Fórum >> Egyebek >> Motorsport

Blade2011-12-09 10:16:37 // 7571
Ezért mondtam neked,hogy idén lett volna keresnivalód a Hringi WTCC futamon:) Jövöre már nem lehet sajnos, a szabályváltozások miatt.
Érezhető a különbség az új lengőkarral?
Csaba GT2011-12-09 08:57:51 // 7570
A fejlődés nem csak azon múlik milyen ügyes egy csapat, hanem hogy mit engednek meg a szabályok. Pl a WTCC-ben minden évben egy kicsit engedtek a szabályokon, hogy gyorsabbak legyenek az autók, nagyobb tengelytáv vagy nagyobb utánfutás . A mi autónk és egy legutolsó specifikációjú autó között a legnagyobb különbség egy cnc-zett alu felső lengőkar (egyébként ezekhez az alfákhoz a legutolsó spec 2006)
Az utolsó kérdésedre a választ nem tudok adni, bármilyen autó mehet az ETCC-n ami már S2000-es autó és már 3 éve lejárt a legutolsó homologizációs bejegyzése.
EngineCoffeeTables2011-12-09 08:34:16 // 7569
Akkor nem tudnak annyira fejlodni a regi autokhoz kepest? Kik ellen fogtok versenyezni? bmw, leon is lesz?
Csaba GT2011-12-09 08:02:27 // 7568
Nem nevezném zsákutcának, a most futó ETCC-s autókhoz képest nincs nagy különbség, motorerő ugyan az a futóművön úgy emlékszem hogy szabálymódosítás pl egy Hondához képest nem volt ( a szabálymódosítás alatt azt érzem hogy a szabályok engednek olyan plusz átalakítást amivel gyorsabb lesz az autó). Egyébként nincs nagy különbség ezek között az autók között Pl: A WTCC Hungaroring 1.56.9 volt a legjobb köridő, 1.6 turbó 320 Le, én mentem a 2005-ös specifikációjú Alfával 1.58.4-et.ami 280 Le. Egy jó pilótán több múlik.
A Peugeot a WTCC-ben 2 versenyt ment utána a Dán túraautó bajnokságban ment. 4 Dán autókereskedő dobta össze rá a pénzt.
EngineCoffeeTables2011-12-09 07:40:43 // 7567
Ez jo hir! Bar nekem lenne egy kerdesem: a legutolso gyari fejlesztesu 156 nem zsakutca egy kicsit? Versenykepes meg ennyi ido utan is? a masik csapat alltal hasznalt peugeot hol futott? Bttc?
Csaba GT2011-12-09 07:05:15 // 7566
Jövőre négyhétvégés ETCC, két magyar csapattal?

http://www.enjoytherace.hu//index.php?action=displayNews&newsID=134
Csaba GT2011-12-05 20:53:06 // 7565
Ha valakit érdekel, egy kis emlék.
http://video.racing.hu/lg_srw_magazin_nurburgring_2001
Kazes☻2011-12-05 20:20:41 // 7564
Az annnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnyja, ezt jól el dugtad! Nem is gondoltam, hogy egy kincs rejtőzik a színfalak mögött! :DDD
GT Ɨ|ѯ2011-12-05 20:07:45 // 7563
jobb gomb, sorry és megjelenítés...:-)
GT Ɨ|ѯ2011-12-05 20:06:50 // 7562
katt a képre!:-)
Kazes☻2011-12-05 20:03:28 // 7561
Tyűűű, ez jól befarolt! Frankó! :)
Public Enemy2011-12-03 13:34:41 // 7559
Meg IRC-rallye futam a Mecsekben, Historic-autókkal!! :-)
Poló2011-12-03 00:15:53 // 7558
Meg lesz WTCC futam is? :)
Tommi2011-12-03 00:11:52 // 7557
2012 július közepe / Ferrari Racing Days / Hungaroring

:)))
Kazes☻2011-11-28 22:19:51 // 7556
Nem, neeem. Ez ez! :D
Buksi2011-11-28 17:50:06 // 7555
Ezaz! :-)))
Kazes☻2011-11-27 16:52:18 // 7554
váuu, csodaszép :)))
Buksi2011-11-20 11:52:16 // 7551
Emlékszem már abban az időben is tátott szájjal néztem az Alfákat, miközben alázták a merdzsókat! :-))
zolee1452011-11-20 11:05:40 // 7550
Naja, ez a DTM nem az a DTM. Sokan mondták már, hogy ezek inkább forma autóhoz hasonlítanak viselkedésben, csak éppen nincs szabadon a kerék, és nem fúj a menetszél a képükbe.

Viszont a kommentek közt írja valaki, hogy olyan mint a NASCAR, egyen alakatrészek. Nem tudom mi van a DTM-ben, de a NASCAR-ban a gyártó adja a motort, plusz a kocsi elejét és hátulját (az egységes márka arculat miatt). 4 gyártó, 4 motor. Majd a csapat amikor megkapta a motort még belepiszkál, igaz nagyon szűk kereteken belül. Legutolsó fékpad eredmények alapján a JGR Toyota motorok tudtak olyan 860 LE környékén, a leggyengébb pedig a Dodge olyan 830 LE-vel. Persze ez a pályán már nem látszik (ma egy Ford és egy Chevy közt dől el a bajnoki cím), de ez egy másik történet.

Visszatérve a DTM-re, kár volt a gyártókat beengedni. Mármint nyiltan, gyári csapatként. épp 5 perce írtam egy másik topikba a WTCC kapcsán, hogy mi lenne az én elképzelésem.
"(...). Ugyanakkor szerintem meg pont privát bajnoksággá kellene átalakítani. Csak kereskedelmi forgalomban kapható alkatrészeket lehetne használni, és tényleg széria kocsikat kellene átépíteni. Autót bárki tud venni, bármilyet. A legtöbb gyárnak van 2.0 alatti motorja, esetleg turbós is. Sőt, manapság ez a divat, szóval nem megoldhatatlan 1,6 vagy 1,8 t. Rá egy turbó, amit bárki megvehet, mondjuk lenne egy lista. Futómű komponensekről is egy lista és persze egységes gumi. Váltó, difi, stb. Elektronika ugye nincs, csak a lámpa meg a motorvezérlés. utána már elég lenne a max 40 kilós súlyozás, esetleg a hátsókerekes autókra egy kis plusz súly, ahogy most is van és kész."

Ha lista alapján kereskedelmi forgalomban megvehető komponensekből épülne fel az autó akkor nem a pénz döntene. Leszűkülne a kör: pilóta tehetsége, tesztlehetőség (ez még ugye mindig pénz), és az alap, vagyis széria autó tulajdonságai. itt jönne képbe a széria autó. Ha a gyár a versenyen előre akar lépni akkor jobb autót (futómű, aerodinamika, stb) kellene csinálnia az utcára. Pl a Julis az agyondícsért futómű miatt jó alap lenne.:)
Jorjie2011-11-20 09:59:56 // 7549
zolee1452011-11-16 10:18:34 // 7548
Még nincs vége:(

Ez a 2011 év vége nem tudom mit tartogat még. Jó lenne, ha már semmit sem.

R.I.P. Guido Falaschi
mesa2011-11-08 21:31:04 // 7546
Lassan erre is gondolni kell :Szilveszter Rally Micu Evo VI onboard
pb_2011-10-23 22:26:32 // 7545
Csak szimplán +csúszott/Lrontotta a kanyart, ahogy baupistával csatázott. Aztán Lindult keresztben a pályán. Ritka 1 xerencsétlen Set volt.(((
kesa2011-10-23 22:00:34 // 7544
Ahogy olvastam, megcsúszás után próbálta összeszedni a gépet. Egyértelműen látszik a videón, hogy küzd a motorral, szóval az ütközés előtt még nem volt baja.
Nagy kár érte (meg mindenki másért is, aki így jár), de versenypályán tényleg sokkal kevesebben halnak meg, mint utcai balesetben.
Nyugodjon békében!
Kazes☻2011-10-23 21:55:23 // 7543
De ott még talán menthető lett volna, viszont amit a mögötte jövő két motorostól kapott, hogy még a sisak is szanaszét röpült róla, az túl nagy volt azt hiszem.

És nyilván volt több is világszerte, kisebb-nagyobb versenyeken, csak nem ér el ide a híre. És persze ilyenkor könnyű azt mondani, hogy Ja kérem, a motorsport veszélyes,de ez akkor sem egy ilyen egyszerű.
mesa2011-10-23 21:42:50 // 7542
Van ahol még látható. De szerintem nem sokáig!
Szerencsétlen, végig szánkózta az arcát az aszfalton...
De ami érdekes, hogy már úgy került a többiek elé, hogy félig lógott a motoron, mint egy lenyilazott lovas amíg ki nem fordul a nyeregből! Lehet, hogy volt ott már előtte is vele valami baj
Nyugodjon békében!

Múlt héten Dan Wheldon, most Marco Simoncelli
zolee1452011-10-23 20:32:12 // 7541
Egy másik topikba írtam, hogy majd akkor nézem meg, ha kiengedték a kórházból. Sajnos már nem engedik ki, így meg sem fogom nézni...
Kazes☻2011-10-23 20:24:32 // 7540
Én még láttam. :(
afri2011-10-23 20:19:31 // 7539
volt ... videó!
Kazes☻2011-10-23 20:14:11 // 7538
ITT van videó felvétel is, borzasztó. Isten nyugosztalja. :(
zolee1452011-10-23 11:35:18 // 7537
R.I.P.

Mi a franc van a motorsportokban....
Public Enemy2011-10-23 11:32:36 // 7536
VÉGE!!!
Isten nyugosztalja szegény Marco-t!!!
Széles utat fönnt a mennyben!!!
Public Enemy2011-10-23 11:27:04 // 7535
Nem a Valentino verte telibe, hanem a szerencsétlen Edwards, de a "Sic" szempontjából teljesen mindegy...Biztosan komoly a baj!!
2010-ben a japán Tomizawa szenvedett hasonló balesetet a Moto2-ben, az ő életét akkor már nem lehetett megmenteni... :-((((
zolee1452011-10-23 11:18:12 // 7534
Kovi2011-10-18 12:10:30 // 7533
Sajna nem tévedsz kb. a felének kellene lennie az árának és akkor lenne nagy puukkkk! -(
mesa2011-10-18 10:30:09 // 7532
Nem rossz! De ez lehet 2-3 szöcske ára, de azok jobban mennek és nagyobbat is ugranak :)
Persze lehet, hogy tévedek! :))
Xixo2011-10-18 02:11:30 // 7530
Szegény Gyulámat még ezzel is zaklatni kell? Nem elég neki az F1 egész évben?

(Azért kemények ertéeléknél, mert a Híradóban még jól mondták...)
zolee1452011-10-17 20:34:06 // 7529
Benne volt a baleset a fókuszban is. Végülis jó sok Indy hír volt már eddig is az RTL-en, na mindegy...
Aztán szépen kielemezték, hogy felrepül, majd a falnak csapódik, és ez nem is lenne baj, csak a leszakadó kerék.

Annyit néztek el, hogy amit elemeztek az Will Power belső kamerája volt. Ő is megsérült, hátfájás, meg hasonlók, de Wheldon a 77-esben ült.

Mindegy, honnan tudhatnák, az F1 rajtszámokhoz se mindig tudják a versenyzőt, pedig azt közvetítik. Ha megkérdeztek volna futam előtt, hogy ki ül a 12-esben nem tudtam volna. Azt sem, hogy ki ül a 77-esben. Viszont ha csinálok egy műsort az a minimum, hogy nem beszélek hülyeséget. Pláne úgy, hogy a videó azzal kezdődik, hogy mutatják Wheldont a 77-esben, és kiírják, hogy 34-ről startolt, jelenleg 24-ik. Ráadásul a tiszteletköröknél az eredményjelző tornyon egyedül a 77-es szám volt végig.
afri2011-10-17 19:38:42 // 7528
rég láttam már ekkora balesetet!! :-((
zolee1452011-10-17 16:50:12 // 7527
Most olvasom, hogy a baleset után derült ki, hogy Andretti már aláírt Wheldonnal egy szerződést, Wheldon ment volna jövőre Danica helyére.

Amúgy ezt is most olvastam, hogy Wheldon tesztelte a jövő évtől bevezetendő Dallarát, amin elvileg már megoldják az ilyen ráfutásos baleseteket. Úgy értem, hogy van ezek ellen a hátsó keréknél egy elem. Ki tudja milyen sikerrel működik majd...
Kovi2011-10-17 16:12:30 // 7526
:-((
GT Ɨ|ѯ2011-10-17 15:31:56 // 7525
R.I.P.....
Satti2011-10-17 13:25:40 // 7524
Csatlakozom.
Kovi2011-10-17 13:05:46 // 7523
Én nem hallottam meg a lábát sem láttam a Ferrárit vezetőnek hogy hol vette el?!?! :-o
Ettől eltekintve ÉN legalább az egyiket vezettem már és tudom hogy gyorsul! :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak