2006-09-23

10. Jubileumi Fiat és Olasz Autós Találkozó

A Fiatosok minden olaszautó tulajdonost meghívtak tizedik jubileumi találkozójukra, melyet a Hungaroring vezetéstechnikai tanpályáján tartottak.
Események >> 2006  

Poló beszámolója:

A gyülekezőt a Felvonulási tér egyik parkolójába szervezték, amit nem volt nehéz megtalálni. Itt tapasztaltam pár negatívumot, elég sok nem olasz típus is benn állt a parkolóban, egyes helyeken pedig elég nagy távolság volt két autó között. Így voltak akik a parkolón kívül tudtak csak megállni, de sok jó ember kis helyen is elfér! A szervezőknél kellett befizetni a találkozón való részvétel díját, cserébe kaptunk pár matricát, belépőkártyát és néhány reklám anyagot. A sok Fiatos között kicsit idegennek éreztem magam, de rövid időn belül megtaláltuk egymást az Alfás barátokkal :)

Szinte minden olasz márka képviseltette magát. Hatalmas tömegeket vonzott egy fekete Ferrari Testarossa, volt pár Maserati, néhány Lancia Delta HF Turbo Integrale, Fiat X1/9, hogy csak a különlegességeket említsem.

Rövid beszélgetés és autómustra után mindenki beült az autójába és elindultunk a találkozó helyszínére. Sajnos a rendőri felvezetéses felvonulás elmaradt, ezért kisebb csoportokban tudtunk csak indulni, ahogy a lámpa engedett bennünket.

A ringen aztán újra együtt lett a csapat és hosszú sorban kígyózva jutottunk el a tanpálya környékén lévő parkolóba. Rövid köszöntés és eligazítás után az első csoportok már meg is kezdhették a pályákon való gyakorlást. A szervezők mindenkit 3 tesztpályára osztottak be a 4-ből.

Az első egy hosszú egyenes pálya volt, melyre rámenve az autó keresztbefordult és ezt kellett korrigálni. A második egy szlalom volt (félig csúszós, félig aszfalt pályán), melyet időre mértek. A harmadik egy kör alakú pálya (fele csúszós, fele aszfalt), melyen meg kellett próbálni csúszáshatáron menni. Számomra a negyedik volt a legérdekesebb. Egy hosszú egyenes, melynek  9 százalékos lejtése van, a végén pedig 180 fokban visszafordító kanyar. Kb. 35 km/h-val kellett rámenni és megállni a kanyar előtt. Következő körben kitettek egy bóját és két vízfüggönyt indítottak el. A bóját jobbról kellett kikerülni, az első vízfüggönyt balról, a másodikat szintén jobbról. Érdekes volt látni, hogy kis sebességkülönbség mennyit számít.

Mindeközben a gyerekek elektromos kisautókat és kismotorokat próbálhattak ki. Az éhes cartársakat egy büfé szolgálta ki. Az érdeklődők megnézhették a Fiat Grande Puntót, vagy a Piaggio és Gilera motorkerékpárokat.

Délután 4 körül kezdtünk egyre kevesebben lenni, én 6 órakor jöttem el. Néhányan kicsit szétnéztünk a Hungaroringen, megnéztük a célegyenest, a boxutcát. Akik akartak, este egy szórakozóhelyen folytathatták a találkozót, ahol díjkiosztó és a táncos mulatság várt a résztvevőkre.

Kapcsolódó galériák: