Mit villant az Alfa Romeo Frankfurtban?

2011-08-31  BeeGee
A szeptember 15-én nyíló, 64. frankfurti autó kiállításon egy szokatlan, egy hiánypótló és egy örvendetes bemutatóval készül az Alfa Romeo.
Hírek >> 2011  

Nincs megállás az autóiparban, ha környezetvédelemről van szó. Az Alfa sem maradhat le, még akkor sem, ha ezzel újra olyan megoldással rukkol elő, amire a márka történelmében még nem volt példa. Ugyanis két hét múlva bemutatkozik az Alfa MiTo a két hengeres, turbófeltöltéses motorral.

Az erőforrás a FIAT 500asban debütált nemrég, nagy szakmai sikerrel: begyűjtötte a „Legjobb Motor 2011”, a „Legjobb Zöld Motor 2011” és az év motorja lett az 1000 ccm alatti kategóriában. Az új csöppség erőssége nem a teljesítménye, bár nem kell szégyenkeznie a 85 LE-vel és a 140 Nm-el ami elégségesnek mondható. Sokkal büszkébb lehet a káros anyag kibocsátására, ami éppen kevesebb, mint az álomhatár, azaz 98 g/km, CO2 tekintetében.

Szerencsére a MiTóban bemutatkoznak vezetés élményt növelő lehetőségek is. A 170 LE-s csúcsváltozatban ezután elérhető lesz az  elektromos lengéscsillapítás, ami állandóan felügyeli a menettulajdonságokat a D.N.A. állásától függően.

A külsőségekről sem feledkeztek meg, új színek, árnyalatok és külső-belső kiegészítők érhetőek el a MiTohoz az autó kiállítás után.

A Giuliettában is elérhető lesz a MiTo-ból már ismert duplakuplungos automataváltó. A TCT fantázianévre hallgató váltó az erősebbik, 170 LE-s 1.4 TB MultiAir és a szintén 170 LE-s 2.0 JTDm motorral párosítható. Az új váltó segítségével az 1.4 TB Giulietta 7,7 mp alatt futja meg a 100-as sprintet, míg a fogyasztása 5,2 l/100 km.

A végére maradt a legizgalmasabb újdonság, az Alfa Romeo Szent Grálja, a könnyű és erős sportautó, a 4C Concept. A koncepció autó egy újabb készültségi szinten és lélegzetelállító „folyékony fém” színben mutatkozik be.

A már ismert információkon kívül mást nem csepegtettek ki a gyáriak. Ami látszik, hogy a formához szerencsére nem nyúltak és eddig a műszerfalhoz sem, ami a Ferrari 458 Italia stílusát követi – nagy központi óra mellett digitális kiegészítés, ami körbeveszi a vezetőt.

A hátsó kerékhajtású 850 kilogrammos, 200 LE-s sportautót az ígéretek szerint 2013-ban mutatkozik be a végleges formában.

Még több, nagy felbontású kép az Alfa Romeo 4C Conceptről az Alfa Amore FlickR oldalán!

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
BeeGee