Eldőlt: nem lesz új Sportwagon

2017-02-09  Tedi
Az Alfa Romeo szinte hivatalosan bejelentette: nem készít Sportwagont, azaz kombi változatot a Giuiából, mivel szerintük a Stelvio lefedi a piacot.
Hírek >> 2017  

Az OmniAuto.it beszámolója szerint erről Alfredo Altavilla, az európai és közel-keleti értékesítésekért felelős vezető beszélt. Elmondása szerint a döntés hátterében az áll, hogy a Giulia Sportwagon potenciális vásárlóinak igényeit szinte teljesen lefedték a Stelvióval. "Nincs rá szükség (...) a Stelvio minden Sportwagon vásárló figyelmét be tudja gyűjteni" - fogalmazott Altavilla.

Korábban Sergio Marchionne, az FCA vezérigazgatója is kétségeit fejezte ki az SW projekttel kapcsolatban, értvrendszere pedig hasonló volt, mint a most kvázi hivatalos válasz. Szerinte is a Stelvio lesz a Sportwagon vásárlók fókuszában, hozzátette még, hogy a kombik csak Európában kellenek, a világ más pontjain alig keresettek.

A magyar piac is egyre inkább SUV-központú, a tavalyi ealdások többségét a szabadidőautók vitték el, bár a legtöbbet a Stelvionál eggyel kisebb kategóriában futó járművekből (Pl. Suzuki Vitara) adták el.

 

Grafika: OmniAuto.it

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-10-15 10:35:28 // 40391
Akkor most helyesbítek, mert részben igazad van, fontos dolog maradt ki. A csavar ugye a saját hossztengelye mentén teherviselő, szerintem ez oké.
Amint összehúzzuk csavarral a felületeket, a nyíróerő nagy részét a felületek közti tapadási surlódási erő veszi fel . Vagyis a csavart nyíróirányban minimálisan terheljük, amíg a meghúzási nyomaték, a felületek minősége stb. rendben van. Itt ahol a műanyag elválik az aumíniumtól (hogy ne a májjal példálózzak :-)), az a méretezési terhelés. Röviden, hogy mire használod az autót, mekkora a tömege és milyen terhelést fog kapni.
Valószínűleg egy kisautónál tökéletesen rendben van egy műanyag központosító gyűrű. A neve is ez, csak pozícionál, és valamilyen mértékben ezt menetközben is teszi, amikor ütéseket kap a kerék. . A mérnökök dolga pont ez, kitalálni, hogy elég oda egy ilyen, vagy netán jobb, ha "vas" van ott. Pl nehezebb autó, sportosabb használat.
Egy Giulián valószínűleg először is az első hegyi szakaszon elolvadna a műanyag gyűrű XD
Szóval nevezzük központosító gyűrűnek, ám ennek menet közben is lehet központosító feladata, vagyis onnantól tehermentesítővé válik :-)

Na így kerek szerintem, de tegyetek hozzá nyugodtan.

U.i, tehermentesítő nélkül a fentiek fényében nagyon elfelejteném a kerékagyak rézpasztázását..
SD2025-10-15 07:12:01 // 40390
Alapvetően ezek a felni ET számának helyrehozatalára vannak szerintem kitalálva napi használatra, a feltétlen szükséges.

A másik ok lehet hogy a fék ne érjen bele a kerékbe ezért tettem én most.

A harmadik az optikai tuning.

A lényeg valahol ott keresendő hogy ne csessze el a futómű geometriát, és ne érjen bele az autó váz és burkoló elemeibe.

Az eredeti csavarkötés és felfekvő felületek meg szerintem alap hogy ne legyenek rontva.
Ezért igen vagy olyan vékony kell amitől még az eredeti középre felül a felni.
Vagy akkora amin már lehet kiképezni ilyen plusz gyűrűt.

A showcar egy másik téma de ugye azt meg ritkán nyektetik pályán:D
quash2025-10-14 23:40:51 // 40389
Ezek közül, melyik az ami normális felbontást ad (mint kb. gyári AA), és kb. használható is?
Írtad valahogy pl. google maps-ban nagyításnál van gond, és hasonlóak.
Nekem annyi bőven elég, ha waze, googlemaps, etc ... alapfokon kezelhető.
Spotify-ben tudjak lépkedni, és hasonlóak.

Annyira bosszantó, amikor párom iphone-ját rádugjuk Giu-ra, minden szépen megy teljes módban. :D