Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro

veteranviking2006-06-23 16:04:59 // 2206
Az enyémbe bokáig állt a víz, mikor kint hagytam véletlenül a zuhiban, nem gyöztem kiszárítani:)))) Csak esőmentes hétvégén, vagy ünnepnap hozom elő a vasat!
martin-i2006-06-23 15:58:45 // 2205
Képzeljétek! a tegnapi nagy esőt pontelkaptam a Szerémi úton befelé... Úgy esett hogy alig láttam ki és a legmagasabb fokozaton lévő ablaktörlő, ami ugy töröl mint ha inkább felezve lenne a sebessége, nem igazán segítette a kilátásomat. Egyszer csak arra leszek figyelmes hogy a bal lábamra csöpög a víz a bizt.tábla feletti kis résből, mint egy hegyi kis patak vagy ér... mire hazaértem a bizt.tábla fedele teljesen elázott de szerintem az alatta lévő dolgok is kaptak belőle. utána kell majd néznem merről jött mert ez így nem kóser :( Különben mióta megvan, 3 hónapja, abszolút megvagyok vele elégedve (kopkopkop), kb 3500 km-t nagyon meggyőzően tettünk meg!!!
Vikk752006-06-22 22:22:47 // 2204
Most vezettem életemben előszőr szervó nélküli autót. llletve egy Astran tanultam vezetni, abba se volt, de azt ehhez képest újjal lehetett tekerni. Na meg a kuplung, előszőr nem értettem, hogy miért nem megy be :PP Szóval, erre még gyúrnom kell elég rendesen és fel kell nőnöm hozzá. Majd reméljük egyszer...
Wickey2006-06-22 22:17:30 // 2203
pedig a te autód műszaki alapjai legalább félig-meddig egyeznek. Namost én egy 1979-es elsőkerekes toyotából ültem át GTV6-ba... szerinted?!? :)))) Viszlát patent váltó, viszlát ergonómikus műszerfal, viszlát puha kuplung... :-)
Vikk752006-06-22 22:09:31 // 2202
Jah, amúgy ma vezettem életemben előszőr GTV6-ost!! (az utcában) Hát mit is monnyak...Először is kirázott a liba amikor beindítottam. Másodszorra nem mertem elindúlni. Harmadszorra, még mindig nem mertem. Negyedszerre, amikor elindultam nem mertem neki nyomni. Ötödszörre, rákellett jönnöm, hogy nincsen még elég karom a kocsihoz. Lehet hogy velem van a gond, de élveztem hogy szenvedtem és hogy közöm nincs a vezetéséhez.
Vikk752006-06-22 21:59:48 // 2201
azt csinál vele amit akar. Cserébe én is azt csinálok az enyéimmel amit én akarok, és ez így van rendjén. Na ez most tuti valami beetető szöveg, sztem felakarod készíteni a népet az emésztésre...csak nem mégis dízel mocit raksz a GTV-be? :)))
Wickey2006-06-22 21:53:41 // 2200
Ennyiért az életben el nem adja. Kb. az a 250ezer volt a reális ára amiért vette, csak erről nem tájékoztatták időben :-))) amúgy meg: 1. az ő pénze 2. az ő autója azt csinál vele amit akar. Cserébe én is azt csinálok az enyéimmel amit én akarok, és ez így van rendjén.
Norbika2006-06-22 20:43:51 // 2199
Szöges nyakörvvel,hehe:-)
prooF_752006-06-21 23:05:18 // 2198
Hát nem tudom, azért tényleg korrektül néz ki az az autó. Szerintem azért is mondta hogy 1 van az országban, mert a többi milano vagy manuálos, vagy pedig le van lakva/szétgányolva, amiből a gondos alfás kezek próbálják megmenteni őket, de ez meg eredeti állapotban van. A lóerő dolog meg valahol már szóba került, és ki is derült,hogy a kW helyére lett írva a lóerő értéke. Mondjuk ezt lehetett volna módosítani az idők során, az igaz:))
Norbika2006-06-21 18:30:00 // 2197
Akkor tudhatná,hogy hülyeséget írt,ha közülünk való!
veteranviking2006-06-21 18:17:02 // 2196
Pedig ez ritka madár, nézd meg a váltókart. ...és van neki még egy 75 lásd oldalán:))))
Vikk752006-06-21 17:47:35 // 2195
Van neki még egy, lehet a lakókocsira nagyobb szükésge van :P Tádéval ér menni? :))
Vikk752006-06-21 17:45:22 // 2194
Sztem nem nepper, Ákos tagunké a kocsi.
Norbika2006-06-21 17:37:31 // 2193
És ez a 214 lovas változat!Tudod az a limitált:-)De látszik is rajta,hogy nagy szakértő,hiszen lakókocsi kell neki,nem Alfa!Elég kellemetlen lenne ha páran elmennénk megnézni az autót,mint érdeklődő,és 3-4 ilyen 75-el érkeznénk a mustrára.Akkor meg lehetne kérdezni,hogy akkor most mi a helyzet?Osztódott?Hogy nyomná az eladó szöveget!Tudod,250-et megy,és csak 7 litert fogyaszt,soha nem volt törve,ez az egy van,rendszeresen szervizelt gyári alkatrészekkel,bla-bla.Ja,és csak ma akciós,mert holnap 6-an jönnek megnézni,ha a felét is adod érte,de most azonnal vidd el....
Inner Circle2006-06-21 16:43:49 // 2192
Csak nepperrel ne kezdjen az ember :-(
Inner Circle2006-06-21 16:43:29 // 2191
Már régen látom, de csak most tűnt fel ez a kis gyöngyszem: "Amerikai picra készült különlegeség! Magyarországon ez az egy darab van!" Ami meg a ház előtt áll, az csak az osztályellenség megtévesztése, és gondolom akad még egy-kettő elszórva...
Norbika2006-06-21 15:39:56 // 2190
Ekkora motorral én is haldnék:-)Nagyon nagy rajongója lettem az autónak én is,mióta eszetrgomban meghallottam a hangját!Ha lenne egy saját benzinkutam,én is építenék egy GT(a)V-t.
martin-i2006-06-20 16:47:26 // 2189
ja, és köszönöm Fastcar kollegának az élményt, ahogyan Sopron előtt pár km-el megelőzőtt!!!! hmmm..... : felejthetetlen élmény volt az a hang és az a morajlás!!! :-) iszonyatosan megy az a gép srácok!!!!!!!!!!!!!!
martin-i2006-06-20 16:44:36 // 2188
Néhány spec. szép kép a Soproni Alfa Találkozóról...
(ismét a teljesség igénye nélkül)

szegény Sau :-(
Vikk752006-06-19 21:42:55 // 2187
Hát ezt én így meg nem tudom mondani. Erről aput kéne megkérdezni pontosan, hogy mi lett felújítva, kicserélve. Egyedül a motorhoz nem lett nyúlva. Azért nem tudom megmondani, hogy mennyi idő alatt rakták össze, mert volt olyan amikor 1 hónapig nem nyúltak hozzá. Nem sokszor volt olyan, hogy csak ezzel foglalkoztak napokig vagy hetekig. Az egész 4 évbe, persze ez is lehetett volna kevesebb sokkal. De nem volt kapkodás és kész :)
Wickey2006-06-19 20:40:17 // 2186
Ezt inkább munkaórában szokás mérni....
Norbika2006-06-19 20:13:35 // 2185
Nagyon tetszenek ezek az original autók is,van egy saját fílingje annak,ha minden gyári rajta.Kb mennyi iső alatt sikerült összerakni?Mindent felújítottatok,kicseréltetek,vagy nem mindent kellett?Mennyi időbe tellett az egész felújítás?
Vikk752006-06-19 19:16:02 // 2184
Kérdeztem már, de nem akar :)
Vikk752006-06-19 19:13:10 // 2183
Sztem nagyon szép ebbe a kicsit grafitos-ezüst színben. Nekem is sokkal jobban tetszik gyáriba ezekkel az oldalcsíkokkal stb, de egy ütős felnit el lehetne viselni rajta :) Amúgy 205-ös gumik lettek rárakva a 195 helyett.
Köszönjük ;)

remete az üveggel nem lett semmi csinálva, igazság szerint én még nem is hallottam ilyen üveg polírozásról vagy mifene :)

Ez egy Museumos kép, full ua. mint a miénk.

Ilyen, és pár száz társa segítségével lettek az aprólékos dolgok is megcsinálva szépen.
Vikk752006-06-19 19:00:50 // 2182
Pestimrén lakatolta egy idősebb tag, meg a fia. Nagyon szép munkát végeztek, (nem ragadtak le a zsigulinál) igaz hogy sokáig tartott, de megérte, egyszóval teljesen megvagyunk elégedve. Azt tudom, hogy mégegyszer nem vállalnak be ilyen melót :) Amúgy rengetek fénykép és pl Bernát Zoli GTV-jének segítségével lettek beállítva aprólékosan a macerás dolgok, mint pl hátsó lökös, ajtók, az mocitető stb. Meg a 64est, 75öst is ők szervizelni mindig, nagyon lelkiismeretesek, merem ajánlani. Persze, hogy megnézheted, ide találsz, ha jól tudom egyszer már voltál itt. Jövőhéten ok?
remete2006-06-18 23:12:52 // 2180
Tudom, tudom, vegyek újat :-P
remete2006-06-18 23:12:34 // 2179
Az üvegek hogyan maradtak ennyire karcmentesek? Létezhet, hogy valaki vállalja a polirozását az üvegeknek? Oszd meg a titkot, minden vágyam (egy új fényen kívül) egy karcmentes szélvédő!
prooF_752006-06-18 23:10:58 // 2178
Értem. Hát, kivülről, képekről nézve tényleg szalonállapot az autó, megérte ennyit dolgozni vele!;) Majd, apukád nem akar regisztrálni? Biztos remek fogadtatása lenne az oldalon!
remete2006-06-18 23:09:56 // 2177
Kérdés: szerintetek lehetséges volna szerezni Alfa 75 kábekorbácsot (igen jó állapotút :-) ), avagy olyan csatlakozóvékeket, amelyek birtokában bele lehet vágni egy elektromos felújításba. Vagy ez hülyeség? Más: tudom, hogy nem gyakori otthon elfekvőben, de hátha - nem tud valaki Alfa 75 1,6-ba ócsóért alapméretes (de lehetőleg plusszos) gyűrűgarnitúrát? Meg ha már olyan volt otthon, akkor jobbfajta hengerfejtömítést (mondjuk ne Ajusa, hanem inkább Reinz), szintén nyomott áron?
martin-i2006-06-18 23:07:59 // 2176
nagyon jol néz ki!!! Pont ilyen színre szeretném én is a GTV-met... majd vmikor :( hiába, ezek a gyári dolgok nagyon bejönnek!!! (a belseje olyan mint az enyém) nagy munka, de megérte! Gratulálok (én is)!!! (a lakatolás engem is érdekelne!)
remete2006-06-18 23:04:37 // 2175
A lakatolós kérdéshez én is csatlakoznék!
Attie2006-06-18 23:03:47 // 2174
Gratulálok :)
Wickey2006-06-18 22:37:34 // 2173
Vikk, ki lakatolta a gtv-teket? Plusz: megnézhetném a kocsit közelebbről? Továbbá: a végeredménnyel meg vagytok elégedve? Ha megszületik a döntés (megcsinálás, vagy kuka), akkor nem eladásraösszegányolás lesz, hanem veteránminősítésre alkalmas munkát szeretnék. Tudom, ez közelíteni fog a hétszámjegyhez festéssel együtt. Ennek ellenére úgy képzelem per pill, hogy gyári autót építenék... (najó, a motor esetleg nem lesz típusazonos, és a váltó is hosszabb lesz, ahogy én szeretem, más vonatkozásban viszont nem szeretnék engedni).
Vikk752006-06-18 21:15:04 // 2172
Boccs, mViking :)
Vikk752006-06-18 21:14:19 // 2171
A gyári felnijei, full gyári maradt az autó. Semmi tunying. Figi, gyorsulásin tuti ott lesz, persze csak mint néző :) Remete, ez a gyári színe és nem gyakori ha jól láttam, illetve nem láttam :) Norbika, Mviking, köszi apu nevében :)
remete2006-06-18 19:09:40 // 2170
Szemre nagyon hasonló - esztétikailag minden esetre nem egy rossz darab; ahogy a Tiéd sem :-)
remete2006-06-18 19:02:25 // 2169
AZTADEDÚRVA!!! Gratulálok! Ez a szín is...! Nyami!
veteranviking2006-06-18 13:21:35 // 2168
Az indexem nekem is szarakszik, bebújok már a kapcsolótábla mögé, hátha találok valami faxságot mert a relécsere nem segít rajta:-((
veteranviking2006-06-18 13:19:31 // 2167
Húh, de jól néz ki a verda. A felni + főnyeremény, ez viszont nem olyan mint az enyém,ennek nincs akkora pereme.
veteranviking2006-06-18 13:16:55 // 2166
Patika a gép, szép munka.Grat:))
Gábor(figi75)2006-06-17 19:50:40 // 2165
Szeva mester!:-) gyere 75 -be!
ALFA75td2006-06-17 19:45:11 // 2164
Szia Figi te már cseréltél az autódon kuplungfőhengert? Ha igen tudnál RÓLLA EGY KIS INFÓT ADNI. Jól sejtem hogy a kuplung és fékpedált tartó konzolt cakli pakli ki kell szerelni?
Gábor(figi75)2006-06-17 19:40:40 // 2163
Hmm,a 4-dik képen ott az istenkirály 75-is!:-) Alfás család,de baba!:-) Grat a vashoz,fater remélem jön 1-2 talira amíg meglessz? :-O
Norbika2006-06-17 16:07:20 // 2162
Gratulálok!Mégegy GTV!
prooF_752006-06-17 15:03:51 // 2161
Na, gratula! Nagyon jól néz ki! Milyen felnik lesznek rajta?
Vikk752006-06-17 11:49:06 // 2160
Nah 4 év után kész van a GTV :))) a felni is kész lesz hétfőre. Én is kész lettem tőle.
A hangja...majdnem lefostam a bokámat. Lenem cserélném a gyári kipufot semmire. Bár monnyuk nem is az enyém :DDD


GRoman2006-06-17 09:26:46 // 2159
IC:

Van ez így. Nálam is egy, a bendix körébe bekötött, a riasztóval kapcsolatban álló relé okozott alkalmankénti indítási problémákat. De úgy volt belegányolva, hogy bejön a rendes, vastag drót, aztán továbbmegy olyanban, ami max bicikli világításhoz alkalmas... Mióta kivágtam, nincs gond.
De még most is találni ilyeneket, pedig ez elvileg csak Szamosiéknál volt szerelve korábban:



Amúgy tegnap hoztam meg Csöriéktől, mosatás (motormosás is,) fojtószelepház tisztítása, olajcsere, szűrők cseréje, zöldkártya, kompressziómérés, kézifék beállítás... Jó lett.

Az olajcsere Selenia 2k-ra történt, úgyhogy maradt most egy fél liter Valvoline Maxlife-om, kell valakinek?
Inner Circle2006-06-16 08:13:40 // 2158
Egyébként ez nem okozott meghibásodást, úgy találtam meg hogy egyszercsak elszállt az index és a komplett műszeregység. A problémát, mint kiderült, a korábban általam már kihajított magyar kisipari riasztó (gyufásdoboznyi lósz.r a műszerfal aljára csavarozva, EHHH) okozta, pontosabban miután azt kidobtam, az autó gond nélkül működött, viszont bennmaradt a reléje, és valamiért ez most kinyírta a műszerfalat + indexet. Eddig is láttam, hogy fityeg egy plusz relé a biztitáblán, de a GTV-s reflex (ott az index így van megoldva) azt diktálta hogy hagyjam. Most viszont hallottam hogy nem ott kattog az elakadásjelző (ami szerencsére működött), szóval levágtam a relét és hipphopp megjavult minden. És akkor már kiástam a biztitáblát és kiszórtam mögüle két méter kábelt meg egy halom elektronikai alkatrészt... ja és egyúttal kiderült hogy a tempomat kábelezése ott van a műszerfal mögött. Azt hiszem elkezdem nézegetni az Ebay-t :-)
Inner Circle2006-06-16 08:01:22 // 2157
Autója nem szenved rejtélyes elektronikai problémáktól? Ismeretlenek Önnek a váratlan üzemzavarok? Akkor az Ön autójának korábbi tulajdonosai bizonyára nem dolgoztattak Berh Elek és Kók Ányos műhelyében!

Megmagyarázhatatlan problémák!
Értelmetlen módosítások!
Kisipari megoldások teljes választéka!
Gány, ták és buhera!



Referenciamunkáink közül: 75 Milano biztosítéktáblája mögött egy vörös-fekete kábel megszakítva (mutatóujjnál látszik ahogy bejön), betoldva egy sárga kábel; a sárga kábel aztán visszajön és csatlakozik a vörös-feketébe. Avatott szemlélő kisvártatva észreveszi a kép jobb oldalán, hogy a sárga kábel ÖNMAGÁBA ZÁRÓDIK, SEMMIHEZ SINCSEN CSATALKOZTATVA. Elvégre miért is ne legyen 50 centi plusz vezeték meg két, forrasztás nélküli, összesodort drótkapcsolat egy kábelben?

Forduljon hozzánk bizalommal, mottónk: "MI JOBBAN TUDJUK, MINT A HÜLYE GYÁRIAK! JÓ LESZ ÍGY, TÖKIKÉM!!!"
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak