Blog >> klíma
Megtörtént az első nagyobb szerviz:
- Vízhűtő: repedés és minimális hűtőfolyadék fogyás volt tapasztalható, így egy új vízhűtő került beszerelésre.
- Klímahűtő: a gyári volt még az autóban, már nem volt jó állapotban, így ez is lecserélésre került egy újra.
- Klímafeltöltés, tisztítás, szűrő cseréje: 270gr volt a hűtőközeg mennyisége, így ez feltöltésre került. Emellett a klímarendszer tisztítása és a szűrőcseréje is megtörtént.
- Távirányító: elemcsere.
A szereléseket az Alfa Szatmári végezte.
Megtörtént az autó teljes átnézetése és diagnosztikája az Alfa Szatmári szervizben. Egy nagyobb hibát találtak, a hűtő el van repedve, így ez cserélve lesz.
- Fékolaj cserélve
- Váltóolaj cserélve
- Baloldali tompított fényszóró izzó cserélve (így már mindkét oldalon azonos van).
- Futómű rendben
- Fékbetétek 70%-osak
A jobb első fék csikorog egy adott fékezési tartományban. A szerelő javaslatára emiatt nem cseréltettem, valószínűleg a fékbetét kopásával meg fog szűnni. Problémát nem okoz, maximum zavaró a hangja.
Hátralévő feladatok még az autón:
- A hátsó ablaktörlő önálló életet él, típushiba a 2013 előtti Giuliettáknál, hogy nem a kezdő pozícióba tér vissza törlés után.
- A küszöbön kezdődő rozsdásodás látható, így következő feladatokhoz az alvázvédelem is felkerült.
- A hűtő cseréjével meg fog történni a klíma tisztítása, szűrők cseréje is legközelebb.
- Hogy egyforma állapotú gumi legyen mind a két tengelyen, a másik két gumit is le fogom cseréltetni egy új Michelin CrossClimate 2-re.
- Akkumulátor cseréje. A jelenlegi 5 éves és bár tökéletes értékeket lehet mérni rajta, a télnek már egy új akksival szeretnék nekimenni.
Nem igazán működött a klíma, sőt, nagy melegben tűnt fel igazán, hogy lehet, hogy sehogy, be sem kapcsol. Elvittük ía Car-Kihagynihoz, mert épp ráértünk és rögtön fogadtak.
Egy kevés gáz hiányzott a rendszerből, amitől be sem kapcsolt a klíma. Most fel lett töltve, arcot lefagyasztja, viszont a minimum 6°C-ot nem sikerült elérni, csak 9,5-et, ami határeset. Egy hét múlva revízió, meglátjuk van-e mikro-lyuk, vagy ereszt-e a tömítés.
Teszteltük egy Felcsúti kisvasutas kiruccanással, hogy átszellőztessük a rendszert.
Már picit gyengének bizonyúlt a klíma hatásfoka, így ma kollégám pótolta a hiányzó gáz mennyiségét. 7°C a befújt levegő hőmérséklete, újra fagyos a hangulat bent. :)
Az autó eddigi legkomolyabbnak tűnő problémáját végre lezártuk, nevezetesen hogy a motorolajat kiokádta magából az olajbetöltő nyílás sapkáján keresztül:
A szerelőm lehetséges motorhibával ijesztgetett. Nem akartam elhinni, mert egyrészt a motor erős volt, nem tapasztaltam gyengülést, abszolút nem füstölt, jók voltak a korábban mért kompressziós értékei + nem akartam elfogadni hogy nagy anyagi buktának nézek elébe. :)
Egy Alfás kartárs javalatára megnéztem a kartergáz házban lévő gumimembránt (utólagos köszönet érte!). Elég szar állapotúnak tűnt, gondoltam majd veszek újat, de addig is megyek egy kört úgy, hogy nem teszem vissza. Nem akartam elhinni: a kocsi úgy ment mint egy még soha, eszméletlen jót csapattam vele, és egy csepp olajat sem nyomott ki magából! Így, nyitott karterszellőztető rendszerrel használtam amíg meg nem vettem a gumimembránt, és a kartergáz-ház fedelet. Amikor ezeket beszereltem, jött a csalódás: a motor újra nyomta ki felül az olajat!
Annyira viszont jó volt, hogy úgy éreztem jó nyomon vagyunk: valami a kartergáz szellőztetéssel lesz. Az is fura volt, hogy nyitott karterszellőztetéssel sem szívott a motor fals levegőt, szépen egyenletesen járt. A szerelőmmel abban maradtunk, hogy leveszi a szívótorkot, és átnézi a kartergáz csöveket. Kiderült, hogy nemcsak a szívótorok alatti kartercső volt szakadt, hanem a szívótorok 4 gumicsöve is! A jelenség megmagyarázhatatlannak tűnt, de egy biztos: ezek cseréje teljesen megoldotta a problémát, már zárt karterszellőztetés mellett sincs olajvesztés!
Sor került előtte egy újabb kompressziómérésre, az eredmények a 2 hónappal ezelőttihez képest alig mutattak eltérést: 11 - 11,8 - 11,5 - 11
- Kartergáz ház fedél és szelep (Era 00076669ER)
- Kartergáz cső
- Szívótorok gumicső (4 db)
A tervszerű karvbantartásra fentiekkel együtt, most nagyon időben sort kerítettünk: 10 hónap és kevesebb mint 9e km telt el az előző óta
- Motorolaj (Xado Atomic SM/CF 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S7606A)
- Pollenszűrő (VALEO 715533 aktívszén)
A váltót kicsit darabosnak éreztem, kapott egy váltóolaj cserét és egy kis "extrát":
- Váltóolaj (Fuchs Titan Sintofluid SAE 75W-80) - 3 L
- Revitalizáló váltóhoz (Xado EX 120)
A klíma feltöltésre került, mert mostanában gyengélkedett, ráadásul hörgésszerű hangot adott ki elinduláskor.
Az egyik tolatóradar szenzort cserélni kellett:
- Tolatóradar szenzor (AL47008)
Az első lengéscsillapító porvédők szakadozottak voltak, cserére kerültek.
Most került cserélésre a még 2014-ben beszerzett bal első biztonsági öv is, mert már feslett az alsó széle.
Kilóméteróra állás: 159 550
Előműszakin 2 dolgot jegyeztek fel. 2 hátsó gumi fékcső repedezett és kéziféknél 50% eltérést mérnek a két oldal között.
Elaforgtól rendeltem 2 db gyári új fékcsövet és 2 db gyári új kézifékkötelet. Ha már meg van bontva, cseréljük ki a fékfolyadékot is (Tutela).
A klíma nem igazán hűtött, így az is fel lett töltve. 220g gáz jött le belőle és 650g lett visszatöltve Kozinál.
Gyári új kuplung Elaforgtól
NRF klímahűtő Elaforgtól
Felújított klíma kompresszor Autodoc-ról
Motor kitámasztó kutyacsont gyári
Km: 207.139
A kompresszor típusa DENSO 7SBU16C, cikkszám:447220-8153
a csapágy méretei pedig: belső-35mm, külső-52mm, szélesség-22mm.
Történt egyszer, hogy elfosta magát a klíma. Kompresszor csere után kb egy hónapot bírt. Szerencs meglett a hiba oka. Szaros zárlat. Örülök neki. 18ezer. Tessék! Hideg van megint. De egy másik hiba még mindig fennáll. Játszós meló, köszi.
A történet július 23.-án kezdődött és sajnos még most sem ért véget. De lehet....úgy érzem már látom az alagút végét!
Autópályán sávváltásnál iszonyat hang és rázkódással indult az egész. Szépen legurultam az első lehajtón. A váltón is érezhető volt a rezgés. Először arra gondoltam. Utána jött a turbó, mint lehetséges hibaforrás. Iszonyat hangok a motortérből. Leállít és várakozás a vontatásra. Nem voltam messze az otthonunktól. 40-50 km kb.
Szerelőnek esküvő, szóval itt megindult a várakozás. Kocsi bevontatva a telekre, hogy közelebb legyen majd a műhelyhez.
Kipu tőcsavaroknál is elengedett egy ismételten. Ez elvileg javítva. Fütyülő hang el fog tűnni.
Szóval a játék elindult, mert első indítás után, csak a leállításnál jött elő a hiba egy pár másodpercig. Tök jó. Szeretjük. A troubleshooting alatt és után nem adta a hangot a b.zija. Jól elbújt a mocsadék. Szóval tekerés, keresés, generátor és klíma között. Generátor csapágy most volt cserélve. Klímát meg őszre terveztem, amikor elmegy a nagy pállás, kevesebb nyaralás és a kocsit le lehet tenni pár napra. Nem jött össze, mert a hiba oka ő lett. Tök jó, csak külön nem kapok hozzá semmit, esetleg legyártják 3 hét alatt. Szóval nem is kínlódok az egésszel, rendelek egy bontott sz.rt és a kettőből építünk egy másik sz.rt. :D Csak, hogy kerek legyen a történet. Azt hozzá kell tenni, hogy a forgatás alatt sem jött elő a hiba. Kis piszkálgatással mászott elő a lyukból és onnantól kezdve szerencsére szét is pergett az egész. Remélem ezzel a csörgő hang is el fog tűnni. Ha nem akkor megőrülök.
Update
Kész lett 16.-án. Örülök neki. 17.-én olajjal és gázzal feltöltve a rendszer. Van egy kis morgós hang. Nem tudom honnan jöhet, de szerintem ezt a témát el fogom engedni. :-) Most nem lesz időm ezzel foglalkozni.
Klímás csörgő hangot itt is hallani. A régi kompresszornak a háza is elrepedt, szóval így a bontott került be. Egyértelmű, nem? :D
Bontott kompresszor (60693332): 45000Ft (+2500Ft posta)
Munkadíj 40000Ft
Klíma "töltés" 18000Ft
Most már egy takarítás jön, mert gépszaga van mindenhol is.