Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Zsolt1552020-01-20 12:06:50 // 1803
Aztán ha átesnek a "tűzkeresztségen", akkor utána már nem a "zöld hiszti" vagy a "Gréta-szindróma" miatt lesznek kialvatlanok.
:-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-20 10:58:47 // 1802
először azt hittem az a bajuk, hogy őket senki nem fogja megd*gni... inkább ezen aggódnának :DDD
Zsolt1552020-01-20 10:48:53 // 1801
Őket láttam én is. :-DDDD Két IQ light.

Vagy a boszorkányüldözés is az volt. Egy hülye elkezdte, aztán a tömeg egy kitalált f@szság miatt megégette a saját családtagját vagy a szomszédját is.
Hiába. A tudással lehet vitatkozni, de a hittel nem. Ha valaki elhiszi, hogy az úgy van, akkor nála észérvekkel nem lehet elérni semmit.
RomeoOne2020-01-20 10:31:00 // 1800
Ők horrorfilm helyett top-fuel dragster gyorsulási versenyt néznek esténként. "Úristen, megevett 40 liter üzemanyagot 400-on, mennyi CO2-t bocsátott ki közben, neee" És elájulnak a rettegéstől :DDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-20 10:16:51 // 1799
minden korszaknak megvoltak a laposföldhívői ezen nem kell csodálkozni.
én egy új fogalom/ betegség bevezetésén szartam be a múltkor ... a klímarettegés... két kétbites, pattanásos kamasz lány nyilatkozott, hogy ők már aludni sem tudnak úgy rettegnek :DDD Mondjuk ez a Grétaszindróma lassan mindenhová beköszönt, ami megoldást nem ad csak kajabál ... ahelyett, hogy ez az elkényeztetett, faszbúkon felnőtt igazi fogyasztói csoport tenne is valamit de csak a szája jár
Zsolt1552020-01-20 08:08:17 // 1798
Az előző posztomban pont erről írtam. Egy kis magát "zöldnek(?)" mondó csoport, megfelelő háttértudás nélkül milyen károkat tud okozni. Persze a politikusok ezt benyelik, mert kellenek a szavazatok.
Zsolt1552020-01-20 07:50:36 // 1797
Napi aktuális történet, az ausztráliai bozóttüzek.

Az őslakosok már évszázadokkal ezelőtt felégették az elszáradt aljnövényzetet, megelőzendő a mostanihoz hasonló tűzvészek kialakulása. Akkor még nem volt globális felmelegedés, hanem egyszerűen csak az őslakosok megfigyelték és megtanultak együtt élni a környezetükkel. Aztán ezt a módszert átvették az első telepesek is. A XVIII.század végétől a XXI.század elejéig ez működött is.

Aztán jöttek a „nagyon zöldek(?)”, hogy ez az ökoszisztémára káros meg kihat a globális felmelegedésre is az ilyen elő-, vagy védőtüzek gyújtása. Igaz az ellenőrzött és kezelhető körülmények között zajlottak. Aztán addig károgtak, míg azt 2-3 éve betiltották.

Most meg, hogy a teljesen elszáradt aljnövényzet lángra kapott és Magyarország területénél nagyobb égett le eddig, közel 30 ember és több millió állat halt meg valamint olyan füst lett, ami már veszélyes minden élőlényre, persze nem ők(?), a „zöldek”, hanem a globális felmelegedés a hibás. Logikus nem?
Viszont a legmeglepőbb, hogy ezt még megpróbálják az emberek torkán is ledugni.
Zsolt1552020-01-20 07:22:23 // 1796
A politikusok mindig valamilyen érdekcsoport érdekei mentén haladnak.

De a szavaztok megtartása érdekében rendszeresen beállnak a "csordaszellem"mellé. Ha sokan kezdenek szajkózni valamit, akkor rájönnek, hogy tulajdonképpen ők már ezt sokkal korábban akarták, mint ahogy azok azt valaha elkezdték volna. Pl. környezetvédelem.
Kócosw2020-01-20 05:21:57 // 1795
A politikusok műszaki embereket nem kerdeznek, csak döntést hoznak lobby alapjan...
Zsolt1552020-01-19 21:17:04 // 1794
Ahhoz, hogy a "villany hajtásnak van jövője" legyen, az elektromos áramot elő kell állítani, továbbítani és tárolni.

Az utóbbi azért fontos(?), mert a megújuló energiaforrások - mert ez most a divat és ettől várják a csodát - , mint a biomassza, szélenergia, vízenergia, a tenger hullámzásából kinyerhető energia, a geotermikus energia, nem tervezhető időben és mennyiségben rendelkezésre álló elektromos áramot termel.
Mindig amikor már valami jónak tűnik, akkor jön egy újabb és újabb megoldandó probléma. Ezt szokták a tudományos életben is zsákutcának hívni és egyidő múlva felhagyni az egésszel.

De tegyük fel, hogy a "villany hajtás" elterjed. Ha csak az üzemben lévő autók fele elektromos lenne, akkor olyan vezetékrendszereket kellene kiépíteni, aminek az építése, fentartása és az ellátása hatalmas energia szükséglettel bír. Már csak az autók darabszáma miatt is.
Egy benzinkúttal ellentétben ahol elég a fajtánkénti egy vagy két tartály, itt egy komplett hálózatot kell kiépíteni egy töltőállomáshoz. Esetlegesen még a meglévő távvezeték hálózat átépítését is igényelheti.

Tehát ha egy műszaki embert kérdezel meg, akkor ez egyre inkább vagy zsákutcának tűnik, vagy olyan mértékű plusz energia felhasználást igényel, ami a végén sokszorosan környezetszennyezőbb lesz, mint a mostani meghajtási módok.

Aminek reálisan van jövője, az a hybrid rendszer.
szelod92020-01-18 23:38:46 // 1793
Rengetegszer hangoztatta már több, valóban hozzáértő, a szkmában elismert ember, hogy a villany hajtásnak van jövője, de nem abban a formában, mint ahogyan azt ma a politikusok gondolják.

Az egyetemen Hanula Barna előadásán hangzott el egy hasonló kijelentés: Amíg a politikusok hoznak döntéseket ilyen szakmai kérdésekben, addig az emberiség nem fog megmenekülni... (vagy valami hasonló, de a lényege ez volt.)

Egyébként is egy ideális világban úgy nézne ki a családi flotta, hogy: - városi bevásárlós, szaladgálos autó (teljesen elektromos hajtáslánccal)
- belső égésű motorral szerelt nagyobb hatótávú autó (benzin vagy dízel)
- esetleg a hybrid a kettő egyesítésére, de az nagyon szűk keresztmetszet
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-18 22:36:01 // 1792
Ez a leggyorsabb töltő... meg a legdrágább is... kivi vagyok mikor vetnek ki a napelemre is adót...
Piritu2020-01-18 22:25:06 // 1791
"1 kWh-ért 280 forintot kell majd fizetni" - hmmm. Itthon kicsit olcsóbban kapja az ember a kilowattórát.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-18 21:30:28 // 1790
Kezdődik... Ionity töltőhálózat kw/h alapján számol jan 31től.."Egy 16-18 kWh/100 km fogyasztású BMW i3 esetében ez azt jelenti, hogy 100 kilométer megtétele 4500-5000 forint körüli összegbe kerül majd, ami 12-13 literes üzemanyagfogyasztásnak felel meg a költségek szintjén."
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-10 21:04:02 // 1789
Jól látja, én is ezt gondolom... lehet még a 30 év is kevés..
Kazes☻2020-01-10 20:18:58 // 1788
A BMW kimondta az elektromos autókról, ami nagyon sok embernek fájni fog

Nálunk a nagytétényi Aldinál meg most telepítenek négy helyes töltőt...
RomeoOne2020-01-10 13:54:04 // 1787
Valószínűleg jó megoldás lehet egy közlekedési problémára, de az én szempontjaimat figyelembe véve csak egy hibrid megoldás, ami szimpatikus, a szuperkondenzátoros, amit a Lamborghini Sian koncepcióban mutattak be. Váltások alatt tekeri a hajtásláncot, amíg a kuplung szétkapcsolja a tengelyeket, szóval pillanatnyi megtorpanások sincsenek a gyorsulásban váltások alatt.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-09 22:48:50 // 1786
Ez is egy vélemény,ettől nem feltétlen igaz.Még ha egy másik fórumban is írják,bármiféle fórum is legyen az 😀 Nekem Csikós véleménye többet ér, amiért ő is lelkesedik, azt nem gondolom hogy szar. És elolvasva ötletes, egyszerű.,akinek ez túl bonyolult, vegyen biciklit ,
. Váltó nélkülit.. 😀
Piritu2020-01-09 22:32:17 // 1785
Tuti nem hoz országosan arányaiban annyit, mert elég sokan nem közlekednek pályán. Az csak az érintetteknek hoz. (a benzines Giulia Velencét oda-vissza 6,7l-el zárta a határok szigorú betartásával.)
A városi "rohanás" szerintem országos fogyasztásban többet nyom a latba.
Piritu2020-01-09 22:24:40 // 1784
Két kommentet idéznék egy másik fórumból:
"Iszonytatóan túlbonyolított szar."
"és ott van mögötte a másik iszonytatóan túlbonyolított szar. a 4cylinders 1,6l"
Piritu2020-01-09 22:15:39 // 1783
"Folyékony üzemanyaggal is ez a helyzet."
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-09 21:49:35 // 1782
Mondtam ugye,hogy jönnek itt még értelmes mild hibrid rendszerek.:-) Izgalmasan hangzik
Zsolt1552020-01-08 08:20:24 // 1781


Én már most találtam pár darabot 1m.Ft alatt. :-DDD
Zsolt1552020-01-08 08:19:08 // 1780
Én arra szerettem volna utalni, hogy az autópályán érvényes sebességhatárok csökkentése nem biztos, hogy meghozza azt a várt eredményt, amire számítanak.
Igaz, sok kicsi sokra megy. :-)))
RomeoOne2020-01-06 08:25:01 // 1779
Be kell kapcsolni a pillanatnyi fogyasztás mutatót és folyékony üzemanyagnál is láthatod ezt az összefüggést :)
Piritu2020-01-05 21:14:55 // 1778
Nem véletlenül mennek a Teslások is 90-el az autópályán :-)
Piritu2020-01-05 21:14:20 // 1777
Amíg a villanyautóval közlekedtem rádöbbentem hogy az országúti fogyasztás mennyire függ a sebességtől. Míg "normálisan" használva országúton 13-15 kWh/100km volt a fogyasztás, a 90-et betartva 11,5.
Folyékony üzemanyaggal is ez a helyzet.
Zsolt1552020-01-01 17:20:37 // 1775
Kalandozva az interneten a Delorean-ról olvasgattam. Az alábbi érdekes cikket találtam "A kilométeróra" címen.

https://delorean.blog.hu/2019/01/24/a_kilometerora

A lényeg. Az olajválság idején Amerikában kitalálták, hogy korlátozzák az autók végsebességét 55 mérföld / órában, majd 1987-ben 65 mérföld / órára modosították.
"... A törvény beiktatásakor 2,2%-os üzemanyagcsökkenést vártak, de a valódi üzemanyag megtakarítás - számolástól függően - 0,2-1% körüli volt. ..."

Ezt tovább gondolva, ha a nagyfogyasztású amerikai autóknál "csak" ekkora csökkenést tudtak kimutathatóan elérni, akkor ez a kisfogyasztású európai autók esetén még kisebb érték lenne. Gondolok itt arra, hogy vannak olyan országok, ahol csökkenteni szeretnék az autópályákon a sebességhatárokat.

Így jó eséllyel nem ez a "tuti" megoldás. Igaz sok kicsi sokra megy, illetve a blogban sincs hiteles forrásmegjelölés.
Kazes☻2019-12-20 16:13:30 // 1772
Kócosw2019-12-20 07:31:18 // 1771
Igy biza...
Zsolt1552019-12-20 05:14:43 // 1770
Gondolom van egy pénzügyi központjuk és abból osztják el - régiókra, országokra bontva - a támogatást. Ezzel szerintem nincs akkora gond, azzal viszont igen, hogy sokszor nem objektív a szemléletük.

Kiváncsi vagyok, hogy mi lenne, ha a Roszatom (oroszul: Росатом) támogatná a Greenpeace-t?
Zsolt1552019-12-20 04:51:30 // 1769
"... A média a témában már jó ideje nem mérnökökre hanem a gyártók marketingeseire hallgat, akik versenyt licitálnak egymásra, a műszaki/gazdasági tények figyelmen kívül hagyásával. ..."

Jól mondja.
Piritu2019-12-19 19:52:47 // 1768
Ha már villany találtam egy érdekes oldalt, ahol az egyes országok energiamixei láthatók élőben. Az adott országra kell kattintani, ami érdekel.
RomeoOne2019-12-18 12:30:53 // 1767
Vályi Pista is a villanyt látja a jövőnek. Már ő is...
Az autógyártás jövője - Milyen autót vegyek 2020-ban? - Hit Rádió
Liquid2019-12-18 11:38:40 // 1766
erre most nyomnék egy lájkot :)
TtK2019-12-18 10:40:13 // 1765
A Greenpeace társadalmi hasznossága megegyezik a Szcientológia egyházéval..
TtK2019-12-18 10:37:59 // 1764
A teljesítmény-sűrűség mértékegysége Wh/kg? C'mon...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-18 08:48:05 // 1762
mikor pukkan ki a lufi...
klikk...
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-16 12:31:12 // 1759
Nálunk az a szerencsés helyzet, hogy ugyanaz a cég kezeli a teljes hulladékgazdálkodást. Tényleg szétválogatják. Morbid, de a köztemetőt is ők üzemeltetik. Plusz a közterek növényesítését, utcák takarítását, mindent. Előnye, hogy rend van és tisztaság.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-16 10:55:25 // 1758
a szeméttelep veszi át ennyiért ömlesztve nekik mind1 milyen formában jön :DDD
Kazes☻2019-12-16 10:24:00 // 1757
Tudom, azért nem éri meg összekeverniük újra... csak erre akartam utalni. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-16 10:06:18 // 1756
már hogy ne érné meg valahol 50ft/kg veszik át a cuccot... nagy biznyák a szemét
Kazes☻2019-12-16 09:53:56 // 1755
Az nem éri meg, mert bizonyos műanyagokból pénzt tudnak (csúnya szóval) csinálni, ezért éri meg kb. ezzel foglalkozni.
Kazes☻2019-12-16 09:52:40 // 1754
Bp.-en is egész jól működik... bár lehetne több szelektív kuka, vagy legalább több műanyag felhasználás, mert ha jól rémlik azt olvastam, hogy egyelőre csak négyféle/fajtájú műanyagot hasznosítanak újra. A többi megy az égetőbe sajna.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak