy 30 ezer kilométerről még mindig nem tudni, hogy hogyan használták, mennyire nyúzták, hajtották szét. Biztosan kapott, de ez az autó kevésszer került újságírókhoz, inkább lehetséges flottavásárlások döntéshozóihoz került.

Mindössze ezeket a cikkeket találtam róla, szóval túl sok újságírónál nem járt.

Vezess.hu: Hátul hajt, de minek

Player.hu Hátsókerekes, olasz, és nem rajta múlik, olasz is marad-e

Autoaddikt.hu Telve lényegiséggel és klasszikus hangulattal

Formula.hu Menetpróba - Alfa Romeo Giulia 2.0i

Szeretnék majd részletesen beszámolni a közös kalandokról és történésekről, hogy talán az is kiderülhessen számotokra, érdemes-e használt Giuliát vásárolni.

Tervezek némi változtatást is, ezeket is majd megörökítem, nemcsak itt a blogon, hanem videóban is.

Mielőtt átveszem, alaposan átnézetem az Autóház Budaörsnél, ha szükség van bármi javításra, esetleg garanciális szervizre megcsinálják. Az autóban 15 ezernél, majd 30 ezernél cseréltek utoljára olajat, ezentúl 10 ezrenként kap majd olajat nálam.
Most már csak ki kell bírnom, hogy végre átvehessem.

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2018-01-21

Véget ért a leghosszabb kapcsolatom. Rengeteg élményt, utazást, ismeretséget és kalandot köszönhetek a GT-nek, ami talán a legszebb magyarországi GT, legalábbis az én szememben biztosan :)
Az elmúlt egy évben rengeteget gondolkoztam rajta, eladjam-e, maradjon-e még 2-3 évig, rengeteg érv és ellenérv sorakozott egymás mellett, sőt naponta mást gondoltam. Biztos ismeritek ezt az érzést... Hozzánő a szívedhez, és azt gondolod: á én ezt sosem adom el, oldtimer lesz belőle! :) Minek adjam el, alig kapok érte pénzt, jó lesz ez még 20 évesen is... Satöbbi, satöbbi.
Egyetlen hibája volt az, ami végül megkönnyítette a döntésemet azzal kapcsolatban, hogy eladjam-e: a motorja. Mert bár tényleg az egyik legjobb motor az 1,9-es dízel, soha semmi bajom nem volt vele, de egyszerűen meguntam, nem jelentett már élményt nekem. Főleg, hogy az előző GT-m is dízel volt... A 170 lóerő zseniális, a nyomaték méginkább, szuper a karakterisztikája ennek a motornak, óriásit lehet vele autózni, sőt, kettesben, hármasban még a hangja is tök jó... de egyszerűen a fejemben egyre inkább elhatalmasodott az érzés, hogy elég volt a dízelből. A világ egyik legszebb formájú kupéjában ülsz, lehúzott ablakokkal nézelődsz a pirosnál, és hallgatod a traktorhangot, a kerregést... És ez egyre erősebben zavart. A dízelmániások most biztos röhögnek rajtam... De két dízel GT után szeretnék végre valami mást.
Ráadásul 42 éves leszek, szeretnék még pár jó autót hajtani a hátra lévő életemben, szóval nem ragadhatok be ebbe az autóba, még évekre. Mert bár azt terveztem, hogy majd csak 10 évesen adom el, egyszer csak jött a kattanás, hogy menjünk tovább... :)
Most lesz egy offos autóm (de azért egy olyan, amit Olaszországban gyártanak), ami viszont segít abban, hogy végre legyen egy hobby Alfám, aminél nem kell kompromisszumokat hozni a használat érdekében. Egy V6-os GT a tervem, meglátjuk, sikerül-e olyat találnom, amibe megéri beleszállni. Most ezt kezdem hajtani, remélem néhány hónap múlva meg is tudom valósítani. Aztán meglátjuk mi lesz :)
Szóval most pár hónapig nem lesz Alfa Romeóm, de tudom, hogy ez nem lesz egy hosszú időszak, mert "Alfa nélkül lehet élni, de minek" :)

Egyébként nem maradok Alfa nélkül, barátnőm, Gyoppka 147-esét is sokat vezetem, ami szerencsére benzines, és imádom a TS hangját. :) De akár szüleim szintén fekete 147-esét is bármikor elkérhetem, ami valójában az enyém, mert én vásároltam Nekik :) Lehet fel is teszem az autóim közé :)

UPDATE: az autóm úgy tűnik, nagyon jó helyre került, Ausztriában járja majd a gyönyörű hegyi utakat :) Első látásra szerelem volt az autóm az új gazdája számára :) Remélem nem vettem el a kedvét a dízeltől a fenti soraimmal... Sok boldog kilométert a GT-vel, Szandra! :)

 
>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2017-12-27

Eléggé átlag alatti a futásteljesítménye a GT-mnek, 8,5 év alatt futott 150 ezer kilométert, ami évente csak 17.647 km... Havonta pedig csak 1470 km.

De azért összességében már sokallom a 150 ezres számot :)

 
>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2017-12-26

Apróságokat javíttattam:

- baloldali ülésfűtés kapcsoló cseréje
- jobb oldali ülésdöntő bovden cseréje
- kézifék bovdenek cseréje
- jobb felső lengőkar cseréje

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2017-12-06

Felkerültek a téli Alpin5-ösök, amelyekben eddig összesen két szezon és 9.193 km van.

A nyári szett gumijaiba összesen 10.800 km kerül idén, két szezon után 22.923 km van bennük. (Az egyik gumi új, abban csak 5670 km van).

 
>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2017-09-15

Kellett egy új akkumulátor, mert már tavaly télen is gyengélkedett és jönnek a hideg éjszakák. Ráadásul az erdélyi túránk előtt nem akartam kockáztatni. Exide került bele megint.

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2017-09-08

Most, hogy ki van fizetve, jönnek a kiadások? :)

Alsó turbócsövet kellett cserélni az autómon. Ismét az Olasz Autók Házában javították, mint 8 éve mindig.
Ha már ott volt, kicseréltettem a váltó- és a fékolajat is, gondos gazdiként.