Itt van a Giulia GTA és GTAm változata!

2020-03-02  Katalfa
Plusz 30 lóerő, mínusz 100 kg!
Hírek >> 2020  

Az Alfa a Genfi Autószalonon, március 3-án tervezte bemutatni a Giulia Quadrifoglio továbbfejesztésével készült sportuatókat, azonban azt múlt pénteken a koronavírus-járvány miatt törölték. Így március 2. délutánra szerveztek online eseményt, amelyen leleplezték a Giulia GTA és a GTAm verzióit. A bejelentés valójában egy 8.34 perces videó volt, amelyben Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi, az Alfa Romeo Racing pilótái mutatták be részletesen az autót.

Részletes ismertetőnk a Giulia GTA/GTAm-ről a Backstage legújabb adásában:

A Giuliából két változat is készül, leegyszerűsítve: a GTA négyüléses és kis hátsó szárnyat kapott, a GTAm változat pedig kétszemélyes, nagyszárnyas, becsövezett, igazi pályaautó, amely viszont közúton is használható.

A GTA-változatok 100 kilogrammal könnyebbek (1520 kg) a a Quadrifoglióhoz képest és 30 lóerővel többet tudnak: 540 lóerősek. 3,6 mp alatt gyorsulnak 0-ról 100-ra! A "sima" Quadrifoglio 3,9 másodperc alatt gyorsult fel erre a sebességre.

A GTAm változat kétszemélyes lesz, bukócsövezve készül, belső terében szinte mindenhol alcantara borítással de utcán is használható, tehát rendszámozható lesz a videó kommentárja szerint. Az ülések karbonból készültek, a Sabelt fejlesztette.

Az új aerodinamikai kiegészítőket a Sauber Engineering csapat fejlesztette, ezek együtt a hátsó szárnnyal hatalmas leszorítóerőt ígérnek. A nyomtáv elöl és hátul is 50 mm-rel szélesebb, amely alatt a 20 collos alufelni központi anyás (azaz nem 5 kerékcsavar rögzíti). A kipufogórendszer is új, titániumból készült, középen kivezetett, ezt az Akrapovic fejlesztette. Az autókat a Brembo által fejlesztett karbon-kerámia fékekkel szerelték - nem derül ki, hogy ez ugyanaz-e, ami eddig is rendelhető volt a Quadrifoglió változathoz.

A GTAm változathoz egy speciális egységcsomag is jár, Bell bukósisak, versenyoverál, cipő és kesztyű, sőt egy egy speciális autótakarót is adnak hozzá. Minden vásárló részt vehet az Alfa Romeo Racing Academy képzésén.

Nem beszélnek róla, de a videón látszik, hogy az autó nem kéziváltós. 



A súlycsökkenést eredményezi egyebek között az is, hogy a hátsó szélvédő és az oldalsó ablakok plexiből készülnek.

A két autóból mindössze 500 db készül. A videó szerint az előrendelés mától lehetséges az autókra. 

Szembetűnő változás még, hogy az autó elején és hátulján lévő embléma is monokróm, fekete-ezüst.

Az online bemutatót itt tudjátok megnézni!


 



Írta:
Katalfa
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

Fornitore2025-04-29 20:33:53 // 39039
Szia. Elméletileg ha Daynamic módban van a középső kijelzőn mutatja a gázpedál és a fékpedál reakció mellett.
szana82025-04-29 17:38:16 // 39038
Sziasztok,
Új Alfás tulajként még szoknom kell kicsit az autót de nagyon tetszik eddig a vezethetősége. Amit nem találok egyenlőre az a víz hőfok. Ugye alapból az olaj hőmérséklet van balra. A vizet meg lehet valahogy nézni?
Köszi
RomeoOne2025-04-29 16:17:31 // 39037
Na, ez az etienne.hu-s Alfás biztosítás egyelőre nagyon jó tűnik. A mostani 570 ezres casco ajánlatom helyett ajánlottak 370 ezerért. A vicc, hogy úgyanúgy a Generali-nál :D
10%, de min. 218.000 önrész. Ennyit talán 2021-ben fizettem casco-ért utoljára.

Beszéltem is az üzletkötővel, mondta, hogy ő is Alfás, direkt erre az Alfa-Fiat vonalra akartak egy termékkonstrukciót kitalálni, mert látják azt, hogy milyen szopás tud lenni itt a márkaszerviz vonalon. Azt mondta, hogy többek közt azért tudnak jobb ajánlatot adni, mert meggyőzték a biztosítót, hogy ne feltétlenül márkaszervizbe kelljen vinni az autót, hanem vannak jó Alfás szakik, akik jobb áron is tudnak javítani, meg beszámíttatják a KGFB fokozatot is. Gondolom számoltak valami korrelációt, hogy aki másnak nem okoz kárt, az a saját autóját sem töri annyira. Eddig nagyon szimpatikus ajánlom mindenkinek.

@Halesz, lehet erről kéne valami új Backstage adást csinálni, hogy Alfával ilyet is lehet.