Tagok >> Kn[.]xX >> 156 16V 1.8 TwinSpark >> Blog
- Típus:156 16V 1.8 TwinSpark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:grigio chiaro met. 612/A (ezüst
"Olyan nekem már az Alfa, mint az a gyerekem, akiről tudom, hogy mindig hazudik, és ahogy nem nézek oda, azonnal verni kezdi az öccsét. Újra meg újra meghallgatom a csillogó szemmel előadott magyarázkodását, újra meg újra teljes szívemből hinni akarok neki, s amikor megint elkövet valami csíny és gaztett határát súroló oktondiságot, megint csak meglágyul a szívem."
totalcar
A múlt hónap végén észrevett hátsó lámpatest hibát végül sikerült javítani (1102). A legutóbbi szerviz alkalmával a kalaptartó alatt a csomagtér felőli kárpit mögött lévő csatlakozást – számomra egyelőre érthetetlen okból – szétszedték, majd az összeszerelésnél elfelejtették csatlakoztatni, így nem csoda, hogy nem égett a hátsó lámpasorom egy része.. De mire megtaláltam az oldalkárpit alatt a másik végét.. Szerencsére ”csak” ennyi baja volt. Ez a csatlakoztatás egyúttal megoldotta a csomagtér világítás és a ”csomagtér ajtó nyitva” jelzést is a műszerfalon, ugyanis azt sem jelezte már egy ideje (0724 óta, ezek szerint a hátsó köd és tolatólámpám sem égett 4 hónapig..?). Volt még egy kis időm, így kicseréltem a váltógombot is, mert a régi már elég viseltes volt. Egy kis 3mm hosszú csavar elgurult, ami nem lett meg.. szerencsére eggyel többet adtak és mivel az előző ugyanilyen váltógomb csavarjait is megtartottam biztos, ami biztos.., volt mivel pótolni.
Elérkezett az idő, hogy feltöltsem a PAJZS rendszerhez tartozó SIM kártyát is. Mielőtt feltöltöttem volna (1105), előtte valamiért felhívtam a számot – sosem szoktam, de most volt egy ilyen megérzésem.. „A hívott szám jelenleg nem kapcsolható.” - mondja egy kedves női hang.. Mivel előtte nem hívogattam az autót, így nem tudtam, hogy ez helyes-e. Vadul telefonálgatni kezdtem, persze információt vajmi keveset kaptam, mert a tel.szám a Pajzs nevén van, de azt legalább kiderítettem, hogy elvileg.. még nem járt le a SIM kártya. Úgyhogy gyorsan fel is töltöttem, még mielőtt.. Szeretem az utolsó pillanatra hagyni a dolgokat, de ezt már legközelebb nem fogom.. :) Másnap csináltam egy próbariasztást, pár mp elteltével már hívott is, úgyhogy elvileg rendben van. Viszont az ABS visszajelzője megint kigyulladt a műszerfalon (1106). Amire jó esetben nincs szükség, de ha már van benne, akkor működjön, és különben is zavar, ha valami hibát jelez a műszerfal. Főleg télen.. Állítólag csak a jeladó koszolódik be ilyenkor, de jobb lesz most már kivizsgáltatni, mert nem sokszor ugyan, de elég rég óta kijelez időnként.
A múltkori vezeték összedugás a csomagtérben nem csak a lámpa problémát oldotta meg, hanem azt vettem észre (1108), hogy végre normálisan működik a központi zár is. Ugyanis mostanában (0724-e óta..) akkor is bezárt, amikor a csomagtér ajtó még nyitva volt. Pedig olyankor bezárás után vissza ki kellene nyitnia, hogy valamelyik ajtó nyitva maradt. Ezt nem csinálta, de ma már ez is működött. Apró örömök.. :) Ennek örömére elvittem lemosni az autót, mert már elég koszos volt..
Idén 7 éve, hogy megvásároltam a 156-ost (1114). Csak úgy repül az idő.. Azóta rengeteg mindenen és elég sok átalakításon mentünk keresztül. Jövőre végre elnyeri végső alakját a (gyári) GTA küszöbökkel. Alapjában véve elégedett vagyok vele. Fogyaszthatna kicsit kevesebbet, lehetne 7 évvel fiatalabb, stb., de mindezek ellenére még mindig örömmel tölt el, amikor beleülök és már pár lépés után visszanézek rá a parkolóban miután bezártam, úgyhogy szerintem továbbra is jó döntés volt anno.. A hét év alatt megtett kilométerekről és elfogyasztott üzemanyag mennyiségről, átlagokról egy következő postban készítek egy kis statisztikát az előző évekhez hasonlóan. Évfordulós km óra állás: 206.634 km.
Dunakeszin végre sikerült lencsevégre kapni azt az Alfa 90-est, amit a környékünkön lakik, viszont hiába villogok neki, nem veszi a lapot:\ mindenesetre az autója eléggé rendben van tartva, mentségére szóljon :) Az ABS visszajelző továbbra is hibát jelez.. (1117) viszont a hónap végére megérkezett (1126) a Sparco Settanta Racing Nero pedálszett, ami jelenleg szerintem az egyik legszebb a piacon, a korábban favorizált MOMO-tól is jobban tetszik már. Ezzel együtt a hideg is megérkezett (1127), délutáni órákban, hazafelé 0, -1 fok körül mutatott a hőmérő, így öntöttem is gyorsan 1,5-2,0 liter téli szélvédő mosó folyadékot (-40 fok) a tartályba. Csak ennyi fért bele a még benne lévő nyári miatt, de már így sem fog legalább befagyni, ha tovább hűl a levegő. A hűtővízre is fért egy kicsi, oda az itthon lévő -35 fokosból töltöttem, de az elvileg enélkül is megfelelt, csak a szintjét találtam kevésnek. Ha már ott jártam, akkor a motorolaj szintet is megnéztem mikor leállítottam, persze nem akkor kellene, így a minimum értéket mutatta. Nem szokott hiányozni belőle, reggelre biztos lecsurog :)
Az utolsó IKEA-s vásárlásunk alkalmával (1122) sikerült az egyik szerencsétlen autósnak úgy parkolnia, hogy nekiment az első lökhárítómnak. Szerencsére semmi nem látszik a koccból, de legalább gurult volna hátra 5 centit, ha már nekem jött, ne hagyta volna úgy az autóját.. Abból is látszott, hogy egy igénytelen balfasz volt, hogy az ablakát lehúzva hagyta, így tudtam neki egy kedves üzenetet hagyni az ülésén. Biztosan meglepődött, mikor visszaért a kocsijához.. megnéztem volna az arcát.
Még novemberben lecseréltem a nyári kerekeket télire (1129) a szokásos december közepihez képest. Viszont a legutóbbi kerékcserénél egy nem éppen jó hírrel fogadott a szerelő, az egyik téli alufelnim ugyanis hegesztve volt már korábban – én is így vettem.. Ezt a felnit viszont most kicseréltük egy, még a nyáron megvásárolt ugyanolyan 16-os teledialra, melyet Viking30-tól szereztem be. Idén a SEMPERIT Speed Life (Continental) 225/45 R17-es gumikkal 6.984 km-t tettem meg. A nyári gumikba összesen eddig ezt az egy szezont tettem. Km óra állás a kerékcserénél: 206.801 km.
[Költségeim: téli szélvédőmosó 999, kerékcsere 5000]
km óra állása: 206.634 km
megtett km a vásárlás óta: 90.454 km
elfogyasztott üzemanyag a vásárlás óta: 8261,7 l
az első tankolás ára: 286,9 Ft/l (2007.11.14., OMV 95)
az utolsó tankolás ára: 382,9 Ft/l (2014.10.29., AGIP 95)
üzemanyagár átlag: 374,6 Ft/l
üzemanyag összköltség a 7 év alatt: 2.952.525 Ft (kedvezményekkel)
a legolcsóbb tankolás: 225,9 Ft/l (2008.12.23., Shell 95)
a legdrágább tankolás: 464,9 Ft/l (2014.08.13., Shell V-Power Nitro+)
full átlagfogyasztás: 9,13 l/100km
az utolsó 1 év alatt megtett km: 9.034 km, és átlagfogyasztás: 9,58 l/100km
A múlt hónapban beszerzett gyári GTA küszöb spoilerek átalakításán dolgozunk, hogy a nemGTA sárvédőívekhez is passzoljanak. Hátul egészen egyszerű a helyzet, elöl viszont annál bonyolultabb. Minél kevesebb eltérést szeretnék a gyárihoz képest. A műanyagos munka véglegesítése előtt ezt egyeztettük (1004) Csabival (Fanat-X).
Pár napra rá (1007) el is készült a kívánt átalakítás, viszont annyi – egyelőre visszacsiszolatlan - üvegszál került első körben a spoiler végek belső felére, hogy az összetételnél kb.1 cm hiányzott, illetve a dobbetéteknél sem takar be teljesen a szélesített GTA kerékjárati ívek miatt. Így még további finomításra van szükség.. folyt.köv.
Mostanában (1009) többször is kigyullad az ABS visszajelzője. Tette ezt már korábban is, de csak nagy ritkán. Viszont pár km utáni leállítást követő újraindításnál már nem gyullad fel. Érdekes.. Tél előtt jó lenne utánanézni alaposabban is a hibának. A computer nem jelez ki semmilyen hibát..
Eljött az az idő is (1012), hogy a kb. 3,5 éve felkerült GTA első lökös Cadamuro toldatának ’penge’ részét leháromdékarbonfóliáztattam, és az ajtófényezések után eléggé kirívóan bemattultnak ható B oszlopok fekete függőleges részeit is bevonattam ezzel az anyaggal. A következő projekt a hátsó Cadamuro szárny alsó állítható része, majd a hátsó lökhárító diffúzor része lesz. De ezekre még várni kell.. van velük még előtte munka:)
E hónapban Ausztriában töltöttünk pár napot (1023-27), ahol megmásztuk Szabolcsékkal (szivagyerek) a Schneeberget is. Minden gond nélkül vette az autó is a hátrahagyott 796 km-t. Gyönyörű tájakon jártunk vele.. [Dunakeszi – Mosonmagyaróvár (Agip) – Parndorf – Bécs (Ibis Hotel, Prater, Zaha Hadid, Hundertwasser, Donauinsel, Mariahilfer, Sacher, DC Towers, Millenium Tower, Naschmarkt) – Puchberg – Hochschneeberg (Waxriegel) – Wiener Neustadt (Grillhaus) – Bécs (Ibis Hotel) – Pozsony (Bratislava, SLO) (Esprit design Hotel, pozsonyi vár, – Dévény (Devín, SLO) (Dévény vára) – Dunakeszi]
A hónap utolsó napjára (1031) is maradt az ABS hibából, illetve nem ég a teljes hátsó lámpasorom a csomagtérajtón – ki tudja mióta.. A hátsó ködlámpa felkapcsolásakor vettem észre a hibát a műszerfalon. Ha azt nem kapcsolom fel aznap a köd miatt, akkor nem tudom mikor veszem észre, hogy nem ég pl. a tolatólámpám sem.. pedig tolattam párszor és arra az izzóra nem jelzett hibát. Gondolom, emiatt nem jelzi azt sem, hogy ha a csomagtartó nyitva van. Amire gondolni tudok: biztosíték hiba, érintkezés, kábelkorbács csere, vagy csak egyszerűen nem tettem volna vissza a lámpatestek cseréjénél a csatlakozókat..?! De attól még a csomagtartó nyitva jelzésnek működnie kellene – szerintem.. :\ Újabb fejtörős feladat.. Alfa Romeo, én így szeretlek..
[Költségeim: karbon fóliázás 4000+3000 Ft]
(1023-27)
[Dunakeszi – Mosonmagyaróvár (Agip) – Parndorf – Bécs (Ibis Hotel, Prater, Wien Campus:Zaha Hadid, Hundertwasser Village, Donauinsel, Mariahilfer, Sacher, Stephans Platz, DC Towers, Millenium Tower, Naschmarkt) – Puchberg am Schneeberg – Hochschneeberg (Waxriegel) – Wiener Neustadt (Grillhaus) – Bécs (Ibis Hotel) – Pozsony (Bratislava, SLO) (Esprit design Hotel, óváros, pozsonyi vár, – Dévény (Devín, SLO) (Dévény vára) – Dunakeszi]
mindösszesen: 796 km
A hónap elején (0901) egy korábbihoz hasonló, újabb özönvíz öntötte el a várost. Ennek köszönhetően megint beázott az autó a jobb első hangszórónál. Tiszta szerencse, hogy előre gondolkodva és ismerve azt a tényt, hogy nagy esőnél, huzamosabb ideig kint állva beázik, reggel úgy indultam el itthonról, hogy egy nejlont terítettem az anyósülés előtti padlólemezre, mielőtt megint elönti a víz a most már frissen lakatolt részt, ahogy azt annak előtte az elmúlt lassan 7 évben már kétszer megtette.. Nap végére 1,5-2 dl vizet öntöttem le a nejlonról.., még mindig jobb így, mintha órákig kellett volna szárítgatnom a kárpitot és az alatta lévő szigetelést. Egyre jobban érik az ajtók rendbetétele.. Ez ügyben már egyeztettem a lakatossal és a fényezővel, hogy mind a négy ajtót teljesen nullára szét kellene szedni, ahol igényli javítani (pl. elektromos ablakemelők), amiket kell, cserélni (pl. vízlehúzók) és végül a hibák, rányitások javítása után egy komplett újrafényezés is rájuk fér. De erre csak a hónap második felében lesz lehetőség.
Addig is átvettük a reptéren (0904) a GTA küszöböt húgoméktól, ami valóban elég nagy csomag, úgyhogy hazafelé nálunk is a tetőcsomagtartón utazott.
Majd később, a nem rég ”felfedezett” autókozmetikába indulásnál észrevettem (0906), hogy a bal első dobbetétnél hiányzik egy csavar, így a dobbetét vége szabadon tud mozogni és ezáltal néha bele is ér a kerékbe, ami tolatásnál ki is tört belőle egy kisebb darabot. Ezt mielőbb orvosolni kell, ha nem akarok úgy járni, mint egyszer már jártam, hogy begyűrte a dobbetétet a kerék menet közben.
Az esküvő előtti és utáni teendők miatt túl sok időm nem volt a küszöb spoilerrel foglalkozni. Sőt, ki sem bontottam a csomagolásból egészen addig, amíg Csabi el nem jött hozzánk (0909) és fel nem próbáltuk. A próba során kiderült, hogy valódi, gyári GTA küszöbbel van dolgunk, ami természetesen nem illeszkedik elöl a sárvédőívhez. De a feladattól nem megrémülve a spoilerrel együtt távozott a próba végén. :)
Pár napra rá újabb alkatrészek érkeztek (0912) Helembai Zolitól; az új vízlehúzóim! :) Majd másnap (0913) beszereztem egy fekete bőr váltógombot (made in italy), pont olyat ami most is van benne.. és két új flexibilis ablaktörlő lapátot (20 ill. 21”). A váltógombból most valami ”komolyabbat” akartam volna venni, egy MOMO személyében, de igazából egyik sem tetszett, ami meg talán egy kicsit is, az elég húzós áron volt még az eBayen is.. Így maradt a megszokott forma, már csak majd ki kell cserélnem valamikor. Viszont gondolkozom a váltórúd rövidítésében is (kb. 2-3 cm), ami sok problémát megoldana: pl. nem lenne ilyen hosszú:) és a váltószoknya sem esne le mindig a sebességváltó gombról..
Újabb elektromos hiba ütötte fel a fejét (0915) – bár szerencsére eddig minden korábbit gond nélkül lehetett orvosolni, remélem ezzel is így lesz.. Most azt játssza, hogy nem jelzi a műszerfalon, hogy nyitva van-e a csomagtartó, de ez már csak hab a tortán, mert egy ideje már bezárja úgy is a központi zárat, hogyha a csomagtér ajtó nyitva van.. Eddig vissza-kinyitott. A csomagtér világítás pedig már egy hónapja egyáltalán nem működik a benne lévő LED izzóval. :\ Sürgősen találnom kell a közelben egy autóvillanyászt..
A ”nem látok ki” bejegyzésemre első lépésben megrendeltem a korábban már bevált OSRAM Night Breaker (viszont most már az) Unlimited 55W H7 izzókat, melyeket ma (0917) át is vettem az Elaforgtól házhozszállítással.
- akár 110%-kal több fényt vetítenek az útra (hagyományos halogén izzókkal összehasonlítva)
- akár 40m-rel hosszabb fénykévével rendelkeznek
- akár 20%-kal fehérebb fényt produkálnak.
- szabadalmazott kék gyűrűs bevonat a kevesebb szórt fény érdekében
- magasabb fényhasznosítás az izzóban található optimalizált gázkeveréknek köszönhetően
- stapabíróbb kialakítású izzószál
A fényezés előtt egy kisebb teendő listával felszerelkezve átgurultam a fényezőhöz (0919), hogy vele és a lakatossal leegyeztessem a tenni valókat; 4 ajtó komplett rendbetétele, 4db vízlehúzó csere, 2db hátsó elektromos ablakemelő szerkezet cseréje, 1db csomagtér ajtó teleszkóp csere, kartervédő lemez műanyag kiegészítő ”füleinek” visszaszerelése a fém kartervédő lemez alvázvédelemmel való ellátása után, új rozsdamentes csavarokkal, első lökhárító rendbetétele - a betontömbbel való találkozás nyomainak eltüntetése (fényezés), az Alfa pajzs mögötti háromszög rész feketére való fényezése, stb..
Majd hazafelé jövet a kinti 17 fok ellenére az új vízhűtővel is 90 fok fölé tudott emelkedni a vízhőfok.. Egyelőre nincs tippem mitől lehet ez. Talán a ventilátor kapcsoló..
A hétvégén (0921) jutottam oda, hogy a HELLA fényszóró izzókat kicseréljem a héten beszerzett NBR-ekre. A művelet a szokásosnál rövidebb ideig tartott és csodák csodájára a kb. egy éve a búrába ejtett helyzetjelző izzót is sikerült kibányásznom. Pont jókor! mert a múlt hónap végén kiégett helyett a tartalékizzóm nem működött, úgyhogy legalább volt mit a helyére tenni. :) Így végre eljött az a pillanat is, amikor nem jelez izzó hibát a műszerfal.. Viszont a NBR-eket még nem volt alkalmam sötétben kipróbálni.
Másnap, azaz egy hétfői nap délután (0922) leadtam az autót a korábban részletezett műveletsor elvégzésére Ignácékhoz. 4-5 napot mondtak rá. Szerintem kevés lesz.. Időközben megérkezett (0924) Helembai Zolitól a következő adag alkatrész is (kormány – erről majd később, motor billenésgátló, szívócső, egy eredeti Alfa Romeo bőr mappa, első ajtók alsó tömítései, stb.) majd megrendeltem (0924) a régóta vágyott pedálszettet is. Igaz, nem a MOMO DNA-t, amit régen annyira favorizáltam, hanem a Sparco Settanta Racing-et, ami most jobban bejött – fekete színben (eBay – Australia)
Az autó nem lett kész a remélt 4-5 napon belül, így nagy ráérésemben és türelmetlenségemben elmentem segíteni az összeszerelésben. A szombati nap (0927) rá is ment teljesen a 4 ajtó komplett összeszerelésére, meg az ’apróságokra’. Viszont legalább végeztünk és elhozhattam végre a vasat. Csabi is átjött, hogy felpróbáljuk az addigi módosításait a GTA küszöbön, majd a munka folytatódott tovább. Hazaérkeztünkkor vettem észre, hogy az ablakmodulnál valami nem lett jól bekötve, mert nem húzza fel az ablakokat a központizár bezárásakor.. :\ újabb pont a következő listára..
Másnap (0928) elvittem az autót a megszokott helyre, hogy takarítsák ki a fényezés és szerelés után összegyűlt port és koszt a belső térből illetve a csomagtartóból. Ismét meg voltam elégedve a munkájukkal. Gyorsan és szépen dolgoznak, nekem ez kb. egy fél napot felvett volna.. Viszont ha már volt egy kis időm megint az autóval foglalkozni és az idő is kedvező volt hozzá, kicseréltem az ablaktörlő lapátokat, visszaraktam a csomagtartóba a mélyládát, ami augusztus elejétől a garázsban pihent.. majd felpattintottam a tetőcsomagtartót és elhoztuk Gyömrőről az új motorháztetőmet, amit okosba sikerült olcsóé’ elhozatni Ózdról UPS-sel. :) Hazafelé lepakoltuk Ignácnál, remélhetőleg sérülés nélkül vészelte át ezt a pár km-t.. mert szeretném egy az egyben cseréltetni az enyémmel, ugyanis a baleset óta fent lévőnek a színe sem egyezik meg a többi elemmel és jó pár kavicsnyom díszíti már a felületét. Ez az új pedig állítólag tipp-topp. Mivel a régi küszöb spoileremért nem jelentkezett senki, így azokat pedig a tetőcsomiról az első szelektív kuka mellé letámasztottam.. :)
[Költségeim: mosás+porszívózás 2000, vízlehúzók 5190, váltógomb 1739, ablaktörlő lapátok 1098, NBR izzók 6000/pár, csavarok 260, alkatrészek 12390, pedálszett 10161, fényező munka 120000, ajtók le-fel-szét-összeszerelése + stb 35000, takarítás 2500, motorháztető 7000, UPS 2000]
dunakeszi - inke - vízvár - inke - maribor - ljubljana - trieste - mestre - velence - lido - velence - mestre - verona - padova - mestre - bled - inke - budapest - dunakeszi
A GTA küszöb spoiler sztori folytatásaként a hónap első napján (0801) megérkezett húgomékhoz a csomag, ahonnan nyaralásukkor elhozzák Horvátországig, majd onnan egy barátjuk által elkerül Magyarországra. Legalábbis így volt tervezve.. csak aztán nem fért be a barát-autójába és tetőcsomagtartó híján vissza kellett vinniük húgoméknak Kölnbe.. A következő lépésként a szeptemberi hazalátogatásukkor (esküvő) próbálják majd repülővel elhozni, ahol újabb költségek merülnek majd fel..
Az olasz utunk előtt át akartam nézetni a kipufogórendszert is. Egyeztettem időpontot Dinamitékkal, ahol anno a dupla kivezetés is készült. Elvittem a megbeszélt időpontra (0801), majd kiderült, hogy a rezonátor csövön kívül minden rendben van. Pedig számoltam vele, hogy ha a dobot nem is, de csövet biztosan kell majd cserélni. Szerencsére nem. A még tavaly ősszel lerohadt kipufogó tartó konzolt is visszahegesztették és kicseréltek két rögzítő gumit. A főnöknek nem tetszett a hegesztés, ezért leszedette, majd újra hegesztette a konzolt, majd csak miután tökéletesen sikerült, utána adta át az autót. A kellemetlenségért még kedvezményt is kaptam. Tetszett ez a hozzáállás. Ha már úgyis ott ügyködtek, lemérettem a katalizátort is: mérete kb. 65 cm a két csatlakozás között.
km óra állás: 203.957 km
Pár napra rá elvittem az autót Ignáchoz is, hogy a lakatos (Gyuri) megnézze az autó alját – most jött el az idő, hogy rászántam magam az alvázvédelemre. Viszont kiderült, hogy a védelem előtt még itt-ott hozzá kellene nyúlni az alvázhoz is.. ekkor már kezdett körvonalazódni a fejemben, hogy olaszba nem a 156-ossal megyünk.. A két első taposólemez állapota elég gatya, a küszöb állapota a spoiler lekerülése után derül majd ki. Kb. másfél hét alatt készülne el (délutánonként), ami kb. annyi idő, amíg elutaznánk.. Még alszom rá pár napot, aztán később visszatérünk a témára.
A rugócsere után, most (0808 8:00) vízhűtő cserére vittem Német Misiékhez az autót, mely néhány óra alatt el is készült. A piros színű (alumínium barát:) hűtővíz most is maradt a régi. Állítólag minden ok vele és -25 fokig bírja, úgyhogy ám legyen. Épp időben történt a csere, mert a napokban már tenyérnyi piros folt volt az autó alatt, amely miután feltöröltem, másnapra újra keletkezett.. A szervizben beállították a jobb első kilincset is, mert nem nyílt rendesen az ajtó a csere óta. Majd mielőtt beálltam a garázsba felmostam a szennyeződéseket brigéciollal, hogy ha bármilyen új folt keletkezik, lássam. Remélem nem lesz ilyen egy jó darabig..
km óra állás: 204.137 km
A jó időre való tekintettel már nem csak a jobb oldalon, hanem a balon is elkezdett ropogni (0809) a futómű.. Megőrít!
Ignáccal és Gyurival megegyeztem az alváz rendbetételét illetően. Annyi kérésük volt, hogy mielőtt átadom az autót, vigyem el egy alvázmosásra (0814). A legközelebbi mosóban (OMV) kiválasztottam a ”legnagyobb” mosást, melyben természetesen alvázmosás is volt. Ezelőtt évek óta nem jártam gépi mosóban.. Mire végeztünk elkezdett csöpörögni az eső is, úgyhogy ennyit a mosásról.. Elvittem Ignáchoz az autót, ahol egyből neki is láttak a munkának. Lekerült a 2009-ben toto által készített küszöb spoiler. Alatta a küszöb teljesen épnek tűnt. Szerencsére.
km óra állás: 204.417 km
11 napra rá (0825) - és egy olaszországi nyaralás után - mehettem is az elkészült autóért. A két első taposólemez nagy része és a jobb oldali küszöb vége volt, ami javításra szorult. Majd a teljes alváz egy speciális, rücsis, gumis védelmet kapott. Viszont az autó vastagon poros volt kívül-belül, így az első utam hazafelé egy autókozmetikába vezetett, ahol kapott egy alapos belső ápolást, bőr és műanyagápolással, külső-belső ablakpucolással, ajándék illatosítóval. Tipp-topp lett. Ezt már szeretem.. :)
Ebben a hónapban is megérkezett Helembai Zolitól a szokásos alkatrész adag, melyek az autó felújításához kellenek, köztük most egy hibátlan 16"-os alu felni, a jobb első helyére amelyen nem régiben leeresztett a gumi szó nélkül..
Hónap végére (0831) kiégett a jobb első helyzetjelző izzóm.. csak hogy ez a hónap se teljen el izzócsere nélkül..
[Költségeim: rezonátorcső csere 18000, vízhűtő cserés szerviz 20000, alkatrészek 19690 postával, alvázmosás 1999, lakatolás 80000, alvázvédelem 50000, takarítás 5350]
A hűtővíz szintre ránézve (0713) tapasztaltam, hogy nem látni a szintet.. Lecsavartam a kupakot, belenyúltam ujjal, olyan mintha olajos lenne.. de mitől?! megnéztem a motorolaj szintet, a nívópálcán a minimumnál volt a szint, pedig inkább a maximumnál szokott lenni.. Ezt betudtam annak, hogy előtte álltam be a garázsba a garázskapu elől. (kb. ennyire volt beindítva.) Remélem csak nem csurgott vissza az olaj rendesen..
Elmentem Phon-hoz a 13. kerületbe a TI ültetőrugó szettért (0716). Ha már ott jártam megkérdeztem mitől ”ropog” a futóművem, nagy melegben klíma használatánál. Mentünk egy próbakört, mert nem teljesen értették mire gondolok. Természetesen akkor nem produkálta a hangot annyira, de a hallottak alapján szerintük a toronycsapágy lesz a hunyó. Adtak is gyorsan kettőt – ingyen. Phon megnézte a hűtővizet is, állítása szerint olaj került a rendszerbe, ami vagy hengerfejtömítés, vagy az olajszűrő csatlakozásnál lehet valami.. Ennek így nem annyira örültem az olasz út előtt.. még az is lehet, hogy komplett motorfelújítást igényel.. :\
Másnap (0717) észrevettem, hogy balra indexeléskor villog a műszerfalon a visszajelző lámpa ahogy indexelek, mintha valami nem lenne rendben az izzóval, pedig ég az összes.. Következő nap balra indexelésnél már gyorsan indexelt. Most tényleg kiégni látszik a bal hátsó. Harmadnapra teljesen megjavult, majd megint kezdte elölről.. Ismételten eljátssza, hogy olasz.. :) pedig jól tudom enélkül is..
Végül vettem egy pár PY21W, sárga index izzót (0719). Remélem ez a fajta való bele.. :) Indulás előtt megnézem a folyadékszinteket, hogy fogyott-e valamelyikből. Tegnap este 10 körül lett leállítva az autó, ma 15:00 körül indultunk, bőven volt ideje lehűlni a motornak és lefolynia az olajnak. A nívópálca jelei között volt valahol, félúton.. Tehát a motorolaj szint kb. rendben. A hűtővízből mintha hiányzott volna valamennyi, de ezt már lehet hogy csak én képzelem be.. :\ A minimum jelzésnél volt a szintje, de sem a korábbi rátöltésnél, se most nem láttam pontosan, úgy el van színeződve a tartály :\ Útközben beszereztem egy drótkefét és egy piros festékszóró spray-t is a rugó felújításhoz, melyet a hétvégén (0720-21) meg is oldottam, a nem rég beszerzett, a szettből hiányzó kerék központosítóval együtt. Hosszas csiszolgatás után újra több réteg piros színben pompáznak a rugók is.
A biztonság kedvéért rendeltem (0723) egy Eibach ültetőrugó szettet is :) hogy a soron következő műtét során tudjunk mihez nyúlni. 24-én reggel 7.30-ra volt időpontom Német Misihez a rugócserével kapcsolatosan. Pár adat a megvásárolt rugókról:
EIBACH
első rugó hossza: 32 cm, hátsó rugó hossza: 28 cm
(a kisebb végétől mérve, az alsó rész rugókör ívközepéig)
papíron 3 cm ültetés
TI
első rugó hossza: 35 cm, hátsó rugó hossza: 28,5-29 cm
(a kisebb végétől mérve, az alsó rész rugókör ívközepéig)
csak elöl tűnik nagyobbnak
papíron 2 cm ültetés
Ezekkel szemben kíváncsi leszek mi kerül ki a kocsiból.. Mielőtt erre sor került, lemértem még egyszer, nyári kerekekkel a sárvédőívek tetejét, vízszintesen állva, függőlegesen a járólaptól:
JE 64,0 cm, BE 64,6 cm, JH 64,5 cm, BH 65,8 cm (csomagtartóból Minden kipakolva, üres tankkal:)
GTA-Cadamuro első lökhárító+toldat bal első keréknél lévő sarka: 12,0 cm, elöl az ív közepe: 17,0 cm
Ezután megtörtént a kiszerelés.. és láss csodát! A benne lévő szett egy piros Eibach ültetőrugó szett volt, pontosan az a típus, amit beszereztem a TI mellé.. viszont amit a hátsó két rugónál láttunk, az valami katasztrófa. A bal hátsó rugó ferdén volt betéve.. nem feküdt fel a rugótányéron az erre kialakított helyre.. a jobb hátsó pedig törött volt..!
Most már értem miért volt 1-1,3 cm a két hátsó sárvédőív magasság között.. Gyalázat, hogy eddig ezt egyik szerviz sem vette észre, pl. kerékcserénél..
TI-re csere után a következő adatok mértem, nyári kerekekkel a sárvédőívek tetejét, vízszintesen állva, függőlegesen a járólaptól:
JE 67,3 cm, BE 67,2 cm, JH 67,2 cm, BH 67,7 cm (csomagtartóban a kiszerelt rugók, üres tankkal:)
GTA-Cadamuro első lökhárító+toldat bal első keréknél lévő sarka: 14,5cm, elöl az ív közepe: 19,0 cm
Átlagosan 2,5-3,0 cm-t emelt az autón a TI felszereltségű 156-os rugószettje, ami komfortosabb vezetést és kevesebb fejfájást okoz majd fekvőrendőröknél, parkolásnál, ill. meredek felhajtóknál, esetleg földúton, stb..
km óra állás: 203.787 km
A szervizben egyúttal kicserélték az első index izzómat egy bele valóra, mivel a pár napja vásárolt izzó sárga színű volt, az autóban lévő pedig átlátszó..
Az indításkori ’nemveszemfelafordulatot’-ra a következő tippet kaptam: tankoljak bele magas oktánszámú üzemanyagot (pl. Shell V-Power Nitro 100+). Két-három teletank elvileg majd kitakarítja a rendszert és utána jó lesz.. Ez még nem akkora (többlet)költség, hogy ne érje meg kipróbálni. Később beszámolok a tapasztalatomról.
Cserélve lettek még a pótféklámpában lévő hibás LED-ek (2db), a rendszámtábla világítás izzója, mert egy ideje már az sem világított, a jobb első és hátsó külső kilincsek a nem rég beszerzett épekre. Az első kilincs cseréjekor derült ki, hogy az előző valamiért oda volt ragasztva az ajtóhoz és csak a körülötte lévő lakk réteggel együtt jött le.. Ennek bizony nem örültem nagyon.. Szerencsétlen ajtók már így is nagyon sok helyen hibásak és most még ez is.. Cserélték a jobb oldali első, felső lengőkar gömbcsukló porvédő gumiját, a gátló porvédővel együtt. Az ’olajos’ hűtővízről kiderült, hogy ”csak” koszos volt a régi vízhűtő állapotától és a beleöntött 2-3 adag hűtőtömítő folyadéktól. A tartály ki lett mosva, de a hűtővíz nem lett teljesen lecserélve – ezzel mondjuk nem értettem egyet.. Az utolsó motorolaj cserénél megmaradt Seléniából viszont ~3 dl-t azért benyelt. A márciusi bejegyzésben említett ’fura hang a motorháztető alól’-ról kiderült, hogy a vezérlés körül kell keresni a hibát. Egy vezető görgő ki lett cserélve, de nem oldotta meg a problémát, talán halkult kicsit.. Komplett vezérlés cserét javasoltak, de mivel szerintük nem lehet baj a ’hangból’, így még nem lenne értelme a cserének, hiszen nem rég, alig több mint 5000 km-rel korábban lett cserélve. Sajnos mindenre nem jutott idő, viszont kiderült, hogy a motor billenésgátló szilentje ki van szakadva – amitől esetleg lehet az a ropogó hang nagy melegben.. Folyt.köv..
Az amore-n találtam egy hirdetést, hogy új Ferodo SL hátsó fékbetétek eladók. Rögtön rá is haraptam a kedvező ajánlatra, majd pár napon belül nyélbeütöttük (0726) az üzletet. Lassan úgyis cserések lesznek majd.. (kb. 50%-osak)
Megrendeltem az új vízhűtőt is végre Erhardtól. Évek óta húzódik ez is.. nézegettem bontottat, de egyik sem volt az igazi, meg annyival nem is volt olcsóbb. Kapjon hát újat! Másnapra (0729) ki is hozta a GLS.
Nem hagyott nyugodni a küszöb spoiler állapota. Elkezdtem hát nézelődni külföldi oldalakon és fórumokon, hogy nem árul-e véletlenül valaki egy nekem tetsző párt. Tettem mindezt azután, hogy újból meggyőződtem arról, hogy az új GTA / Cadamuro szettek horribilis árra jönnének ki, mire felkerülnek az autóra. (Legalábbis a gyári spoilerhez képest, amit ha szerencséje van, akkor negyed áron megúszhatna az ember – ha épp lenne eladó, pont ezüstben.. de ettől meg egy kicsit egyedibbre vágytam, türelmetlenül.. :) Így adódott, hogy a német eBayen árult egy csóka gyári GTA néven küszöb spoilereket, egészen emberi áron. Már csak a hazajutást kell valahogy megoldanom. De egyelőre legyen enyém! :) Húgomék segítségét kértem az átvételben, hiszen ők egy ideje már kint laknak. A leütést is rájuk bíztam, másnap (0730) szállították is a címükre, de ezzel a történetnek még nincs vége.. :)
[Költségeim: TI ültetőrugó szett 25000, index izzók 345, drótkefe 343, festék spray 750, Eibach ültetőrugó szett 18000, rugócserés szerviz 48000, hátsó fékbetétek 4000, vízhűtő 21500 postával, GTA küszöb spoiler 43568]
A hónap elején eljött a várva várt nap (0602), amikor visszakerült a Cadamuro-GTA első lökhárító az autóra, több mint két és fél év kihagyás után (2011.10.08-án cseréltem le). Akna híján a műveletet Ignácnál (fényező) végeztem el, mivel a lökhárító raktározását is nála oldottam meg. A cserét most is egyedül sikerült véghezvinni, ugyanis a le- és felszerelésben már szereztem némi gyakorlatot a műszaki vizsgáknak és a téli időjárásnak köszönhetően.. :) Tehát, minimum évente erre sor került, mióta megvan.
Az épp soron következő nyaralásunk előtt, kicsit rendbe akartam tenni a küszöb spoilert, mert elkezdett elég csúnyán kinézni már. Több helyen megrepedt rajta a festék és elkezdett elválni a kasznitól is. Egy karosszériatömítő szürke szilót vettem a rés eltüntetésére, mellyel az indulás előtti reggelen próbáltam megoldani a helyzetet. Hellyel-közzel az egyik oldalt sikerült is, de a kezelés még nem hozta a kívánt eredményt.. így ezt egy következő alkalomra kell halasztanom. Régóta tervezem a küszöb spoiler cseréjét, mert már kevésbé tetszik, mint annak idején és már az állapota sem az igazi, de a kiszemelt Cadamuro / GTA darabok, küszöb+posta+fényezés+felrakás költséggel is minimum 150eFt-os ráfordítással számolandók, így ezt mindig elhalasztottam.. De ami késik.. Viszont a rendszámot sikerült áttennem egy újabb adag kétoldalú ragasztóval. :)
Ezután már csak a nyaralásra koncentráltunk. Utunk a szomszédos Szlovéniába vezetett (0608-11), ahol ezelőtt még csak átutazóban voltunk, ezért most megnéztük közelebbről is. Bár volt olyan rész, amit kihagytam volna.. rögtön a második nap (0609) sikerült lehorzsolnom a két napja feltett első lökhárító bal oldalát, parkolóból kiállásnál egy beton tömbbel.. aminek eredményeképp újból le kell majd szednem, mert a középen lévő függőleges tartónál is megreccsent a festék, az alsó, fekete ’penge’ résszel együtt.. :\ Ezt leszámítva minden rendben volt az úton [dunakeszi-balatonfenyves (szabolcsék)-keszthely (múzeum)-lendva (spar)-HR-ptuj (hotel murat)-maribor (kirándulás)-ptuj-graz (schlossberg)-csákánydoroszló (pizza)-balatonkenese (pékség)-dunakeszi] Az összesen megtett 924 km alatt 7,5 l-es fogyasztást értünk el 100 km-enként, pedig ebből autópálya odafelé csak Mo.-on, csak Bfenyvesig, majd hazafelé meg Bkenesétől Bp-ig volt benne. Tehát nem sok.:)
Alkatrészek érkeztek (0620) Helembai Zolitól (viking30): jobb oldali külső kilincsek (első, hátsó), belső ajtórekeszekbe való gumilapok, mert a legutóbbi porszívózásnál elnyelt egyet a gép, kerékkulcs, a törött helyett, a hiányzó központosító a szettből, pótféklámpa, mert ugye kiégett belőle pár LED, legyen mivel pótolni / egy az egyben cserélni, csomagtérajtó zár körüli műanyag takaró elem és csavartakarói, stb. Amint lesz egy kis időm megint, ezeket ki kellene cserélni..
[Költségeim: ’raktározás’ 2349, sziló 910, kétoldalú ragasztó 1150, alkatrészek 4190 postával]