Mutasd

>> Szerviz2014-03-17

2014.03.13
reggel 08:00 óra: felkerültek a nyári gumik, Pirelli PZN 235/40 ZR19 96Y XL
délután 17:30: hazaút, a gumi 120 km/h-nál elkezd rázni

2014.03.14
délelőtt 11:30: gumis újra súlyozta, de szerinte a Pirelli sz@r és továbbra is rázni fog
délután 17:30: hazaút, a gumi 120 km/h-nál továbbra is ráz
este 19:30: felhívtam a fickót akitől vettem a gumikat. Azt ígérte visszaveszi és visszaadja a pénzem.

2014.03.16
reggel 09:00: új gumist találtam. Kisúlyozta a gumikat, de szerinte a kp.gyűrűk lötyögnek. Már onnan mentem az esztergályoshoz aki méretpontos gyűrűket csinál nekem.

2014.03.17
Kezdjük akkor kizárni a lehetőségeket:
16:00 futóműves:
Sajnos futóműbeállítást nem tudok linkelni, mert nem lett állítva. A futóműves ugyanis megállapította, hogy a jobb első felső lengőkar gömbfeje kottyan.
Én eddig észre sem vettem, annyira kezdeti a dolog. Csakhogy a futóművesemhez vezető út olyan, mint a vizsgáztató állomáson a rázópad. Bizonyos szempontból ideális is :-) Itt a futóművesem könnyedén kiszúr mindent. Ő ugyanis mindig először kerül egyet a kocsival.
A poén, hogy odafele menet halottam én is, de szentül meg voltam győződve, hogy a bébihordozó fogadóegysége zörög a csomagtartóban. Az aknán kiderült, hogy nem.
Szóval a futóműves azt mondta, hogy hozzam vissza a kocsit, ha ki lett cserélve a lengőkar.
Ezt majd néhány hét múlva fogom megejteni a féktárcsa/-betét cserével együtt.
Viszont ettől nem szabadna ráznia.

17:00 gumis:
A futóművestől az esztergályoshoz mentem az új kp.gyűrűkért, onnan meg a gumishoz.
Szépen felkerültek a helyükre. Nagyon pöpecek, nagyon passzentosak. A gumis újra megsergette a kerekeket és megdöbbenésünkre újra nagy eltéréseket mutatott, pedig jó úton mentem ma.
Felraktuk, majd mentem egy 30 km-es próbakört 70, 80, 110, 120, 150 és 180-as tempókkal. 70 és 150 között éreztem egy enyhe remegést a kormányon és a gázpedálon.
A régi kp. gyűrűvel a kormány jobbra-balra mintegy fél-fél centit kilengett, majd lerézta a karórámat. Most csak éreztem a remegést. Összenéztem a kormányon a varrást és a műszerfal egy pontját, szemre kb. 2 mm-ert remegett jobbra-balra.

Szóval
1) a központosító gyűrűnek igenis nagyon fontos szerepe van! Ez tény. A remegés tompult a csere után
2) a gumi nem jó, a maradék remegést a gumi futófelületének egyenetlensége, pulzálása okozza

Eredmény:
A gumi megy vissza oda, ahonnan jött.
Én visszakapom a pénzem (160k).
Ezt egyből ki is adom némi pótlással (104k) egy garnitúra Bridgestone Potenza ER050A-ra.

Addig is amíg megérkeznek az új nyárigumik, visszakerül a téli garnitúra.

Költségeim:
új kp.gyűrűk: 8 000,- Ft
gumis: 2 000,- Ft