Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

Zoli852020-01-21 21:54:34 // 2101
Minden ugyanoda es ugyanugy ment vissza. Gyertyak amik benne voltak nagyon regiek voltak es amiatt csereltuk. A gyertya cserekor valeo gyertyakat raktunk bele. Na ezekkel az alapjarat is iszonyat rossz volt. Aztan mentem egy keveset a valeo gyertyakkal. Kozbe az utolso km-en jott egy chech engine lampa, a valeo gyertyaval rangatott is a kocsi olyan 2300-as fordulatig de csak minimalisan magasabb fordulaton nem rangatott. Kiolvasas es az egyik hengernel trafo hiba volt. Na a gyertyakat ngkra csereltuk. Aztan csereltem szivosor tomotest egyet ahol falsot szivott es az alapjarat is jo lett meg a rangatas is megszunt. De viszint maradt a nehezkes inditas. Ha gazzal inditok akkor ez a nehezkes inditasi jelenseg lecsokken.
[k i z z o]2020-01-21 20:53:56 // 2100
Különböző trafók nem okozhatják. Ugyanazon specifikáció szerint készültek, amennyi különbség lehet impedanciában primer és szekunder oldalon, nem számottevő, itt kizárható. Hacsak nem hibás valamelyik, körbecserélheted őket a régiekből. (Ha jól értem azzal nem volt probléma?)

Az akksit sem mondanám, de azt gyorsan ki lehet szűrni, hogy megnyugodj egy kölcsön akksival próbálva. Ha felpörög indítózási fordulatra (az 200rpm az EM2.1 nél a 705 -ös szoftverrel), akkor be kell induljon.


Szó volt itt forgattyús ház szellőztetésről. Indítózáskor nincs még karternyomás, az nem lehet. Ami füstöl, azt kell megtalálni, mi az. Benzin, vagy olaj. Ha gázolod, sem éri el előbb a fordulatot indítózás után?

Miért cseréltél gyertyát? Szisztematikusan építs vissza dolgokat. Nem csíptél be vezetéket amikor a koporsófedeleket visszaraktad? Gyertyát nem ütöttél meg beszereléskor?

Valami más lett a szerelés után.

Egy ilyen beteg indulás után egyszerre meg kell állítani és megnézni melyik gyertya milyen, abból van információ. Ne engedd felpörögni hideg lapjáratra, egyszerre állítsd le, gyertya ki.


Meg kell találni melyik henger nem indul el, ha henger nem indul el.
Zoli852020-01-21 19:26:25 // 2099
Hello semmit az eg egy adta vilagon. Annyi van hogy a hatso hengersoron uj ngk trafok vannak az elson meg bosch ami benne volt. Az isszes gyertya uj ngk. Mar csak ket dolog maradt. A egyik a kulonbozo trafok a hegersorokon, a masik a az akksi gyenge inditoarama.
[k i z z o]2020-01-21 18:58:26 // 2098
Mit csináltál másként gyertya és trafócserekor?
[k i z z o]2020-01-21 18:51:42 // 2097
A burkolatot ne szedd le. Légmentesen zárt.
[k i z z o]2020-01-21 18:50:38 // 2096
Normális. Semmi baj ha nyomogatod, akkor ha nincs rajta tápfeszültség.
Dante2020-01-21 18:01:00 // 2095
Lehet kijavítanak, de azt jobb ha nem is nyomogatod kézzel. Elektromos pillangószelepet nem szabad kézzel állítgatni.
Zoli852020-01-21 17:46:59 // 2094
Az normalis hogy amikor meg az akksi is le van veve akkor a pillangoszelepet nehezen tudom kinyitni kezzel. Elnyomom kezzel a szelepet es utana mintha egy rugo nyomna vissza nagy erovel. A kepet mellekelem.
Zoli852020-01-21 17:37:15 // 2093
Meg arra gondoltam hogyha mar igy szet van szedve akkor le kellene szedni a folytoszeleprol a vezerlo muanyag burkolatot. Ezt. Hatha az nagyon koszos.
VV62020-01-21 10:44:49 // 2092
Ezt az akku-problémát a legkönnyebb kiszűrni. Kérj kölcsön egy nagyot valakitől 10 percre.
GT Ɨ|ѯ2020-01-21 10:34:44 // 2091
minél nagyobb annál jobb, ha elfér tegyél bele
GT Ɨ|ѯ2020-01-21 10:34:09 // 2090
igen, de van, hogy akkor is produkálja
Zoli852020-01-21 09:06:08 // 2089
Akkor rá kellene adni vagy négyszer ötször a gyújtást és ha akkor könnyen indul akkor ac ha nem akkor meg lehet tovább keresni.
Zoli852020-01-21 09:05:07 // 2088
Egyik ismerősöm meghallgatta a kocsit. Ért a kocsikhoz de nem autószerelő. Ő neki az tűnt fel rögtön, hogy az akksi kicsit. 500 a szerinte ilyen hidegebb időben már nem elég a főtengely megforgatásához és a tarafók is megeszik az áramot.

Lassan tanácstalan vagyok.
Dante2020-01-21 08:56:38 // 2087
Többszöri gyújtás ráadással ez feltételezem kiszűrhető probléma?
GT Ɨ|ѯ2020-01-21 08:34:22 // 2086
AC pumpa alapállásban nem biztos, hogy megtartja a nyomást / hideg motor, álláskor / miután beindult akkor már igen, volt már ilyen, én is most fogom majd cserélni / Bosch / mert néha pár mp.-ig karattyol, dadog indítás után / - cserélve összes gyertya, trafók ok, vezetékek, test ok - aztán minden rendben és utána is.
Csak ezért írtam az AC pumpát.
Zoli852020-01-21 07:33:31 // 2085
Ezt menet kozben kellene hallani vagy inditasnal vagy alapjaraton? Miutan beindul a kocsi semmilyen problema nincs. Nincs rangatas es dadogas. Nincs fust. Ero megvan. Amikor raadom a gyujtast es nem inditom be akkor viszont furcsa hangja van a pillangoszelep vezerlojenek. Most le van veve a szuvicso igy latom a szelepet. Raadom a gyujtast es semmilyen furcsa dolog nem tortenik. Ha ac baja lenne akkor menet kozben is jelentketne ez a problema szerintem.
VV62020-01-21 01:05:07 // 2084
Olyan jelenség nincs, hogy hallod a pillangószelep kattogását, miközben fulladozik a motor és nyomod a gázt?
VV62020-01-21 01:02:45 // 2083
És még jó messze is laksz...
Zoli852020-01-20 23:34:07 // 2082
Rendben van. Nincs tultoltve.
aranytl2020-01-20 23:23:27 // 2081
Olajszint rendben van? Nem lett túltöltve?
Zoli852020-01-20 22:52:49 // 2080
Mindent megneztem tisztak a csovek. Nincs dugulas sehol. Hat nem ertem mi lehet a gond most mar. Egyre tanacstalanabb vagyok.
Dante2020-01-20 22:52:48 // 2079
Ő is csak egy kartergázcső. 20 éves autókon sajnos ezek kezdenek már repedezni. Érdemes megnézni hogy a cső repedt, vagy a kis műanyag talp. Összehúzni sima aba bilincsel is lehet, nem muszáj a gyárival küzdeni arra alkalmas célszerszám nélkül. Szilikoncsövekkel ezek helyettesíthetők, szerintem ezek beszerezhetőek, bár én még nem nagyon nézegettem utána. De a nehezen indulás én úgy gondolom nem emiatt lesz. A donor autóm beindul szépen a kartergázcsövek nélkül is. Csak picit dadogós az alapjárat a sok fals levegő miatt...

A kis lecsapatót meg jól sejtettem, euro 3mas motoroknál valszeg teljesen elhagyták. A fojtószeleped viszont szép tiszta, így jelen állapotában. Nem úgy néz ki mint egy megnövekedett kartergázú kopott motor.

Hibakód nincs? Légtömegmérő rendben?
Dante2020-01-20 22:36:45 // 2078
Persze, kivehető felülről különösebb probléma nélkül.
gradvolttomi2020-01-20 18:01:47 // 2077
Sziasztok, becsatlakoznék... a nyíllal jelölt helyen nekem is mintha repedne a cső, ill. elég dzsuvás. Viszont semmi rendellenességet nem tapasztalok... Az a kis lecsapató kivehető "felülről"?
Zoli852020-01-20 17:52:21 // 2076
Nekem nincs ilyen szurom amit kuldtel.
Zoli852020-01-20 17:51:39 // 2075
Hali na eddig jutottam. Most egy napja nem volt beinditva es nagyon nehezen indult most mar nagyon nagy fusttel. Mintha nem lett volna az egyik hengerbe gyujtas. Nem is ertem. Csavarhuzoval meghallgattam meg hidegen a befecskendezoket es az egyiknek masabb volt a hangja mint a tobbinek. Kicsit melegedett majd ujrainditottam es most nem volt fustolges es igaz kellett ket masodperc de beallt az alapjarat vagyis felporgott alapjaratra. Akksit mertem es fel van toltve, a generator is nyomja a feszultseget jaratas kozben. Bar az akksim 55 ah es 500 a az inditoarama. Viszont van ez a kis osszekotovezetek amit csatolok na ott eleg olajos a kornyeket. Illetve ez mit szolgal ez a vezetek? folytoszelep, mi ez a kis derekszog alaku cso? , ioyen olajos a kornyeke.
Dante2020-01-20 15:59:13 // 2074

Euro 3mason kicsit máshogy van megoldva, így hogy is ott van-e, vagy van-e egyáltalán azt sajnos nem tudom neked megmondani.
Zoli852020-01-20 15:24:52 // 2073
Azt tudnád jelölni, hogy melyik az a cső, illetve hol van az a lecsapató tartály? :-o
Zoli852020-01-20 15:18:45 // 2072
Nem volt olajfogyasztásom. A szívósor aljában van egy kevés olaj.
Dante2020-01-20 15:10:48 // 2071
Ami nem mindegy, az az hogy mennyi olaj van ott. Ha tocsog az olajban akkor amiatt lehet a hidegindításkori kék füst, mert leállítás után lecsuroghat a szelepekhez.

Persze ha csak vékony olajfilm van ott akkor nem kell aggódni. A 2.5 V6ok amúgy jellemzően nem olajevők. Tiédben hogy alakult az olajszint eddigi tapasztalataid alapján?

Jóbarátomnak az Euro 2-es 2.5 V6on volt indításkor masszív kék füstfelhője, illetve ha nagyon meg volt kergetve utána is el tudott kezdeni füstölni kéken. Már azthittük motorgenerál lesz a vége, mikor is a szívó rész szétszedése közben rájöttünk hogy az egyik kartergázcső (amelyik a generátor felett indul, és bemegy a lecsapató tartályba, majd megy tovább a szívósorba) el volt repedve, illetve a lecsapató tartály totál el volt dugulva. Mióta ezek orvosolva lettek 1500 km után sem látható változás az olajszinten, pedig előtte 1000 km-en kért 1 litert...
Kócosw2020-01-20 14:47:46 // 2070
a csonkban azert van olaj mert az olajpára (kartergáz) visszavezetésre kerül a szivóoldalon. Lásd felxicsőnél pillangó előtti bemenő cső.
Zoli852020-01-20 12:19:06 // 2069
Az olaj az Selénia 10-60 benne és új most volt cserélve. Előtte sose volt füsttel indulás. A szívókönyök tömítést cserélve láttam, hogy olaj van a szívólevegő osztóban (nem tudom mi a hivatalos neve). Nyíllal jelöltem. El lehet ott rontani valamit az összerakásnál?

Lehet tényleg a trafó szarakodik csak.

VV62020-01-20 12:11:49 // 2068
Jó, de akkor az olaj lesz. Annak mi köze a gyújtáshoz?
Levee156SW2020-01-20 11:51:24 // 2067
Hat igy olvasva a dolgot azt biztos nem koszoni meg,hogy nem egyformak a trafok a ket hengersoron. Lehet pusztan az eltero kor is ok, de meg a primer/szekunder ellenallasban is el tudok kepzelni elterest gyarilag.
Hengerenkenti zarasszog-vezerlest meg aligha tud ez az ECU, es a hideggel egyutt mar osszejohet egy-ket gyujtaskimaradas.
Zoli852020-01-20 11:30:48 // 2066
Kékes füst inkább mint fehér. De ez a jelenség nem volt gyertya és tarfó csere előtt.
VV62020-01-20 11:06:31 // 2065
fekete pamacs? (egy kutya lesz:)
vagy kék?
vagy fehér?
Zoli852020-01-20 10:30:35 // 2064
Igen olyan mintha nem bírná felnyomni az alapjáratot és indításnál van egy füstpamacs is mintha nem égne el a benzin. Eddig ez a jelenség nem volt.
GT Ɨ|ѯ2020-01-20 08:41:49 // 2063
AC pumpa
VV62020-01-20 08:34:47 // 2062
...ja értem, hogy már az alapjáratot sem éri el!
VV62020-01-20 08:33:41 // 2061
Ha hidegen beindítod és utána 1 percig hagyod járni, akkor is rossz?
VV62020-01-19 22:06:06 // 2060
Szerintem ez nem lehet gond.
Zoli852020-01-19 21:20:31 // 2059
Osszes gyertya megvolt. Gyari ajanlasu ngkra. A hatso soron mind a harom trafo ngkra cserelve. Az elso soron maradt a bosch ami benne volt. Nem hiszem hogy trafo vagy gyertya baja lenne mert nem rangat egyaltalan. Alapjarat is jo. A kabelekhez nem nyultunk a szereles soran es nem is volt baja a kocsinak ez az inditasi problema. En arra gondolok, hogy nem egy gyar altal javasolt teljesitmenyu akksi van benne. Inditoarama is gyenge. Aztan lehet megeszi az inditoaramot az onindito ilyen hidegbe es a trafo gyertyaparoshoz nem jut eleg feszko. Holnap kimerem az akksit es cserelni is fogom.
VV62020-01-19 20:52:19 // 2058
gyertya, kábel, trafó volt már?
Zoli852020-01-19 17:56:41 // 2057
Sziasztok! Meg mindig van hibaja a kocsimnak. Hiaba csereltem ki a szivokonyok tomitest ahol falsot szivott, meg mindig nem jo valami az inditasnal. Az alapjarom mar nagyon szep egyenletes, viszont amikor hiregen beinditom a kocsit nehezkesen indul, nehezen porog fel alapjaratra. Ja es amikor beinditom fusttel indul a kocsi mintha nem egne el a benzin. Szerintetek merre keressem a hibat.
frusciante2020-01-17 22:10:10 // 2056
A feszito gorgonek kéne ezt megtenni szerintem... Én úgy vettem a kocsit hogy Conti hosszbordas szett volt rajta nekem elkezdett kattogo kopogó hangot adni a feszito. A daycot ajánlottak mert állítólag a Continental feszitoje szar... A daycoval egyenlőre minden rendben.
Zoli852020-01-17 21:58:44 // 2055
Sziasztok 156 2.5 v6-nal, hogy tudok fesziteni a hosszbordas szij feszessegen? Hidegen semmi hangja nincs a szijnak, de ha bemelegszik a motor akkor elkezd csuszo hangot kiadni a szij?
aranytl2020-01-17 01:43:57 // 2054
Igen, de elég a kis darabot kivenni, meg az alsó borítást.
Zoli852020-01-16 21:50:52 // 2053
A hosszbordas szijhoz a 156 2.5 v6-nal hozzaferni ha leveszem a kereket es kiveszem a dobbetet?
GT Ɨ|ѯ2020-01-15 17:51:47 // 2052
Ez a szép magyar nyelv, 1 ékezet lemarad és máris pukk:-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.