Itt van a Giulia GTA és GTAm változata!

2020-03-02  Katalfa
Plusz 30 lóerő, mínusz 100 kg!
Hírek >> 2020  

Az Alfa a Genfi Autószalonon, március 3-án tervezte bemutatni a Giulia Quadrifoglio továbbfejesztésével készült sportuatókat, azonban azt múlt pénteken a koronavírus-járvány miatt törölték. Így március 2. délutánra szerveztek online eseményt, amelyen leleplezték a Giulia GTA és a GTAm verzióit. A bejelentés valójában egy 8.34 perces videó volt, amelyben Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi, az Alfa Romeo Racing pilótái mutatták be részletesen az autót.

Részletes ismertetőnk a Giulia GTA/GTAm-ről a Backstage legújabb adásában:

A Giuliából két változat is készül, leegyszerűsítve: a GTA négyüléses és kis hátsó szárnyat kapott, a GTAm változat pedig kétszemélyes, nagyszárnyas, becsövezett, igazi pályaautó, amely viszont közúton is használható.

A GTA-változatok 100 kilogrammal könnyebbek (1520 kg) a a Quadrifoglióhoz képest és 30 lóerővel többet tudnak: 540 lóerősek. 3,6 mp alatt gyorsulnak 0-ról 100-ra! A "sima" Quadrifoglio 3,9 másodperc alatt gyorsult fel erre a sebességre.

A GTAm változat kétszemélyes lesz, bukócsövezve készül, belső terében szinte mindenhol alcantara borítással de utcán is használható, tehát rendszámozható lesz a videó kommentárja szerint. Az ülések karbonból készültek, a Sabelt fejlesztette.

Az új aerodinamikai kiegészítőket a Sauber Engineering csapat fejlesztette, ezek együtt a hátsó szárnnyal hatalmas leszorítóerőt ígérnek. A nyomtáv elöl és hátul is 50 mm-rel szélesebb, amely alatt a 20 collos alufelni központi anyás (azaz nem 5 kerékcsavar rögzíti). A kipufogórendszer is új, titániumból készült, középen kivezetett, ezt az Akrapovic fejlesztette. Az autókat a Brembo által fejlesztett karbon-kerámia fékekkel szerelték - nem derül ki, hogy ez ugyanaz-e, ami eddig is rendelhető volt a Quadrifoglió változathoz.

A GTAm változathoz egy speciális egységcsomag is jár, Bell bukósisak, versenyoverál, cipő és kesztyű, sőt egy egy speciális autótakarót is adnak hozzá. Minden vásárló részt vehet az Alfa Romeo Racing Academy képzésén.

Nem beszélnek róla, de a videón látszik, hogy az autó nem kéziváltós. 



A súlycsökkenést eredményezi egyebek között az is, hogy a hátsó szélvédő és az oldalsó ablakok plexiből készülnek.

A két autóból mindössze 500 db készül. A videó szerint az előrendelés mától lehetséges az autókra. 

Szembetűnő változás még, hogy az autó elején és hátulján lévő embléma is monokróm, fekete-ezüst.

Az online bemutatót itt tudjátok megnézni!


 



Írta:
Katalfa
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-01-28 16:19:24 // 38321
Ha lendületből semmi nem fogja meg, akkor rossz a féked hátul :-)
Pont az a legkellemetlenebb beavatkozás, amikor lendületből túltolod, és álló kerékkel csúszik oldalra. Az olyan meh...:-S
Olyankor már lehet tudni, hogy amúgy eldobtad volna :-) Ami az arany középút lenne a fun factor és a nem fára feltekerés között, az az Eurocompulsion féle Dynamic+ mód.
Kiiktatja a motor nyomaték elvételét, de a fék beavatkozásokat nem kapcsolja ki, tehát ESP, ABS van. Egy ilyen mód pályán full jó lenne pl., kanyarból lehetne rendeset kigyorsítani.

Az számomra egyértelműnek tűnik, hogy kézzel beleváltva többet enged kicsit, de nagyon gyorsnak kell lenni a kormánnyal . Addig eljutottam már a lelkivilágával, hogy az ESP mint fék beavatkozó baromira ritkán lép be, lényegében csak a motor nyomaték elvételével küzdök állandóan. Igazából nincs ez rosszul hangolva, ha a cél közúton, szerpentinen tempósat, jót menni, a leesés minimális kockázatával.
Lehetne lightosabb az eLSD, és akkor lehetne lightosabb a nyomaték elvétel is. Ez valószínűleg szándékosan ilyen ultra agresszív. Kicsit olyan feltartott középső ujj ez... vagy nem tudom. Én vezettem open diff BMW-t, lamellás sperres sorhat dízel tuning bömöst...és annak el is rúgtam tisztességgel. Ilyet egyik sem csinált..
Városi kis utcás kanyargásokban egyszerűen mintha virtuális hegesztett difit lökne az ember alá minden kerezteződésben, aztán fogd meg ahogy tudod, közben elveszegeti a gázt. Na de amikor elkezded tempósan csűrni bele a kanyarokba, akkor ez az egész állatság elkezd gyönyörűen működni. Ahogy belefordít a kanyarba, az mese.. vagy ÁLOM :-))
SD2025-01-28 15:19:07 // 38320
Szerintem a 8C és a Giuliette páros egy valid elképzelés volt, mint most a 33 stradale is...

A Giulia Stelvio páros is egy nagy terv része..

Csak mivel nem tudta fogadni a villany hajtást ki kellett nyírni..

Most mire kiderül hogy amcsiban már mindent lehet, meg pont kivonulnak a Giuliával és a Stelvioval..

Elektromosból meg csak kis gyöszt csinálnak :/

Mindig fáziskésésben vannak. .és ezt azért van mert ide-oda rángatják őket..
Mindig nulláról kell nagyot alkotni, a termékfejlesztés pedig nem így működik.. vagyis így qvva drága...
Zselé2025-01-28 12:50:38 // 38319
Kisebbségbe vagyok a véleményemmel, tehát nem is válaszolok név szerint senkinek, csak leírom:

Én - és még sokan - azért veszünk Alfát, mert más. Mi kevesen vagyunk, igen.

El lehet dobni ezt a szűk, de lelkes vásárlóközönséget annak reményében, hogy a divatot követve több lesz az eladás - szerintem nem lesz több...

Megint egy identitászavar, megint útkeresés... egyfelé kéne menni, azt építeni, ez nem megy.

Mi lett volna, ha 2003-ban kidobják a Kamal-t?? Már a 6. generációnál tartana, és vinné a márkát... a sportos modellek mellett. E helyett volt egy Mito meg egy Giulietta 2010-2016 között, innen kéne újraépíteni a sportszedán szegmenst - hát, egy modellel, egyféle karosszériával - és igen, sajnos az elavult kijelzővel meg tolatókamerával, ami az FL-ben már sokkal jobb - nem ment. "Akkor legyen suv ez is! :D"

A BMW vásárlót sem lehetetlen elcsábítani, de nem megy egyik napról a másikra, mert ő annak a márkának hiszi el, hogy fog kapni egy fasza sport szedánt. Az Alfának kevesebben hittük/hisszük ezt el... az Alfának brandet kéne építeni. Ezért fehér holló a Kia Stinger is.. .egyszer kipróbáltam, szerintem tök jó kis autó! De nem vesznek az emberek ilyet KIA emblémával.

Ezek a SUV-ok, PSA alapokon... semmi közük ahhoz, amiről ez a márka (nekem) szólt.

Logikus piaci lépésnek tűnhet arra építeni kínálatot, ahol nagyobb a vásárolóerő - csak ott verseny is van ám, nem is kicsi! Akkor mi fogja megkülönböztetni az Alfát - nem csak a versenytársaktól, hanem konszernen belül is - azoktól, akiktől eddig különbözött?

Karórás példát szoktam hozni:

Egy Casio nagyon jó, megbízható, 20 dollár. Egy Rolex fele annyit tud, de elegáns, iparművészet, tradíció: 20000 dollár. Ha a Rolex vergődik, hogy keveset ad el, akkor nekiáll a Casioval versenyezni? Nem hiszem... amint kidobná a 30 dolláros Rolexet, a felső kategóriás vevőköre menne máshova. Mert ő nem akar olyat, mint ami minden jött-menten ott lóg...