Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

brien2004-12-15 08:40:11 // 871
Üdv Mindenkinek! Sürgős segítség kellene :) 145 1.6 boxerhez, van valakinek robbantott ábrás rajza a váltóról, /merthogy műszaki analfabéta vagyok :)/ ugyanis olajat kellene önteni/cserélni a váltómba...bár az is lehet, hogy nem az a gond...az 1-es 2-est csak hidegen veszi be, mihejst melegszik egy kicsit már akad, kicsit olyan mintha elmászott volna a váltókulissza, valamibe megakad, de recsegni nem recseg, és a többi fokozatot simám veszi. Van valakinek valami ötlet...ja, a váltóolajat akkor is kicserélem, az már nem oszt-nem szoroz :) Köszike
Paco2004-12-15 08:36:20 // 870
Világít vagy parázslik?
Paco2004-12-15 08:35:51 // 869
Megölöm. Isten bizony megölöm.... :) Kontaktspray létezik, meg kontakt is. Kontakthiba nem létezik, mert vagy van kontakt, vagy nincs, de a kettő együtt nem megy. :))) Dehogynem szeded szét. Csak egy jó kis behalás kell hozzá, és úgy fogoz babrálni mint egy kisangyal :-P
norbee2004-12-14 09:42:54 // 868
Paco Igen. Két leállás között jönnek a manók, és valamit átkapcsolnak, mert egszer világít menet közben, egyszer meg nem. :)
norbee2004-12-14 09:42:06 // 867
Bandi Tudom, de nem volt kéznél a jó kis kontakt (jaj, kimondtam, bocs Paco! :) ) spray-m. Má sz*rok bele, kimértem, 13,9-et lead menet közben, az akksin is megvan mindig minimum a 12,6-8. Majd kicseréljük a fesszabályzót, és akkor megtisztítgatom megint, mégegyszer én már szét nem szedem ebben a hidegben! :)
András bácsi2004-12-13 17:49:11 // 866
A WD-40 tud érdekes dolgokat produkálni... Nem tudom mi az összetétele, de mintha vezetőként dolgozna. Érdemes a felesleget jól eltörölgetni, vagy helyette valami gyorsan párolgó kontaktsprayt használni. A.
Paco2004-12-13 16:50:36 // 865
Ezt kifejtenéd érthetőbben? :)
norbee2004-12-13 15:02:03 // 864
vazz, és kiröhög... :PPP
granturismo2004-12-13 14:54:15 // 863
Még azóta parázsolgat?:-)
norbee2004-12-13 14:33:38 // 862
Paco Az a probléma, hogy még mindig nem csináltam semmit a generátornak, illetve fogtam, és megpucoltam az érintkezéseit WD-40-el. Azóta egyfolytában parázslik gyújtástól gyújtásig, kövtkező gyújtásráadásnál meg semmi... :))
Paco2004-12-13 13:02:09 // 861
Csak egy javaslat. Habosított gumi a szentem, és egy rúdra van ráhúzva. Tehát ha velül húzod akkor csak jobban rászorul. Alulról kell felfelé tolni, akkor jön csak :)
Paco2004-12-13 12:54:54 // 860
Ja, és hozzátenném, hogy ez csak szakadás esetén érvényes :) Ha az a probléma, hogy a megzakkant szigetelés miatt letestel időnként a tyúkbél, akkor a hiba felfedezésének a helyes módszere a szemrevételezésés vizsgálat. És mindez arra vonatkozik, ha a hiba időszakos, mert ha állandó, akkor egy sima műszerrel is ki lehet mérni. :-P
Paco2004-12-13 12:51:07 // 859
Úgy, hogy kicseréled egy jóra és megjavul. :) Amúgy meg átkötéssel. Ideiglenesen áthidalod egy másik deróttal a gyanus szakaszt, és ha elmúlik a hibajelenség akkor ott a bibi.
2004-12-13 12:17:24 // 858
Ha elhallgat 1km után akkor akkor már készítheted a pénztárcádat. Egyre jobban fog nyikorogni. Csere.
Stee1462004-12-12 20:11:14 // 857
Köszi holnap kipróbálom, utána referálok.
Tresor2004-12-12 18:53:09 // 856
Éljen! Elkészült az autóm! Dízeles hangnak nyoma sincs! Csak a gyönyörű Boxer duruzsolását hallom. Remélem egy darabig nem lesz több gondom.
norbee2004-12-12 18:40:16 // 855
Paco Utállak, mondtam már? :)) Mindig jól kigondolok dolgokat, aztán olvasok Tőled valamit, amivel egy vonással áthúzhatom az egészet! :) Ha egy 1 milliméteres kábel valahol törött, akkor arra hogy jövök rá? Tudod, kontakt hiba. ;)
granturismo2004-12-12 18:13:31 // 854
stee egy ilyen drótból hajlított rugó feszíti a helyére. Lehet hogy csak kiakadt. Van egy kerekre hajlított része, abba beakasztod az ujjadat és visszaakasztod.
Stee1462004-12-12 17:58:35 // 853
Sziasztok! Lenne egy kis gondom hátha tud valaki segíteni. Ma épp mosatás után törölgettem a 146-ot mikor észrevettem, hogy a bal első index lötyög. Kb. 1cm-re ki lehet húzni a karosszériából erőltetés nélkül. Felnyitottam a motorházat de elsőre nem sokat láttam. A lámpa hátulja eléggé burkolt és nehezem hozzáférhető. Sajnos nem olyan cuccban voltam hogy nekifogjak szétszedni, egyébként se nagyon vagyok megálldva sok szerelő vénával. Ha esetleg valakinek van sejtése mitől, lazult vagy tört valami amiért lötyög akkor légyszi ossza meg velem. Előre is köszi!
wwwSentinelwww2004-12-12 16:41:59 // 852
Ejj, nem gyün le ám. Brutális leszek, majd világosban szétnyiszálom hogy arról kódul :-D Köszi a tippeket mindenkinek.
Robi2004-12-12 16:38:59 // 851
Látod-látod, nem kéne annyit sztrítrészingelni! :)
Paco2004-12-12 16:33:44 // 850
Kössz, ismerjük :)
wwwSentinelwww2004-12-12 16:33:03 // 849
Háááát skacok, mindenki egyféle váltóbigyuszról beszél? Ööööö ez olyan hosszúkás, tehát nem csak gomb egy csomó ideig megy lefelé is. egészen rásimul. Legjobb lesz ha lefényképezem nektek :-P
Paco2004-12-12 16:25:26 // 848
Itt is :)
wwwSentinelwww2004-12-12 16:18:38 // 847
Skacok, köszi mindenkinek a jótanácsot :-DDD megpróbálom lehúzni, nincs ez csavarozva vagy ragasztva? Aszonták nekem ho9gy ám ez igy leledzik a rúdon. Alig várom hogy fenn legyen a króm. Megpróbálom mingyá.
Robi2004-12-12 15:57:32 // 846
Valószínűleg az előző tulaj leszedte már párszor, és ettől kilazult. Egy off verdán láttam ilyet. Ott általában egyesből kettesbe váltásnál szeret lejönni. :)
Punisher2004-12-12 15:53:26 // 845
Az tényleg érdekes.
Paco2004-12-12 14:42:35 // 844
Érdekes, nekem egy erősebb váltásnál lejött... :)
Punisher2004-12-12 13:54:08 // 843
Igazat adok, be kell fűrészelni egy fűrészlappal. Ahhoz, hogy kézzel lehúzd, keménymarkú legénynek kell lenned!
András bácsi2004-12-12 13:21:24 // 842
Egyszerűbb, ha hosszában bevágod alulról. Hacsak nem akrod később még felhasználni. A lehúzás veszélye az, hogy hirtelen megindul és orrba vágod magad. (személyes tapasztalat...)
Tresor2004-12-12 12:48:27 // 841
Izomból húzd felfelé, és egyszercsak lejön! De most komolyan!
Cacho2004-12-12 12:39:05 // 840
Ja, csak izomból :) Nekem egyszer-kétszer a kezemben maradt már :)))
wwwSentinelwww2004-12-12 10:39:33 // 839
Sikerült váltógombot szereznem, krómot, frankó lesz nagyon, csak nemtom hogy szedhem le azt ami fenn van az Alfán, elképzelhető hogy gyári. Kicsit pufi, fekete és hosszúkás erre van rákapcsolva patenttel a szoknya. Csak tekerjem le brutálisan?
BF1562004-12-11 18:16:17 // 838
Hidegben kb az első 1km-en nekem is nyikorog, de elhallgat. És sz@rok rá. Tehát a mo megvárod míg bemelegszik:)
András bácsi2004-12-11 17:59:52 // 837
Vszínű, hogy a felső alulengőkar csinálja. Szerintem a szilikonspray csak ront a helyzeten, egy rövid időre abbamarad, aztán még erősebben folytatja. Ha nem lóg a futőmű, akkor csak meg kell szokna, ha nem, akkor csere. De ne bontottra, az új se túl drága, és mivel típushiba, a bontott sem bírhatja relatív sokáig. A.
Paco2004-12-11 16:32:15 // 836
Cacho: Írtamegy hosszú szöveget a cseréről de hülye fejjel mellékattintottam. Nincs kedvem újra bevésni, így csak annyit, hogy végre kussol a kormányművem. :)
Paco2004-12-11 16:25:49 // 835
Mert hideg van. :) Szilikonspré, vagy szilentek cseréje.
1 Norbert2004-12-11 16:19:04 // 834
Valaki nem tudja, hogy 156-osnál a hidegben miért nyikorog olyan iszinyatosan a futómű? Mit lehet vele csinálni? Segítségeteket előre is köszi.
vinethu2004-12-11 12:16:35 // 833
Tudna valaki 156-osba való hátsó katalizátort? 3 körös. Sajnos nem tudni miért, de gyakorlatilag kipufogta az autóm. Ami megmaradt belőle az két maroknyi kerámia darabka. Külsérelmi nyom nincs. A szakszervízben 310 eFt -ot mondtak, hogy annyiba kerül. Az elülső katalizátorok működnek, mert a CO mérés mindent rendben talált. Az autóban 90e km van.
Tresor2004-12-11 10:38:31 // 832
Ide is, hátha. Valakinek nincs elfekvőben véletleül 145 első hangszóróra rácsa (2 db kéne)? Lehett ütött kopott is! Köszi
Punisher2004-12-11 08:58:32 // 831
Heimholtz rezonátor? Tudomásom szerint, az szívási zaj csökkentő, és nem a szívócsőben levő léglengések optimalizálására való. Egyébbként minél rövidebb a szívőcső, a légoszlop lengése annál magasabb fordulatszámnál tölti meg optimálisan a motort. Ezért találták ki, a 2-3 lépcsőben, vagy fokozatmentesen változó szívócsövű rendszereket.
lausz2004-12-11 04:53:12 // 830
Hali tudja valaki,hogy a 155-osrol a valtogomb jo-e 156 2,4 jtd-re?
Barni1472004-12-11 00:16:24 // 829
Na jó, de mennyi az annyi? Fordulatszámban ez hol jelentkezik? Mekkora fordulatszámhoz tervezték a dígók? Hol lehet ezt megtudni?
granturismo2004-12-10 06:30:36 // 828
Banya :-) Kár hogy jelenség csak egy bizonyos frekvencián működik, Vagyis amikor a szívócsőben a légsebesség egy bizonyos értékű. De lehet több különböző méretű dobozt betenni:-) Az OFF Bravo 1.2-n pld. 2 db van.
Barni1472004-12-10 00:41:40 // 827
Megtaláltam: A Helmholtz rezonátor abban segít, hogy a szívócsőben kialakuló gázlengések nyomáshullámai azonos üteműek legyenek a szelepek nyitásával/zárásával. Azaz, a nyomáshullám akkor érjen a szelephez, amikor az nyit. :-)
TtK2004-12-09 12:36:13 // 826
Pont fordítva, mint a 146-on. Úgy látszik egy nagy dobozban ömlesztve van a kétféle kapcsoló és az kerül a kocsiba ami épp Luigi kezébe akadt. :))))
Paco2004-12-09 12:00:34 // 825
Igen. Amúgy meaculpáznom kell, miközben ügyfélnél voltam megnéztem, a ködlámpa bentmarad. Az ablakfűtés viszont nem :-P
Tresor2004-12-09 10:59:56 // 824
Ma megint jól jártam. Reggel nagy vígan go Media Markt fejegységet venni. Hazafele hallgatom csak, hogy valami iszonyatosan kopog. Utamat egyből a sógorom felé vettem (autószerelő, Alfa maniac). Hiba: jobb oldalt hidraulika tőke. Király... 4 db kell belőle (2700/db az eredeti kedvezménnyel) + szimering + tömítések + olaj (vszínű nem selenia lesz :( )
Tresor2004-12-09 10:52:23 // 823
Nekem bennt marad! :)
granturismo2004-12-09 10:09:51 // 822
Tudtommal az Alfa és a Lancia között több mint 10eFt árdfi van. A ha a Lancia 48 az Alfa 37 körül lesz.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak