Fórum >> Típusok >> Tonale

Demecsab2022-05-21 22:18:06 // 518
Várjuk várjuk!

Melyik motorral?
Szabolcs 1592022-05-21 19:26:00 // 517
Szabolcs 1592022-05-21 19:25:04 // 516
Hétfőn tesztvezetés ,jövök az információkkal
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-15 08:12:28 // 515
Jah szerintem is ... ez a prémium kifejezést lassan ráhuzzák mindenre aztán köze nincs a valósághoz
Giuntini2022-05-14 20:32:38 // 514
Szerintem ez a prémiumság túl van misztifikálva. Az Alfa Romeo egy sportos "prémium" márka, teljesen más jellemzőkkel, mint egy Merci vagy Audi!
Ha nagyon prémiumságot nezzük, azért mindkét gyártónak volt es van nem tejesen prémium típusa, mégis ők a nagy prémiumok. Szándékosan nem említem a BMW-t, mert aztán ott is van gagyi megoldás.
Egyikünk sem látta élőben a Tonalét, majd akkor okosabbak leszünk...
carver2022-05-14 13:53:03 // 513
Egyébként ebben a pillanatban jutott eszembe, hogy pont ezért lehet az elektromos irány lehetőség az Alfa/Stellantis számára, mert ott át lehet ugrani a lemaradást (= annak az évtizedes tapasztalat megszerzésének a szükségességét, amíg a németek reszelgették a gombokat, belső teret, stb), hiszen ha csak érintőképernyők vannak abban a németek is le vannak maradva, az elektromos hajtáslánc is aránylag új (a belsőégésűhöz képest mindenképp). Egy olyan pályán ahol mindenki a startmezőről indul gyorsan utol lehet érni, vagy akár be is lehet előzni őket a megfelelő beszállító vagy saját fejlesztések kialakításával. Ami meg megmarad a "régi" korszakból (pl futómű, formatervezés) abban meg az Alfa ott van a csúcson...

Persze ellenpélda is van, a szoftverfejlesztés már csak ilyen, lásd VW akik euró(tíz, száz?)milliókat beleölve is használhatatlan feldélzeti rendszert alkottak...).
carver2022-05-14 13:44:56 // 512
és az utolsó mondata is tanulságos, még ha nagyon diplomatikus is, hiszen mégiscsak Alfa kereskedő: "Látok hasonlóságokat köztünk és az olyan német márkák között mint a BMW, Audi, de mi olyan vevők számára is vonzók vagyunk akik ugródeszkának / következő lépcsőnek tekintenek minket más prémium márkák felé."

Ezzel tulajdonképpen elismeri hogy az Alfa nem éri el a BMW, Merci, Audi prémiumságát, a gond csak az hogyha ugyanoda kezdi el beárazni az AR az autóit akkor a fenti célközönséget el is veszítjük, mert sem a presztizs, sem a minőség nincs még azon a szinten (és itt nyilván nem a technikára gondolok, hiszen arról tudjuk hogy jobb mint bármelyik német márka, hanem azok az apróságok amiket az autós újságírók mantráznak: anyaghasználat mellmagasságtól lefelé, gombok minősége, "kapcsolási érzete", stb stb)
carver2022-05-13 13:04:19 // 511
Itt egy cikk a Tonale + flotta témában, ami azért tanulságos szerintem.

1. Az Alfa DNA-ja szerintem (is) valamennyire szembe megy a flotta logikával, mert a flottások egy közlekedőedényre vágynak - amitől lehetőleg az emberek hasra esnek. Az Alfa meg ugye vezetési élmény, sportosság, amivel mellesleg el lehet vinni a gyereket is az iskolába...

2. A kereskedő annyiszor mondja el hogy ez "egy első lépés a jó irányba" hogy az már gyanús. Az tény hogy a Tonale abban a szegmensben jelenik meg ahol a flottaeladások 50%-a megy, de ő maga is azt mondja hogy az AR sosem fog eladni 25.000-es flottákat, inkáb a KKV a megfelelő szegmens...

3. A jó hír, hogy a PHEV adózása úgy tűnik a briteknél már lehetővé tesz olyan pénzügyi konstrukciót ami versenyképessé teszi az autót ebben a szegmensben...
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-12 15:25:20 // 510
Lehet, hogy igazad van, nem tudom. A Tivolit pont azért hoztam fel, mert a mai igényekre sokkal jobb ár érték arányt ad. Szerintem tőlünk nyugatabbra is nézik ezt, bár biztosan könnyebben csábulnak el, mert egyelőre van miből. A normális eladásokhoz ezen túl a céges flottás konstrukciókat is meg kellene célozni, és persze az USA és Kína piacokat.
RomeoOne2022-05-12 13:28:48 // 509
Igen, sztem pont azt támasztja alá, amit mondtam. A sárvédőíven a világosabb eget látod tükröződni, a lökhárítón meg az aszfaltot.
carver2022-05-11 20:59:51 // 508
A Tivolisoknak is van fanclubja, közel olyan fanatikusak mint az Alfások. Jó ismerősömnek is van, annak ellenére oda van érte hogy 1 éven keresztül szívatták egy motorhibával.

Pont azt szereti az autóban amivel mi nem foglalkozunk (kilométeróra választható témák, változtatható belső világítás, praktikus, stb) és mindemellett megy is és pont nem érdekli hogy milyen a futóműve mert nem azért ül autóba hogy érezze a centrifugális erőt a deréktáji neuronjain hanem hogy amikor elmegy kirándulni akkor be tudjon pakolni, és úgy is meginduljon az autó és közben azt érezze hogy milyen jól kihozta a maxot a büdzséből.

Aszem értem amit mondasz Gyuri de ne felejtsd el hogy Magyarország itt is a kerekítési hiba lesz és lehet hogy nálunk nem fogják évente több ezren megfizetni a Tonale-t de van épp elég hely ahol többet költenek autóra és simán benne van hogy vinni fogják. Csak azért mert jól néz ki.
Norby2022-05-11 20:25:52 // 507
carver2022-05-11 20:16:25 // 506
a megszokott alapos Autogefühl Tonale review. Thomas megtalálta az Easter egget, a Fortnite generációnak is van már benne valami ami vonzó lehet...
berobbantam2022-05-11 17:23:58 // 505
A második képen is sötétebb a lökös mint a csomagtérajtó és a sárvédőív.😀🤣Ettöl függetlenül hiszek Romeoonenak,hogy a fény játéka.
Poló2022-05-10 21:52:16 // 504
Ezt a két képet Monzában készítettem április 3-án. A zöldön kívül volt egy kék is.
A háttérben egy Giulia GTAm húzódik meg.

RomeoOne2022-05-10 20:01:30 // 503
Megnéztem most a videót és már látom mire gondolsz egyébként. 23:16-tól van ez a snitt, ahol hátulról mutatja a kocsit. Ott jól látható az árnyalatkülönbség a hátsó lökös és a hátsó sárvédő között.
De az sztem nem tényleges eltérés az árnyalatban, hanem ott a felületeknek az illesztés mentén már más egy kicsit az orientációja, nem ugyanabban a szögben esik rá a fény és azért tűnik ilyennek. Ha megnézed, a hátsó lökös és a csomagtérajtó lámpa alatti része között már nincs meg ez a különbség. Ahogy a lámpa feletti résznél sincs a csomagtérajtó és a kocsi karosszériájának árnyalata között eltérés. Az ajtón magán meg biztos nincs.

Matematikailag leírva tehát az "A" sárvédő/karosszéria és a "B" lökhárító közötti reláció a kérdés:
A ? B

Azt látjuk, hogy A = C (csomagtér ajtó) és hogy B = C, következésképpen A = B
:DDD

Egyébként ez pont ugyanaz az optikai hatás, mint az enyémnél is a képen, amit mutattam. Ilyen ez a gyöngyházfény.
berobbantam2022-05-10 17:25:49 // 502
Tényleg érdekes😀A tiéd világosabb a tonale-é sôtétebb volt.De ettöl eltekintve egy baj van szerintem most az alfákkal.Magasan van az áruk és ehez az árkategóriához szerintem szegényes az extra lista meg a variálhatóság.Én meg vagyok kütyük nélkül.Valószínű giuliám meg tonalém se lesz sose.De a tv-böl ordít rám az s-cross a 360 fokos kamerával meg a fábia a parkoló aszisztensel.Igaza van Gyurinak.A nagy átlag ezt nézi nem a műanyagokat meg a vezetési élményt.
G-MANN🍀2022-05-10 17:06:28 // 501
spricni 🙂
G-MANN🍀2022-05-10 17:00:12 // 500
A soricni tényleg más, más szögből fényezés 🙂, a lökös élőben teljesen jó!👍
RomeoOne2022-05-10 15:03:21 // 499
Én a sajátomat mondtam, nem a Tonale-t :)
Giuntini2022-05-10 14:51:19 // 498
Ez még balsueg a nullszériás autó, a hibákból kiindulva. Próba rendszámú, míg a többi ujságírói autón rendes olasz rendszám volt.
RomeoOne2022-05-10 14:36:13 // 497
Még meggondolom :D

Egyébként élőben nem feltűnő, vagy legalábbis nekem annyira nem üti meg az ingerküszöböm. Utólag vettem észre azon a képen is, hogy milyen érdekesen sikerült. Ami látszik, az nem is annyira a fém és műanyagra fújt szín különbsége, hanem a műanyag lökhárító és a szintén műanyag lámpamosó spricni takarójának árnyalat eltérése. Érdekes :D
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-10 12:21:14 // 495
csak ne mosd le, mert lepereg a festés :DDD
G-MANN🍀2022-05-10 12:07:22 // 494
Látod a Suzukit jól fújják utólag, elkérjem a kontaktot?😁😉
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-10 08:53:15 // 493
Számomra semmitől, akik veszik, azoknak a rajta lévő márkajelzéstől.
RomeoOne2022-05-10 08:39:42 // 492
Az a zöld 30 milláért is elüt :DDD
Ez ilyen, így kell szeretni...
Egyik kedvenc képem, olyan, mint ha a hátsó lökösnek tök más színe lenne:


Mondjuk az is benne van, hogy a fényre ezek a színek eléggé mást mutatnak és a különböző elemek nyilván másfelé néznek, máshogy esik rájuk a fény.
G-MANN🍀2022-05-10 08:29:28 // 491
Inkább Jeep Compass Alfásítva (Giulia-Stelvio belső elemekkel, pont jó irányba változott), nagyon sok extrával.
Sajnos azt nem tudom mire lesz elég (eladási számok), de drukkolok! Gondolom lesz majd egy alapabb kevés extrás modell is 12-13 millióért. (picit leírni is fáj már ezeket a számokat)
Giuntini2022-05-10 01:04:26 // 490
Annyi a kérdésem, akkor a BMW X1 mitől prémium? Mert semmivel sem prémiumosabb a beltér mint a Tonale-é!
Piritu - 1.000.0002022-05-06 12:34:39 // 489
Mondjuk én is azt nézegettem hogy egy emelt Giulietta...
Kazes☻2022-05-06 11:57:55 // 488
No, de van benne vellany és óriás tablet! 😉😅



Mondjuk nekem így is bejövős... 😊
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-06 10:49:11 // 487
Ja, egy Stelvio kinézetű Giulietta 15 misiért XD
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-06 09:54:33 // 486
egyéb iránt majdnem Stelvio a Tonale, a gombok, a fogantyúk stb ugyan az... de nem kéne ez nem Cuore Sportivo ezzel a csomaggal egyenlőre élvezem a vezetést amíg van mivel :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-06 09:36:45 // 485
Igen, neked a prémium kell, ezért van Stelviod :-) Elcserélnéd e egy Tonalera? :-))
A többség a különbséget sem tudja megmondani amúgy, teljesen együtt tud élni a zártszelvény szintű hátsó rugózással, és nem érdekli a műanyagok minősége. Annyira biztos nem, hogy milliókat adjon érte. A laptimingban meg a Vitara is tök gyors. Ennyi kell. :-)
A Tivolit azért írom, mert ezerötös (nem 1.6 már, tényleg) 163 lovas motorral 6.5-7m-ért hazavihető. Ezt a pénzt nyilván sokkal többen hajlandóak letenni, mint 8-9 millával többet egy ugyanilyen erős, csak szebb, "prémiumabb" autóért. És új autót kap ennyiért, ami fontos, mert látom magam körül az ismerősöket, nem akarnak használtat, "fő" autónak semmiképp. És ugye még csak magánvásárlókban gondolkoztunk, ami eleve az eladások töredékét hozza. A cégek meg mitől vennének olasz prémium mild hibrid kis suvot?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-06 09:06:52 // 484
mi eladtuk a Vityát lehet minden van benne de akkora gagyi az egész, hogy az már szánalom inkább lenne pár millával drágább de az. hogy lejön a festés mosásnál, télen zúg a ventillátor, mint az állat, az ablak úgy csukódik fel, hogy majd kiszakad stb. stb.... valakinek biztos bejön nekem nem :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-06 09:03:58 // 483
És az hol számít? Mitől más liga? Már a leggagyibb autók is hoznak egy olyan szintet ami közlekedési eszköznek tökéletes. Bimbammol, ledes menetfény, még formája és magy felnije is van, el lehet benne férni, és 1.6-os motort ad különösebb sallangok nélkül. Aki csak járművet keres mai divat szerint,belül és boldog.
Aki már 'ligában' gondolkozik, kell a minőség, a prémium, pláne ha akar valamit kifelé is mutatni, annak meg kevés. Lesz egy réteg, a Mazdák, Formentorok vásárlóközönségéből akik a forma miatt megveszik. De hogy sokat fogunk látni belőlük azt nagyon kétlem.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-06 08:50:06 // 482
a sanyikong pont kb a vitara minősége... nem ez a liga
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-05 21:32:52 // 481
Aki látta Csik Giulia bemutatóját, pontosan tudja, hogy most igen csalódott az emberünk, de nem akar rosszat mondani a Tonalera. Az egész mai autózást a háta közepére kívánja az összes hibrid suv kacattal 😄
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-05 21:29:37 // 480
Ez kell, csak épp kütyü az egy Skodában is van. Szóval a céltábla közepébe talál a Tonale, ami pont a senki földje. Prémium autóként nem rúg labdába, a másik végleten pedig a józan átlag vevő van, aki nem vesz ennyiért autót, mert minek. Nem véletlenül népszerű a Ssangyong Tivoli. Eszméletlen sok van mostanában belőlük. Nézd meg az árát. A kerület képviselője is azzal jár. No meg van egy Merci suvja, ritkán azzal is látni. Igen, az meg a prémium, ami helyett soha nem fog senki Tonalet venni. Ezzel a hajtáslánccal tuti nem.
Ez egy bazi nagy kapufa lesz megint, ismét nem igazán széles a célközönség.
A szépség és némi plusz kütyü, ezt kéne megfizetni. A sportos jelszó öngól, a futómű, kormányzás Alfássága értelmetlen. Aki vezetési élményt keres, az nem itt nézelődik, sőt egyre inkább nem az új autó piacon nézelődik. Aztán ne legyen igazam 😅
Piritu - 1.000.0002022-05-05 21:18:27 // 479
Egy mai autó és egy mai autós életében legfontosabb extrák már a címben:
"Amazon Alexa asszisztens, gyorshajtás-felügyelet."

:-(
G-MANN🍀2022-05-05 20:59:13 // 478
Fornitore2022-05-05 20:57:52 // 477
Szegény Csikós aki rajong a benzines Alfákért azért rendesen el van szomorodva hogy ez az uccsó benzines valószínű.
Fornitore2022-05-05 20:53:12 // 476
Szépek a felnik nagyon. El tudnám képzelni a Giulián.
berobbantam2022-05-05 20:07:49 // 475
Nekem ami feltünt a zöldnél Csikós videójában,hogy a lökhárítók színe el üt.Oké nem sok 15 milláért.De ha még tvbe is el üt akkor élőben már veri az ingerküszöbôt rendesen.
Halesz2022-05-05 15:50:43 // 474
15 milla a kb fullosan felszerelt Tonale bevezető, Speciale Edizione.

Egy alap Giulia, kb semmi izgi extrával 14,860,000-tól indul, legalapabb Stelvio 17,456,000.

Sajnos itt tartunk és ez még rosszabb lesz árak tekintetében.

De aláírom, nyilván sokkal jobb autó a Giulia és a Stelvio is, már csak a hajtásuk/motorjuk miatt is.

A piaci igényeket nézve viszont a Tonale a jobb autó, a kütyük, szolgáltatások terén. És most ez kell...
msd2022-05-05 14:31:09 // 473
Én azon nem tudom túltenni magam, hogy 16M-ért, amennyiért most a 130LE-s Edizione Speciale-kat lehet majd venni adnak 200 LE-s Giulia Supert vagy akár Stelviot is. Ennyit ér, hogy hibrid? Vagy direkt az a jó, hogy kisebb? Vagy hogy magasabb felszereltség jár hozzá ennyiért? Mit nem értek, amitől ezt most tömegével fogják venni a Stelvioval szemben?
Tommi2022-05-05 13:49:58 // 472
TotalCar cikk a Tonale bemutatóról

Pár dolgon leakadtak, de összességében sokkal pozitívabb lett a cikk kicsengése, mint amit a TC mentalitásának ismeretében várna az ember :)
Morfiusz Cédula2022-05-05 12:59:20 // 471
Én érzem. Na nem azért, mert le akarom cserélni a Giu-t, de ez talán tényleg megdobhatja az eladásokat.
Viszont az fura, hogy ha ebben van ESP off, akkor a Giuliába miért nem jutott?
Morfiusz Cédula2022-05-05 12:57:20 // 470
Nekem meg ezt dobta a google reggel:

Alfa Romeo Tonale review

Ők pont a vezetési élmény résztől nincsenek annyira oda, mint Csikós. Kíváncsian várom a többi review-t.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak