Blog >> llumar >> fóliázás

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-09-06

Mindig is odavoltam a lefóliázott üvegű autókért. Na persze nem azokért, amelyek B oszloptól hátra vannak csak megcsinálva, még csak azt sem tartottam sosem esztétikusnak, ahol bevállalják az első ajtók üvegének fóliázását. Ez mindig is csak azt az érzést keltette bennem, mintha valakinek a sofőrje lenne a vezető, hátul doboz, elöl akvárium.
Nem, az igazi az, amikor teljesen körbe van fóliázva a gép, telibe a szélvédő is. Egy Alfánál nem is lehet másról szó, itt minden a vezetőről és az esztétikáról kell, hogy szóljon. Ja, hogy szabálytalan? Ahogy a közmondás tartja: A szépségért szenvedni kell ;]
Bár sokan próbáltak lebeszélni, soha meg sem fordult a fejemben, hogy máshogy csináljam. Megbüntet a rendőr? Levehetik a rendszámot? Nem megy át műszakin? Szóba jöhető kényelmetlenségek. Az eszméletlen jó kinézet és az egyediség megéri.
Llumar ATR 50 fólia ment körbe. A fentebb felsorolt okokból nem akartam megkockáztatni a 35-öst, de ez is nyújtja azt a látványt, amit vártam. Nem halálfekete, de pont elég sötét.
A művelet elég hosszú ideig elhúzódott. Az első szélvédő kivételével az üvegek július legvégén lettek lefóliázva. Otthagytam a kocsit, aztán rámcsörgött a fóliás (Szekszárd, Mihály Gábor), hogy nem csinálja meg a szélvédőt, mert nagyon sok rajta a kőfelverődés, túl nagy az esély, hogy összetörne az üveg a fólia applikálása közben. Ez eléggé elrontotta a kedvem, de tudtam, hogy amit egyszer elhatározok, annak úgy kell lennie. A megoldás: vennem kell egy új szélvédőt, azt lefóliázza a behelyezés előtt, aztán az üveges elintézi a többit. El is indítottam a folyamatot, de a nyári szabadságok meg saját külföldi utak miatt is végül több, mint egy hónappal az első lefóliázás után lett teljesen kész a kocsi. Az üvegek fóliázása a szélvédő nélkül 31 ezerbe került, a fóliázott szélvédő berakással, mindennel együtt 60 ezer. Ebből 13 ezer volt a fóliázása, 27 ezer az üveg, a többi az a keret, munkadíj, stb.
Az eredmény? Teljesen megérte! Nem tudom, hogy képeken mennyire jön át, hogy hogy néz ki, félek annyira azért nem. De eddig, aki élőben látta, mindenki el volt tőle ájulva. Az üveges is csak hüledezett, hogy ő még ilyet sosem látott és sosem csinált, hogy telibe fólázni a szélvédőt. De nagyon jól néz ki, csak nem tudja, hogy ki fogok-e este látni rajta :D Belülről egyébként egyáltalán nem érezni sötétnek, de majd éjszaka még ki kell próbálni. Szerintem sötétben sem lesz gond, de kíváncsi leszek.

Ui: A bal oldalról fényképezett képeken látszanak sajnos egy BMW-vel való találkozás nyomai.

Update: A hiba kijavítva.

>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-07-01

Számos előnyös tulajdonságát figyelembe véve lefóliáztattam az üvegeket.
A Skyfol és LLumar azonos kategóriájú (HP illetve Comfort ATR) fóliái közül végül a LLumar mellett döntöttem a hosszabb garanciaidő (7 vs. 10 év) okán.

Mindkét fólia márkára találtam nagyon korrekt kivitelezőt a közelben, és érdekes tapasztalata volt, hogy mindkét helyen lebeszéltek a magasabb kategóriájú fóliáról (Skyfol NT és NT pro vs. LLumar Avantgarde LLATI és AIR), mondván, hogy nem éri meg az ártöbblet, nem tudnak annyival többet.

B oszlop mögé Llumar Comfort sorozat ATR 15 CH SR HPR került fel, ami a második legsötétebb a sorozatból (18 %-os látható fényáteresztés, 53 %-os teljes napenergia visszaverés), de még nem a halottaskocsi effekt. Ez teljesen hivatalos, műbizonylattal, AF engedély számmal felaplikálva a fólia és az üvegek közé.

A B oszlop elé a két első oldalsó ablaküvegre hála a magyarisztáni viszonyoknak, a fólia kiválasztásánál két szempont érvényesült: hővédelem + észrevehetetlenség, hogy se a rendőr, se a vizsgabiztos lehetőleg ne szúrja ki, hogy fóliázva van. Így a LLumar magasabb kategóriájú Avantgarde sorozatból az AIR 80 SR HPR fólia került fel, amelynek látható fényáteresztése 78 %-os (hangyafaszányit sötétít csak), ugyanakkor 43 %-os teljes napenergia visszaverést biztosít. Ez műbizonylat nélkül, saját felelősségre alapon.

Bár a fóliás srác szimpatikus és megbízhatónak is tűnt, a műhelybe úgy vittem az autót, hogy a hátsó kiegészítő féklámpát, hátsó fejtámlákat, illetve mind a 4 ajtókárpitot magam leszereltem, kiindulva abból, hogy a leggondosabban tulajként nyilván én bánok az autóval, és így nem fordulhat elő az, hogy kiderül utóbb hogy elveszett/eltört néhány patent, vagy elveszett egy csavartakaró elem, vagy ajtóbehúzó gumibetét, stb. Kaptam engedményt is az árból, mondván hogy értékelik az erőfeszítéseimet. :) A visszaszerelést is megoldottam.

>> Tuning és extraViktor85 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2014-05-26

Hátsó szélvédő és kisablakok fóliázása (LLumar)

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-05-17

Megtörtént az autó üvegeinek sötétítése B oszloptól.
A telepítést a Gabo fólia csapata végezte. Meg vagyok elégedve a munkájukkal, szép lett a végeredmény.
Próbáltam a nagyon sötét illetve a halvány fóliák közt megtalálni a középutat. Úgy gondolom sikerült! :)

Adatok:

Minősítés száma: H AF 127-43
Típus: Comfort Series
Kereskedelmi jelzés: ATR20CHSRHPR
Gyártó neve: Martin Processing, Inc. (CPF)
10 év garanciaával.

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-06-23

A kánikula kellős közepén végre elérkezett a nagy nap! Felkerült a fólia az oldalablakokra, a pillangó üvegekre és a hátsó szélvédőre.
Eredetileg Alfacityre kellet volna elkészülnie, de csak mostanra kaptam időpontot.
Az autóüveg fóliázás előnye:
+ jobb hővédelem, ergo magasabb komfortérzet
+ kevesebb klíma használat, azaz csökkenő fogyasztás
+ maximális UV védelem
+ a beláthatóság csökkenése (kíváncsi szemek)
+ némi biztonság üvegbetörés esetén
+ csökkenő párásodási hajlam
+ és nem utolsó sorban az impozáns megjelenés
Az autóüveg fóliázás hátránya:
- a kiláthatóság csökkenése gyengébb látási viszonyok mellett
- a hátsó szélvédőn levő fólia tulajdonsága miatt, pedig a visszapillantó fény érzékelőjének érzéketlenebbé válása
- nekem személy szerint nagyon nem teszik az engedélyezési jel az üvegek sarkain
Jogi összefoglaló
ENSZ–EGB 43. számú előírása
A kiválasztás:
Sokat gondolkodtam, hogy hova, és milyen fóliát tegyek. Márkából, a piacvezető Llumar-ra tettem voksom. Ami a sötétséget illeti, nem akartam halottas kocsit. Viszont a minden tiltás ellenére, az első oldalablakokra is szerettem volna fóliát, az egységes megjelenésre való tekintettel. Az első oldalablakra, a jobb kilátás végett és bízva a rendőrök lojalitásában világosabb fóliát kívántam tetetni!
Képek:
1-4. kép - A munkafolyamat pillanatképei
5-6. kép - Az elkészült munka, és az autó őre
7. kép - Az engedélyezési jel
8. kép - A felrakott fóliák teljesítmény adatai
A kivitelező:
A munkát a Llumar cég hivatalos applikátora végezte. Gábor végtelenül alapos és precíz továbbá kiváló referenciákkal rendelkezik. Ajánlom mindenkinek aki fóliázásban gondolkodik.
Mihály Gábor
+36-30/997-17-97
Szekszárd
Az ár:
anyag + munkadíj = 29.000,-Ft
A munkaidő:
~nettó 5 óra
Fólia típusa:
A kivitelező határozott ajánlása alapján a Llumar kínálatából a középkategóriás (4*-os) Comfort sorozatból választottam, melyre a gyártó 10 év garanciát vállal. A "B" oszloptól hátrafelé 20%-os (ATR 20 CH SR HPR)-, az első oldalablakokra 50%-os (ATR 50 CH SR HPR) fényáteresztésűt kértem.
Egyebek:
A fóliázás tökéletes és alapos elvégzéséhez szükséges volt az oldalablakok kiszerelésere, aminek nem nagyon örültem, de így legalább tényleg az lehet mondani, hogy közel hibátlan a munka.
Az első napvédőcsíkot egyenlőre nem rakattam fel, mert erősen gondolkodok egy 70%-os kerámia bevonatú hővédő fólia felrakásán az első szélvédőre. Ami viszont, ha bekövetkezik, várhatóan a páraérzékelő nem fog megfelelően működni...
Az első tapasztalataim eddig nagyon pozitívak, remélem a rend őrei sem gondolják ezt másképpen.
UPDATE: 2012.07.19.:
Ma megjött a végleges műbizonylat. Plasztikkártyás (9-10. kép).