Fórum >> Típusok >> Stelvio

Tommi2020-07-07 17:24:53 // 1490
Ígértem Nektek, hogy írok majd a Kjust utazó táskákról, ha "felavattuk" őket. Múlt héten voltunk egy néhány napos osztrák turnén és végre kipróbáltuk a szettet :)

Az 5 táskából 4-et vittünk, elég volt annyi is, természetesen a másfél éves kislányunknak volt a legtöbb cucca :) Nagyon jó minőségűek a táskák, strapabíró, igényes anyagokból készültek, praktikusak (a két legnagyobb gurulós, kényelmesen lehet velük közlekedni), élmény volt pakolni őket. Annyiban picik mások, hogy az átlagos sporttáskák szélesebbek, laposabbak, ezek pedig keskenyebbek és magasabbak, kicsit "tornyozva" kell beléjük pakolni. A csomagtartóba nagyon szépen stimmelnek és nem kellett azon izgulni, hogy befér, nem fér, nem kellett sakkozni, hogy melyik táska hova kerüljön. Összességében nagyon jó választás volt, ajánlom mindenkinek, vegyétek bátran :)

RomeoOne2020-06-13 21:34:24 // 1489
Persze, értem, Emil. Csak én kicsit máshogy gondolok a zászlóshajóra, mint fogalom. De ne offoljuk szét a Stelvio topikot. Bár, legalább most pörög ez is :D
Giuntini2020-06-13 16:19:13 // 1488
Ne haragudj Feri, tényleg nem vitatkozom! De van egy szegmens, ahol nincs jelen az Alfa Romeo! Ez a felső-közép. Onnantól lehet zászlóshajónak titulálni egy modellpalettát!
Mentél Olaszországban az autópályán a 90-es években a 164-es Alfa után? Na az egy zászlóshajó a világ legszebb farával, mint egy lesőharcsa ahogy ráborult az aszfaltra. TS motor vagy V6 QV nem osztott és nem szorzott! Ugyanaz volt a hatás. A 164-esek elől mindenki félreállt! Iszonyú tisztelete volt azoknak az autóknak. Akkor befejezett volt a gamma, ahogy az olasz mondja. Ma nem!
Beígérték mint Ghibli testvérmodellt az új Alfettát! Mi lett belőle? Valaki hülye azt mondta, hogy a több hengeres dízel nem kell, pedig a Giulia és a Stelvióba megígérték a VM V6 dízelt. Valaki 6 hengeres dízelt akar? Menj a BMW-hez, símán elengedik. Ez itt a nagy baj! Most lassan mar nem lesz mas csak SUV, mert most ez megy. Már belenyugszom abba is ha kijön a Castello a nagy SUV, csak legyen mar valami! Le kell mondani az Alfettáról, a végén mar az Audi több sportos autót fog gyáttani mint az Alfa! Vicc!
RomeoOne2020-06-13 14:51:28 // 1487
Ez már nagyon elkanyarodott a tárgytól, hogy mi a zászlóshajó definíciója. Bár nem hiszem, hogy egzakt fogalom lenne, de azt sem gondolom, hogy a legnagyobb méretet jelentené. Ez csak egy analógia, nem kell szó szerint venni a hajót :)

A Cambridge-i értelmezőszótár szerint:
Flagship
the best or most important product, idea, building, etc. that an organization owns or produces

azaz:
Zászlóshajó:
A legjobb vagy legfontosabb termék, ötlet, épület stb., melyet egy szervezet birtokol vagy előállít

Ez arra rímel, amit lentebb is megfogalmaztam. Szerintem egyértelmű, hogy ez jelenleg a Quadrifoglio paletta az Alfánál. Egyetértek, hogy a GTAm vagy a 8C sosem volt az. Azok egzotikumok.
Giuntini2020-06-13 10:02:04 // 1486
Zászlóshajó a legnagyobb méretet jelenti, legnagyobb térkínálatot, és nem a motorteljesítményt! A BMW-nél.a legerősebb az M5, futóműben, motorban a legfejlettebb, mégsem az a zászlóshajó hanem a 7-es sorozat. Az Alfának sajnos befejezetlen a kínálata, mert nincs ami valóban a kínálat vezérhajója lehetne, ezt el kell fogadnunk tetszik vagy nem tetszik! Kifutó Giulietta, egy középkategóriás, mégha a legjobb is a világon, és egy világverő középkategóriás SUV. Itt nincs zászlóshajó!
Mindig volt az Alfának zászlóshajója! Sőt a 159-est is valahol lehetett zászlóshajónak tekinteni, mert sok karosszéria variánsa volt. Súlya kiállása miatt is! A Giulia hozzá viszonyítva egy könnyed középkategóriás!
Hatvanas evek, ha csak a berlinákat nézzük! Nem volt alsó kategóriás autó! Viszont széles sportautó választék volt. A hetvenes évek közepéig volt a Giulia mint középkategóriás, és felette állt az 1750/2000 páros, amit zászlóshajónak kellett tekinteni, pedig ott volt a Montreal is! De az egy sportautó volt!
Aztán mindig voltak igazi zászlóshajók a kínálatban: Alfasud/Giulietta/Alfetta kiegészülve később az Alfa 6-al!
Majd a 33/75/90 es még egy ideig gyártásban tartott 6!
Majd a 145-146/155/164! Aztán a 147/156/166!
A zaszlóshajók fel voltak szerelve a Bissókkal, 164 QV igazi zászlóshajó volt!
Ha ezt végignézzük, be kell látnunk, hogy a jelenlegi kínálatban hianyzik a szó szerint értelmezett zászlóshajó!
A Fiat-nál is mindig volt zászlóshajó! 130/Argenta/Croma! Felosztották a márkákat, az Alfát kijelölték a sportkocsik es sportsedánok márkájának, a Lanciát meg az elegancia képviselőjének. Hol vannak a tervek?
Szerintem felesleges itt zászlóshajóról vitatkozni! Egyetlen tény van, a jelenlegi kínálat legdrágábbja a Stelvii Quadrifoglio! A 8C-t sem lehetett zászlóshajónak tekinteni, mint ahogy most a Giulia GTA-t sem!
Kócosw2020-06-13 05:29:49 // 1485
és klatty egy carbon tető
Kócosw2020-06-13 05:13:49 // 1484
csak ezért alapáras. Ha megnézed a kocsikat hogy lakkozzák a gyárban már tudod is miért feláras 😉☺️
Me ugye a kocsikat már nem Jürgen vagy Giovanni pesszenti a fabrikban.
klatty
RomeoOne2020-06-13 00:47:15 // 1483
Mondjuk a Stelvio Q-nak sincs ködlámpája (bár sztem az inkább csak a dizájn miatt), de akkor mondom a hatalmas, funkcionális diffúzort, és a leburkolt hasat, hogy lamináris áramlást generáljon a kocsi alatt és a végén felfele dobja ki a levegőt a leszorítóerő növelésére.
RomeoOne2020-06-13 00:42:27 // 1482
A Stelvio Q műszakilag többet tud? Ezt viccből mondod? :D
A Giulia Q volt a fejlesztések középpontjában, légcsatornás aerodinamikai fejlesztés, aktív légterelő, masszív karbonhasználat (ami sokkal magasabb szintet képvisel, mint az alumínium) és a végtelen optimalizáció.
A Stelvio azért született, mert az most a divat és valamiből eladást is kellett (volna) generálni. Így belepakolták egy emelt kasztniba a Giulia Q hajtásláncát, raktak alá egy jó futóművet, de semmi karbonhasználat, vagy kioptimalizált aerodinamika, aktív légterelők vagy az az ezernyi apró megoldás, amiből látszik, hogy a végtelenségig reszelték (ködlámpák hiánya az intercooler beömlők szükségessége miatt, vagy a két részre szedett toronymerevítő, mert annyi hely sincs már a motortérben, hogy egy merevítővel biztosítsák az első futóműgeomteria rögzítését stb., stb.).
Egy összkerék hajtástól nem lesz műszakilag több, az csak kötelező kelléke egy ilyen SUV-nak.
És a 0-100-as gyorsulás sem igazol semmit. Amúgy ettől függetlenül is a véleményem, hogy a 0-100-nak a sportautóknál valamikor 25 évvel ezelőtt lejárt az érvényessége, mint hivatkozási alap. Ilyen 4 sec alatti időknél már nem a teljesítmény, tömeg és az aerodinamika a meghatározó faktorok, hanem már lényeges tényezőkké válik egy csomó másik dolog is. Pl. hogy hol kapar, milyen gumival szerelik, milyen a talajfelület és még ezer dolog. ilyen 400 feletti lóerőknél már simán a 0-200, amit nézni kéne. Ott már újra az autó mérnöki munkával kidolgozott attribútumai válnak meghatározóbbá. De ez már másik téma.
Egyébként az Alfa a Quadrifoglio-kra együtt tekint, mint zászlóshajóra, nem csak a Giulia-ra és én sem mondtam mást. Egyébként a zászlóshajó az én értelmezésemben (és sztem ez a legáltalánosabban elfogadott értelmezés) azt jelenti, hogy ez a brand csúcsteljesítménye, és ezt tolják előre, ha meg akarják mutatni, hogy ezek vagyunk mi, ezt tudjuk mi. Ha a Stelvio Q-t butítanák, az sem tetszene. Csak egyelőre a Giuliára vetül ennek a veszélynek az árnyéka.
Giuntini2020-06-12 22:26:48 // 1481
Igaz! Meg az ár is!
Mondjuk egyik sem igazi zászlóshajó Alfa szinten! Az egyik egy középkategóriás autó, a másik meg egy SUV! Igaz, a 166 óta nem volt igazi zászlóshajó.
Halesz2020-06-12 22:12:11 // 1480
Amúgy miért a Giuliára tekintünk zászlóshajóként? Ha a tudást nézzük - és leszámítjuk a karbontető hiányát - műszakilag többet tud a Stelvio. Gondolok itt az összkerékhajtásra és az annak köszönhető jobb gyorsulási adatra :)

A kérdésem csak elméleti :)
RomeoOne2020-06-12 20:12:56 // 1479
Tudom, ez meglepő dolog, ha először találkozik vele az ember, de ez így volt régen is. 800 ezret elkértek azért, hogy NE fessék le a tetőt a Giulia Q-n. A tavalyi VTT-n beszéltük pont valamelyik Quadrifoglio tulajjal, hogy mekkora nonszensz ez. Akkor már fényezzék le, és karbonfóliát kell rárakni. Így megvan az optika, a tető meg úgyis karbon.
Ezért nem találok én ebben semmi meglepőt most sem, csak eddig ez az opció nem volt kihangsúlyozva, most meg valamiért ezt előtérbe tolták.
De kíváncsi vagyok, hogy tényleg meg merik-e ezt lépni, hogy elkezdik a zászlóshajó műszaki tartalmát degradálni...
Giuntini2020-06-12 18:42:29 // 1478
Mondjuk nehezen tudnám elképzelni, hogy eddig karbon volt, és most alu lesz. De minden elképzelhető!
Ugyanakkor az is nehezen érthető, hogyha lefényezik a tetőt, az alapáras, ha meg csak úgy szabadon hagyják 800 ezerbe kerül? Ez olyan lenne, mintha a fényezetlen lökhárító feláras lenne... Biztos hogy érdekes lesz az igazság...
G-MANN🍀2020-06-12 17:47:18 // 1477
Akkor ez olyan, mint régen a Brerám. Belső elektromos roló és üvegtető nélkül rendeltem, de mindegyiket üvegtetővel küldték, csak bent teli tetőkárpit volt.
Kárpit kivág és máris lett üvegtetőm. Álom volt👍
RomeoOne2020-06-12 17:24:52 // 1475
A Stelvio-k új árlistája már fent van az importőr honlapján:
Stelvio árlista
RomeoOne2020-06-12 17:03:38 // 1474
Várjuk meg majd, hogy mi lesz a hivatalos adat, mert én továbbra is azt látom az eddigiekből, hogy itt félreértés van és sokan most fedezték csak fel azt a nonszensz opciót az árlistán, hogy iszonyat sok pénzért NEM festik le neked a tetőt, ha kéred. Próbálja most mindenki megracionalizálni, hogy miért kerül annyiba, mert józan ésszel nehéz felfogni, hogy bizony a semmire ilyen nagy pénzt elkérnek, ha te mindenáron japánosan látszókarbon tetőt akarsz.
R33Z2020-06-12 16:57:10 // 1473
A borultakon sajnos, de latszik, hogy a fenyezett teto idaig carbon volt 😕
torott Giulia Q
RomeoOne2020-06-12 16:22:09 // 1472
Én az olasz katalógusban ezt látom: Tetto in carbonio a vista. Ami eddig ugyanaz, mint ami eddig volt.
Halesz2020-06-12 14:50:05 // 1471
Szerintem az általatok nézett külföldi árlista is az én infómat támasztja alá.
Alapból alumínium tető, +2500 euro pedig a fényezetlen karbon tető.
Giuntini2020-06-12 13:30:09 // 1470
Sok újdonság is elérhető: karbon külső tükrök, a pajzs kerete is karbonból és egyéb újdonságok....
Giuntini2020-06-12 13:28:26 // 1469
Az viszont a Motori1 tesztjéből kiderül, hogy lesz Akropovic! Ahogy Halesz is mondta valszeg később lesz elérhető ősszel, az új színekkel.
RomeoOne2020-06-12 13:24:57 // 1468
2019-es árlistából:
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-12 13:17:05 // 1467
jah érdekes volna :DDD
RomeoOne2020-06-12 13:12:09 // 1466
Eddig is ezt tették. 800.000 forint volt a fényezetlen tető a magyar árlistában. Erre mondtam, teljesen nonszensz opció volt. De így volt eddig is. Ráadásul a német árlistában most látható kódja, a 4GS, pont ugyanaz, mint a magyar árlistában volt a fényezetlen karbontető: 4GS
Giuntini2020-06-12 13:01:58 // 1465
Tetto in fibra di carbonio, ami annyit jelent: karbon tető. 2500€. Én nem hiszem, hogy képesek elkérni 2500€-ot egy fényezés elhagyásáért. Ez nonszensz!
Halesz2020-06-12 12:48:50 // 1464
Furcsa lenne, mert ez konkrétan benne van a tájékoztató anyagban, hogy széria az alumínium tető, és opció a fényezetlen karbon tető. Reméljük elírás, vagy félreértés, de nekem nem annak tűnik. De majd kiderül a végleges Giulia árlistából.

Akrapovic nincs a magyar árlistán, szerintem ez későbbi rendelhető extra lesz, mint az extra színek is.

Érdekes, hogy az olasz árlistán nincs rajta, a németen pedig igen...

Remélem hamarosan felkerül már valamelyik kereskedés honlapjára a Stelvio árlista és akkor láthatjátok Ti is.
RomeoOne2020-06-12 12:28:59 // 1463
Itt a német árlista, itt van Akrapovic kipuff mindkettőnél:
Giulia árlista - német
Stelvio árlista - német

Egyébként a Giuliánál ott a fényezetlen karbontető. De a felár nem a karbonra vonatkozik, hanem a fényezetlenségre:
50. oldal: Dach aus sichtbarer Kohlefaser, Klarlack - 3000€
RomeoOne2020-06-12 12:23:57 // 1462
Ez elírás lesz, Emil. Ahogy Zoli is mondta, és én is leírtam, a fényezés lehagyása kerül plusz pénzbe. A tető nem lesz alu a Giulia Q-n, ez 99%. Sehol ilyen info nincs. Mindenhol csak azt írják, hogy karbontető fényezés nélkül, lakkozva. Annak van egy felára.
Giuntini2020-06-12 09:58:00 // 1461
Szerintem itt az elmúlt hónapokban voltak csúsztatások a gyár részéről. Akropovic kipuff hivatalosan nem rendelhető, nincs az olasz listán, a másik a teljes bőr. Nincs! Csakis a bőr/alcantara ülés létezik, a Sparco verziókkal.
Giuntini2020-06-12 09:29:25 // 1460
Szerintem nem elírás! Múltkor ezt én is észrevettem, hogy külön kell rendelni a karbontetőt az olasz konfigban. Egy szót nem írnak hogy fényezetlen, mikor rákattintasz akkor a képen a tető átváltozik fényezetlen karbontetővé. Én is ugyanúgy értelmeztem mint Haleszék, ezt írtam is Zolinak (R33Z), és ő azt mondta hogy a QV mindig karbontetős volt, csak külön kellett rendelni a fényezetlent.
Szerintem a konklúzió! Valóságban nem ilyen keveset emelkedett a QV ára! Elképzelhető, hogy alapáron csak alumíniumtetős. Az extrák ára jócskán megemelkedett, plusz extralistára kerültek olyan tételek, amik eddig alapárasak voltak.
RomeoOne2020-06-12 08:07:12 // 1459
Két kérdés merült fel bennem:

1. Akrapovic kipuffogó nincs az árlistán?

2."Jelentősen megkavarhatja majd a Giulia árlistáját, hogy a Quadrifoglio alapárában csak alumínium tetős lesz, a fényezetlen karbontető pedig az extralistára kerül."
Itt szerintem valami félreértés van. A fényezetlen karbontető eddig is extralistás volt. 800 ezerbe került az, ha nem fényeztetted le. Teljesen nonszensz volt egyébként, akor már logikusabb volt 30 ezerért karbonfóliát rárakatni. De a tető mindig karbon volt a fényezés alatt. És még csak semmi hasonlót sem hallottam, hogy ezután ez változna. Tuti, hogy itt nem ment valami félre?
Halesz2020-06-12 01:00:33 // 1458
Íme a 2020-as Stelvio Quadrifoglio ára (illetve minden modell drágult 200 ezer forinttal)

https://alfaamore.hu/hirek/stelvio-q-hun
Tommi2020-05-25 17:38:46 // 1457
Felszereltséghez egy kis adalék, amit szerintem mindenképpen érdemes újként megrendelni bele, vagy a használtak között olyat keresni, amiben van:

- Veloce ülések (két éve Zánkán Erhard autójába beleülve döntöttem el, hogy ha egyszer lesz Stelviom, akkor csakis Veloce ülésekkel :) )
- adaptív tempomat (sokat megyünk pályán és elsőre kissé fura volt, hogy magától fékez, de gyorsan megszokható és rettentő kényelmes extra)
- üvegtető (ez mondjuk ízlés kérdése, mi nagyon szeretjük úgy, hogy csak a rolót húzzuk el és kinyitva is)
- kormányfűtés (garázsban van ugyan tartva az autó, de ha utcán parkoltam és úgy indulok valahonnan, aranyat ér :) )
- kértük bele a váltófüleket is és gyakran használom is, de ez megint csak egyéni ízlés kérdése, én nagyon szeretem :)

A 280 lóerő bőven elég mindenre is, nekünk is az van, nagyon nagyot lehet vele autózni :) A Romeo Ferraris némi aprópénzért felhúzza 310-re, de akkor ugrik a gyári garancia, egyéni mérlegelés kérdése, hogy ezt bevállalja-e az ember +30 lóerőért :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-23 12:22:41 // 1456
Sosem derül ki
Piritu - 1.000.0002020-05-23 10:52:20 // 1455
Így van.
"Hivatalosan" nem tudják rátölteni az erősebbik programot, mert a gép összehasonlítja a gyári adatokkal és nem hagyja, ill. a következő szerviznél kiabálni fog.
DrB2020-05-23 09:35:07 // 1454
Gondolom, ha íratod, akkor ugrik a gari...
DrB2020-05-23 09:26:12 // 1453
Ezt jó tudni! Kösz az infót!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-23 09:07:48 // 1452
Használtan egy árban mozognak újonnan 1.5 milla a plusz a 80 ló, egy írás 70-150e...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-23 06:33:34 // 1451
A 200 lovas ugyan az, mint a 280 mechanikailag, szoftver más, mind a kettő 310ig húzható...
DrB2020-05-23 00:01:24 // 1450
Köszi mindkettőtöknek a válaszokat. Még egy kérdés. A 200 lovas benzinesnek mennyire húzható a teljesítménye? Vagy, ha több kell, akkor érdemesebb a 280 lovasra beruházni?
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-22 09:22:55 // 1449
használtnál amire figyelni érdemes, hogy nem repedt e a kijelző, a sárvédő díszlécek nem állhatnak el, ne folyasson a lámpaspricni más hibákról nem tudok annyira friss a modell, motorikusan megbízhatóak, a futómű is strapabíró ... a váltó nem üthet egyik sebességben sem ... a 2019 előttiekben nincs részecskeszűrő... én is kb évi 20e km-et megyek sok benne a rövid táv, semmi baja az autónak.
RomeoOne2020-05-22 09:02:54 // 1448
A 2020-ban a belsejét csicsásították, meg ADAS2-t elérhetővé tették. Nem tudok róla, hogy bármi érdemi változást eszközöltek volna a hajtásláncon, szerintem nem is fognak. Ami jó, azt nem kell javítani. Benzineseknek elvileg nem kell a részecskeszűrőjével úgy kínlódni, mint a dízelével (bár én a dízelével sem szoktam sosem, a korai 1.9 és 2.4-ek nem voltak jó konstrukciók ebből a szempontból). De ha még E6B-set veszel, akkor semmilyen részecskeszűrő nincs benzinnél sem. Bár ha opció egy új MY20, akkor azt vedd, ne kínlódj használttal.
DrB2020-05-21 22:48:02 // 1447
Sziasztok!

Évek óta nem jártam az AlfaAmorén elalfátlanodás okán. A 159-es és Mito után erős hiányérzet maradt bennünk a feleségemmel. Most szeretnénk egy Stelvióval visszatérni. A 280 lovas benyás lenne a választásunk. Használtan vagy, ha a 2020-as modell újításai megérik, akkor esetleg egy új(abb) modellel. Igyekeztem utánaolvasni, itt a fórumon is.

Megköszönném, ha adnátok néhány praktikus tanácsot, mire érdemes odafigyelni motor, futómű, váltó, stb. terén ill. milyen felszereltségre érdemes költeni?

Történt-e a motor, futómű, váltó terén érdemi jobbítás/konstrukciós probléma javítás a 2020-as modell esetén?

Vannak-e tipikusan gyenge pontjai, amikre egy használt példány vásárlása esetén fokozottan figyeljünk oda.

Legalább öt évre vennénk a Stelviót, 20 ezer km-es éves futással. A mindennapokban sokszor rövidebb távokon, sok megállással lenne használva. Ez a 2.4 JTD 159-esnek annyira nem tetszett. Ez a 280 lovas benyást mennyire viselné meg, el kell ezt is vinni kiégetni néha?

Köszi előre is a véleményeteket, tanácsaitokat!
Angelo Bianco2020-05-18 13:38:49 // 1446
Sziasztok!

Egy Stelvio-ra cserélte a volt gazda a kereskedő állítása szerint. Itt a volt tulaj? Valaki ismeri estleg?

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/giulia/alfa_romeo_giulia_2_2_d_super_luxury-full_extra-15672328
Giuntini2020-05-16 17:38:53 // 1445
Szerintem nem! Nagyon szép a piros varrás, viszont a kormány alján lévő fém dekor kicsit gagyi hatású nekem. Valahogy a réginél ez a részlet jobbnak tűnt.
RomeoOne2020-05-16 15:33:05 // 1444
Szép. Mit gondolsz a kormányról? Miylen az előzőhöz képest? Nem nagyon vastag?
Giuntini2020-05-15 13:48:58 // 1443
Próbaülés a MY2020-as modellben!
Tommi2020-05-06 19:00:21 // 1442
Tetszett a cucc, amikor először szembejött a neten, kicsit utána olvastam és meggyőzött :)

Szívesen írok majd, miután utaztam velük :))))))))
Tommi2020-05-06 18:59:21 // 1441
Nyilván nem most azonnal kelek útra, de pár évig még tervezem megtartani az autót, jó lesz később is :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.