Ennek ellentmond az, hogy a 148-asban mutatkozhat be az 1.9 literes diesel Twin-turbo erőforrás!
Mindez a Fiat-GM együttműködésnek köszönhető, mely egyre erőteljesebben érezteti hatását az Alfán belül is. Ez az új motor is részben a GM-től származik, tavaly mutatkozott be az Opel Vectra OPC tanulmányban. Természetesen azért az Alfának is van köze a motorhoz, erre utal a névben szereplő M-Jet szócska is.
Az új aggregát kifejlesztésekor sikerül megoldani a bi-turbo motorok szokásos problémáit és a megnövelt teljesítmény mellett továbbra is alacsony maradhatott az üzemanyag-fogyasztás.
Az újdonság a turbók használatában rejlik. A kisebb nyomású turbó kb. 1800-as fordulatig működik és 3.2 bar nyomással tölt. Ennek segítségével 400 Nm nyomaték előállítására képes 1400-as fordulattól.
A második, nagyobb turbó 1.800 felett lép működésbe, egy pillangószelep segítségével, melyet a kipufugó gáz nyomása mozgat. A szelep 3.000-es fordulatnál nyit ki teljes mértékben. Az eredmény: 0-100 sprint 6.3 másodperc alatt.
A szokásos bi-turbó megoldásnál ez a rendszer annyiban különbözik, hogy a kisebb és a nagyobb turbó is fúj mind a 4 hengerbe. És ezek mellett a motor fogyasztása alacsonyabb, mint a jelenleg használt JTD egységeké.