Blog >> v6 >> 166

>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-10

Egy új autóval az a jó, hogy rengeteg első dolgot lehet vele csinálni. Példának okáért ma először mostam le. Továbbá kiporszívóztam és leápoltam a bőrüléseket is a békás cuccal.

Végül, de nem utolsó sorban lőttem róla néhány fotót. :)

Aztán visszaálltam vele a helyére. :( pedig már úgy mennék...

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-09

Ma meg is érkeztek a különböző olajok és a hűtőfolyadék. Jó nagy csomag, de illusztris társaság . :)

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-07

Két féle gumi van a nagyvadon. Elől Fulda, hátul Good Year. A Fulda-k 2002-es gyártásúak, a Good Year-ek viszont 2001-esek (!). Egyik sincs kirepedezve, de hallhatóan elég hangosak, megérettek a cserére.

A 166 gyári 16-os mérete az acélfelniken 205/55 R16, ami egy egy nagyon elterjedt méret, óriási belőle a választék, nem is drága. De persze a 16-os alufelnin már 215/55 R16 a méret, ami ugyan csak kicsi eltérés, de épp elég ahhoz, hogy már ritka legyen és darabja kb. egy 10-essel legyen drágább. Update: a manual szerint volt 7 coll széles 16-os Speedline és volt 6,5 collos is. Az utóbbit szerelték 205-tel, az előbbit 215-tel. Az enyémen 7 collos van. ;-)

Imádom az olaszokat, rendszeresen ezt csinálják. A 145-tel is így jártam, mert a 15-ös gyári méret a 195/55 R15, volt míg az általános méret 195/50 R15, ott is hasonló árkülönbséggel.

Természetesen ott a lehetőség, hogy csak 205 széles gumikat vegyek rá, több 166-on láttam már. Most azt kéne eldönteni, hogy hosszabb távon meg akarom-e tartani a 16-os felniket, vagy majd vegyek rá 17-eseket. Utóbbi esetben ideiglenesen elég lenne a 205 széles gumi is.

Körbenéztem a neten, de nem dobálják az ember után a gyári 17-es felniket, főleg nem azt a fajtát, ami tetszik.

Csupa dilemma az élet.

>> Tuning és extraMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-01-17

Mivel az én csomagtartómon volt jó pár kisebb horpadás a széleknél ezért szereztem egy szín-azonos hibátlan darabot, ami karcmentes! Olyan szép hogy a donor többi elemére is alkudozom tartaléknak.

 
>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-01-03

Egy ideje nem kapcsolt az első világítás, most a szabadság alatt volt időm vele bíbelődni és kimértem hol a hiba. A csatlakozóba még megvolt ugyanis a 12V, az izzó foglalatnál már nem. Az izzóhoz vezető vezetősáv egy helyen nem érintkezett az alatta tovább futó vezetősávval. Ezt kellett megforrasztanom. Konstrukciós hiba ugyanis gyárilag egy műanyag fogta össze a két sávot.

Jöhet ide is a canbus LED.

>> Tuning és extraMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-01-02

Elkészült az ICS és a váltókonzol felújítása.

>> EseményMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-12-28

Üzemanyag: OMV maxxmotion

10.2 liter/ 100km téli gumival , sport-légszűrővel; autópálya és város vegyesen 896 km-en mérve.

90%-ban a Shel-en tankolok Vpower-t, ritkán MOL EVO NEO 100-at. De a Maxxmotion annyira érezhetően jobb mindegyiknél.... Én is meglepődöm mennyivel rugalmasabbnak érezni az autópályán az autót. Bemelegedett motor maxxmotion-el érezhetően halkabban és simábban jár. Nálam abszolút a legjobb üzemanyag.

 
>> Tuning és extraMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-12-14

A gombjaim nekem is gatyák voltak mindkét kulcson, gondoltam akkor az egyiket felújítom.

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-12-06

Ki lett cserélve, végre van fűtés :)

A hűtővízcsere is nagyon kellett , szörnyű barna lötty jött ki a rendszerből.

update: bitang fűtés lett ! Behr gyári került bele a többi azt mondják semmit nem ér.

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-12-05

Megjött a gyári termosztátom. A mostani nem zár , amikor bejött a hideg rögtön észrevettem :)

grazie Erhard