Rekordeladások az első hat hónapban

2023-07-27  Alfa Amore
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, az Alfa Romeo már az első negyedévben is rekordokat döntött, és most vége leírhatjuk azt is, hogy meredeken emelkedő eredményekkel zárta az év első felét is.
Hírek >> 2023  

Mindezek megerősítik az eddigi stratégiai terveket. De nézzük a konkrét számokat. Az Alfa Romeo kivételes adatokkal zárta 2023 első felét: a regisztrációk száma világszerte 57 százalékkal nőtt. Ugyanez az eredmény Európában 100 százalékos növekedést mutatott 2022 azonos időszakához képest. Sőt, Franciaországban 123%, Németországban 116% és Olaszországban pedig 131% ugyanez ez eredmény.

A Közel-Keleten és Afrikában hasonló exponenciális növekedésről számolhatunk be. Ott 173 %-os a növekedés 2022 azonos időszakához képest. Ebben a régióban Törökország viszi a prímet, itt érte el a legmagasabb eladási számokat az olasz gyártó, megőrizve tavalyi növekedési ütemét. De a régiós eredményekhez hozzájárult Izrael is a maga 40%-ával, illetve az Egyesült Arab Emírségek is, ahol 37%- kal nőtt a kereslet az Alfa Romeo iránt.

Stabilitás uralkodik a keleti piacon is. Az ázsiai régió kulcsfontosságú stratégiai terület az Alfa Romeo számára. Az első félévi értékesítési eredmények stabilak és összhangban vannak 2022 azonos időszakával. Figyelemre méltóak az adatok Kínában, ahol májusban 94%-kal nőtt a regisztrációk száma. Ebben jelentős szerepe van a Giuliának, hiszen ebben a hat hónapos időszakban csak erre az egy modellre 35%-os növekedést regisztráltak. Az ázsiai régióban említést érdemel az Alfa Romeo debütálása Hongkongban. Ezt az első hivatalos Alfa Romeo márkakereskedés megnyitásával ünnepelték, erősítve az ikonikus olasz márka jelenlétét a világ ezen részén.

Az Egyesült Államokban, ahol a Tonale most került forgalomba, a fő hangsúlyt a minőségi eredmények jelentik: a J.D. Power, a fogyasztói tanulmányok, tanácsadó szolgáltatások és adatelemzés világvezetője által végzett IQS tanulmány szerint az Alfa Romeo az élen áll a prémium márkák között. Minőségtanulmányuk kiemeli az Alfa Romeo által elért rendkívüli eredményt, amely egyértelmű javulást könyvelt el 2022-hez képest. A J.D. Power 90 nappal a vásárlás után megkérdezte az Alfa Romeo ügyfeleit, illetve figyelemmel kísérte a 100 járműben előforduló problémákat (PP100), hogy értékelje az Alfa Romeo teljesítményét. A méréseik alapján az Alfa Romeo a prémium márkák között a dobogó legfelső fokára állt, összesítve pedig a harmadik helyen áll az iparágban. De ezzel még nincs vége: Az Alfa Romeo Stelvio a prémium kompakt SUV-szegmensben a legmagasabb pontszámot érte el a nem kisszámú versenyző között.

Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója is megszólalt a számok kapcsán: „Az első félév eredményei igazolják az egész csapat munkáját. A kitűzött célokat nagy alázattal és önfeláldozással érjük el. A fegyelem, amellyel stratégiánkat követjük, azon a törekvésen alapul, hogy minőségi szempontból vezető szerepet töltsünk be a prémium szektorban, és az elnyert díjak is ezt igazolják.”

Korábban a Backstage adásában is foglalkoztunk a rekordeladásokkal. Nézd meg ezt is!



Hallgasd a Backstage adásokat a Spotify-on!

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-01-20 08:22:20 // 38263
Mátraszentistvánban a sípályán láttam egy Giuliát és egy Stelviot, szombaton:)))
Illetve a parkolóban:)
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-17 09:48:52 // 38262
Nem biztos hogy egyben van. Ha leveszed az akksi sarut, a komplett rendszert kiiktatod, nem valami kezes úgy. Az Abarth 500-nál pl több tíz oldalon keresztül megy a chat arról, hogy TC off-ban van e TTC :-)
Az, hogy az eLSD nem zár össze, az tévhit. Egy mechanikus difi 20-30%-ot zár (utcai), a fék alapú akár 100%-ot. Csak annyi fékerőt kell alkalmazni, hogy a lediferálást megszüntesse. A mechanikus kiszámíthatóan, gyorsan, de limitáltan működik. Az elektronikus egyre jobb az évek során, és nagy előnye az elektronikus vezérelhetőség. Pontosabban be tudsz avatkozni, még ha milliszekundumban mérten valamivel lassabban is (ma már ez se biztos). Ha jól van megcsinálva, az abs jeladók alapján pontosan annyi nyomatékot tudsz átirányítani, amennyi szükséges. Ma már nem kell megmosolyogni, hogy e-lsd.. az nem lsd, mert ott járunk, hogy van előnye az elektronikusnak, pontosabb, nem egy fix reakcióval segíti a kanyarodást, hanem számol és nyomaték vektoroz. Az A110-ben tudtommal tényleg nincs mechanikus pl. És érzésem szerint a Giulia elektronikus megoldása is tök jó.
SD2025-01-17 08:36:29 // 38261
Én is úgy tudom hogy egyben van a két rendszer ezért nem lehet csak az egyiket, vagy csak a másikat kiiktatni.

A QV kuplungokkal mókázik, ott nem a fék kopik hanem valami drágább:)))

A 2.0 nem tud összezárni csak átterhelni.

De van még ennek egy fizikája is, és emellé dolgozik a program.
Én úgy tapasztaltam lehúzott akkusaruval, hogy nyitott diffivel is simán előre indul meg az autó csúszós úton is. Ha kis sebességgel belevágod a kanyarba akkor pedig igen az egyik kerék ledifferál, és vonyít.

Nagyobb sebességnél éreztem én csak beleavatkozni a féket, mert ott már muszály megfogni az autót különben repülsz seggel az árokba.

Kis sebességnél azonnal a motorerőt veszi el mellette lehet ráfog a fékre is, de az nem érzékelehető.

De várjuk a super-racemódot:)