Tagok >> Kazes☻ >> 146 1.9 td, Bözsi >> Blog
- Típus:146 1.9 td, Bözsi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:bordó, 195/A
Egy ideje észre vettem, hogy valami nem frankó elől a kocsival... egyre erősödő furcsa zajok - nyikorgó, kis kattanó, puffanó zaj nyugtalanított. A balos motortartóra gyanakodtam. Minap alánéztem a verdának aknából és feltárás közben jól megrángatva a motortartót, kénytelen kelletlen nyugtáztam, hogy nem az a bűnös, mégha nem is csili-vili állapotú. Újabb rángatás és megvilágosodtam, hogy bizony a bal lengőkar szilentek... újabb erőteljes rángatás, most már a lengőkaron... kétség sem férhet hozzá, Ő az, kampo-basszo... Alkatrész vadászat, rendelés... Albaautó ma szállított, én meg szereltem. Próba... zsírkirály lett! :)
Sajnálattal konstatáltam viszont, hogy a stab pálcáimat is cserélnem kell hamarosan.
215.744 km
Ma beapplikáltam egy 'pótféklámpát' a kicsikébe, mert kaptam, de azt hiszem, hogy csak addig, amíg nem lesz gyári. :)
Úgy néz ki elfosta magát a turbó... :(
Őszi szünetben voltunk Szilvásváradon és valószínű, hogy az adta meg a végső döfést... utána itthon esti közlekedésnél vettem észre, hogy már nem ugrik úgy és ha a külső tükörbe néztem, a hátul jövő fényszóró nyalábjában fura füstöt fedeztem fel... furcsáltam... Majd pár napra rá még enerváltabbnak éreztem és ránéztem... olajos a szívó oldal. Oké, olaj... kicsit kevesebb, de még semmi különös. Múlt héten egyik alkalommal már a hangja sem tetszett... szívófelől tiszta olaj... szint kevés... utána tölt, go Ferke - turbó K.O. :( Indul a turbó vadászat. Itt jön be, hogy én hiába vigyázok rá, kapta meg a Seléniát, melegítem, majd leálláskor hűtöm, DE ki tudja az előző tulaj mi f...t csinált... Nagyjából sz@rt rá... ez talán a blogomon is látszik. Ez van, remélem hamarosan meg tudom oldani és happy! :)
A téli gumi garnitúrából kettő már kukás. Ma megérkezett helyettük az új. :)
Hamarosan fel is kerülnek a helyükre...
Felkerültek! 2015.11.08. 215.282 km
Végre eljött a váltó olaj (2l Tutela) cseréjének az időpontja... az olajat már korábban megvettem, de csak most sikerült lecserélnem... felülről, a végén némi segítséggel. A régi olaj igen setét... ráfért. :)
215.102 km
Féltengely külső csuklók érkeztek... Albaautós szállítmány! Sajna a korábban cserélt bontottak haldokolnak, legalábbis a jobbos igen erősen és közeleg a vizsga ideje is...
2015.10.23. Minden a helyére került. :)
A régi külső csuklók nagyok gatyák voltak, de az újak szépek és remélem, hogy sokáig jól is lesznek. A belsők még jónak tűnnek. Mindenesetre azért kimostam és fini új zsírral megtömtem őket (is).
214.470 km
Ma futóművesnél jártunk, ahol tökéletes precizitással és gonddal be is állították az általam csak találomra tekert futóművet. Hál' Istennek nincsenek messze tőlünk, így csak keveset kellett a szörnyű értékeken szaladjon a kicsike.
214060 km
Eléggé kivoltak már a kormányösszekötő gömbcsuklók, főleg a külsők, de az egyik belső is igencsak... Úgy döntöttem mennie kell mindnek és jöjjön az új... Albaautó szállította is. :)
Nem volt egyszerű a csere számomra, de meglett, mégha némi telefonos segítséget is kellett kérnem (Ferke), és a komplett kormányművet is kikaptam, bezsíroztam, de a végére minden a helyére került és zajmentes. :)
214060 km
Miután kasznisnál járt az autó, egyszer-kétszer mentünk ide-oda, ám fényes nappal... így nem tűnt fel, hogy nem ég a műszerfal világításom. Egyik nap estébe nyúló programból hazaindulván találtam szembe magam a problémával... és ekkor derült ki, hogy a hátsó lámpák sem égnek. Még ott a parkolóban sikerült a jobb hátsót életre keltenem, merthogy csak egy test kábel nem volt rögzítve, de a balos és a műszerfal továbbra is tetszhalott ...
Az esti parkolóban komplett biztitábla átnézés után, másnap itthon is átnéztem, de semmit nem találtam, ami a hibára magyarázatot adott volna. Gondoltam ennek fele sem tréfa, induljunk a hátsó lámpától... lámpázzuk ki... ott nincs áram, csomiban-nincs áram, hátsó ülés alatt-nincs áram... ez már csak előrébb lehet... gondoltam átnézem újra a biztosítékokat. Sorra vettem ki a lámpabiztiket, szemrevételezés után visszahelyeztem őket és biztos ami biztos -mintha súgták volna (lehet, hogy súgták is) :)- a helyükön is ellenőriztem, hogy átfolyik-e rajtuk az áram... nos így bukott ki, hogy az egyik 10A-es bizti a bibis. Ilyet még nem is láttam, mert olyan furán olvadt el, hogy a kémlelő nyíláson át és oldalt fordítva is jónak látszott, de a lábai felől nézve látszott, hogy inkább a vastag lábból olvadt ki és ezért tűnt kívülről jónak... Nnna, bizti csere és láss csodát, minden működik! Ezen felbuzdulva, mivel a bal hátsó lámpa úgyis darabokban volt, kiiktattam egy törött vezeték darabot és így már minden csodásan világít... akár a karifa! :)