Tagok >> Kazes☻ >> 146 1.9 td, Bözsi >> Blog
- Típus:146 1.9 td, Bözsi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:bordó, 195/A
Beköszöntött a fűtésszezon... az első fűtés alkalmával kedves meglepetésként elég szépen csöpögött a fűtőradiátor... Csere!
+ friss fagyálló, az új tartállyal együtt.
A régi még az eredeti gyári volt... élt 21 évet. Remélem az új is bírja majd jó sokáig! :)
239.650 km
Ismét tartály csere... remélem ez az új most már valóban sokáig fogja bírni... évekig!
AC-ról hazafelé észleltem, hogy valami nem kerek a fékkel... a tartályba pillantva a gyanúm igazolódott, fogyott a fékfolyadék... Feltáráskor derült fény arra, hogy a bal első fékcsőből tűhegynyi likon spriccel az olaj... :( Sebaj, ez jó ok arra, hogy nekifogjak a korábban beszerzett hűtött tárcsás féknyereg felújításának és beszerelésének. Így is tettem. Komplett dugattyús felújítókészleteket vettem, új fékcsöveket és sajnos egy új réz fékcsövet is, mert a bal első elporladt... Jó lett! :)
SEINSA (D4-1172C) Féknyereg javító dugattyúkkal
234.910 km
Mai nappal elkezdtem egy revitalizáló programot... hatását kíváncsian várom! :)
Három adag kell, az elsőt megkapta, a következők 200 km-enként következnek.
I. 233.700 km (2017. 06. 17.)
II. 233.935 km (2017. 06. 21.)
III.234.172 km (2017. 06. 24.)
Sajnos a pontosan fél éve cserélt vadi új tartály eddig bírta... varrás mentén repedt, azaz az egy pár centis darabon elengedett a hegesztése és szépen kiszuszogta a tartályból a vizet... Ma sikerült (elméletileg gari csere) egy újabbra szert tennem és beszerelnem. Remélem ez már jó sokáig rendben lesz és Bözsikém nyugodtan falhatja a km-eket! :)
233.300 km
Végre eljött a lefoglalt időpont napja és szépen be lett állítva az első futómű. :)
Még kormánymű cserekor vettem észre, hogy eléggé kopottak a fékbetétek... megérkeztek, beköltöztek... :)
231.900 km
A jobb első lengőkar csere már tervben volt, az alkatrészt már korábban beszereztem és most a kormánymű csere jó alkalom volt ennek a cseréjére is, így ez is megtörtént.
231.770 km
Egy ideje már a párom jár (többet) Bözsivel, így Ő volt aki először érezte, hogy kicsit furcsán kezd viselkedni bizonyos kanyarokban a drága. Eleinte kicsit kétkedtem, mert nálam nem produkálta... de azért átnéztem az első futóművet, de nem találtam semmi biztosat. Bár a jobb első lengőkar még nem volt kicserélve, de ott sem találtam erre utaló jelet, nyomot. Kis idő elteltével kissé erősödött a jelenség bizonyos kanyarokban... hát elvittem egy kicsi tesztre a kocsit és lám, valóban... mintha kicsit bebicsaklana kanyarban az egyik kerék... és a szervó olaj is csúnya szürke lett. : o Újabb nyomozás, részletesebb, alaposabb... Kiderült, hogy a kormánymű bal oldalán jobb kanyarban kottyan a fogasléc. Azonnali csere szükséges. Mifi cartárstól vettem (5000.-) egy bontott kormányművet, amit beszereltem a régi helyére. Remekül működik, remélem sokáig így is marad! :)
A két kormánymű nem teljesen volt egyforma, így sajnos nem volt olyan egyszerű a csere, hogy a régi ki, az új be... Nem egyezett a belső kormány összekötő átmérőben és az újon bowden vezető volt, míg a miénk még az öreg Td-n rudazatos, így annak a konzolját is át kellett szerelni. No, ez némi akadályba ütközött, merthogy az eredetin ez húsz éve volt rajta és nem igazán akart lejönni... végül kénytelen voltam lefúrni ... Mindent frissen zsírozva és új olajjal feltöltve szereltem be.
231.770 km