Én megértelek! Nem értem viszont, hogy a 2,4-nek miért más a motorolaj specifikációja, mint az 1,9-nek és a 2,0-nek. A négyhengereseké ugye SAE 5W-30 a az öthengereseké meg 5W-40. Az emelt melegviszkozitással még talán nem is lenne baj, de az eltérő minősítéssel viszont annál inkább. A négyhengereseké
FIAT 9.55535-S1 az ötösé pedig N2. Az ACEA B4 nem való részecskeszűrős autóba, mert a SAPS tartalma magas, ami legyilkolja a DPF-et.
A szóban forgó diesel konstrukciók szerkezetileg hasonlók. Talán a magasabb hőtermelés miatt ajánlják a más specifikációt... Így feláldozták a DPF-et a tribológia oltárán!
És még tetézi a bajt az is, hogy a FL-es használatiban sem javították ki:

Valószínűleg van(nak) olyan dolog(ok) az öthengeresekkel ami nem került nyílvánosság elé. Tartok tőle, hogy ennek, ezeknek köze lehet, ahhoz levették a kínálatról is. VSZ nem tudták EURO V-ösíteni...
Vagy nem is akarták... Lehet nem vitték úgy és nem lett volna gazdaságos. Mindenesetre nagy kár érte! Jó lenne, ha lenne még nagymotoros JTD! A 3,0 sorhat útópia volt! Sajnos! Mondjuk ehhez kellet volna egy piacképes nagyautó...