Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Alealfa2017-09-04 18:46:14 // 53071
Nincs probléma, csak tájékozódok.
pettinke2017-09-04 18:43:55 // 53070
A DPF meg a turbó miatt én nem kísérleteznék a gyáritól eltérő olajjal.
Nem tudom, miért akarsz vastagabbat, de ha ezt valami problémára gondolod tüneti kezelésként, akkor inkább a problémát oldd meg.
Alealfa2017-09-04 18:09:32 // 53069
Szevasztok. 159 2.0Jtdm-be a gyár Selenia WR 5W-30 olajat ír elő. Használhatok ennél vastagabb olajat? És ha igen melyiket ? 15000 km-enként cserélni akarom úgyhogy nem használom ki a gyári LonLife periódust.
pettinke2017-09-04 17:27:09 // 53068
nézzétek meg, hogy töltés van-e. 159-ben típushiba a pusztuló generátor.
ha 175 mm-nél nem szélesebb és 190 mm-nél nem magasabb, akkor akár be is férhet.
Tommaso 1592017-09-04 17:01:48 // 53067
Az akksi volt a ludas!

Tettünk bele egy másikat, így problémamentesen indult, mentünk vele.

Nagyon boldog vagyok, nagy kő esett le a szivemről.

Most rendelek bele akksit, 75 ah és 750 A volt benne, a szervizes ismerős azt mondta ő 80 ah és 800 A venne bele, kérdés hogy az beférne e.

Köszönöm a segítséget.
pettinke2017-09-04 12:01:58 // 53066
ennyiből tényleg akármi lehet ...
még az is, hogy rossz a generátorod vagy meghalt az akku, és indításkor túl alacsonyra esett a feszültség.
de igen, lehet a vezérlés.
vagy szétesett a kupplung.
vagy kilyukadt egy dugattyúd.
vagy lecsúszott egy testkábel.
vagy megégett a kábelkorbács.

az autódiagnosztika még előben is nehéz sportág, így virtuálisan meg végképp.
Tommaso 1592017-09-04 10:25:36 // 53065
Már tegnap este elvittem a dokihoz, csak nagyon tele van meloval, mondom hatha lehet következtetni.

Az ilyesztő a durva remegés csattogás volt....
pettinke2017-09-04 10:07:18 // 53064
BÁRMI.
komolyan.
ennyiből, hogy "nehezen indul" és "nem tudtál vele menni", nem fogjuk tudni megmondani, mi baja a kocsinak.
Tommaso 1592017-09-04 09:27:58 // 53063
Üdv!

Tegnap du. lerobbantam Budán a 159-el ( 1.9 JTDm 16 v).
Minden előjel nélkül, motor indításkor nagy csetteges, rázkódás után indult be a motor, de csak nehezen.
Menni nem tudtam vele, tréleren hoztuk haza Miskolcra.

Km. 223.000.

Vásárlás óta 3000 km ment bele, az autót eddig kiismerve gondos tulajtól sikerült venni.

Szerintetek mi lehet a baj?

Kettőstömegű vagy vezérlés?

Annyit tudok, hogy elvileg 20.000 km van a vezerlésben.
rain91x2017-09-02 20:32:16 // 53062
Sziasztok,

156 JTD váltókulisszához hol kapok alkatrészeket, és mik kellenek hozzá, hogy kicsit pontosabb legyen? Régebben ebay-en láttam komplett felújító szettet 10e Ft nagyságában, de azóta sem találom.
SzászTibi2017-09-01 09:51:37 // 53061
Köszi!! :)
dallosj2017-09-01 08:24:41 // 53060
Ő az:

http://alfaamore.hu/tagok/3607

;)
SzászTibi2017-08-31 22:58:39 // 53059
Sziasztok! Pár tag profilban olvastam egy bizonyos "Z" szerelő szakemberről: az Alfák megmentőjéről... Tudja balaki ki lehet ő? :)
atis_166jtd2017-08-29 16:28:12 // 53058
Ha törlöd visszadobja? És melyiket? Vigyázz mert vészüzemre is képes hasonlót írni.
Kávé Feri2017-08-29 11:21:19 // 53057
sziasztok !

Kecskeméten vagy környékén ismertek jó szerelőt ? Kishúgom végre újra Alfás lett, csak ő Kecskeméten él (én Pesten) így nem tudok neki szerelőt ajánlani.

köszi
pettinke2017-08-24 10:30:33 // 53056
P1102 MAF Sensor In Range But Lower Than Expected - ami tényleg a légtömegmérő.
Trumpf (NagyVad)2017-08-24 10:24:33 // 53055
Köszi a választ!
Dízelben nincs is lambda szenzor. A MES nekem a légtömegmérőt hozza. Kérdés hogy valóban az-e a beteg?


A P0168-al szintén nem tudok mit kezdeni, de az nem annyira aggasztó.
Revitox2017-08-23 22:47:32 // 53054
Lambda szenzor fűtés áramkör tápzárlat.
Én ezt találtam. És ahogy nézem külföldi oldalon is erről duruzsolnak.
Itt egy táblázat az ilyen hibákról.
Piritu - 1.000.0002017-08-23 21:56:07 // 53052
Felül klatty a "Fórum" feliratra, majd a megjelenő "Típusok" felirat melletti "Összes topic" és tadááám ott lesz a 147. Mivel régóta nem írtak bele lekerült a "Friss topicok" listából.
SzászTibi2017-08-23 21:34:30 // 53051
Sziasztok! Nem látom a 147-es topicot, ezért ide írok.
147 (2004) 1.6 TS 171.000 km, olajcsere 200 km-el ezelőtt. Az autó hibátlanul viselkedik, 2 napja viszont furcsaságot észleltem.
Pályán 120-140 es tempónál berezeg a kormány (ezt futómű állítás és centírozás megoldja sztem)
Viszont: ennél a tempónál 15% os gázadásra (3800-4200 as fordulaton) enyhe kerregő hangot hallok a motortérből, ami furcsa mód mintha összhangba lenne a kormány rezgéssel. Ha nem gázadásra jönne elő a hang, akkor futóműre gyanakodnék.
Motor jól megy, jól húz, hibajelzés nincs a műszerfalon. Érdekes módon, csak ezen a gázálláson csinála, erősebb gázadásra nem. 100 alatti tempónál és 3500 fordulat alatt sem tapasztalom.
Arra gondoltam még, hogy üzemanyag, ugyanis egy 30 literes Vpower95 (dynaflex) tankolás után jött ki. Holnap tankolok V power Racing-et, hátha az "tisztít".
Szerintetek hol kezdjem a kutakodást?
Köszönöm a válaszokat,
üdv,
Tibi
Trumpf (NagyVad)2017-08-23 19:26:48 // 53050
Sziasztok Cartársak!
P1102-t dobott a kicsike. Mi lehet a bibi?
Revitox2017-08-22 22:41:28 // 53049
Most már a "javítottak" közé tartozom.
Blogomban írtam róla és kép is van a csudálatos kábel randiról. :)
Minden tökéletes.

Hardy-nak, na és persze mindenkinek aki időt szánt segítségemre.
Köszönöm, köszönöm...
Piritu - 1.000.0002017-08-22 20:53:30 // 53048
Huhh, tényleg :-)
pettinke2017-08-22 20:37:08 // 53047
Kihagytad a 166-ot :-))
Piritu - 1.000.0002017-08-22 20:32:59 // 53046
Indulj ki abból, hogy kétféle 156/159/GTV/Spider tulaj van. Az egyik még nem javított zárlatos csomagtartó átvezetőt, a másik igen.
Revitox2017-08-22 19:02:14 // 53045
Kimérték a fékpedál kapcsolómat nincs baja. Most ott járok, h enyhe agyvérzés mellett ma v holnap kiméregetem a csomiban áthúzó kábel köteget. Volt itt már egy segítő cartárs akinek hasonló gondja volt. Tipje az átmenő kábel szakadás volt. Nos igen valószínű h ő nyert, mert kicseréltem a biztit amit kilőtt és pillanatok alatt kicsapta azt is. Úgyhogy ott lesz gond.
Meglátjuk.
Szoszo™2017-08-22 14:41:06 // 53044
Hali!147 jtd-be keresek edc16-s motorvezérlőt!(0 281 011 429)Ha vam légyszi irjatok h mennyi!!Valami igazán kedvező árban kéne alkatrésznek
ott22172017-08-22 12:33:43 // 53043
Nem tudom hogy,hol tartasz ,de én megmérném az akku feszt , álltában -és jártában is.
bb_1452017-08-22 07:38:31 // 53042
Sziasztok!
Segítsetek legyetek kedvesek, mielőtt megrendelem az új légmennyiség mérőt!
Az autón azt vettem észre, hogy lomhább lett, nem gyorsul mint kellene. Rádugtam gépre és a legszembetűnőbb a névl.levegőmennyiség és a mért levegőmennyiség közötti különbség, mint a képen látszik. 2.4 jtd 10v motor.
Gondolom az LMM adta meg magát, kitisztítottam, bár nem volt koszos, de nincs változás.
Köszi előre is! B.
Revitox2017-08-19 23:25:36 // 53041
Mindenképpen megfogadom a tippeket ez nem kétség.
De ahogy a műszerfalra nézek mint egy kiba***tt karácsonyfa.
A kisörgög bennem azt mondja h itt vmi más gubanc van hogy egymás után leállnak dolgok.
Mondjuk a vissz gurulás a fékkapcsnak írható. De ez egy tolatás során lépett be és nem azonnal mikor a kapcsolót írta.
De meglátjuk.
Revitox2017-08-19 23:18:56 // 53040
Mint írtam is fura. Pláne h bővült a hiba.
Bedobta még ma a visszagurulás gátlót, helyzetjelzőt folyamatosan holott müxik és a lufikat.
Holnap belemászok a verdába és átkukkolom minden pircikáját.
PistaFR2017-08-19 10:51:08 // 53039
Első körben a motortérben a testkábeleket vizsgálnám meg, nincsenek-e korrodálva a csatlakozási pontok, illetve hogy rendesen rögzítettek-e. Ez még olcsóbb, mint a kapcsolók cseréje, és akár itt is lehet a hiba. ;) Egyszerre 4 hibát én is sokallok. A motortér egyéb kábeleit is átnézheted, nincs-e valahol becsípődve vagy megolvadva/égve valamelyik.
PistaFR2017-08-19 10:47:18 // 53038
Ellenőrizd a vákumcsöveket mindenhol, lehet, hogy lecsúszott valamelyik, vagy kirepedt. Az érvénytelen jel nem feltétlenül szenzorhiba, sokszor a szenzor által mért érték egyéb hiba miatt kívül esik a mérési tartományán, vagy a szoftverben beállított normális értéken.
blackbird002017-08-19 06:06:27 // 53037
Első körben én kicserélném a két kapcsolót. Minimális összeg, minimális munka.
A légtömegmérő, és levegő hőmérséklet jeladó itt egyben van, ha jól tudom. Ha időszakos hibát ír, akkor törölhető, és nem kell vele foglalkozni, ameddig megint be nem írja. Ha állandó, egy tisztítás kell. Ez általában segít.
Ezeket otthon el lehet végezni(a lehetőségektől függően), szinte ingyen és gyorsan.
pettinke2017-08-18 20:23:09 // 53036
Akkor már inkább az, hogy a csomifedél és a bódé közti kábelkorbácsban egymáshoz érnek az eltört szálak...
Revitox2017-08-18 19:54:50 // 53035
Gondolom szoftver gond kizárt?
Már csak azért is kérdem mert mennyi esélye van annak h 4 dolog megy egyszerre tönkre a kocsibam.....?
- Légtömeg mérő
- Légtöm hőmérséglet jeladó
- Fék kapcs
- Tolató kapcs
Revitox2017-08-18 19:46:48 // 53034
Megnéztem nem világít a tolató lámpa.
pettinke2017-08-18 14:39:35 // 53033
az más ... azt az ABS egység intézi :-)

attól megy tönkre, hogy fékeznek az autóval sok-sok éven keresztül. a féklámpa kapcsoló kopó alkatrész.
blackbird002017-08-18 14:07:26 // 53032
Az én radaromat nem lehet kézzel kapcsolni, csak automata üzemben dolgozik.
Ha a Tiédet lehet külön is, akkor még lehet rossz a tolatólámpa kapcsoló, mert kézi üzemmódban gondolom megkerüli azt a kapcsolót, és müxik. Az automata üzemmódot meg csak a kapcsoló élesíti (gondolom):)))).
A féklámpa kapcsoló a pedálnál van, egyszerű cserélni, és nem is drága.
Revitox2017-08-18 13:43:51 // 53031
Vmi elektronika, ez a fék erő elosztás vagy mi amire gondoltam. De igazából szinte az útja ugyanaz mert a szám.géppel kontaktól. Csak tudnám mi a fene miatt ment ez tönkre. :)
pettinke2017-08-18 13:05:37 // 53030
a féklámpakapcsolót alapvetően a számítógép nézi, aztán az vezérel féklámpát, kikapcsolja a tempomatot.
nyilván ha érzi, hogy rossz a kapcsoló, nem hajlandó bekapcsolni a tempomatot, mert egy fékezésnél nem kapcsolna ki automatikusan.
nemtom, mire gondolsz "elektronikai fékrásegítő" alatt...
Revitox2017-08-18 12:48:50 // 53029
Az gondolom a pedálnál van.
Lehet h hülyeséget kérdek. Az mit vezérel? Lámpákat vagy az elektronikai fékrásegítőt?
A tolatás...
Érzékel tökéletesen de eddig ha rükibe tettem ugye akkor bekapcsolt automatikusan. De most nem teszi, nekem kell nyomni a gombot, hogy bekapcsoljon. Üzemileg tökéletes.
pettinke2017-08-18 10:10:03 // 53028
vagy a rásegítőn, vagy a hozzá vezető vákuumcsöveken valahol.
blackbird002017-08-18 05:57:02 // 53027
Szia!

A tempomat egyértelműen a féklámpa kapcsoló miatt nem megy. A tolató radar lehet kosz az érzékelőn, vagy a tolatólámpa kapcsoló rossz. Nézd meg, hogy a tolatólámpa világít e, ha kapcsolod a hátramenetet? Én már cserélte mindkét kapcsolót, azóta jó mindkét funkció.
Revitox2017-08-17 22:09:00 // 53026
Köszönöm.
Megkérdem tőle.
Holnap megnézem a kábel kötegetis.
Liquid2017-08-17 21:47:20 // 53025
Ha már nincs semmi más ötleted, akkor nézd meg a csomagtérajtó átvezető kabelkötegét, érdekes dolgokat tud produkálni, ha megtörik a szigetelés és összeérnek a drótok.
Nálam full halál volt vészprogrammal, ha jól emlékszem akkor Hardynál volt a tiédhez hasonló tünet.
Revitox2017-08-17 21:41:12 // 53024
Ide is beírom háta valaki tud segíteni:

Miért van az, hogy nem kapcsol a tempomat , nem kapcsol tolatáskor a tolató radar?
Volt ilyen valakinél? Hibakód nincs rá.
Nem nyúltak semmihez.
Most olvastam ki a kicsikét mert szervizt dobott.
B1950 - szennyeződés érzékelés, szakadás v röv. zárlat akku felé
P0504 - Fékkapcsoló
P0101 - Légtömeg jel
P0111 - Légmenny. hőm. jel.

ezek előtt dobta a P2002 DPF, de az Győr - Érd között megoldódott.
gazsilaszloo2017-08-17 18:27:36 // 53023
Sziasztok! bocsi az ismétlésért, de hátha itt hamarabb kapok valami választ :)
Adott egy 156 fl jts, mely az alábbi hibakódot dobja:

találkozott már ilyennel valaki? Ez egy érzékelő a fékrásegítőn? Pontosan hol?
köszi!
pettinke2017-08-17 17:41:53 // 53022
szerintem bele vannak hátulról forrasztva a kapcsolók lábai. a kapcsolók meg csak előre felé jönnek ki,
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak