Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

samu1262019-12-03 13:57:56 // 2869
Rakparton északi irányban haladva a Lánchíd környékén van egy óriás kátyú, azt nem akarják felvakarni? Legtöbbször kikerülöm de amikor szemből is ezt a manővert próbálják akkor muszáj megenni, budai oldal.
Kazes☻2019-12-03 13:53:28 // 2868
Na, ez szép... Hókotró Busz™ : /
Kazes☻2019-11-09 14:05:47 // 2866
Kazes☻2019-09-17 10:47:52 // 2861
Nem tudom hova férhetne be, talán ide... érdekességként...
Valamiben egész Európában utolsók a magyar autósok, ki nem találná, mi az
Kazes☻2019-09-04 18:42:29 // 2860
Zsolt1552019-09-01 10:28:44 // 2859
A közelünkben is van egy város, ahol a terelőút még mindig nem készült el ahhoz a közműcserés munkához, amelyiknek befejezési határideje 2018.vége lett volna. Pedig az is tart vagy két éve.
A "bis ende 2018" feliratot valamikor áprilisban vagy májusban vették le.
Kócosw2019-09-01 05:59:42 // 2858
így zárózunk fel európához. Németek is így tolják 😁.
Kazes☻2019-09-01 01:24:05 // 2857
Igen, mi itt lakók ezeket többé - kevésbé tudtuk...DE...
"Az M0 gyűrűnek négy fő funkciót kell ellátnia. A gyűrű összeköti és hálózattá szervezi a sugárirányú gyorsforgalmi utakat, tehermentesíti a főváros sűrűn lakott belső területeit az átmenő forgalomtól, forgalmi gyűjtő, elosztó szerepet lát el, valamint elősegíti a fővárosi külső kerületek, és az agglomerációs települések egymás közötti forgalmának lebonyolítását. "
Ehhez képest pontosan keresztül vezették Nagytétényen, házakon, kerteken, lakótelepek között. Nyilván valamelyik régi terv alapján, amikor még nem is voltak lakótelepek... persze ez nem hatotta meg a nagyfejűeket.
Zsolt1552019-09-01 00:34:18 // 2856
Az M0-s autóút története.
Érdekes, hogy:
- 1942-es az ötlet
- 1982-ben született döntés a megépítéséről
- 1990-ben adták át az első szakaszt
- 2018-ban még nem készült el.

Viszont egy egy 1977(!)-es tanulmány szerint a déli szektornak 2010-re 2×4 sávosnak kellett volna lennie, hogy a becsült forgalmat ki tudja szolgálni.
Kazes☻2019-09-01 00:15:17 // 2855
2848.hsz.
Zsolt1552019-08-31 23:13:08 // 2854
Jól mondtad. Neked, nekem, a többieknek, de nem a kivitelezőnek. Aki a dugóban pöfögteti az autóját, az meg több üzemanyagot vesz. Ennyi.
Lehet mi már meg sem éljük, hogy az M0 tényleg körbeérje Budapestet. Most is csak faragják.
Kazes☻2019-08-31 21:52:33 // 2853
Igen, sajna... de nekünk meg pont így drágább! :(
És ami még igen sajnálatos, hogy 2021-es dátumról is hallottam, olvastam... és a Q.. sok!!!
Zsolt1552019-08-31 21:38:45 // 2852
Helyesen: "minnél = minél" :-))
Zsolt1552019-08-31 21:37:38 // 2851
Költöi a kérdésed. :-)) Addig kell szívnia mindenkinek, amíg el nem készül. Úgy vannak minnél olcsóbb legyen,nekik. A többi meg ...
Nem tudom igaz vagy sem, de mintha olvastam volna valahol, hogy a 3-as metró felújítása is csak egy műszakban megy.

:-((
Kazes☻2019-08-30 19:05:41 // 2850
Friss

Voltam ma, a még az új tanév kezdete előtti utolsó du.-i csúcsban Bp. XXII.-ker.-ből, (Csepel) Sziget Auchan útvonalon, ami kb. 5 km és normál esetben 5-7 perc. Már most látszik, hogy hétfőtől nem fog működni semmi, hisz ma cca. 30 perc(!) volt ez az út és már az új XXII.-kerületi körforgalomnál megbukott... Majd tovább haladva, azaz araszolva is csak azért haladt, mert szerencsére a lámpákat sárga villogóra kapcsolták, ellenkező esetben totális csőd lett volna és talán még most is ott ácsorognék valahol. (Na, de mi lesz hétfőtől?!) Sajnos az alul tervezett körforgó és környéke csak az egyik, mert az M0-ás csodás felújítása még sokáig tartani fog, főleg úgy, ahogy láttam már nem egyszer... nevesül, hogy gyakorlatilag egy műszakban dolgoznak, hiába a jó idő. A fent említett körforgó is majdhogynem fél évet csúszott és még mindig nincs kész és véglegesen átadva... no, de az M0! Délután ötkor minden áll... sehol senki... verőfényes napsütésben. Semmi nem halad. Télen sem, mert akkor meg hideg van, vagy esik. Nyilvánvaló dolog, hogy minden beépítendő anyagnak van kötési ideje... na, de ennyi?! Vajon az építő cégek saját hazájukban is így dolgoznának, ugyan így ki lennének (busásan) fizetve... vagy inkább még a cégjegyzékből is kitörölve! Botrány! Vajon meddig kell még a kerületi lakosoknak és főleg a környéken lakóknak szívni szó szerint (port, kipufogó gázokat stb.) és átvitt értelemben (idő, pénz stb.)???
Kazes☻2019-08-02 00:08:36 // 2848
Zsolt1552019-07-17 22:23:59 // 2845
4 éve egy hasonló fejlesztés során a BKV is a tesztelte 4-6-os villamoson történő motorkerékpár szállítást.

Zsolt1552019-07-17 19:00:58 // 2844
Szerencséje volt, hogy valaki nem csapkodta meg az arcát, mert megérdemelte volna.
Aztán az is lehet, hogy ahogy írtad lehet ez az első "MÁV Drive Thru" szolgáltatás. Magyar ember úgy van vele, hogy aki 3 méternél többet gyalogol az vagy hajléktalan vagy túrázik.
MiszöszFőnök2019-07-17 15:25:57 // 2843
A pontosságot nem kommentálom, de az jelentős fejlesztés a máv-nál, hogy a peronon autóval is lehet már közlekedni. (Nem mozgássérült volt és pofátlanul hajtott a peronon várakozók közé a paraszt szolnokon a pályaudvaron a múlthéten.)
Zsolt1552019-07-17 13:22:26 // 2842
Nem biztos, hogy Mo-on készült a kép, de az úthibákat mindenhol ki kell javítani. :-))
Kazes☻2019-07-01 19:59:10 // 2841
Na, jó... ezért van a farkasos póló... de azé' a napszemcsi is kéne nagyon! :D
Kau2019-07-01 19:07:17 // 2840
Gondoltam legyen valami szép is a képen :))))
Kazes☻2019-07-01 09:45:00 // 2839
Nyilván ez is a régi (középen) egy nyomvonalas útból lett később tessék-lássék módon kicsit kiszélesítve... jóvanazúgy, oszt ilyen lett. Sokfelé van ilyen sajna... : (
De te legalább jól mutatsz benne... meg a farkasos pólódban... csak a napszemcsi hiányzik! :)))
Zsolt1552019-07-01 07:57:24 // 2838
Ez már csak a nevében út. :-/
Kau2019-06-30 23:22:42 // 2837
Megálltam lefotózni, mert nem akartam elhinni! Út Lillafüred és Dédestapolcsány között.
Az út széle térdig érően hiányzik. A kátyú akkora, hogy van benne egy 1.5 literes palack, ami alig látszik ki! Tovább haladva sem jobb. Néhol csak 1-1.5 autó szélességre csökken a kanyargós út!
Kau2019-06-30 23:13:12 // 2836
Szakemberek :)
Zsolt1552019-06-29 11:39:29 // 2835
Ha valaki úgy érzi, hogy a MÁV-Start nem pontos, akkor próbálja ki a DB (Deutsche Bahn) belföldi járatait.
Nincs különbség. Sőt.
Zsolt1552019-06-18 22:06:46 // 2833
Valahogy pedig meg kell oldani. Mit tudna tenni a MÁV-Start? Végtelenségig nem lehet szerelvényeket összekapcsolni, hogy kiszolgálják az igényeket. Illetve 5 percenként sem lehetne indítani azokat, mert az is káoszhoz vezetne. Ergo ha van ilyen, jármű, akkor azt kell igénybevenni. Örülni kell, hogy az emberek az autó helyett ezt választják. Az energia felhasználása egy utasra vetítve jó eséllyel kissebb, mint egy "egyszintes" Flirt-nek. Ez is környezetvédelem. :-)))

A vasútnak - vagy inkább a kötöttpályás közlekedési eszközöknek - az a "baja", hogy a pálya karbantartása és építése rögtön megjelenik és számokban azonnal kifejezhető. Rögtön mindenki a fejéhez kap, hogy milyen drága ez a vasút. Míg például egy új autóbusz vonalhoz, maximum a megállók kialakítását számolják. Mert a közút karbantartása, építése számszerűleg nem ott jelenik meg.
Kazes☻2019-06-18 21:58:10 // 2832
A Combinokhoz meg az egész mindenséget is át kellett építeni!
Kazes☻2019-06-18 21:55:48 // 2831
Nem csak felújították, hanem komplett újat építettek! A többivel teljesen egyetértek. :)
Zsolt1552019-06-18 21:52:52 // 2829
Ha már átépítés és CAF villamos. Nem csak a remízt, hanem a "Budai fonodó" miatt a villamos pálya egyrészét is átépítették 2015-ben.
Viszont a Clark Ádám tér alatti alagútban meredekebb lett a pálya, mint a villamosok űrszelvénye.
Így azokon a villamosokon amelyek azon a viszonylaton közlekednek, amelyik itt áthalad, azokon az életmentő pántot feljebb kellett szerelni, különben elakadtak volna a saját pályájukon.

[img1]

Bal oldali villamos ott közlekedik, míg a jobb oldali nem.
Zsolt1552019-06-18 21:52:38 // 2828
Ha már átépítés és CAF villamos. Nem csak a remízt, hanem a "Budai fonodó" miatt a villamos pálya egyrészét is átépítették 2015-ben.
Viszont a Clark Ádám tér alatti alagútban meredekebb lett a pálya, mint a villamosok űrszelvénye.
Így azokon a villamosokon amelyek azon a viszonylaton közlekednek, amelyik itt áthalad, azokon az életmentő pántot feljebb kellett szerelni, különben elakadtak volna a saját pályájukon.



Bal oldali villamos ott közlekedik, míg a jobb oldali nem.
Zsolt1552019-06-18 21:29:50 // 2827
Az "ész" hiánya. Például, megrendelték a CAF villamosokat Spanyolországból, hogy az milyen jó lesz nekünk. Tehát új és nem éppen a piacon lévő, használt, más városok speciális igényei szerint gyártott járművekről beszélünk. Így - elvileg - ismertek voltak a villamosok méretei is. Ezért többek között 6 milliárd Forintért felújították a Albertfalván található Budafok kocsiszínt az újonnan érkező kocsik részére.
Csak sajnos az építészek vagy nem kapták meg a járművek méretei tartalmazó adatokat, vagy a számokat nem ismerték, mert a kocsiszínben a villamosok útjába tették a felsővezeték tartó oszlopokat. Egszerűen nem tudtak befordulni. Itt még az előtt át kellett építeni mindent, mielőtt egyetlen egy villamos is be tudott volna állni.
Zsolt1552019-06-18 21:15:03 // 2826
Igaz is, meg nem is.

A lényeg. A MÁV már nem egy "cég". Hanem ami régen igazgatóságként működött azon belül, az most külön cég vagy cégcsoportként tevékenykedik.
Pontosabban a MÁV-Start és nem a "MÁV" rendelte meg az emeletes vasúti kocsikat.
A vaúti pályát és a személyszállítást is más üzemelteti. Amikor megjelent az igény a szállítókapacitás bővítésére, akkor a MÁV-Start (személyszállítás) a MÁV pályavasúttól rendelt egy tanulmányt 2016-ban, hogy hol tudnák üzemeltetni azokat az igényei szerint.
Például a felépítmények állapota, vagy az űr szelvény hol teszi azt lehetővé. Itt a Budapest - Balaton viszonylatról beszélünk. Akkor ahogy a cikk is írja megállapították, hogy az alagútban biztonsági okokból nem tudnak közlekedni ezek a szerelvények. Itt jön a kérdés, hogy "Mikor?", ahogy a cikk írója is felteszi kérdést. Jó magyar szokás szerint ki tudja.
Itt jegyzem meg, hogy a Déli Pályaudvar felújítása most fejeződik be. Az első ütemben tavaly októberben két hétre teljesen le volt zárva a forgalom elől. Például olyan karbantartást végeztek vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezéskeen, a felsővezeték-hálózaton, az alagút rézsűjén, a támfalakon amelyeket egyébként - a vasúti forgalom fentartása mellett - nem lehetett volna.
Hogy miért nem akkor végezték el a szükséges munkálatokat, amikor egyébként is az alagúton dolgoztak? Ráadásul el is ismerik, hogy már 2016-ban tudtak arról, hogy 3-4 éven belül forgalomba állnak majd ezek a szerelvények.
Ez van amikor nem gondolkoznak. Majd kevés pénzért újra nekifognak. Erős a gazdaság, elbírja ezt is.
Kazes☻2019-06-18 13:18:22 // 2825
Az észszerűség határain belül... tudoood, ha mérnökök irányíthatnának... Élni és élni hagyni... alapvető elv!
RomeoOne2019-06-18 13:12:59 // 2824
Nem értem mit szeretnél akkor. Ne költsünk semmit infrastruktúrára, hanem toldozgassuk-foldozgassuk, amíg teljesen el nem avul minden és össze nem omlik az egész?
Kazes☻2019-06-18 12:56:41 // 2823
Köszi. Nem sok mindenen változtatott. Plusz költségű szerelvényeket vásárolnak, ami plusz költséggel járó átalakításokat eredményez, hasonlóan a Combinokhoz és nyilván lehetne még hasonlókat sorolni... a lényeg, hogy jöhessenek - mehessenek a nokiásdobozok, legyen alagút-as attópályánk, meg sok stadion! : (
RomeoOne2019-06-18 08:09:28 // 2822
Előbb ezt a cikket olvasd el, mielőtt véleményt alkotsz a témában:
Tényleg olyan hülye a MÁV, hogy olyan vonatot vesz, ami nem fér el?
Kazes☻2019-06-18 01:07:36 // 2821
MÁV: Nem fér be mindenhova az emeletes vonat

Már megent ezek a fránya alagutak... miért erőltetik ezt nálunk annyira?! :-o
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak