Tagok >> mizooo >> 159 1.9 JTDm 16v Turismo >> Blog
- Típus:159 1.9 JTDm 16v Turismo
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Rosso Rubino
Az itt ott karcos belsőteremet szerettem volna feldobni kicsit, és fóliázásra gondoltam. Elsőnek a kocsi színére, vagy fehérre, de páran győzködtek róla, hogy a carbon jól állna.
Egy próbát megér, max lehúzom :)
16 kerből egy úrtól vettem 3000 Ft-ért 1.5x1m es Carbon fóliát ami légcsatornás ragasztóréteggel van ellátva.
Még soha nem dolgoztam fóliával, főleg hőlégfúvóval nem, de pár Youtube videó megnézése után gondoltam belevágok magam.
A folyamatot a fóliázandó elemek kiszerelésével kezdtem, a kesztyűtartó feletti és a biztitábla feletti műanyagokkal kezdtem. Oldalról egy csavar rögzíti őket amit az oldalsó műanyagok eltávolítása után tekerhetünk ki, utána könnyen kipattinthatjuk őket.
Az ajtókban levő részük kicsit nehéz volt, mert nem patentos, hanem szakításos módszerrel jött csak le, ezeket utána FBS-el kellett visszaragasztani :)
A váltókarnál levő elemet egyszerűen fel kell hátulról feszíteni, elektromos csatikat lehúzni, váltókar szoknyán átbújtatni (itt tépőzáras és patentos).
Ha kiszereltük alulról csavarokkal lehet a kapcsolókat levenni.
A bőrszoknyát alulról egy műanyag keret rögzíti itt a kis müanyag pöcköket megnyomva lehet levenni így a szoknyát is le tudjuk venni róla.
A középkonzolhoz csináltam kiszedő szerszámot a légbefúvók kiszereléséhez, ez egyszerűen beakad a légbefúvókba és ki lehet húzni őket.
A légbefúvóknál fogja két csavar, a magnó kiszerelése után ott a keretnél is találunk két csavart, és az előzőleg már kiszerelt váltóműanyag felől, alul is van két csavar.
Ezek kiszerelése után húzással ki is lehet pattintani a középkonzolt.
Az indítógombot és a kulcs tokot le sem húztam egyből lecsavaroztam 3-as imbusszal, a klímavezérlő panelt viszont le is húztam és azt is lecsavaroztam.
A középkonzol fóliázása volt a legnehezebb dolog, a műszerek lyukaitól féltem :)
A Fólia kezelése elég könnyű, minimális figyelemmel felsimítható a légelvezetés miatt egyáltalán nem marad bubi alatta.
Az éleknél hőlégfúvóval meg kell lágyítani és rá lehet feszíteni az ívekre.
A műszerek lyukait pengével vágtam ki és elég jó lett, elbírja a szemem :)
A többi résnél ami az alkatrészeken van középről több helyen bevágtam pengével azután hőlégfúvóval megmelegítve frankón be lehetett húzni a fóliát.
Akinek van egy kis kézügyessége és hőlégfúvója vágjon bele :)