Longman2012-01-10 09:47:21 //
120473
na kérem, ismét véleményezést kérek az alábbi kis szösszenetre.
amúgy kezd már vmi elcseszett burleszkre hasonlítani a dolog..:)
lassan tényleg az lesz hogy szétszedem ezt a szart, kaszni MÉH-be, a többit meg megpróbálom eladni darabokban..
Szóval, mit is javasolt mindenki, járassam a kocsit. Jó.
Vasárnap beindítom -egyébként ami pozitív, hogy teljesen pöcc-röff indul, kb. 1.5-et teker az önindító, és jár a motor, mindenféle gyanús, vagy oda nem illő hang nélkül.
Tehát beindítottam, szokásos 2000 alapjárat, aztán szépen fel 3000ig, kb. 10 perc alatt. Sajnos mire feltöltődött a hűtő vízzel, a visszafolyó csőnél nyomta is kifele, nem volt lehúzva a bilincs rajta. Természetesen nem is tudtam ráhúzni mert el volt nyalva a menet rajta. Bilincs csere tehát, de ahhoz inkább leállítottam a motort, nem akartam vizes lenni. Persze ilyenkor ez megpecsételi a dolgokat, hiszen biztos hogy nem indul újra. Így is lett.
Na mondom majd Hétfőn, úgysem kell semmit bizergálni csak beindítani oszt hagyni járni.
Így is lett. Persze sötét volt, a műhelybe ezért nem toltam be, amúgy is tele van egész héten, mellé álltam egy másik kocsival ha kell, azzal csinálok fényt.
Szépen beültem, nyik-nyikk-vráááááááááááá, járt a motor. Szokásos mutatvány, 2000 alapjárat, benzinszagú füst nem kis mennyiségben. Na otthagytam. Pár perc múlva vissza, melegszik szépen, víz nem folyik, alapjárat 2700-on fent, még csodálkoztam is hogy már nem 3000.. :)
Na innen indul az érdekes rész.. :)
Fél óra eltelt, motor egyre melegebb, 90 fok, termosztát nyitva, olaj 60-70-80, ezaz.. A remény is kezdett felcsillanni, hisz ezek mellett szépen kezdte végre visszaejteni a fordulatot is! (pedig már gondolkodtam azon is hogy fel van akadva a pill szelep, de nem, hisz még a gázbowdent is lekötöttem -ennek még lesz jelentősége)
Aztán egyszer csak megint kicsit megváltozott a járása, durrogott 2-3-at, megnyugodott, és szépen még lentebb ment az alapjárat, már majdnem a normális értéken jártunk!
Sajnos aztán még lentebb engedte, ekkor elvesztettünk legalább 1 de lehet 2 hengert is.. :O :) Hogy miért nem tudom..
Viszont le is állt. Remegve próbáltam újra indítani, vajon kipucolódott valamelyest? Nem indult be, de nem volt reménytelen, ha lett volna gázpedálom akkor beugrott volna.
Miközben indítóztam, az ülésem alatt valami kopogott, mintha a kipufogó lenne. Csodálkoztam rajta de abban a pillanatban nem tulajdonítottam jelentőséget neki.
Ekkor füst tört elő a rádió "lukából".. :)))
Na bazz, zárlat, gyorsan hátra akksi leköt, ajtók kinyit. Csak füstöl, füstöl.. Mi az annya? Na jó dugjuk be a kezünket, 1 kábeltörzset találtam, a rádiójét, de nem meleg. Mi füstöl? Nézem, a váltószoknya tetején is füst jön ki. Hát mi a szar ez? Szoknya kivesz, "kardánalagút" megtapint, tűzforró!! Valamiért átmelegedett, de nagyon.
Úgyhogy hagytam is a francba az egészet. Majd hétvégén ha lesz kedvem/időm rátolom aknára és megnézem mi lehet a bibi.
Azért fura, mert év elején lett kész az egész kipufogó, utána meg nem sokkal már falnak támasztottam az autót.. Namost a 2 esemény között én jópárszor meghajtottam a vasat, de semmi ilyet nem tapasztaltam. Azóta meg csak áll, nem volt mire felakadnia, stb,stb. Olyat már hallottam hogy megereszkedik a rendszer, nade fordítva.. :D
Üdvözlet T. Cartársak!
Ma már mentem dolgozni, de úgy alakult, hogy csak holnap megyünk terepre.
Kb. 22:15-re értem haza. Zuhany, kaja, meg minden. Utána jutott eszembe, hogy ha már itthon vagyok, megnézem a febetétemet. Le is mentem és finoman megcsiszoltam és lelakkoztam ismét. Noooooormáááális???
Sajna a dunakanyarban fogok dolgozni a héten. ha minden nap haza tudnék jönni, akkor minden este kapna egy kis csiszit és lakkozást.
Mellékesen:
Mahagóni fafurnér
2 réteg mahagóni pác.
3 réteg lépcsőlakk fényes
Már most szép, de kell még egy pár réteg lakk, amit lehet majd polírozni. :-)
Joecee2012-01-09 19:38:00 //
120452
Na, akkor cartársaknak tisztelettel jelentem,sikeresen abszolváltam életem első (és remélhetőleg utolsó) komplett hátsó híd cseréjét.
Csáposon, vagy aknán könnyebb lett volna, de szeretem a kihívásokat. :)
A két új Monroe teló teszi a dolgát, a lengőkarok csapágyai hibátlanok, így olyan csendes a hátulja, mint amilyen nálam még sosem volt. Útközben szétszedtem és kitakarítottam a berohadt fékerőelosztót is.
Egy bibi van még, aminek az okát nem értem, de a megoldását tudom: szétszerelés előtt nem volt gond a fékekkel, de most, miután összeraktam újból (szakszerűen megtisztítva és megzsírozva, ahol kell) a jobb hátsó fékem elég rendesen fog.
Gondolom nem a fékerőelosztó az oka, inkább az a gyanús, hogy a kézifékkel történt valami változás, mert eddig 3-4 kattanásnál rögzített, most kettőt már nem is bírok húzni rajta.
Jól sejtem, hogy az utastérből, a kar alatt lehet rajta állítani?
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00327/00327103t.jpg)