Blog >> felfüggesztés

>> Szervizcsury // Alfa 156 2.0 Twin Spark Selespeed // 2014-05-28

Mint már említettem a bemutatkozás átírt változatában, Lapi cartárstól vettem át az autót, gyönyörű, majdhogynem gyári állapotban. A hazautat Kecskemétről, valamint a kb. egy hetes városi furikázást többé-kevésbé zokszó nélkül bírta, elégedett is voltam vele, de sajnos mikor mentem volna vele a Mátrába, párom menet közben vette észre, hogy valami gőz jön a motorból. Nézem én is, igen, gőz, nem is kevés. Ránézek a hőfokra, 110 közeli, ez nem jó... Index jobbra, leállósáv, motor leállít, hibakeresés...
Már mikor elhoztam az autót, tudomásom volt róla, hogy a hűtővíz kiegyenlítő tartály több helyen repedt, az öregségének köszönhetően gondolom. De eddig se a tulajnak nem volt vele baja, se a kereskedésnek ahonnan végül elhoztam. Nekem se volt egy hétig, gondoltam ráér. Hát, nem ért rá.
Bugyogott a víz, motor láthatóan iszonyatosan izzadt szegény, és a víz a kiegyenlítő tartályból teljesen eltűnt szinte.
Szerencsére egy jólelkű munkásember egy Citroen Jumperrel (bár szerintem lélekben ő is alfás lehetett) megállt, és hagyott ott egy fél palack ásványvizet, amivel elgurultam a legközelebbi kútig. Ott vettem ioncserélt vizet, és szigetelőszalagot, hogy amúgy sufnisan megoldjam a dolgot. Az utántöltés után is köpte kicsit a vizet, de leragasztottam, gondoltam jó lesz. Hát nem lett az.
A benzinkútról kijövet még úgy tűnt, az aznapi Mátrázás még meglesz, de ahogy mentünk, láttam, hogy a hőfok ismét emelkedik, és az autó se megy olyan jól. Mondom, ennyit nem ér meg, hogy megfőzzem a motort, visszakanyarodtam, lehúztuk az ablakokat, légkondi ki, fűtés lábtérbe maxra be, 90re lelassít, és szépen hazacsorogtam.
Itthon ismerős által kb. 4 ezer Ft-ért vettem gyári kiegyenlítő tartályt, illetve aluhűtőhöz való fagyállót, és elvittem szervízbe egy megbízható ismerőshöz, aki az előző kis 145-ösömet is javítgatta. Gondoltam akkor már mindent megcsináltatok, a tükörlapot kellett cserélni a bal oldalon, berakattam egy igényesebb direktszűrőt is a gyári szűrőház helyére, kimosattam az egész hűtőrendszert, és átnézettem, miért recseg néha a jobb első felfüggesztés. Elméletileg nemsoká készen lesz, alig várom már, hogy visszaülhessek bele :)

Ugye megvettem a kerekeket Érden. Viszem haza nagy boldogan. Fordulok le nagy boldogan a Mátyás Pince felé, megállok a zebra előtt. Ott (is) ugye xar az aszfalt, és a fékezett bal hátsó kerék elkezdett pattogni. A kerekeket összerakattam és elkezdtem felszerelni. A bal hátsó keréknél valami gyanús volt. A lengéscsillapító alja olajos. Azonnal valami gyorsan beszerezhető kellett. Sajna vasárnap volt, így semmi sem volt nyitva, így volt 1 hetem keresgélni. A Lángautónál találtam Kayaba Excel-G lengéscsillapítókat 13 ezer valamennyiért. Bementem, az eladó szerint egy szinten van a Sachs cuccaival. A srác hozzám vágott egy kis kártyát, amivel 30% kedvezményt kaptam már most a vásárlásból.