Blog >> ecu >> dadogás

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-04-05

Mivel már megoldódott a probléma, magabiztosan ültem be és indultam, hogy a nyári kerekeket kicentíroztassam és felszereltessem.
Indítózás, beindul, leáll... Indítózás, nemindul.. Indítózás, kis gáz elindul.. Hm-hm.. Most pötyög.. Elinduklok vele, ahogy visszaállna alapjáratra lefullad.. Hát ilyen nincs.. Itt aztán már igazánmarhamódqrvára eldurrant az agyam.. Az alapjáratot innentől kezdve nem tartotta meg, hanem lefulladt, viszont magasabb forulaton nem volt gond. Mivel ezt időben sikerült felismerni, így nem indultam útnak a mélygarázsból, hanem folyamatosan a gázon tartva a lábam visszaálltam a helyére.
MES-el ránéztem az ECU-ra: semmi hibakód.
Gondolkodj Micimackó, gondolkodj! :) Utoljára használva, amikor elindultam akkor lefulladt egyszer hidegen. Előtte viszont, közvetlenül az AFM csere után jó pár percet járattam alapjáraton és nem volt semmi gondja. Mi a különbség? Annyi, hogy most terhelt állapotból kell visszaállnia alapjáratra és ezt hidegen. Nem volt más ötletem, mint megpróbálni még egy ECU TPS resetet, az nem árthat, mert, azért az utóbbi időben sikerült már párszor zavarba hozni az ECU-t (rossz AFM, lehúzott AFM). :)
Meg is tettem. Indításkor pöccre indult, semmi bizonytalanság. 15 percen keresztül stabil alapjárat.
Közben persze elkezdett esni az eső, meg a kedvem is elment az autózgatástól. :)
Másnap már szerencsére viszonylag szép idő lett. Alapvetően városban használtam és minden rendben. Az erő is megvan és az alapjárat is stabil és fordulatról szépen visszaáll.
Remélem így is marad.. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-12-29

Amióta ezt e blogbejegyzést megírtam, kiderült, hogy ez a művelet nem az ECU-t reseteli, hanem a folytószelep szenzort (TPS) kalibrájla újra a gyári értékekre, majd használat közben a vezetési stílushoz.
Elnézést, ha valakit félrevezettem, engem is félrevezettek. :)


Ma csináltam egy ECU folytószelep resetet:

1. 45 percre lehúzni a negatív sarut az akkuról
2. 90mp-ig ráadni a gyújtást (pedálokhoz nem érünk)
3. 90mp-ig levenni a gyújtást (pedálokhoz nem érünk)
4. 90mp-ig ráadni a gyújtást (pedálokhoz nem érünk)
5. 15percig járatni az autót (pedálokhoz nem érünk)
Ekkor a TPS alapértelmezett gyári értékekre való rekalibrálása megtörtént.

6. Ha a 15 perc nem volt elég ahhoz, hogy a motorhűtő venti bekapcsoljon, akkor várjuk meg míg bekapcsol (ha 15 perc előtt kapcsol be, akkor is várjuk ki a 15 percet!), majd leállítás nélkül menjünk teszt útra, és a lehető legváltozatosabb terheléseken használjuk az autót (lehetőleg minden sebességi fokozatban), kb. 20 perc elvileg elég..
7. Ezután leállítás előtt várjuk meg míg még1x bekapcsol a motorhűtő venti.
Így a TPS "igazodott" a vezetési stílusunkhoz.

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/201163-ecu-reset-its-a-miracle-cure.html

http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=10706&PN=0&TPN=1

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/378346-ecu-reset.html

A 5. lépés során a motor szépen járt. Indításkor 1-2 mp-ig bizonytalan volt, de helyreállt az alapjárat és utána egészen leállításig olyan volt mint a probléma előtt, szépen járt a motor.
Több, mint 15 percig járattam, addig, amíg a termosztát elkezdett kinyitni (kb. 20 perc).
Külső hőmérséklet a fedélzeti comp szerint 2.5C volt.

A 45 perces állás helyett is állt majd 3 órát, mert közben az alábbiakat csináltam:

- a szívóágat lebontottam és az AFM-et kivettem a helyéről és féktisztítóval óvatosan megfújtam
- a haromnika cső elején lévő repedést leragaszottam power tape-val két rétegben
- az első hengersorból kivettem a gyújtótrafókat és a gyertyákat. A trafókon nem látszott semmi probléma, nem volt nyoma áthúzásnak sem.
A 4. hengernél a csatlakozó tövénél látszik, hogy azt már babrálták, mert a szigetelés nem gyári, hanem szigszalag. Ráadásul a vezetékeken sérült a szigetelés. Ezt majd meg kéne nézni, ha jobb idő lesz. A szigszalagot cseréltem rajta. A gyertyáknál viszont látszott, hogy vmi folyadék beszivárgott és vitt magával vmi trutyit is, mert a gyertyák alatt ott volt összegyűlve a száraz kosz. Ezt sikerül kiszivatni.
- Kivettem a gyertyákat is. Mind a három sötét volt (de nem száraz) látszott, hogy dús keveréket kapott. Valószínúleg az előző egyenetlen járatáskor lettek ilyenek.
- az akksinál lévő összes relét kivettem és megtörölgettem a lábukat
- a fojtószelep csatiját is lehúztam és megnéztem, de nem látszott rajta semmi probléma
- a termosztátban lévő hőm. jeladó csatiját is lehúztam, de ott sem látszott probléma

A gyertyafedél alatt látszott, hogy hol folyt be víz a trafókhoz valamint a króm szívócsöveken is jól látszott, hogy szemből kaptak vizet.

Ami problémásnak tűnik még, az az AFM csatija. Nagyon rossz helyen van és ráül/ráfeszül a vízcsőre.

Az első hengersorra, a gyújtómodulokhoz érkező kábelköteg a menetirány szti jobb oldalon érkezik a motor eleje felől. Ez egy gégecsőben fut, viszont elöl, hozzáér a blokkhoz és ott eltűnt a gégecső (elolvadt gondolom), így ott szbadon vannak a kábelek. Kéne szigetelés + vmi távtartó, amit eltartja a csövet a blokktól.

Megnéztem a kábel csati dobozokat is (szívócsonk menet irány szti jobb oldala valamint a termosztát felett), ott nem láttam problémát, de nem vettem ki a csatikat, mert elég hideg volt és nem akartam, hogy megtörjenek a kábelek ill. hogy a doboz teteje eltörjön.

A 15 perces járatás után, már nem mentem vele, mert besötétedett. Majd holnap megjáratom.

A hibakódok nem jöttek vissza.