Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Kazes☻2022-12-06 12:14:03 // 3903
Korlátozhatják az e-autók használatát az energiaválság miatt
Érdekes a Stellantisra vonatkozó rész... is.
Liquid2022-12-06 10:40:17 // 3902
A gyár nyilván a profitot hajtja, mert mit kellene hajtson? Abból él, abból fizeti a mindent, pl. a munkásokat is. Azt gyártanak amire van igény, az mindegy hogy az igény erőltetett vagy valós. Az akku mérete azért van "túltolva" (amúgy nincs, mert még így is kicsi a hatótáv), hogy valamelyest kompenzálja a hátrányt, persze ez másik dologban még nagyobb problémákat hoz, nevezetesen a súly... 15 éve mekkora pampogás volt ha egy autó 1500kg feletti volt, a 159-et mennyit fikázták érte (pedig nem is volt kirívóan túlsúlyos) erre most ott tartunk hogy ha egy élhető méretű családi villanybatár csak 2.2tonna, akkor már tapsolunk.
Liquid2022-12-06 10:35:45 // 3901
Hááát ebben nem értünk egyet :D Az hogy "jó" illetve "jobb" erősen szubjektív, egyén és felhasználási terület függő. Nagyon nem mindegy kinek és mire jó vagy jobb. Nekem pl. másodiknak jó lenne de az ára miatt kiesik a "jobb" kategóriából. Sokszor előfordul hogy egy pusztán műszakilag jobb dolog, az életben nem jó, mert drága, túl bonyolult, nem bírja a gyűrődést ésatöbbi. A való életben sokszor jobban használhatók a műszakilag 1-2 lépcsőfokkal lejjebb álló dolgok. Ez az egyik, a másik meg az hogy pénzügyileg "jó"-e- Pl. a Concord igen jó cucc volt műszakilag, még használhatóságra is, nagyon nem érte meg :)
Az elektromos autó igen jó bizonyos felhasználási módokra, bizonyos területeken, de nagyon nem mindenhol. Pénzügy: az aktuálisan eldurrant energia árak mellett céges felhasználásban pl. simán többet fogyaszt (nem is kicsivel) egy elektromos mint egy dízel.
Tehát a magasabb vételárat nem kompenzálja az olcsó "tankolás", vagyis ebben az esetben nem jobb -> nagyon nem egyértelmű ez a kérdés.
Ennek még érnie kellene. Leginkább az energia ellátottságot kellene először megoldani, aztán a hatótávolságot és töltési időt, és ha ezek megvannak, akkor lehet tolni a szekeret.
Jelenleg az van hogy tolják a szekeret, aminek beragadt az egyik kereke, a másik meg hiányzik, ellenben igen drága fából készült, és csak 2 hordó fér el rajta a 4 helyett :)
Csabo222022-12-06 09:45:36 // 3900
Ha nem a profitot hajtanák a gyárak, nem esnének át a ló túloldalára az akksik méretével akkor elfogadható lenne a szennyezés.
De még így is sokkal jobbak mint a belső égésű motorral hajtott gépkocsik.
Zsolt1552022-12-05 22:55:16 // 3899
A lényeg, hogy az elektromos autók nem szennyezik a környezetet.
Zsolt1552022-12-05 22:52:36 // 3898
Akkor már Holodának sem lehet hinni.:-((
Csabo222022-12-05 09:06:11 // 3897
Nagyon jól fogunk vele járni, ott az egész megye környezete agyon lesz szennyezve.
Selmak2022-12-04 16:43:06 // 3896
Az éves gyártási kapacitása akkuból lesz annyi, amibe PAKS II éves termelését bele lehetne tölteni, nem a gyártás energia szükséglete.
Zsolt1552022-12-03 17:19:13 // 3895
Magyarországra települ vagy terveznek telepíteni valami kínai akkugyárat. Állítólag akkora lesz vagy várható az energiaszükséglete, mint amit Paks2 tud előállítani.
Liquid2022-11-25 22:32:09 // 3893
Ha annyi 1$-om lenne ahányszor valami startup, vagy angol tudósok előjöttek ezzel, hogy már majdnem készvan, kurva gazdag lennék :) A másik gondom ezzel, az hogy egy dolog hogy ha tényleg sikerül megoldani és ésszerű áron sorozatgyártani, mi a jóisten haragja fogja a villanyt odavinni? Mert mondjuk egy 100Kw/h-s aksit felrottyantani 100%-ra pár másodperc alatt ahhoz azért kell amper nemkevés.. Tudom pesszimista vén boomer vagyok :D Vagy csak nem szivárványt rajzoltam fizika / elektrotechnika órán :D
Selmak2022-11-25 10:30:49 // 3891




Csak engem emlékeztet a 33 Stradale-ra?
Kazes☻2022-11-09 10:59:15 // 3890
Kazes☻2022-10-18 21:55:25 // 3888
Föckös2022-10-15 18:51:20 // 3887
pont jól látod! az energiát tárolni, elosztani kell, és ez nincs ingyen.
vannak módok akkukon kívül is a tárolásra, de hatalmas beruházásokat igényelnek.
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-15 14:07:48 // 3886
És a mindenki alapvetően jár tévúton majd, mert az alapvető méretezési problémán csak épp valamennyit segít az akku. Napon belül jobban elosztja a felhasználást, azonban az évszakos változással pont úgy semmit nem kezd. Tehát vagy télen lesz jó a rendszer (orbitális nyári túltermeléssel) vagy nyáron.
farki2022-10-14 23:44:42 // 3885
Eddig senki, de tegnaptól már mindenki…
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-14 14:53:58 // 3883
Az ilyen rendszerek elterjedését várom, bár lehet olcsóbb ez sem lesz..
Piritu - 1.000.0002022-10-14 12:49:06 // 3882
Sziget rendszert használ valaki otthon?
Liquid2022-10-14 11:35:32 // 3881
Milyen fejlesztés az ami kellene hozzá?
Így laikusként nem igazán látom hogy irgalmatlan akkuk nélkül hogy tudná felvenni a hálózat a véletlenszerűen jelentkező többletet, és hogyan tudná visszaadni, amikor mindenkinek kell.
Liquid2022-10-14 11:33:18 // 3880
Ezt mondom évek óta, hogy a napelem addig tud rezsicsökkenteni amíg csak kevés van belőle egy adott területen.
Föckös2022-10-14 11:20:36 // 3879
"A döntésre senki nem számított, mondta a Világgazdaságnak Szenyán Endre, az A1 Solar ügyvezető igazgatója. "

nem, mi???
mindenki számított rá, és mindenki tudta, hogy a rendszer alkalmatlan, fejleszteni kell.
így viszont könnyebb lesz, nem kell fejleszteni, azaz előre megyünk, nem hátra....
Föckös2022-09-28 15:23:14 // 3877
Hát szerintem itt sem úgy lesz a "2023 év végéig" kiterjesztett szaldós elszámolás, ahogy a jópolgár gondolja. Valahogy szépen csendben csökkent az áramdíj, és emelkedett a rendszerhasználati díj. Innen logikus lépés lenne az, hogy amikor a napelem tölt, akkor kifizetik az "energiadíj"at , szaldó alapon, viszont ráterhelik a rendszerdíjat.

Hozzáteszem, kereskedelmi alapon nem létezik ingyen energiatárolás, és elosztás, így pont a kormány döntése lesz, hogy ezért akar e majd díjat levonni, vagy sem.
Selmak2022-09-28 11:40:17 // 3876
Ha már villany. Svájcban élő osztálytársam meséli, hogy ugyan van ott is napelem program de csak egy adott teljesítményt lehet felrakni különben nem jár állami támogatás. A nálunk ismert kvótás feltöltés nincs. Ha feltöltöd akkor kb 1%-t adja vissza az áramszolgáltató, vagy évi 5000 svájci frankért bérelhetsz "tároló kapacitást". Na ez hasonló mint nálunk a kvóta, de mind a feltöltés, mind a letöltés rendszer használati díjjal is sújtott nem csak az 5 frank bérleti díjjal. Hülyének is megéri. 3 évi bérleti díjból megvan egy Tesla Wall vagy hasonló kulcsrakész szigetüzemi rendszer.
TtK2022-09-21 23:22:47 // 3875
Több dolgok vannak földön és égen, Horatio, mintsem bölcselmetek álmodni képes.... :DD
Csabo222022-09-21 20:04:47 // 3874
Vettem egy plug-in Ioniqot is a Niro mellé. elvileg ugyanaz a technika. nyilván az ioniq könnyebb kemény 24 kg-mal (1594 vs 1570) mégis úgy érzem, h az ioniq sokkal fürgébb és többet is tud menni tiszán EV-ben. pedig 196e km van benne (sztem autópályás mert az ülés mintha új lenne) a niro-ban pedig csak 35500...
TtK2022-09-15 10:00:09 // 3872
Egy csomó faktor lehet még. Mennyi ment a budgetből a hajtásba (a hibridnél költeni kell még erre-arra a villamos gépen kívül is). Lehet, hogy csak rosszabb hatásfokú (=olcsóbb) cucc fért bele. Az is számít(hat) hogy mire optimalizálták a cuccot. A full villanyt nyílván a villamos fogyasztásra, a hibridet valószínűleg inkább a benzines fogyasztásra. Az akku-menedzsment (kicsi vs. nagy akku, sok kis vs. kevés nagy töltés) is okozhatja, hogy a hibridben nem lehet optimális (=gazdaságos) üzemmódban járatni a villamos gépet. Meg ki tudja mi lehet még, nem értek a durungáramhoz :)
Csabo222022-09-15 09:43:47 // 3871
Ezek a Koreai kacatok a dct váltó keresztül hajtanak, érezni lehet EV üzemmódban is, h vált. Tehát van némi veszteség, de nehezen tartom elképzelhetőnek h ez okozza a 30%os többletet.
Toyota lexus plug-innel még sajna nem mentem.
Egyébként a tisztán elektromos verzió sem direktben hajt...
Csabo222022-09-15 09:39:03 // 3870
A plug-in a váltóházba épített elektromos motor teljesítményéig és persze az akku kapacitásáig be se kapcsolja a benzinmotort. Korábban említettem h képes autópályán is menni elektromosan ha finoman lépek a gázra.
Selmak2022-09-14 12:03:35 // 3869
Az se mindegy, hogy a váltón keresztül hajt e villany vagy direktbe.
WarbiRunner (Gyuri)2022-09-14 10:30:48 // 3868
A hibridnél a villany elinduláskor, gyorsításkor működik főleg. Nyilván így többnek adódik fogyasztása.
Csabo222022-09-13 23:06:31 // 3867
Mégis kevesebbet eszik
Jóval
Selmak2022-09-12 10:43:09 // 3866
Nehezebb az E-niro 1682 - 1739 kg, felszereltségtől függően, a legnehezebb PHEV változat 1610 kg.
TtK2022-09-12 09:14:06 // 3865
Több, mint száz kilóval nehezebb a full villany. :)
Csabo222022-09-11 20:17:29 // 3864
Nincs kedvem kikeresni a tömeg adatokat, de szinte biztos vagyok benne, h amiről én beszélek plug-in az nehezebb, mint a tisztán EV kivitel. Kia Niro-ról van szó.
A plug-inben 9 kwh akksi van amivel 41-42 km megtételére képes kb. 50 fölé reálisan nem lehet tornázni. Azt megközeliteni is kb csak országúti haladással lehet ahol nem kell annyit megállni majd felgyorsitani. tehát közel 20 kwh/100 km az átlagfogyija.
Ugyanez a kocsi tisztán EV kivitelben eljár 15 kwh/100 km átlaggal.
Azért eszik többet a plug-in mert cipelnie kell a motor és hajtás tömegét. amit a tisztán EV-nek nem. vagyis jóval kevesebbet. a nagyobb akksi pedig ami a tisztán EV-ben van nem lényegesen nehezebb a plug-in kivitelnél...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-09-03 12:39:11 // 3863
Szerintem tuti nem ez 1.95T annyira nem nehéz egy ekkora elektofos 2.3T
Selmak2022-09-03 12:20:38 // 3862
Tisztán EV nem lesz könnyebb mint a plug in, plugin a benzines üzzemódban érzi meg igazán az elektromos hajtás stömegét nem pedig fordítva.
Csabo222022-09-03 10:20:57 // 3861
Sajna a plug-innek az az egyetlen hátránya h nagyobb tömeget kell EV módban mozgatnia mintha pusztán elektromos meghajtású lenne.
Ja, meg az ára 😀
Erhard 242 (Pure Energy)2022-09-01 16:14:39 // 3860
ez gecc sokat eszik városban áramból a dugóban 22-24kw/h...az I3 meg 9-11 között :D
Csabo222022-09-01 15:37:14 // 3859
Arra tökéletes
Fékezési energia így legalább nem a levegőbe távozik
De amikor nekem autópályán elkezd villannyal hajtani a hajam kiegyenesedik.
Igaz csak 2 vezetési módot tud a buta Koreai fostalicska.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-09-01 09:02:11 // 3858
no szeptember 1 itt van, újra itt :D reggeli tilitoli a közel 20km-et 45 perc alatt abszolváltam és igen itt nagyon jó dolog az 50-km-es hatótáv nincs 10-12L-es fogyi ....természetesen az adott feltételek mellett igaz ez ...
Kazes☻2022-08-30 18:26:22 // 3857
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-26 14:34:56 // 3856
Ma megint kellett pályázni most direkt lemerítettem bár csak 3/4ig lehet kivi voltam a városban mit csinál...5 rublika van ami már vésztartalék 2 alá nem engedi akkor benzin hajtás plusz akku töltés, így is 5.5l városban...
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-26 09:51:22 // 3855
Ha hozzászámolom a villany kWh-t is, ez 4l-s fogyasztásnak felel meg, ami tök jó. Ez az autó erre való, amire használod.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-26 09:42:09 // 3854
Lassan 1000 km 😎
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak