Fórum >> Típusok >> 159

Piritu2017-02-27 22:19:56 // 92126
Én felújítottat választottam anno a Spiderhez. Újat berak, régit lead. Garanciával. Gyakorlatilag egy szereléssel megvan.
Tocke2017-02-27 21:12:40 // 92125
Köszönöm, Yani, akkor ez normális jelenség. A felújításáról, vagy új beszerzéséről a holnapi kiszerelést követően döntök.
yani2017-02-27 21:01:01 // 92124
Google első találat:
"Generátor szabadonfutó alatt a gépkocsi generátorának azt a szíjmeghajtású változatát értjük, amely a lehetővé teszi, hogy a generátor a motor forgattyús tengelyének változó forgási sebességétől függetlenül egyenletesen működjön.
A generátor szabadonfutó csak a forgattyús tengely gyorsulásait veszi figyelembe, a lassulások nem fogják vissza a teljesítményét.
Mivel a generátor hibák feltárása is szakértelmet igényel, még a generátor alkatrészek megrendelése előtt célszerű szakemberhez fordulni. A generátor szabadon futó hiba felismerése ugyan nem egyszerű, de vannak jól látható jelek. Ilyen például, amikor az ablakemelő üzemeltetése során a lámpák fényereje csökken."
Tocke2017-02-27 20:54:35 // 92123
Sziasztok, sajnos még nem kaptam tanácsokat a generátor problémámmal kapcsolatban. Amit még kiderítettem róla hogy nem denso, hanem Magnetti Marelli, és miután leállítom a motort, a szíj és a tárcsa megáll, a generátoron belül a hűtőlapátok még vagy 2 mp-ig süvítő hanggal pörögnek. Ez szerintem nem normális. Találkoztatok ilyen jelenséggel?
Piritu2017-02-27 19:33:57 // 92122
csak nekem egy pözsó motoros BMW-vel van ilyen gondom :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-27 19:10:56 // 92121
igen az sajna az lesz :(((
btibi2017-02-27 18:32:57 // 92120
Akkor annyira nem egyedi problémám. Ha legközelebb a szerelőnél (Német Misi/Dunakeszi) járok rákérdezek ezekre.
Hege2017-02-27 18:01:06 // 92119
Na végre. Remélem sikerült beazonosítani a nyekergésem okát. Tegnap megfújtam egy kis szilikon olajjal és azóta nem nyekerhet.
Piritu2017-02-27 17:51:01 // 92118
OFF
Nálam csak a 0420-at dobálja, hátsó szonda próbaként cserélve, akkor is. Első jele jó, hátsó is működik. Akkor kat?
ON
Giuntini2017-02-27 16:56:28 // 92115
Ez az automata tompított sötétedés érzékelő
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-27 16:45:45 // 92114
ez lambdaszonda hiba lesz még hozzá az első...
yani2017-02-27 16:43:59 // 92113
Lamdaszonda?
mizooo2017-02-27 15:33:52 // 92112
Srácok, hazafelé kiakadt a váltóbowden, egy komolyabb 2-esbe váltásnál, lepattant a gömbfejről az ellendarab. Lehet ezt külön kapni, vagy csak kompletten?
Liquid2017-02-27 15:15:00 // 92111
Én nem szeretem a bluetoothos cuccokat, meg az androidot se :)
A tuti a kábeles megoldás és egy MES.
Itt megtalálod mi kell a MES-hez.
Amúgy a 159-hez úgy általában ELM327 kell, illetve egy adapter kábel a xenonhoz és ABS-hez.
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-27 15:09:25 // 92110
Aha, az elképzelhető, köszi! :-) Lassan megtanulom, hogy mi hol, merre van.
btibi2017-02-27 15:08:45 // 92109
Sziasztok! 159 TBI (2011.09) tulaj vagyok én is (karácsony óta) és itt az amorén pedig új tag. Én is v.milyen ebayes ELM-327 vásárlásán gondolkodom. Visszaolvastam itt a fórumon, hogy mi lenne a megfelelő, de nem igazán jöttem jobban képbe, hogy melyik is lenne az ideális. Nem tudom milyen jellegű hibák szoktak problémát okozni ennél a típusnál, amihez kell egy ilyen kütyü. Elsősorban a motorhibák kiolvasása érdekel. Van nálam egy olyan visszatérő probléma (P0420-1. katalizátor és P2097-1. keverék hátul /dús/, hiba oka: a vezérlő túl alacsony jelet kapott a szenzortól), melyet szerelőnél már többször is kiolvastunk, de a szerelő nem igazán tudott rá mit mondani. Kb. semmi különbség nincs a check engine probélma kiírása előtt és után a menetteljesítménnyel. Tankolni ÖMV maxm. 95-öt és shell vp. 100-at tankoltam eddig, de ettől is függetlenül újra visszajön a probléma. Azt gondolom, hogy a rövid városi épphogy bemelegedős városi utak okozhatják a problémát, nem tud tisztulni a rendszer a folyamatos rövid távok miatt. Van e valakinek hasonló tapasztalata ezen hibákról, valamint a kinai rendelős oldalakról melyik bluetooth ELM-327-et ajánlanátok (+android app), amihez nem kell lábakat ide-oda cserélgetni, csak rádugom és go?
Köszönöm a válaszokat!
Kócosw2017-02-27 15:03:14 // 92108
asszem a páraerzekelöre gondolsz :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-27 15:01:42 // 92107
Bocs, a belső tükörről oldarra lógó valami. A hőmérséklet szenzor a külső tükrön van. Olyan, mintha valami fény érzékelő lenne, csak annak túl nagy.
Smith2017-02-27 14:18:26 // 92106
Nem. A tanúsítvány szerint a Kleber több kategóriával jobb fogyasztás tekintetében, vizes úton tapadásban ugyanannyit kapott, hangerőben a Vredestein 70 a Kleber 71. Igaz hogy leghallkabbnak a Godyear Eagle F1-et hozza 68 dB-lel, na ilyenem volt de soha többet nem lesz az is biztos! Kopott összevissza nagyon gyorsan, hangos volt, vizes aszfalton pedig majd befostam, annyira úszott. Konkrétan halálfélelmem volt.

Szóval, akkor nyárinál is hátra kell a kevésbé kopott gumi?
Liquid2017-02-27 13:55:45 // 92105
Nem feltétlenül, mert nyárinál is játszik a vizes úttest, ahol szintén nem rossz ha van hátul tapadás.
RomeoOne2017-02-27 13:53:19 // 92104
Mármint, azt akartad írni, hogy a Vredestein messze veri a Kleber-t, ugye?
Smith2017-02-27 13:51:56 // 92103
Nyárinál mindegy? Ahogy tetszik? :)
Giuntini2017-02-27 13:50:20 // 92102
Ez a télire vonatkozik. Viszont érdemes cserélgetni, mert elől jobban koptatja.
Giuntini2017-02-27 13:47:58 // 92101
Hőmérséklet érzékelő. A klimaszabályozást ez vezérli.
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-27 13:44:08 // 92100
Felfedeztem magamnak a hill holdert :-) Ez tök jó. A pláza feljáróban biztos nem néztek hülyének, hogy megállok az emelkedő közepén. Elindulok, megint megállok, pihengetek, elindulok... :-) ez vagány funkció.

Plusz kérdés. Tudja valaki, hogy a tükörből oldalra kilógó szenzor az pontosan mi?
Liquid2017-02-27 13:41:07 // 92099
hátra kell a jobb gumni, hogy ne a hátsó tengely menjen el előbb, gondolom azért mert azt jóval nehezebb korrigálni
Kazes☻2017-02-27 13:38:38 // 92098
Az első verzió... :-)
Peti1592017-02-27 13:35:59 // 92097
Legutóbb azt mondták, hogy hátra kell a kevésbé kopott, mert úgy nehezebben csúszik meg az autó fara.

Korábban pedig azt, hogy előre kell, mert a hajtott keréken fontosabb a jobb tapadás.

De van itt nálam okosabb ember, majd megmondja a frankót! :D
Smith2017-02-27 13:29:24 // 92096
Itt a Kleber nem is szerepel, gondolom mint másodvonalbeli játékos, nem vették be a játékba. 2 db-ot kénytelen vagyok venni, összességében egy 20-assal lennék beljebb a Kleberrel a Vredesteinhez képest.

Jut eszembe, az új gumit szokták előre tenni vagy a kopottabbat? Hallottam már minkettőt jótanácsként.
Peti1592017-02-27 13:09:08 // 92095
A Vredestein Ultrac Vorti az ADAC 2016-os nyári gumi tesztjén elég jól szerepelt, így én tavaly tavasszal arra ruháztam be, semmi gondom nem volt vele eddig.

Smith2017-02-27 12:56:54 // 92094
Kleber gumikról van valakinek tapasztalata/véleménye?

235/40R19 Kleber DYNAXER HP3 96 Y XL

Másik ami még belefér nekem árban: Vredestein Ultrac Vorti 96 Y XL

Paramétereket tekintve a Kleber messze veri a Vredesteint, de persze ez csak a papírforma :)
RomeoOne2017-02-27 10:25:00 // 92093
Ha hideg motorral állítod le, akkor nehezebben folyik vissza az olaj, és kevesebbet mutat.

Ez érdekes információ, mert velem pont ez történt. Olyan 2-3 csíkon volt nekem mindig az olaj. Szombaton várt rám egy jó 300 km-nyi vezetés. Reggel még le akartam ugrani a mosóba egy kicsit lecsapatni az autót. Beültem, gyújtás, minden rendben. Leérek a kb. 1 km-re lévő mosóba, nyilván a motor még full hideg. Leállítom, 15 perc alatt lemosom a másik autót. Ülök vissza az enyémbe. Gyújtás után jön a "check engine oil level". Csak kamilláztam. Lemostam ezt is, aztán beültem és megint jelzett.
Amikor először bejelzett, elkezdtem nézni a helyet, ahol álltam, hogy nem folyt-e ki ott olaj. pont volt is ott egy pocsolya, de csak azért, mert mélyedés volt ott az aszfalton. De mindenki hülyének nézett, hogy miért tapicskolok ott abban az egy szem pocsolyában, mint egy idióta :D (Nyilván azt akartam megnézni, hogy víz-e vagy olaj)
Nem nagyon volt időm hibakeresésre. Konzultáltam droberto-val és gyorsan vettem 1L Selenia 5w30-at. Kb. a felét betöltöttem és azóta 5/6-on van. Majd figyelem, hogy fog-e változni a dolog.
b00772017-02-27 10:19:34 // 92092
Köszi, így akkor hanyagolom :) Nem ér ennyit, univerzálisat nem szeretnék, én inkább a gyáriakhoz ragaszkodom, mp3-at tud lejátszani hála a blue&me-nek annyi elég :)
csAR2017-02-27 10:12:53 // 92091
Sziasztok!
Ha valaki nem akar új nyári gummát venni,18-asra váltás miatt megmaradt egy garnitúra 215/55 r16 Bridgestone er300-as
6.5-7.5 mm-es futóval.
Giuntini2017-02-27 09:48:39 // 92090
Én 5-600 km-enként szoktam a nívópálcán ellenőrizni. Ha hideg motorral állítod le, akkor nehezebben folyik vissza az olaj, és kevesebbet mutat. Az elektronikus nívópálca csak tájékoztató jellegűen mutatja az olajszintet.
Smith2017-02-27 09:25:26 // 92089
Tegnap hazainduláskor nekem is két pöcökkel kevesebbet mutatott. Ma reggel meg már jól jelezte :)

Egyre jobban imádom ezt a dögöt, nagyon könnyű megszeretni.
Tocke2017-02-27 07:40:32 // 92088
Sziasztok. A tanácsotokat kérném. Tegnap este elfogyott az áram alólam, szó szerint. Reggelre akksi feltölt, 12,7V, autó indul, alapjáraton rámérek 11,7V ! Ok, hogy a generátor nem tölt, de az zavar, hogy leállításkor hallok 2 mp-ig sivító, csúszó hangot, mintha az ékszíj csúszna. Légyszíves segítsetek, felújítás vagy új? Köszönöm szépen.
mizooo2017-02-27 06:27:07 // 92087
Sziasztok, ha valakinek lenne felesleges/megunt eladó tetősín 159 Berlinára esetleg tetőboxal is vevő lennék rá.
Liquid2017-02-26 20:40:08 // 92086
Sajna több helyről hallottam/olvastam már hogy az erősen tájékoztató jellegű és időnként manuálisan is illik ellenőrizni.
Piritu2017-02-26 20:35:27 // 92084
Így van,kettőször is megtörtént :-(
Zselé2017-02-26 18:58:40 // 92083
Egyszer nekem is mutatott egy egységgel alacsonyabb szintet, de akkor lejtőn álltam. Többször nem csinálta
Giuntini2017-02-26 18:53:45 // 92082
Elképzelhető, hogy rossz az elektronikus nívópálcád.
Shadin2017-02-26 17:27:28 // 92081
+1

Én is gyári mániás voltam, de rá kellett jöjjek, hogy az a 2009-es évjáratú Pioneer navi is kb. 1000x jobb mint a gyári.
Shadin2017-02-26 17:24:25 // 92080
Előfordult már 2.0-nál, hogy eltünteti az olajat, majd megkerül. Piritu írta talán.
yani2017-02-26 15:11:30 // 92079
Nem éri meg. Eleve cserélni kell a középkonzol burkolatát, mert a navis más méretű, mint a sima fejegység. ezt 30 ezer alatt nem úsznád meg.
Ha nincs bekábelezve, hosszú- hosszú procedúrának nézel elébe, aminek a kimenetele kétséges. A gyári kinézeten kívül semmit nem nyersz vele egy Aftermarket navis fejegységhez képest. A blogjaim között találsz róla leírást, már kettő beépítésén vagyok túl.
b00772017-02-26 14:58:43 // 92078
Sziasztok,

Macerás gyári gps-es fejegységet beépíteni utólag? Gondolom kell a gpsnek másik antenna és vezeték is. Megéri egyáltalán belerakni? Ha jól tudom nem érintős még... gpsre használni szerintem nem sok értelme van, igo se hinném hogy rá menne... Fogyasztási és hasonló adatokat ír ki? Blue& me rendszert jól kezeli?
Esetleg az fl utáni változat már komolyabbnak tűnik, az belerakható fl előttibe? Bármi info jól jönne ezzel kapcsolatban. Előre is köszi!
RomeoOne2017-02-26 14:51:12 // 92077
Ha már az olajnál tartunk. Tegnap a kocsim gyújtás után kiírta, hogy ellenőrizzem az olajszintet. Meglepődtem kicsit, mert nem tűnt fel eddig, hogy fogyna belőle. Az a 6 pálcás diagram 0/6-on állt. Eddig mindig a közepe tájékon volt. Megnéztem a nívópálcát és a min és max között kb. a felénél volt a szint. Rátöltöttem egy bő fél liter olajat és most 5/6-ot szokott kijelezni, a nívópálcán meg megint max fölött van a szint. Másnál is volt ilyen tapasztalat, hogy hamar riaszt a body comp?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak