A faceliftet Estelle Tabaczeknek köszönhetjük. A fiatal francia tervezőnő 2021 óta dolgozik a Centro Stile csapatában, korábban a Fordnál és a Pininfarinánál is tevékenykedett. Tudomásunk szerint korábban nem nagyon dolgozott Alfa Romeók külső designján női tervező.

Estelle Tabaczek, a Tonale MY26 premierjén
A Tonale eredeti designját egy görög tervezőnek, Alexandros Liokisnak köszönhetjük. Neki nagyon jól sikerült 2019-ben prototípusként bemutatott autóból szériaváltozatot csinálni, bár azt mindig sajnálni fogjuk, hogy a hátsó kilincset nem rejtették el az ajtók hátsó-felső sarkában.
Egy jól működő formához nagyon nehéz úgy hozzányúlni, hogy ne sérüljön az eredeti koncepció. Nem könnyű olyat alkotni, ami frissességet mutat és megőrzi az eredeti formaterv egységességét.
Általában az Alfánál a komolyabb faceliftek jól szoktak sikerülni. Ha felidézzük a 156-os vagy 147-es Alfák faceliftjét, akkor azokról is bátran mondhatjuk, hogy nagyon jól sikerültek, de például a Giulia és a Stelvio külseje esetében nem lehetett komoly faceliftről beszélni, gyakorlatilag csak a lámpatestek belseje változott, mégis elölről markáns változást okozott a full LED-es fényszórók megjelenése.
Ezzel szemben a Tonalénál teljesen megújult a lökhárító, új lett a scudetto is, középre került a rendszám. Nem feltétlenül látszik, de szélesebb lett 1 cm-rel az autó.


Kifejeztten látványos, ahogy a pajzs megidézi a 33 Stradale szupersportautó és az 1967-es GT 2000 homorú rácsozatát.

A felnik a 33 Stradale háromlevelű lóhere mintáját követik, ez sokkal jobban sikerült, mint például a Junior háromlyukú felnije.
