Fórum >> Típusok >> 156

Levee156SW2019-05-04 09:10:53 // 154792
Mindig, mindenbe OMV 100.
Sajnos a tobbi minosithetetlen.
(Igen, meg a 95-os Maxxmotion is.)
Levee156SW2019-05-04 09:09:09 // 154791
Nalam is ugy szokott, es kizartnak tartom,hogy tenyleg a katalizator allapotahoz legyen koze. Akkor mar inkabb enyhe injektor-becsopoges, ami meg igenis osszefuggesbe hozhato a benzin minosegevel is-kulonosen JTS-nel,ahol nagyon nem mindegy,hogy az az egyetlen fuvoka furat tartja-e az alakjat,vagy betorzul a koxtol.
Levee156SW2019-05-04 09:04:45 // 154790
Jo kerdes, nekem volt,hogy ugy tunt,igen (de eleg lenttol fog a kuplung, szoval majdnem mindegy)-az biztos, hogy a motorfek-vezerleshez kell egy lejtoszog-szenzor, akkor meg mar miert hagytak volna ki?
Levee156SW2019-05-04 09:00:50 // 154789
Nekem kihangositos Yatourom van - teljesen tuti, a kormanyrol vezerlest is tudja,es a kesztyutarto feletti kisajtk fol be lehetett huzni (mikofon meg eler a bal A-oszlop burkolat tetejeig)
A gyari fejegyseggel sincs baj-Bose rendszerrel szep neutralisan szol.

3 bajom van a rendszerrel:
-A forras minosege erosen hallatszik a vegeredmenyen is -tehat az,hogy digitalis a jelatvitel mondjuk a telefonbol az autoba,onmagaban meg nem sokat jelent
-A radiokon tultolt loudness miatt allandoan kezzel kell tekergetni a basszust oda-vissza (de nem nagyon hallgatok radiot)
-ajtocsatlakozoimmal foglalkozni kell,mert neha egyik-masik hangszoro elhallgat
liusz2019-05-03 22:54:11 // 154788
Sziasztok!
Pedálkapcsolókról jut eszembe: 156 FL-ben van hill-start funkció?
berobbantam2019-05-03 20:58:27 // 154787
Szia.
Ha végigdúrod az oldalam találsz egy blogot ami válasz a kérdésedre.Nekem a hamutál helyére volt beépítve.A gyári cd tár helyére kell rádugni.Ha összezárod a buszt akkor fel is fogja ismerni cd tár ként.Ehez vettem még egy usb-s kluetooth adaptert.Ha rám hallgatsz akkor viszont elengeded ezt a vonalat.Nekem forintálisan olyan 10 körül megállt.Viszont nincs telefon kihangosítás és a gyári fej sose adja azt a minőséget mint egy mostani.Én is vettem egy normális fejegységet.Ez 30 körül már van.Van vele kihangosítás aux usb.És nem kell 2 napig szerelni.Csak összedugod és örülsz.
berobbantam2019-05-03 20:51:13 // 154786
Szia
A kuplungpedál visszanyomó rugód nincs eltörve?Akkor a pedál nem jön vissza teljesen.Nézd .eg úgy hogy lábfejjel felhúzod menet közben.
AlfaDavid2019-05-03 20:46:52 // 154785
Azt hiszem a hibakód a P0420 volt ami a katalizátor hatékonyság határérték alatt. Nekem is alacsony és egyenletes sebességnél jött elő a jelzés.
Piritu - 1.000.0002019-05-03 19:13:46 // 154784
Kapcsoló a fék- vagy a kuplungpedálon.
Bazijoee2019-05-03 15:33:37 // 154783
Sziasztok,

Egy ideje észrevettem, hogy a tempomat nem működik, néha még van, hogy a kontroll lámpa visszajelzett, de a gombok akkor sem működnek a karon. Mi lehet a baja így látatlanban?

Köszi,
B.
Piritu - 1.000.0002019-05-03 12:29:40 // 154782
"Az alfanal valoszinuleg a lambda szonda jelzett be. " - pont ezért kérdeztem hogy mi volt nála a hibakód. A valószínűt hagyjuk meg az elméleti matematikusoknak. (Nálam pl TRA és FRA hibákat dobott a gép anno, de az euro2-es volt.)
pdudas2019-05-03 10:11:58 // 154781
Olyan nekem is volt, hogy autoba 'szar' benzint tankoltam.

Nejem autojaval az M7 Balaton fele tarto oldalan 137KM-nel levo MOL kuton tankoltunk premium benzint a Swiftjebe (kb 5 eves bakancs Swift volt akkor).
Direkt emlekszem, a sima 95 heyett a sokkal dragabb premiumot tankoltam bele.

Amint kifordultunk a kutrol mar erezhetoen nem akart menni az auto.
Nem jelzett hibat, de nem ugy ment mint elotte. Fogyasztas is kb 1 literrel megugrott (elotte es utana is palyan mentunk, volt osszehasonlitasi alap).

Amint atertunk a Szloven hataron, az elso Petrol kuton ratankoltunk (nem sokat, kb 12-13 litert ehetett meg addig). Onnantol ismet jobban ment....

Hogy X akta vagy romlott benzin amit tankoltunk azt kb sosem tudjuk meg.
Ha nem velem tortenik en sem hiszem el.

Lehet a 2007-es Swift nem szereti a premium uzemanyagot? :)

Az alfanal valoszinuleg a lambda szonda jelzett be.
Nekem is volt mar ilyen, raadasul tok normal haladasnal (50-60-as tempoban, tokegyenes uton, majdnem gurulva). Tehat meg padlozva sem volt, nem indulasnal, nem emelkedon. Annyira emlekszem: rear lambda sensor slow.
Szethuzgaltam a 4 lambda csatijait, kontakt sprayvel befujtam, azota sem jott elo a hiba.
Piritu - 1.000.0002019-05-02 22:05:37 // 154780
" mint utolag kiderült a Shell-es benzin miatt volt." - mi volt a kiolvasott hibakód amiből erre lehetett következtetni?
Liquid2019-05-02 22:02:10 // 154779
ha pedig benyás akkor szinte kizárt hogy a benzin miatt jöjjön ki a sárga tengeralattjáró, ott valami más kaka van
VV62019-05-02 21:55:08 // 154778
Hát, ha dízeled van, akkor tényleg megárthatott neki...
AlfaDavid2019-05-02 19:42:43 // 154777
Szisztok!
Lehet nem ide kéne írnom de 156-osom van ugyhogy még is csak itt kérdezem meg.
Szóval 1 hete tankoltam a Shell-nél Fuelsave 95-ös benzint és kb 200 km után egyszer csak kigyulladt a check engine lámpa és mint utolag kiderült a Shell-es benzin miatt volt.
Itthon melyik kútnál érdemes tankolni ahol még minőségi a benzin?
Köszi előre is!
pdudas2019-05-02 16:23:21 // 154776
Ez hogyan mukodik?
Kulso CD tarat emulal, vagy AUX bemenetet csinal?
gyml2019-05-02 16:08:34 // 154775
https://rover.ebay.com/rover/1/707-53477-19255-0/1?ff3=4&pub=5574631662&toolid=10001&campid=5338243305&customid=d556e8d826e60d4b965d6308b6f4e770&mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fitm%2FBluetooth-Musik-Adapter-Interface-Alfa-Romeo-147-156-159-Brera-Mito-GT-Giulietta-%2F202527100310
pdudas2019-05-02 12:09:01 // 154773
Sziasztok!

Meglevo CD/s radiot hogyan lehet BT kepesse tenni?

Egy sima 3.5mm bemenet eleg lenne, aztan a telefonrol mehetne a zene.

Par eve nezegettem a CD tar kabelere dughato Dension/Yatour es hasonlo megoldasokat, nem tudom azok mennyire jok.

Hasznal valaki ilyesmit?

Koszi!
alfa159d2019-05-01 20:25:51 // 154772
Sziasztok.

Eladóvá vált szeretett autóm.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2_4_jtd_20v_sportiva_automata-14134814
Levee156SW2019-04-29 12:41:49 // 154771
Igazan nincs mit -gyakorlatilag se egyertelmu igenig,se nemig nem jutottam a kerdesedre. Nagyreszt gugli, van eleg reszletes gyari sajtokozlemeny is a JTS megjelenese idejerol, meg ami meg a temaban az idok soran felragadt.
Ha folytatod a kutakodast, vagy talalsz valaki bennfentest, lehet,hogy kiderul valami.
fpa2019-04-28 18:23:01 // 154770
Köszi hogy megnézted! Sima gugli, vagy van valami forrás/trükk?
Levee156SW2019-04-28 11:21:27 // 154769
Most nezem, hogy az Siemens rendszer, es korabbi.
A Mitsubishi GDI is korabbi,pedig a Bosch alighanem a JTS-hez fejlesztette ezt a 120 baros rendszert (azert is nem kerult kisebb modellekbe a motor,mert rafizetes lett volna abban az arresben)-keerdes,hogy aztan eladta-e meg masnak, mert a turbo korszakig/ Euro 5-6-ig bukasnak tunt a kozvetlen befecsi.
Levee156SW2019-04-28 11:09:20 // 154768
Elofordulhat ilyen - a hutoventillator elotetellenallasa pl. tipikusan ilyen cucc-de konkret tudasom nincs.
Ami kb. kortars, az a Renault 2.0 IDE- ott korbeneznek.

(Fun fact,persze egyszerubb dolog: 35 eves Renault-mra es a 156 JTS-re ugyanaz az olajszuro valo. :P)
AlfaDavid2019-04-26 11:13:42 // 154767
Köszi!
liusz2019-04-25 21:25:46 // 154766
Indexkar végén lévő gomb nyomkodásával!
fpa2019-04-25 15:54:31 // 154765
Urak, nem tudtok véletlenül olyan okosságot, hogy valamelyik mainstreamebb márkába/motorba szánt injektor megegyezne a JTS-be valóval, és fele/negyed annyiba kerül?
Nagyon meg lennék lepve ha a Bosch minden motorhoz külön modellt tartana fenn... hogy más cikkszámon árulja az egyes gyáraknak az egy dolog, de a gyártósor utolsó állomására (stempli vagy lézeres feliratozás) még azonos gyártásközi félkésztermék kód alatt érkezik?
Zsolesz2019-04-24 13:36:46 // 154764
Azt nem írtad, jó lett végül? Több helyen olvastam hasonló gondokat, némileg változó műszaki tartalommal. Pl nálam is, de nem mindig (főleg esősebb idő után vagy télen) 3x volt ilyen eddig
AlfaDavid2019-04-23 21:16:11 // 154763
Üdv!
Hol lehet megnézni 156 faceliftnél a fogyasztást? Én sehol sem találtam meg.
Köszi előre is!
Piritu - 1.000.0002019-04-22 19:27:36 // 154762
Nem lehet gond a kábelek átvezetésénél? Általában el szoktak törni a vezetékek és összeérhetnek, az szokott parajelenségeket okozni.
Kócosw2019-04-22 19:05:58 // 154761
Nekem is volt vele gondom. Alul a képen a problemamentes megoldas :)
Ampi2019-04-22 10:55:19 // 154760
Sziasztok!

elakadtam egy kicsit,hátha tud valaki valamit a dologról:
156 Fl elötti sw,hátsó ablaktörlő gond.Úgy tudom hogy gyakori hiba hogy nem működik.
a motort szétszedtem megcsináltam,a szerkezetet is szintén,az elektronikát is átnéztem minden tök jó.Ha mosó állásba kapcsolom a bajuszkapcsolót, akkor szépen töröl is gond nélkül.de ha csak simán bekapcsolom hogy töröljön akkor szakaszosan töröl,ami nem is lenne baj,de csak a teljes út felét,negyedét,és mindig máshol áll meg.amit tudok hogy ha bekapcsolom elölről hátra Úgy kap tápot már hogy szaggatva,és igen rövid ideig.van esetleg elöl valami időzítő relé ami a hibát okozhatja? azért is érdekes a probléma,mert két autón csináltuk meg és mindkettőnél ugyanez a helyzet.
VV62019-04-22 03:21:36 // 154759
Gyújtásprobléma. Kábel, gyertya vagy trafó.
turkish2019-04-21 19:54:38 // 154758
Erre valakinek van ötlete?
Bumby2019-04-18 21:28:14 // 154757
Sziasztok!
Helyzet a következő:
Péntek reggel indultam volna munkába,de se helyzetjelző,se tompított. Rendben,munkába be kell érni,vagy nem láttak,vagy anyáztak,mert a refi az működik.
Hétvégén: természetesen elsősorban biztosítékok és izzok ellenőrizve! Hátul is csak index és féklámpa van,elöl index és fémykürt és távolsági.
Szóval,biztik égők jók,hétvégén rápróbáltunk egy másik bajusz kapcsolót,ugyanezek a hibák,tehát kapcsoló probléma kilőve,relék elvileg jók. kicseréltem azért az izzókat is és a biztosítékokat, kicseréltem a biztosíték táblát is, másik bajusz kapcsoló is.

Köszi előre is. Pacsi
RomLeo2019-04-18 18:30:48 // 154756
Sziasztok!
A 105 illetve a 115 lóerős (1.9JTD) motorok között mi a különbség? Úgy értem,hogy csak szoftveres vagy más-más kialakítású a hengerfej is. Előre is köszönöm! :)
Levee156SW2019-04-18 08:32:56 // 154755
Tobb iskola van,ez a fentrol motorbillentos az egyik.
Kulfoldi forumok tanusaga szerint van elo ember aki 147-en megoldotta alulrol, de vakoncsavarozos szentsegelos az is...a stabszilentcsere mellett ez a masik,mikor nehez szeretettel gondolni Ginoekra, meg a penteki siesta utan szuletett komstrukcios elkepzeleseikre. :P
botigta2019-04-18 07:24:23 // 154754
Sziasztok,
Tudja valaki, hogy 1,6TS generátor leszedéséhez merről induljak neki? Fentről, komplett szívósor, meg minden lebont? Mert alulról hozzá férni úgy tűnik, szinte lehetetlen...
Köszi
Tommaso 1592019-04-17 08:59:35 // 154753
Közben hazajött az autó, lemértem az üreget, be kell férnie.

Ma megveszem.

Köszi
turkish2019-04-16 20:50:00 // 154752
Van ötletetek mi okozhatja a következő tünetet? Kb egy- két perccel az indulás után "kisimul" a motor, jobban is húz. Olyan mint amikor 3 hengerrel indul egy autó és a 4. csak később száll be a buliba, de nem olyan durva. Talán egy gyertya kicsit későn kapcsol a 8-ból? 156 TS 1.8 benzines a DRÁGA. /szó szoros értelmében/
berobbantam2019-04-16 20:17:40 // 154751
Szia.
Enyém fl 1.9 8v és tuti be lehet.Azt nem tudom melyik progival de be lehet.Én ránéznék a hőgombára.Próbaképp a régit is vissza teheted.Kicsit nehezen jön ki mert be is van ragasztva.A gyári alu tömítés valószínű kukás lesz rajta,de a fél colos klingerit pont méret ha mást épp nem tudsz keríteni.
Levee156SW2019-04-16 18:53:10 // 154750
Hello,
MESnek szerintem annal is tudnia kell.
En az elotetellenallast is megneznem a hutoben,de ha a termosztatcsere ota csinalja, akkor az abban levo szenzor kornyeket is csekkolni kellene elektromosan.
(Szinten MES: van-e egyaltalan vizhofokjel-bar lehet,o az orahoz menot nezegeti.)
latyak562019-04-16 14:44:04 // 154749
Eladom a szeretett es vigyazott automat.
Tobb info rola itt:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_1_9_jtd_16v_impression-14271788
fpa2019-04-16 14:01:54 // 154748
Köszi, erről letettem végül**, ellenben Fangio javaslatára megkerestem ezt és (még hidegen) állítottam a kuplung pozícióján/holtjátékán, ráeresztettem a "sorvégi" kalibrációt és most 90-95%-os. Lehet, hogy ha megcsinálom üzemmelegen is, még jobb lesz.
Persze az is lehet hogy utána majd inkább újra akarom csinálni hidegen :D de remélem nem.


**részben mert írta a doksi hogy erősen igénybe veszi a kuplungot és a motrot is
fpa2019-04-16 13:56:19 // 154747
Nem tudom fejből, voltak-e eltérő változatok; mindenesetre az enyémben ott van egy pót/mankókerék, a belében a szerszámokkal (trapéz emelő, kerékkulcs stb).
sty2019-04-16 12:44:08 // 154746
Sziasztok! 1,9 8V JTD-nél diaggal be lehet valahogy kapcsolni a hütö ventillátort, egy régebbi blog bejejgyzés alapján igen? Most vettük észre hogy nem kapcsol be. Nem tudom van-e hozzá köze de ugy rémlik termosztát csere elött még müködött rendesen. Nagyábból 90 fokig mellegiti,néha 95 környékére felmegy de nem kapcsol be. A relét cseréltük egy picit be volt égve. Nem próbáltuk hogy erős terhelésnél meddig megy fel,nem szeretnénk megfőzni a motrot
Tommaso 1592019-04-16 11:13:12 // 154745
Üdv!

Az lenne a kérdésem, hogy 156 faelift,ami gyárilag elvileg pót és mankókerék nélkül került piacra, a csomagtértalca alá befér e a 147/156 mankókerék?

Ránézésre a talca alatti "odu" olyan, mint egy normál pótkerék helye.

Köszi
Balu19902019-04-16 07:53:12 // 154744
Nálam ugyanez volt a fényszórók esetében, hol volt hol nem volt... Mint a mesében :)

Szerintem minél előbb juttasd el egy szakihoz, nehogy te is úgy járj mint én hogy teljesen lemeríti az akksit.
Zsolesz2019-04-15 23:19:22 // 154743
Durva, hogy reggel mentem melózni és még mindig ugyan az a hiba. 10 körül el kellett ugranom, akkor meg minden jó volt megint. Így kideríteni mi a gond...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak