Fórum >> Típusok >> Giulia

trxAlfa2017-03-19 21:52:38 // 3180
Néhány ipari forradalmat megélt már a társadalmunk, és még jó néhány ezután következik. A gőzgép, az az átkozott, mennyi munkahelyet tett tönkre. Igen, nyilván, de anélkül nem fejlődhettünk volna, mai napig lovak húznák az egytengelyes fa kocsikat.
Minden forradalom változást hoz. Sosem lesz rosszabb, csak másabb. Sosem szűnnek meg a munkahelyek, maximum újraosztják őket. Bármilyen hihetetlen az automatizált gyártósorokra is kellenek emberek, csak nem kézzel lakkozzák a karosszériákat az emberek, hanem a robotokat üzemelik/karbantartják. Hatékonyabb az utóbbi, sokkal produktívabb a termelés és emberi szakértelem is társul mellé.
Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy a történelem melyik szakaszában érezné a legjobban magát, viszont a fejlődést visszafogni teljes mértékben értelmetlen. A belsőégésű turbós motor sem jöhetett volna el sosem, ha a 18. században a megalakuló munkás szakszervezetek kiharcolják az összes gőzgép megsemmisítését. Az ipar mindig is fejlődött és a továbbiakban sem fog ez megállni.
A járműipar valóban a küszöbén áll egy esetleges elektromos inváziónak, viszont amíg lesz igény a hagyományos motorokkal megáldott darabokra, addig kínálat is lesz, ami ezt kielégíti. Pár száz évre előre pedig senki sem lát, de engem nagyon érdekelne.
Liquid2017-03-19 21:52:02 // 3179
ebben a napenergia a király, dologban azért nem értek egyek :) Drága és pont akkor megy tönkre amikor már megérné :) A széntüzelés sajnos jelenleg is megy erősen, az atomról meg annyi, hogy Paks azé még mindig 50%-ot ad, szóval el lehet gondolkodni mi lenne ha lekapcsolnák :)
A széllel is az a gond ami a napenergiával napsütés nélkül. Qurva szép dolog, de nem lehet rá alapozni, mert áram akkor is kell ha nem süt a nap vagy épp szélcsend van, meg elfogyott a lítium.
Persze mindenki a skandikakal péltdlózik, de azért ők korántsem átlagosan vannak megáldva megújuló energiaforrásokkal...
Liquid2017-03-19 21:43:37 // 3178
kb úgy hogy: "merjek padlózni? mert akkor nagyon piros lesz az ecomérő, és már a klímával/fűtéssel úgyis rosszat teszek, hazaérek vajon?" :D
Giuntini2017-03-19 21:28:53 // 3177
Éljen a hang! Meg a jó kis dízeles kerregés! Ennek az ötvözete a 2,4! A Leaf meg maradjon meg a taxisoknak! Mesélte múltkor egy taxis, a Leafból utasokkal teli fogyott el a delej. Gombóc, a legszebb elektromos autót is a BMW gyártja. Pfuj!!
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-19 21:19:20 // 3176
én sem fogom megélni no para, szerencsés vagyok, hogy még a belsőégésű turbó korszakban lehetek tulaja jobbnál jobb Alfáknak :))) Engem sem vonz ez a hang és érzelem nélküli elektronyos mizéria, lassan kiveri helyettünk az autó :DDD
Nem tudom mi lesz 1-200 év múlva, de az emberiség nagy pácban lesz, szakmák szűnnek meg tömegével meg munka helyek, nem lesznek szerelők, építési munkások (nyomtatnak egy házat pár nap alatt), futárok, szállítók (drónok, önvezető autók), katonák (robotok), nem kell több tenyész állat (kitenyésztett labor húsok), nem kellenek tolmácsok, eladók, menedzserek stb, stb (mesterséges intelligencia) stb, stb.... érdekes lesz, de már nem nekünk :D
Don Gombóc2017-03-19 21:03:54 // 3175
Az fasza, az pont passzol egymáshoz. Ferdinánd forog a sírjában. :-)
Azt hiszem én nem élem meg a villany és önvezető szarságok általános elterjedését. Lehet hogy nem is érdemes, mert ha mesélsz a fiatal generációnak az orrodban oxigén csővel, a töködben katéterrel, vastüdő alatt, el sem hiszik mit gabógyázik itt a vén gyagyás.:-) Mondjuk az előnye is meg lesz, mert nem logikáznak majd egy kereszteződésben a jobb kéz szabályon, mert akkor talán már jogosítvány sem fog kelleni, mivel mindent a számítógép csinál majd. Csak előfizetsz egy sofőr applikációra aztán gyá ! :-)
Addig is maradjunk a régi jó környezet szennyező megoldásoknál. :-)
Halál a zuzmókra! :-) Éljen a Co és a Nox ! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-19 20:16:11 // 3174
porke csinált fasza V8-as hibridet asszem...
Zsolt1552017-03-19 19:33:28 // 3173
Pedig az az igazi. :-)))
Zsolt1552017-03-19 19:30:09 // 3172
Főleg úgy hogy ha nyáron bekapcsolják a klímákat az emberek, már fogják a fejüket az elektromos hálózatok szakemberei.
Magyarországon ~3millió személygépkocsi van. (2005 végén megközelítette a 2 millió 889 ezer darabot.) Ezeknek az otthoni és az út közbeni (pl.autópályák mellet) töltéséhez szükséges infrastruktúra kiépítése se lesz semmi feladat.
Don Gombóc2017-03-19 19:23:41 // 3171
Mi a tököm ez Hibrid topic ? És az autózás önvezetés nélkül az már nem játszik? :-)
Piritu - 1.000.0002017-03-19 19:14:19 // 3170
Huhh, bakker.
24 kWh 40 perc alatt - ha jól számolom - 52A három fázison. Kérdés még, hogy hány kWh-t kell belenyomni az akkuba, hogy 24-et kivehess belőle, mert annyival több lesz. Lesz mit fejleszteni az elektromos hálózaton, felénk a fél utca kap ennyi villanyt.
Zsolt1552017-03-19 19:12:56 // 3167
A BMW i3 is csak 110-120km-t, vagy az erősebb 94Ah-s motorral180km-t tud megtenni. Csak ha hybrid változatban veszed meg, vagy ahogy a BMW mondja extraként választod az "opcionális Range Extender-t" ergo kérsz hozzá benzinmotort, akkor tud ideális esetben maximum 330km-t.
Zsolt1552017-03-19 18:31:32 // 3166
A Green Taxisok szerint 100-120km-rel lehet Budapesten kalkulálni. Jó esetben 150km a hatótáv. Igaz ez csak gyorstöltővel (40 perc alatt) a 80%-os töltöttségnél.
Chianti2017-03-19 18:05:32 // 3164
Látszik, hogy egyre népszerűbb a Giulia, na de ennyire??? Ma délután épp a völgyben kocsikáztunk a gyerekekkel, és nem hazudok 5 km-en belül kettőt is jött szembe... Annyira meglepődtem ezen, hogy még fénykürtözni is elfelejtettem. Persze nem valószínű, hogy értenék miért villog egy 159, de legközelebb kipróbálom. Bár múltkor összetalálkoztam egy belga rendszámos szintén Rosso 159-el, ő azonnal vette a lapot, és visszavillogott. :o)
Kazes☻2017-03-19 17:09:14 // 3163
Igen, köszönöm... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-19 16:10:34 // 3160
Oksa majd hivlak :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-19 16:10:04 // 3159
Jah a napcella ami télen alig termel :))) Sajnos mindenhol van ismerösöm a Jülichnél az ember a napcella részleg vezetöje a háza tele van vele gáz nincs, az áramra kb 2 kilót fizet rá éves szinten úgy hogyvissza termel :))))) Igaz kb 200nm a ház... de akkor is
Blade2017-03-19 16:03:37 // 3158
Fogok is venni, aztán majd adok tanácsot akkor, ha nem tudod eldönteni milyet vegyél majd magadnak:))
Blade2017-03-19 16:02:37 // 3157
Az újrahasznosítás mai napig meglévő probléma, a mostani autóknál is , nem az elektromos autók sajátja. Az elektromosnál bejön a képbe az akksi újrahasznosítás pluszban, de számtalan más alkatrész újrahasznosítási problémája eltűnik.
Nem fog emelkedni az áram ára, mert egyrészt már ma is meglehet termelni otthon is akár szigetüzeműen is , amellett , hogy pl. napenergiából sokkal olcsóbb előállítani mint fosszilisből, az atomról nem is beszélve.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-19 15:50:07 // 3156
Akkor mire vársz, vegyél olyan autot :) Kb 6 éve hallgatom az elektronyosok átveszik a hatalmat.... nem nagyon látom :P Nekem van ügyfelem aki 8 kiloért vett akku pakkot amisosem megy tönkre....
Kócosw2017-03-19 15:48:37 // 3155
Meg maradjunk annyiban hogy ezen akkupakkok ujrahasznositása sem igen megoldott.ha széles körben elterjednek akkor meglehet nézni mi marad utanuk.Nem beszélve arrol hogy szerintem elég naiv dolg azt hinni hogy az áram ára növekedő igény esetén nem fog megugrani.Városban ettöl függetlenül hibátlan választás egy e auto.
Blade2017-03-19 15:43:02 // 3154
1895-1900 között mennyit nőtt a hatótáv?
Statisztikák szerint már most is elég megbízhatóak , simán elmennek 400ezreket hibák nélkül, eredeti fékbetétekkel. (A fék is kis túlzással dísznek van rajta.) A teslák is ennyi idő alatt kb 10%-ot vesztenek az akku kapacitásukból. De ha tönkre is megy valami egy elektromosban, ne hasonlítsuk egy dízel vagy benzineséhez hogy azokban mi mehet tönkre, illetve mennyi szart kell állandóan cserélgetni bennük...
Az elektromos előnyeit csak az nem látja be 2017-ben, aki nem akarja. Meg fogod élni szerintem:)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-19 15:28:38 // 3153
Igen kapufa 5 év alatt mennyit nött a hatótáv 10%ot??? Ez a nem megy tönkre dumát birom a legjobban az ampera egy igazi pénzvesztö pl... az lesz a jövö csak én sem fogom megélni :)
Blade2017-03-19 15:19:55 // 3152
Nem kapufa az , van az a felhasználási mód amikor megéri már most is . A kapufa az a hybrid.
Jelen pillanatban az elektromos autóé a jövő, én már alig várom hogy tömegesen elterjedjen, legalább nem kell azt a sok szar alkatrészt folyamatosan venni. Amilyen fejlődésben vannak az elektromos autók, pár év és simán elérhetőek lesznek bárkinek. Elektromos áram pedig: Magyarországénál gyengébb adottságú országokban is (napsütéses órák száma) túltermelések vannak napenergiából már évekkel ezelőtt is, az téves gondolkozás, hogy fosszilis erőművekben kell megtermelni az áramot.
Kevés a töltő? 1900-ban is 30km-enként volt benzinkút? Kevés a hatótáv? 1900-ban is 7 liter volt az átlagfogyasztás? Ugyanolyan fejlett belső égésű motorok voltak mint ma? Dugóban ülve amikor 45 perc alatt teszel meg 2km-t nem mindegy hogy milyen motor van az autóban? Szerintem ebből a szempontból is jobb az elektromos. Attól még sportolásra lesz a garázsban egy Maserati GT meg egy Giulia QV. De közlekedésre elektromos.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-19 15:17:05 // 3151
Nagyon kevés hibrid van kis hazánkban többségében az mind toyota meg lexus.....
Kazes☻2017-03-19 15:12:31 // 3150
Persze-persze, látom... olvasom...


szólok a baltásnak! :D


Különben igen, szerintem is jó lenne a hibrid ebben is és a Stelvioban is akár... :)
Halesz2017-03-19 15:04:23 // 3149
Ezért van a csak csevegek funkció :)

Amúgy meg arról szól az egész, hogy milyen jó is lenne egy hibrid Giulia :)
Kazes☻2017-03-19 15:01:57 // 3148
Jól szétoffoljátok a Giulia topicot...! ;)
Piritu - 1.000.0002017-03-19 14:55:27 // 3147
"A többi gyártónak van? Alfának nincs? Még a látóhatáron se... " - és eljutottunk a kezdőponthoz, hogy mi is lehetett az oka annak, hogy mégse lett az év autója...
Halesz2017-03-19 14:49:58 // 3146
Nyugat-Európában, ahol simán megteheted, hogy veszel harmadik autót, csak a városban, életképes.

De azért Magyarországon (Budapesten) sem tűnik olyan zsákutcának, rengeteg i3-ast látni, elég jó konstrukcióban hozzá lehet jutni (ahogy a Leaf-hez is), már akinek megéri a 8-10 milliós kiadás. Elsősorban cégeknek jó, havi 100-200 ezres leírható költségként.

Bevallom erősen gondolkoznék én is rajta, ha ott tartanék anyagilag, hogy mondjuk harmadik autónak városi rohangálót kereshetek. És nyilván az első helyen az elektromos Fiat500-as lenne... még akkor is, ha az csak olyan 150 kilométert tud elmenni. Egy nap nem megyek többet. Bár ha az árakat nézem, és a helykínálatot, akkor az i3 jobban áll.

BCS-vel abban nagyon egyet tudok érteni, hogy a Fiatokban kellene a full elektromos változatokat kínálni, az Alfának meg igenis legyen hibrid változata, mert ez a trend, ez is olyan reklámérték, mint bármi más. A többi gyártónak van? Alfának nincs? Még a látóhatáron se... Hát szerintem lassan kimutatható lesz, mennyi vevőt veszítenek így.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-19 14:21:55 // 3145
Plusz az ingyé töltés is megszünik, sulyado is van... egyenlöre kapufa az elektronyos auto a vicces hatotáv miatt meg a drága indulo ár miatt.
BCS2017-03-19 14:06:33 // 3144
Az Alfának ha alternatív hajtásláncban gondolkodnak, akkor a hibrid, ami benne van a pakliban...az elektromos hajtás marad a Fiatokban...oda kifejezett passzol is. De egy e-500 is piszok drága még.
Piritu - 1.000.0002017-03-19 13:32:27 // 3143
"A vezetési élménye egy villanyautónak? Tessék kipróbálni, utána beszélünk róla... " - hogyan megy vele a gázfröccsös, duplakuplungos visszaváltás kettesbe a szerpentinkanyar előtt? :-DD
Halesz2017-03-19 13:05:53 // 3142
Nem mehetsz, buszsávban nem használhatod. Volt róla szó, de nem ment át egyelőre.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-19 12:28:16 // 3141
Másod autora volt egy gyenge pillanatom de inkább lett egy 5l alatti fogyasztásu delej 2 milláért... azt a 6 millát soha nem hozná vissza az elektronyos... ami erösen kompromiszumos egyenlöre
Jani552017-03-19 12:22:24 // 3140
Lemaradt: dugóban sincs gond, mehetek, ahol a taxik...
Jani552017-03-19 12:21:11 // 3139
Meg lehet tanulni és át is tudok állni az autó "életritmusára". Van gyorstöltő üzemmód, 200-250 km-enként műszaki szünet nekem is, a kocsinak is.
V-Szfvár-Bp-V, vagy fordítva, minden más 200km-en belüli furikázásra tökéletes. Hosszabb utakra marad a 156!
Igen, a pakolás: az Alfákba se lehet, még a tv-m sem tudom berakni, de nem is cuccolásra való.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-19 12:03:53 // 3138
Csak inverter gondok vannak de majd megtudod meg töltökábel gondok én tudom szoktak keresni... nekem nem életkép hogy egy dugobanne használjam a légkondit mert lemerül az auto vagy várjak orákat a töltésre, ha normálisan használja valaki az elektromos autot 200kmet tud kb, hát soksikert egy horvát uthoz vele pl de akár egy bp sporont...
Jani552017-03-19 11:54:16 // 3137
Urak! Nem válaszolnék külön, talán így egyszerűbb: Igen a Nissan, 250-300km jelenleg a hatótáv, villany mindenhol van, mindenkinek lehetősége szerint, otthon a garázsban, a jelenleg ingyenes töltőoszlopokon... ha van lehetőség a céges konnektort használni sokkal nyerőbb! Jelenleg 2milla támogatást adnak a kocsira, nincs átírási illeték, adó, parkolási díj... tehát 8milla a kocsi, 14-16kWó/100km körüli a fogyasztás. Ha minden töltés otthonról megy, forintban az is 2liter üzemanyag/100km. Nincs olajcsere, semmi egyéb sincs. Ott a sokszázezer példányszámban gyártott prius, tizenéves konstrukció, sok százezer km-t futott példányokkal, aksigond egy sincs! Tehát, az aksival gond nincs.
Igen, a konnektor másik vége vajon környezetbarát? Nem magyarország a követendő minta, mert ez nem meghatározó semmiben sem, de máshol már nagyon jelentős a szél-, napenergia- hasznosítás, jelenleg ez a legolcsóbb autóüzem. Majd, ha mindenki kiszámolja, 10év/100ekm-re és összeadja az összes kiadást és a futamidő alatti várható kiadásokat, láthatja, az 1km-re vetített költségeket, ami a harmadára jön ki, mindenki villanyautót szeretne.
A vezetési élménye egy villanyautónak? Tessék kipróbálni, utána beszélünk róla...
Én már döntöttem.
AdiArsenal2017-03-19 11:33:57 // 3136
Én Mazdára váltottam, imádom vezetni, attól függetlenül, hogy nem turbós és nincs olyan futóműve mint az Alfának, de a rossz utat sokkal jobban is kezeli. Külsőre szerintem is sok autó van már, ami nagyon szép, így még nagyobb a verseny az ügyfelekért, ráadásul az Alfának a rossz hírével is küzdenie kell.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-19 11:32:28 // 3135
Számomra a Gyula meg a Stella a tökéletes utod pont annyi extra van hozzájuk ami nekem untig elég, megcsinálták a piac legjobb benya motorját lassan lesz hibrid is és ami a számomra a legfontosabb a legjobb vezetési élményét adják.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-19 11:21:23 // 3134
Elektromos Nissan Leafre gondolsz az egy pici auto még az 56 nak sem kategoriája 10 mihály az uj ára... rohadt drága városi futkározosnak vagy teszkoba járosnak a hatotávja is vicc nem tud egy bp balaton távolságot sem oda vissza... sokan nem tudnak és nem is akarnak ujautot venni marad a használt a külnömbséget meg inkább elautozom és maradjon meg a vezetési élmény... a többi sajnos igaz de végere alfánál is jön a modell robbanás
Zsolt1552017-03-19 11:02:01 // 3133
szembe = szemben
Liquid2017-03-19 10:56:44 // 3132
de ettől függetlenül sajna sok igazság van abban amit írtál
Liquid2017-03-19 10:54:23 // 3131
Az elektromos autók jelen állapotukban ha nem is zsákutcát jelentenek, de súrolják azt. Nagyon szép dolog zöldnek tűnni, addig amíg csak pár darab van, de honnan szednek majd olcsó és nem széntüzeléssel előállított áramot, ha meg 1000x-eződik a vellanyautók száma? .
És akkor még nem is emlétettük a lítium felhasználást, illetve az akkuk gyártásának újrahasznosításának nem túl környezetbarátságát.
Szóval ezzel kapcsolatban erős kétségeim vannak...
Több rációt látok valamilyen üzemanyagcellában, vagy range extenderben.
De majd kiderül :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.