Blog >> q4 >> 159

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-21

Rendeltem egy szolíd "szárnyat", ami meg is érkezett. Már csak autó kell, amire felrakom. :) Az első helyén is lesz valami. Lehet, hogy az, ami volt is, de lehet, hogy valami új! :)

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-17

Kirándultam egyet, úgy volt, hogy haza fog jönni, de csak a fele útig akart. Vicceskedik, de nem találjuk a hibát. Indokolatlanul melegszik az olaj, finoman hajtva is elmegy 120-130 fokig, de nem mindig. Olyankor elkezd kopogni is, aztán megáll. Hibakód nincs, csak a motor leállásából adódóak, menet közben semmi. Kapott vezérlésmódosítókat, hidrotőkéket, szelephimbákat. Hajtókarcsapágyak, gyűrűk újak. Olajban alig 100km (másikkal is csinálta, abban 300km volt). A víz oda van szögezve a 90 fokra. Olahnyomás van. Vezérműtengelyen nincs kopás. Vezérlés is kompletten új. Jól fogyaszt, igazából minden hibátlan. Következő opció a motor kiszedése, és a hengerfej leszedése. A többi majd a bontás után remélhetőleg kiderül.

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-14

...és eljő a nap a hazatérésre! Újabb hidrotőkék kerültek kicserélésre. Az egyik szívóoldali vezérlésmódosító szolenoid csatlakozójánál felfedezésre került egy hibás forrasztás, mely javítva lett. Valószínű néhány elektromos anomália ezzel kiiktatásra került. A kábelstoppolás szerzője ismeretlen. Sem én, sem Jani nem forrasztottunk semmit. A hibakódok nem tértek vissza, az erő is megvan. Ami visszamaradt, az váltakozó időközönként némi halk kopogás. A csapágyak kizárva, inkább hidrotőke szerű hang. Tippre a szelepek ragadhatnak kicsit, mert ugye ez is csak egy Jts motor, így megjelent némi koksz a szelepeken. Kap egy hosszabb tesztkört a friss olajjal, illetve kerül bele tisztító adalék. Ha elmúlik, akkor örülünk, ha nem, akkor megbontjuk a hengerfejet. Érdekessége a dolognak, hogy Janinál is Xado volt a motorban, amikor jöttek a bajok, és most is. Továbbá mindkét esetben nagyjából 200 kilométert tett meg az auto az olajjal a beöntés után. Nem rossz olaj a Xado, a 166-ban nálam bizonyított is, de úgy tűnik, ez a motor nem szereti. Szóval most jön 2000 km, majd olajcsere, aztán reménykedünk a legjobbakban. Jövő héten takarítás, mosás, waxolás. Utána irány Magyarország.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-04

Beindult végre a gépezet. Ki lett cserélve a kettes hengersoron mindkét vezérlésmódosító. Minden szépen össze lett rakva. Majd jöhetett az indítás. Hibakódok megszűntek, de 3000-es fordulat környékén és indításkor valami hallatja a hangját. Csapágyak kizárva, nem rég voptak cserélve. Maradnak a hidrotőkék. Első körben le lett cserélve a párszáz km-t futott Xado. Mint később kiderült, a régebbi motorhibakor is ez az olaj volt benne. Pedig a 166-ba nagyon jól szuperált. Ide más opció után kell nézni. Most kapott valami olcsó cuccot. Sokkal finomabb hangja lett, de a kopogás maradt. Később az ECU P0024-el reagálta le a hibát. Jani már a vezérlés meghúzási nyomatékaival álmodik szerintem. Két hidrotőke is megadta magát, cserélve lettek. Most már semmi nem állhat(na) a tökéletes működés útjába, csak egy újabb meglepetés! Szóval összeszerelés után gyújtáskimaradás az ötös hengeren és általános égéskimaradás (P0300,P0305). Első körben a trafó fel lett cserélve, a hiba maradt. Úgy tűnik, nem szeret velem lenni, még maradni akar egy kicsit. Pedig két hét múlva vár rá egy magyarországi kör.

>> Eseménygecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-06-17

Holnap trélerre kerül és elindul a gyógyulás útján. Lassan felpörögnek az események, és felcsillan a remény! :)

...és oda is ért.

 
>> Eseménygecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-29

Visszatért a szervízből, miután megállapították a hibát. Szerintük vezmód, vagy láncnyúlás. Minden más passzol. A láncot hamar kizártuk Janival. A többit úgy néz ki, hogy ő fogja megoldani. A szervíz nem kér pénzt.

 
>> Eseménygecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-25

Ma leadtam a szervízbe. Most várunk, hogy mennyire fog fájni.

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-21

Fűtéshibát dobált időközönként az egyes hengersor kettes szondára néha a gépezet. Már rég megrendeltem a gyári cseredarabot, csak idő nem volt beszerelni. A szondának valószínű semmi baja nincs, csak aki utoljára szerelte kissé hanyag volt és elfelejtette visszafűzni a kábelét a vezetőkbe, így a kardán szépen és biztosan elreszelte a kábelt. Sebaj, ez is új, egy darabig nem lesz rá gond.

Km: 165134

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-19

Megérkezett az új benzingőzelzáró szelep. USA-ból lehetett csak értelemes áron rendelni. Németországban a legolcsóbb 77€, Magyarországon ennyiért bontott van. Ez meg 19€+8€ vám volt. Ja, és 10 nap alatt itt volt. A legszebb az egészben, hogy a csomagolásban Bosch termék lakozik, tehát félig-meddig gyári a cucc. Annyi, hogy a Bosch felirat alatt ott virít a Made in Mexico felirat. Megint egy probléma letudva.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-14

Már egy ideje a polcon pihentek a stabilizátor összekötők hátra. Várták a mai napot, amiről úgy gondoltam, hogy ideális lesz a cserére. Megy ez hipp-hopp. Vagy nem. Az első csavarral vagy két órát szopattam magam. Hogy miért, azt nem tudom. A többivel már nem is próbálkoztam, csak nyissz. Szakszerű kiszerelést követően már gyerekjáték volt a dolog. A jobb hátsó volt a rosszabb állapotú, az anya mögött már kirágódott a gömbfej szára, és lötyögött. Próbaút majd, ha újra üzemképes lesz.


Km: 165134