Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning

VV62016-03-26 23:15:49 // 25241
Hát akkor ezzel kimerült a téma.
Liquid2016-03-26 22:32:46 // 25240
kb. ugyanezt kérdezem én is tőled .)
VV62016-03-26 22:27:28 // 25239
Most miről beszélsz, nem értem? Szerintem félreértelmeztél valamit, aztán belelovalltad magad a saját fantáziálásodba. Pedig csak el kell olvasni, amit mások írnak.
Kócosw2016-03-26 21:05:54 // 25238
Kérdezzük meg hogy mér irogat a 159 topicba? :)
Piritu - 1.000.0002016-03-26 20:35:48 // 25237
Most tettem fel oket az iGO-ba. Ma jelezte is az osszeset ☺
Liquid2016-03-26 20:21:14 // 25236
nó problem :) Tudodmit? Csesztessük inkább a Dévidet :D
Kócosw2016-03-26 20:07:11 // 25235
Csak gondoltam megemlitem :)
Liquid2016-03-26 19:35:47 // 25234
az legalább jó helyen kapar, meg fel lehet venni hozzá a májersapkát :) Irigyelünk ám rettenetesen :)
mreni2016-03-26 19:35:40 // 25233
csak halkan megjegyezném,hogy van több ingyenes alkalmazás is amivel előre láthatod a trafik helyét... nem nagy dolog
'''''2016-03-26 19:26:49 // 25232
A fekete mamba nemrég eladásra került bár még nálam van.Most a spidert használom de az sem olyan lassú. :-)
Liquid2016-03-26 19:22:50 // 25231
köllött beszóni :DDD
Igen egyszer elkövettem, mert hülye voltam és bebambultam...mea culpa
Dévid2016-03-26 19:00:11 // 25230
Kis pénzért átveszem, mert nem járok autópályán. ;)
Kócosw2016-03-26 18:56:36 // 25229
Én úgy emléxem nem mindíg lassítasz a fix trafik előtt :)
Liquid2016-03-26 17:08:35 // 25228
neked is érik a Szuzka :)
Liquid2016-03-26 17:08:10 // 25227
Ne keverd bele a térfigyelőket, meg a HUGÓ oszlopokat. Nézd meg a rendőrség vagy a Totalcar térképét.
Ha tudod hol van, akkor nem nagy kunszt elkerülni, milyen nyelven írjam ezt le, hogy kivilágosodjon? :)
Amúgy meg ha ennyire parázol, hát ne menj gyorsan :) Az összes mérő cucc úgy van beállítva, hogy a 150-es objektív határ felett mérjen, a tűrést is beleszámítva.
Nekem mindegy mit teszel, éppen fecsérelsz vagy nem... arra ugrottam rá, hogy ismeretlenül, látatlanban skatulyázol....
'''''2016-03-26 16:33:38 // 25226
Még jó,hogy nem járok autópályán mert akkor el kéne adjam az alfám,legalábbis a kartárs hozzászólása szerint! :-)
VV62016-03-26 16:28:42 // 25225
Akkor rosszul nézted, mert sokkal több van a valóságban, pl. a héten mentem az M3-on és többet is láttam.
Igen, ki vannak táblázva, 60m-rel előttük van egy kis fehér tábla; azt te sötétben 180-nal észre nem veszed, ha mégis, nincs időd lelassulni.
Sajnos, elfelejtettem, miben akartam segíteni...de hát úgyis mindenki olyan okos, jobb másra fecsérelni az energiát. Annyira jó szó ez a fecsérelni, úgy örülök, hogy használhattam!
Liquid2016-03-26 14:15:31 // 25224
Bár megfontolandó amit javasolsz, de egyelőre maradok az Alfánál :)
Liquid2016-03-26 14:13:59 // 25223
Persze hogy látszik, nem is megyek én pályán sőt, matricám is azért van 10 éve mert nem tudom hova tenni a pénzt :D

Amúgy a labdát visszadobva, látszik hogy ritkán mész pályán, ugyanis jól emlékeztem: (most megnéztem még egyszer) az M5-ön és az M7-en van 1-1 helyen a többi alsóbbrendű úton, vagy lakott területen van.

Hetente legalább 2x megyek pl. Móvár-Győr között, ahol van 2 fix trafi is, és mindig lassítok előttük, bár alapvetően 150-re állítom a gépet mióta objektívság van, de megmaradt a szokás.
Ki vannak táblázva, fix a helyük, nem olyan nagy kunszt figyelni rájuk, de természetesen azt teszel amit akarsz...
Miben is akartál segíteni? :)
'''''2016-03-26 07:55:36 // 25222
Vegyél egy 20 éves szutyukit.Van belőle négykerekes.Észre sem vennéd,hogy lecserélted a q4-et és nem futnál bele trafiba. :-)
VV62016-03-26 03:23:23 // 25221
Látszik, hogy ritkán jársz autópályán...de igen, ott is vannak. Sötétben meg nem fogsz előtte lassítani, mert nem látod őket. De nekem mindegy, csak segíteni akartam.
Liquid2016-03-25 22:29:15 // 25220
hadd kapcsolják... azok amúgy sem a pályán vannak, meg lehet előttük lassítani, mint ahogy teszi mindenki a jelenlegi fixeknél is:)
VV62016-03-24 21:52:38 // 25219
Autópályán...! Minek oda Alfa meg fék? 10 nap múlva bekapcsolják a radarokat...
Liquid2016-03-23 23:35:52 // 25218
EBC USR tárcsám van elöl GreeStuff betétekkel, hátul sima (szerintem még a gyári, mert már van jelentős válla)
Nincs semmiféle probléma ezzel, nincs egetverő változás, de határozottan nagyobb a fékhatás. Nem fog előbb, hogy is tehetné? Pont ugyanannyi utat kell megtenni e betéteknek mint a sima tárcsával.
Beszéltem sokat telefonon az EBCs emberrel, nagyon korrektül és lényegre-törően elmondott mindent. Az is elmondta, hogy ha előre nagy ugrást jelentő szett kerül, akkor célszerű hátul is upgradelni, de ez a kombo amit én vettem még nem az a szint.
Buksi2016-03-23 22:53:58 // 25217
Én az 55-öt nem használom minden nap, de ha igen akkor leginkább autópályán. ;-)
Hallottam igen, de 305-ös 4x98-as tárcsát nem találtam belőle. :-/
VV62016-03-23 21:41:57 // 25215
Én még nem hallottam róluk. De naponta használt utcai autóra még egyszer nem vennék mart tárcsákat.
És a Mikodáról hallottál? Szintén fúrt-mart, lengyel és olcsó.
Jorjie2016-03-23 10:45:05 // 25214
Ha a "szakember" megjegyzésed [k i z z o]-nak szólt, akkor egy icipicit mellélőttél :-)
Buksi2016-03-23 10:23:53 // 25213
Most viszonylag jó áron találtam ebay-en fúrt-mart MTEC tárcsákat. Csak nem nagyon ismerem ezt a márkát. Vajon milyen minőségű lehet? Annyit tudok, hogy angol cég gyártja.
VV62016-03-23 07:34:21 // 25212
Fogalmam sincs, de amikor a tárcsa túlságosan, akkor meghajlik és ütni kezd, a betét meg üvegesedik és csúszni kezd. Ezt akarjuk elkerülni a lyukasztott-szellőztetett tárcsával és a puha betéttel.
Buksi2016-03-22 22:56:28 // 25211
MTEC tárcsákról mi a vélemény? :-)
Buksi2016-03-22 22:49:30 // 25210
Egyébként mennyire melegszik fel egy betét vagy tárcsa egy utcai autóban? Mondjuk egy nagyobb autópályás fékezésnél?
VV62016-03-22 22:44:34 // 25209
Na, mindig örülök a szakembereknek...
A valóság mégis nagyobbat fog a vágott tárcsán a betét, nem is akarom megmagyarázni.
Lehet nekik MU értékük vagy BŰ vagy BÁ értékük, amit én érzékelek és tapasztalok, az mégis csak a puhaság vagy a keménység, mint alapvető paraméter.
VV62016-03-22 22:41:15 // 25208
A yellow-ban pont az a jó, hogy nem kell melegíteni, azonnal fog, miközben 900 fokig jó.
ystuc2016-03-22 20:38:44 // 25207
Ez gombnyomásra működik. És eladó! ;-)
[k i z z o]2016-03-22 19:05:13 // 25206
A "vágottal" sem foghat előbb a fék, és van fékerő elosztás első és hátsó tengely között.

A betéteknek nem puhaságuk van, hanem Mu értékük hőmérséklet függvényében, mint legalapvetőbb paraméterük.
Buksi2016-03-22 09:43:04 // 25205
Szia!

A yellowstuff-ot kicsit túlzásnak érzem már! Csak utcára kell, nem versenyzésre. Én azt akarom, ha rálépek a fékre, akkor fogjon és megtudjak állni és ha többször kell nagyot fékeznem egymás után (pl. autópályán), akkor minden fékezésnél ugyanúgy fogjon. Ennyit akarok csak. Nem akarom melegíteni üzemi hőfokra, egyszerűen csak azt akarom, hogy ha rálépek a fékre, akkor gondolkodás nélkül lassuljon az autó.
Viszont nagyon érdekes, amiket írsz. :-)
Köszi neked is! :-)
VV62016-03-22 07:04:24 // 25204
Hali Buksi:)
Én próbáltam a Turbo Groove + yellowstuff kombinációt, annál jobban nem fog semmi..
DE! Hátra is ugyanezt kell feltenni, különben túlerőlteti magát az első fék. Az már elég húzós együtt. Ezért két alternatíva van: Elöl-hátul Brembo Max tárcsa (hasonló a turbo groove-hoz, csak olcsóbb) és valamilyen puha betét (Ferodo Premiertől a Yellowstuffig).
A másik lehetőség, hogy sima, nem vágott tárcsa kerül fel (ez esetben elég, ha elöl cserélsz) a lehető legpuhább betéttel (szerintem Yellowstuff).
Elöl vágott - hátul sima tárcsa azért nem teljesen jó, mert a vágottal hamarabb és nagyobbat fog a fék, ezért kicsit megbomlik az egyensúly.
Nekem legalábbis ezek a tapasztalataim.
Buksi2016-03-21 23:15:38 // 25203
Nem baj, nem sürgős. :-))
Köszönöm a segítséget! :-)
[k i z z o]2016-03-21 22:24:35 // 25202
Én 10 -15 mm -t emelnék csak maximum, ha én tekergethetném, hogy egy kicsit feljebb legyen.
[k i z z o]2016-03-21 22:18:52 // 25201
Igen. Regisztrálj a fekmesterre és pakold a kosarat:) Az EBC lehet 2 -3 hét is amire megjön.
Buksi2016-03-21 20:32:22 // 25200
Akkor oda már jó egy Ferodo tárcsa + Ferodo betét?
Buksi2016-03-21 20:30:40 // 25199
Aha, akkor lehet az lesz. Vagy egy Ferodo tárcsa, ahogy neked is volt? 😊
[k i z z o]2016-03-21 20:12:20 // 25198
Hátulra elég egy normális OEM szintű, nekem Brembo tárcsa és Brembo betét van, 75 -nél az bevált, nem nagyon kopik.
[k i z z o]2016-03-21 20:10:40 // 25197
Hát amit akartál, ahhoz képest nem :(

EBC normál tárcsa + redstuff? Én akkor inkább azt venném.
Buksi2016-03-21 20:07:23 // 25196
Egyébként érdemes hátra is nagy teljesítményű feket venni, mint előre vagy hátra elég a gyengébb fék?
Buksi2016-03-21 19:45:04 // 25195
Akkor ezt nem ajánlod?
Buksi2016-03-21 19:38:54 // 25194
Igen ezt néztem én is. 😊
[k i z z o]2016-03-21 19:21:04 // 25193
Az egy másik kategória, kérdés, mekkorákat fékezel. Egy kerámia jóval tovább bírja, többször el lehet neki nyomni pl. 5-6 nagy fékezés után is konstans fog.
[k i z z o]2016-03-21 19:17:45 // 25192
43k vs. 51k a fekmester.hu-n, ha egyet nézünk:

http://www.fekmester.hu/ebc_fektarcsa_fekbetet/fiat-coupe-2.0_20v_turbo96_2000
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak