Itt van a Giulia GTA és GTAm változata!

2020-03-02  Katalfa
Plusz 30 lóerő, mínusz 100 kg!
Hírek >> 2020  

Az Alfa a Genfi Autószalonon, március 3-án tervezte bemutatni a Giulia Quadrifoglio továbbfejesztésével készült sportuatókat, azonban azt múlt pénteken a koronavírus-járvány miatt törölték. Így március 2. délutánra szerveztek online eseményt, amelyen leleplezték a Giulia GTA és a GTAm verzióit. A bejelentés valójában egy 8.34 perces videó volt, amelyben Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi, az Alfa Romeo Racing pilótái mutatták be részletesen az autót.

Részletes ismertetőnk a Giulia GTA/GTAm-ről a Backstage legújabb adásában:

A Giuliából két változat is készül, leegyszerűsítve: a GTA négyüléses és kis hátsó szárnyat kapott, a GTAm változat pedig kétszemélyes, nagyszárnyas, becsövezett, igazi pályaautó, amely viszont közúton is használható.

A GTA-változatok 100 kilogrammal könnyebbek (1520 kg) a a Quadrifoglióhoz képest és 30 lóerővel többet tudnak: 540 lóerősek. 3,6 mp alatt gyorsulnak 0-ról 100-ra! A "sima" Quadrifoglio 3,9 másodperc alatt gyorsult fel erre a sebességre.

A GTAm változat kétszemélyes lesz, bukócsövezve készül, belső terében szinte mindenhol alcantara borítással de utcán is használható, tehát rendszámozható lesz a videó kommentárja szerint. Az ülések karbonból készültek, a Sabelt fejlesztette.

Az új aerodinamikai kiegészítőket a Sauber Engineering csapat fejlesztette, ezek együtt a hátsó szárnnyal hatalmas leszorítóerőt ígérnek. A nyomtáv elöl és hátul is 50 mm-rel szélesebb, amely alatt a 20 collos alufelni központi anyás (azaz nem 5 kerékcsavar rögzíti). A kipufogórendszer is új, titániumból készült, középen kivezetett, ezt az Akrapovic fejlesztette. Az autókat a Brembo által fejlesztett karbon-kerámia fékekkel szerelték - nem derül ki, hogy ez ugyanaz-e, ami eddig is rendelhető volt a Quadrifoglió változathoz.

A GTAm változathoz egy speciális egységcsomag is jár, Bell bukósisak, versenyoverál, cipő és kesztyű, sőt egy egy speciális autótakarót is adnak hozzá. Minden vásárló részt vehet az Alfa Romeo Racing Academy képzésén.

Nem beszélnek róla, de a videón látszik, hogy az autó nem kéziváltós. 



A súlycsökkenést eredményezi egyebek között az is, hogy a hátsó szélvédő és az oldalsó ablakok plexiből készülnek.

A két autóból mindössze 500 db készül. A videó szerint az előrendelés mától lehetséges az autókra. 

Szembetűnő változás még, hogy az autó elején és hátulján lévő embléma is monokróm, fekete-ezüst.

Az online bemutatót itt tudjátok megnézni!


 



Írta:
Katalfa
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

G-MANN🍀2025-10-15 18:08:57 // 40397
Nekem volt ilyen. Mondtak mindent is. Tegyünk új tárcsát, új betétet, kerékagy csapágyat....
Végül a korábban kiegyensúlyozott kerekeket egy másik gumisnál levetették, újra kiegyensúlyozás, kb 20-35g kellett máshová minden keréken.
Utána tökéletes lett! (Pedig azt hittem ez nem segít, de rosszul csinálták meg előtte.)
Shadin2025-10-15 17:44:47 // 40396
Ha már felmerült rázás, szeretném kérdezni, hogy tapasztelt-e bárki olyasmit, hogy kb. 135-nél elkezd valami rázni a futóműben, mejd tovább gyorsulva kezd kisimulni, de sztem csak a fordulatszámok miatt. Ha fékezek nagy sebességnél akkor felerősödik ez a rezonancia.
Kb. 130 alatt semmi nem tapasztalható belőle és komoly, de nem blokkoló fékezésnél sem érezni semmilyen vibrációt.

Felnik/gumik és aszfalt minősége nem játszik, mint ahogy a sebességfokozat sem, csak a sebesség.
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-15 17:18:18 // 40395
Te már úgyis eldöntötted magadban, hogy a központosító az csak egy központosító, lehet műanyagból, bármiből, nincs jelentősége. Szerintem fölösleges ezen rugózni. Csinálja mindenki a legjobb belátása szerint. #jóvanazúgy :D

Amúgy meg a futómű geometria is pont egy olyan dolog, hogy ja.. full tákolás nem rávaló felnit feltenni (bocs SD :-)).
Szóval tegyen fel bátran mindenki amit csak akar, ahogy csak akarja, biciklikereket, 30-as felnit, húszcentis nyomtávot.