Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

alfista78rg2019-12-05 21:30:20 // 1944
Lenkey-éket én annó kérdeztem, 25-30-ért megcsinálta volna, e-mailen küldtem neki képet, arra írta. De végül nekem nem kellett, így el se küldtem az eredetit. És készült egy vészmegoldás is, de az nem lett kipróbálva se, csak porosodik, nem volt rá szükség.
Amúgy a JTDs, az motor oldali bak, vagy váltó oldaliból átalakítva?
frusciante2019-12-05 20:29:00 // 1943
A bal hátsó nekem ő néz ki a legszarabbul.... Már nem sokáig..😎
frusciante2019-12-05 20:25:43 // 1942
Nice jobb 😎. YouTubeon elég sok formát néztem aki ezzel az eljárással újítja fel a motortarto bakjat a legkülönbözőbb autókon... Legtöbbször anyagi megfontolásból de sajnos ezeknél a v6oknal kényszer hatása is lehet H nagyjából nincs más opció vagy ez vagy rendel az ember ilyen jtds átalakítottat. Én a bal hatsot pont ma kaptam meg torinobol bal elsom van egy bontott de újszerű állapotú csak a belső menetet kell kicsit helyrepofoznom.. a jobb hatsora amit te is felújítottál még almodnom kell vmelyik megoldasbol.... Lehet megkerdem a Lenkeyeket is mit tudnak ezzel kezdeni?
alfista78rg2019-12-05 19:06:05 // 1941
Üdv Cartársak! Egy alternatív megoldás a jobb oldali motortartó bak problémára...
Blog
frusciante2019-12-05 07:10:59 // 1940
https://www.ebspares.co.uk/part/N/EB/EB81378.cfm

Ők azok!
frusciante2019-12-04 09:56:37 // 1939
Egy angol cég csinálja a JTD bakjabol este megkeresem az oldalt és belinkelem. Le is írják H a felfogatasi pontokat kell atfurni illetve a belső csavart helyét 10-rol 12re fúrni és ugye oda 12es csavar kell. Valszeg nekem is ők lesznek a megoldás ha téged is érdekel rendelhetnenk együtt is!
Dante2019-12-02 21:41:07 // 1938
Van egyébként a Q2 és a Quaife közt különbség? Alfaowneren olvastam hogy a Quaife kicsit minőségibb anyaghasználatúnak tűnik, de sok egyebet nem találtam róluk.
[k i z z o]2019-12-02 20:37:34 // 1937
Alfa Q2 vagy Qualiffe.
[k i z z o]2019-12-02 20:35:19 // 1936
Ha átalakítottat találtál, az engem is érdekelne, gyári nincs a világon...
GT Ɨ|ѯ2019-12-02 18:49:41 // 1935
Kizzo jól írja:-)

Motul, még 1 szavazat!
frusciante2019-12-02 14:26:15 // 1934
Valaminek tipp esetleg már nem rendelhető gyári alkatrészre?
60655868
60655875
Ezek a cikkszamok egyébként motortarto bakok.. a jtde hasonló egy angol cég árul is JTD Bakót átalakítva 3,2hoz csak utálom ezeket a kinti rendeléseket másrészt ha lehet csak gyári vagy utángyártott alkatrészekkel oldanam meg... vki cserélt 2,5on esetleg?
frusciante2019-12-02 14:11:26 // 1933
A torsen miatt az alfa is más olajat ajánl a sperres jtdhez mint a simahoz. Én azt a specifikációt raktam a gtaba amit a q2eshez ajánl a gyár csak jobbat.
Dante2019-12-02 09:34:39 // 1932
A gyári Alfa Q2 difit szokták belerakni.

Link
VV62019-12-02 09:28:18 // 1931
és egyébként milyen sperr van a GTA-ban?
Dante2019-12-02 08:55:22 // 1930
Köszönöm a tippet! Lehet Motul lesz :)
[k i z z o]2019-12-01 21:28:59 // 1929
Szia,

tolatólámpa kapcsolót kitekerve annak furatán szoktam feltölteni, ahhoz könnyebb is hozzáférni. (ha kint az akkutálca)

De a nívó helyén is lefér egy külső átmérő 8mm PE cső, amin le tudod csorgatni.

Olaj Motul Gear 300 75W90, mindegy, hogy milyen difid van, egyik sem lamellás, hogy LSD olaj kellene beléjük. 2L kell. De jó a Matryx is.
Dante2019-12-01 21:23:08 // 1928
Elírtam. Valóban nehéz lenne nívópálcán keresztül :D
Q2 az enyémbe is jövőre a tervek szerint bele ugrik. De addig is biztos ami biztos lecserélem az olajat benne.
frusciante2019-12-01 20:22:35 // 1927
Nivopalcan keresztül nehéz lesz 😎😉🤣de ha kihuzod a helyéről akkor ott ledugsz egy csövet ami egyébként fék legtelenito cső lehet mondjuk mert az pont lefer és veszel hozzá patikában decis fecskendőt és pár perc alatt feltölthető vagy vannak ezek az olaj szivattyúk parezerert azzal még gyorsabb.olajat majd a többiek megmondják mert én nem a gyarit használom a sperr miatt.
Dante2019-12-01 19:23:12 // 1926
Lemaradt a kép amit csatolni akartam :)
Dante2019-12-01 19:21:37 // 1925
Sziasztok!

Szeretnék a V6ban váltó olajat cserélni, ebben kérnék tőletek kis segítséget.
Betölteni az új olajat valóban csak a nívópálcán keresztül lehet? AutoData szerint onnan kéne, nem ír másik feltöltési lehetőséget.
Ha igen, esetleg nem tudja valaki fejből mekkora átmérőjű cső férhet oda bele? :)

Olajat Tutela transmission Matryx-ot vennék bele, azt ajánlja a Selénia ha nem tévedek.

Köszönöm!
frusciante2019-11-18 17:27:17 // 1924
Beszereltem a piros powerflex szilenteket a motorstabilizátorba. Holnap beteszem a kocsiba és irok majd blogot róla mert jó kis meló és ha más is szeretné ilyenre cserélni a gyárit megkimelem pár óra felesleges munkától...😎 Egyébként merevebb mint a gyári de nem olyan sokkal h ne csillapitson .... Érzésre is jobb lesz mint a gyári de persze majd megírom ha kipróbáltam a kocsiban.
Takker2019-11-17 22:37:37 // 1923
Elvileg igy van!
frusciante2019-11-17 19:29:23 // 1922
Köszi. Akkor jól emlékeztem . A videón a csóka viszont vmit benézett... 😎
liusz2019-11-17 19:19:19 // 1921
ALTO felitat a bódé oldalon a nyíl felfelé mutat.
frusciante2019-11-17 11:17:54 // 1920
Vki meg tudná nekem nézni hogy a motor stabilizátoron lévő nyíl illetve felirat merre kell álljon? Úgy emlékszem h mikor levettem a nyíl felfelé mutatott be megnéztem egy videót és ott mintha a sracnak a motoron lenne az a karika és a nyíl kifelé mutatott volna... Köszi előre is 😎
frusciante2019-11-17 05:58:34 // 1919
Kozepdobod van? A nélkül hangos vagy azzal? Én agyalok rajta h esetleg kozepdob nélküli legyen a rendszer.
Takker2019-11-15 22:40:37 // 1918
Szia! Nekem Ragazzon rendszer van a 3,2-esen! Brutális hangja van, hosszú távon erősen ajánlott a füldugo és a jó hifi! 😁
liusz2019-11-14 17:13:47 // 1917
Nem értem a bmw-s megjegyzést (lehet elnagyolt a wikipedia). Utánanéztem, röviden: Busso a FIAT repülőmotor részlegen kezdett 1937-ben, majd 1939 Alfa, majd 1946-ban Ferrari Műszaki Igazgató, majd 1948-tól 1977-ig Alfa. Ha jól értem, mert szűkszavú a wiki, konstrukciós vezető volt. Ebben az időszakban a műszaki igazgató (Busso műszaki felettese) Orazio Satta Puglia volt (1946-1969), aki később a cég elnöke is volt (1969-1973). Tehát ez a két ember, aki legnagyobb ráhatással formálta az 1900, Giulietta, Giulia, Montreal, Alfetta autókat.
Tisztelet nekik…
Busso V6-ról még annyit lehet a wiki szerint megtudni, hogy a 70-es évek elején tervezték, de csak 79-ben került piacra. (1977-ig dolgozott ott Busso)
ott22172019-11-14 13:43:55 // 1916
Én is elfeletkeztem a soros mocikról ,pedig tudom ,hogy onnan indult a Busso fejlesztés amikor átjött a bmw-től az alfához. :)
frusciante2019-11-13 19:10:33 // 1915
Amennyire én tudom Giuseppe Busso fele v6 79ota volt nem ez volt a legkomolyabb műve de ezt tette halhatatlanna. 77ben tervezte 79ben gördült le az első gép ezzel a v6al es2005ig az összes busso v6 alapja volt mindig részletek rajta kicsit de az alap recept maradt. 2006 ig gyártották areseben ezeket a motorokat. A sors kegyetlensege h a motor gyártásának befejezése után 3 hónappal meghalt a mester. A GM felé holden blokk egy ausztrál motor aminek mar sajnos semmi köze a korábbi busso felé v6oknak. Az egy költséghatékonysag által vezérelt GM konszern egisze alatt készült moci amit az alfa csak kicsit faragott ha jól tudom a hengerfejen dolgozott csak az alfa.... Arese bezárása után vége lett a busso korszaknak.... Rengeteg köbcentis verzió van mind busso szívó és turbós is. 2.0turbo 2.5 3.0 3.2 gtvkben van vmi 2.8as is...
GT Ɨ|ѯ2019-11-13 17:50:15 // 1914
Ez 1 korrekt összefoglaló fingreszelés helyett a tények:-)
pettinke2019-11-13 14:25:20 // 1913
Miért, mit mondjak, ha nem gyártották 3.2-vel, mert az a motor nem létezett a Sei gyártási idejében?
VKG699!!! (4x156+75)2019-11-13 09:05:05 // 1912
És volt 2.0 V6 szívó is a 90-ben, meg vagy pár darab 75-ben.
VKG699!!! (4x156+75)2019-11-13 09:04:30 // 1911
Csak azt a köznép Nordnak meg Bialberonak nevezte :)
Kócosw2019-11-13 05:54:12 // 1910
rudtam h valamelyiket kihagyom 😄. köszi 😄
Kazes☻2019-11-12 23:42:44 // 1909
És milyen jó is az! :)
liusz2019-11-12 23:24:27 // 1908
Az úgynevezett Nord motor (4 hengeres teljesen alu) tervezésekor is Giuseppe Busso volt a motoros főmérnök. 1954-től1994-ig gyàrtották először 1.3 majd 1.6, 1.8 és 2.0 méretben. Az összes Giulietta, benzines Giulia, Alfetta, Giulietta Nouva Alfákat ez hajtotta és áttervezve beletették a 75-be, 90-be, 164-be, 155-be is.
Kazes☻2019-11-12 22:41:01 // 1907
Soha ne mond azt, hogy soha. :)
pettinke2019-11-12 22:30:13 // 1906
A Sei-ben 2.5 és 2.0 volt, 3.2 soha (az csak jóval később, a 24V- ből létezett). Amúgy ez egy elég jó összefoglaló.
Zoli892019-11-12 21:53:43 // 1905
Köszi az infót!

Jó újra itt lenni :)
ott22172019-11-12 20:31:57 // 1904
A 2.0 V6 turbo is Mr.Busso alkotása. :)
Kócosw2019-11-12 17:24:49 // 1903
a regi V6 ok bussok ( 2.5,3.0,3.2) , a GM 3.2 az meg hat egy GM 3.2 nemsok jot hallottam roluk.
Kazes☻2019-11-12 16:53:52 // 1902
Különben ezek régen is voltak már... nyilván mind a Bussoból, mert anno az Alfa 6-ban is volt 3,2... a GTV-kbe meg csak a kisebbek mentek és még csak a 70-es, 80-as évekről beszélünk... utána jöttek a többiek. Gondolhatod, hogy mennyi köze lehet a 159 motorhoz. :)
Kazes☻2019-11-12 16:51:06 // 1901
Meg 3.0 is! ;)
RomeoOne2019-11-12 16:44:46 // 1900
Én ezt eddig nem is tudtam, hogy volt 2.5 meg 3.2 is. Most a 2.5 az a Busso, a 3.2 meg a GTA-ban volt? És ennek mennyi köze van a 3.2 GM motorhoz, ami a 159-ben volt?
Kócosw2019-11-12 16:10:14 // 1899
mondom a 3.2 V6 motorok bizonyos elemei se egyeznek 😁
gyml2019-11-12 15:55:13 // 1898
A 156 3,2 és a 156 2,5 V6 között is sok különbség van? Futómű, fék oké, de a motor körül is?
Kócosw2019-11-12 14:13:35 // 1897
sajna alig van cucc hozza ami van meg drága. igy tudnam. osszefoglalni. És a digók megoldottak hogy ne legyenek csereszabatos pl egy 3.2 v6 156 meg egy 3.2 V6 gt alkatreszei. Pl egy olajhuto, annak a csovezese, etc.
gyml2019-11-12 09:58:23 // 1896
Remélem akkor segítettem. :) Irigylem tőletek (olyan értelemben hogy én is szeretnék :) ) a 3,2-t, de azért a vele járó nehézségek (drágaságok) annyira nem hiányoznak. Dehát valamit valamiért.
GT Ɨ|ѯ2019-11-12 07:53:03 // 1895
nem tud elöregedni tényleg jó dolog:-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.