Blog >> utazás >> mosás

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-05-31

Áprilisban sikerült beszerezni (0410) a második Thule kerékpártartót is 575-ös rajtszámmal, melyet itthon nem forgalmaztak, ha jól tudom. A kerékpártartó Németországból érkezett, az ára pedig egy kicsit több volt, mint az 530-asé, de ez a tetőcsomagtartóhoz is zárható, nem csak a bringa a tartóhoz.
Így már nem sok választott el minket attól, hogy kipróbáljuk őket; a jó idő. De ez sem sokat váratott magára, a következő hétvégén (0413) első utunk bringákkal a tetőn Nagymarosra vezetett. A kerékpártartók nulláról való összeszerelése, a tetőcsomagtartó felpattintása, majd a biciklitartó hozzáerősítése elsőre egy és negyed órát vett igénybe, amíg indulásra készre szereltük a bringákkal együtt. Valljuk be, nem kevés, de nem is siettünk sehová.. :) Ezután (oda-vissza) 73 km és erős oldalszél várt ránk, melyet így elsőre 90-100 km/h sebességgel sikerült legyűrnünk.. Majd később utánaolvasva, ez igencsak a határa, még szélcsendben is.. :) Nagymarosról visszafelé, az egyik (nem zárható) kerékpártartó és a két bringa felerősítése már csak 10 percet vett igénybe. Hiába.. a rutin és az évek.. :)
Később beszereztem egy ’egykulcsos’ rendszert és pár kiegészítőt a már meglévő Thule cuccokhoz, melyekért összesen többet fizettem, mint a drágábbik kerékpártartóért.. :)
Ezután nagyon belelkesedtünk és Hajdúszoboszlóra is magunkkal vittük a cangákat (0430-0505). Odafelé, Kecskemét után egy jó kis jégeső kapott el minket, aminek annyira nem örültem, de sérülés nélkül megúszták a bringák és az autó is. Majd visszafelé a nagymarosihoz hasonló, szeles időben kellett hazautaztatnunk a bicajokat a tetőn. De itt már csak ritkán érintette a 100-ast a km óra mutatója. A plusz légellenállások ellenére, egy elég jó átlagot sikerült elérni a mindösszesen 802 km alatt. [dkeszi-cegléd-kecskemét-hszló-debrecen-hszló-nyíregyháza-hszló- debrecen-hszló-dkeszi] Fogyasztás: 7,59l/100km
Miután hazaértünk, pár napra rá volt egy kis időm (0510) és lementem a garázsba kicsit.. Letakarítottam a bogaraktól a két kerékpártartót és a tetőcsomagtartót, majd visszaraktam őket a dobozukba. Kicseréltem a gyári (piros) hátsó lámpasort az in.pro-ra. Erre a műveletre hónapokat vártam.. Még a tavaly év végi műszaki vizsga miatt szedtem ki őket, hogy ne szóljanak érte (pedig egyszer már átment velük). Ma jött el az idő, hogy visszacseréljem őket. A gyáriak pedig letörölgetve, bedobozolva várják a következő vizsgát. :) Most először használtam az eBay-ról (USA) rendelt kárpitleszedőket. Elég jól működnek’, úgy tűnik nem volt hülyeség beszerezni a szettet. Viszont egy lámpacsavart elhagytam. De talán nem is baj, mert nem volt már szép állapotú, úgyis cserélni akartam őket. Kitakarítottam a csomagtartó kárpitot, mert már nagyon ráfért. Ellenőriztem a folyadékszinteket, kapott ezt-azt. Mindenre töltöttem kicsit, hogy tele legyen. Majd kipróbáltam egy ablaktisztító szert, amit nem rég kaptam, állítólag könnyen leoldja a bogarakat és a különböző szennyeződéseket, zsírokat, olajokat. Egy hab állagú cucc, be kell fújni, várni, majd letörölni. Nem sok reményt fűztem hozzá, de hatott! Ezen belelkesedve megcsináltam a motorháztetőt, a tetőt és az első-hátsó szélvédőt is. Aztán visszacsavaroztam egy műanyag burkolatot a motortérben, amit jó rég leszedtem, már nem is tudom miért, de most végre ez is visszakerült. :) Majd a csomagtér ajtó teleszkóp és zsanérjai körüli réseket takarítottam ki a kosztól, több mint egy órán keresztül.., de a végeredmény, mintha újonnan fényezett, vadonatúj alkatrészek lennének.. :) ..az első por és eső kombóig.. :\ Kb. 5,5 órát foglalkoztam összesen az autóval, de inkább csak szöszölés volt, semmi nagyobb változás vagy beavatkozás. Kihasználtam a jó időt.. :)
Május végén (0526) feltöltettem a klímát is végre. Erre évek óta nem került sor. Nem is hűtött már tavaly szinte semmit sem. KlímAttiéknál csináltattam Gödön. Elég gondosan átnézték a rendszert mielőtt feltöltötték. Nyomáspróba, stb., majd gáz lefejtés és feltöltés. Mondhatni 0 gramm gáz volt benne.. Ezelőtt még nem láttam ilyet. Pedig biztos máshol is így csinálják. :) Remélem, két évig nem kell hozzá nyúlnom.

[Költségeim: Thule 575 11000, Thule alkatrészek 13710, klíma töltés 10000]

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-17

(0813-17) sződ-nevelek - M3 kivezető (shell, hozee) - poroszló (tiszapart) - hortobágy (kilátó, kaja, állatkórház, kilenclyukú, lovaskocsizás) - debrecen (cora) - hajdúszoboszló (apartman) - nyíregyháza (sóstó zoo) - debrecen (cora) - hajdúszoboszló (kocsimosás, bogrács, strand) - debrecen (nagytemplom, calico jack, békás tó, kékség) - hajdúszoboszló (minigolf, teve) - hortobágy (állatpark) - eger (agip) - szalajkavölgy (fátyol vízesés, ősember barlang, kaja) - M3 bevezető (shell) - sződ-nevelek

mindösszesen 840km, ~8,70 l-es átlagfogyasztással

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-05-02

(0430-0502) sződ-nevelek - balatonkenese [cukrászda]- balatonvilágos [kilátó]- széplak [autómosás] - zamárdi [hotel] - siófok [part] - zamárdi [szamárkő, kőhegyi kilátó] - szántód [rév] - kőröshegyi völgyhíd - veszprém [belváros] - székesfehérvár [auchan] - budaörs [kika] - sződ-nevelek

mindösszesen 461km, ~8,60 l-es átlagfogyasztással

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-03-15

(0312-14) sződ-nevelek - dunakeszi [auchan] - budapest [prat002 - Raj gátlók] - balatonlelle [M7 Marché] - nagykanizsa [autómosás, tesco] - somogyudvarhely [szivagyerek] - vízvár [rokonok] - barcs [kikötő] - nagyatád [kaja] - vízvár - gyékényes(zákány) [határállomás] - siófok - érd [rokonok] - sződ-nevelek

mindösszesen 726km, 8,xx l-es átlagfogyasztással

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-05-01

(0430-0501)

sződ-nevelek - vác (autómosás) - sződ-nevelek - szada (Paradox) - bp (CSS Tuning Shop) - székesfehérvár (Buksi) - nagykanizsa - (tesco) - vízvár (rokonok, szivagyerek) - barcs (ballagás) - vízvár - M7 (marché) - bp - gödöllő (anyák napja) - M0 - sződ-nevelek

mindösszesen 750km, 9,60l-es átlagfogyasztással

[Költségeim: kézi autómosás 400Ft]

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-11

(1008-1011)

sződ-nevelek - budapest (autómosás) - tihany - nagyvázsony (kinizsi vár) - hévíz (hotel) - keszthely (festetich kastély) - szigliget (vár) - tapolca (pizza, tavas barlang) - sümeg (vár) - hévíz (hotel) - kaposújlak (KÚL) - kaposvár (kaja) - hévíz (hotel) - keszthely (balatoni sétahajózás, kastély cukrászda) - tihany-sajkod (romtemplom) - budaörs (vásárlás, 8C:) sződ-nevelek

mindösszesen 794km, 8,xx l-es átlagfogyasztással

[Költségeim: kézi autómosás 300Ft]