Megérkezett az új Giulia! VIDEÓVAL

2015-06-24  Tedi
Bemutatta az Alfa Romeo az új Giuliát, amely egy új korszak első darabja: további hét követi a következő években.
Hírek >> 2015  

Az Alfa Romeo hamarosan újranyíló múzeumában leplezte le az Alfa Romeo az új közép-kategóriás modellt, amelyet évekig fejlesztettek. A végeredmény: a csúcsverzióban egy 510 lóerős Ferrari-származtatású alumínium V6-os biturbó-motor áll, amelynek segítségével 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, 3 kilogrammra jut egy lóerő, az erő pedig a hátsókerekekre hat. Az autó súlyelosztása 50/50 százalék.

A két tengely között kapott helyet a motor és minden mechanikus fődarab. Ezért is olyan rövidek a Giulia túlnyúlásai, és ezért olyan hosszú a motorház és az első kerékdobok, míg az utastér hátra húzva helyezkedik el. A motor takarékosságán az elektronikus hengerlekapcsolási rendszer segít.

 

A műszaki megoldások közül kiemelték a szofisztikált, alumínium futóművet: hátul multilink, elől pedig kettős-keresztlengőkaros rendszer dolgozik, a piac legdirektebb kormányzását, a nyomatékelemző- és elosztó rendszert (Torque Vectoring System), amely a stabilitást növeli, illetve az integrált fékrendszert, amely a fékutat csökkenti. A féktárcsák karbon-kerámiából készültek, és több helyen használtak alumíniumot, karbont az utastérben, és az autó más pontjain is (spoilerek, tető, motorház-tető, ajtók, féknyergek) a súly alacsonyan tartása érdekében. A Giulia légellenállási együtthajtója a legalacsonyabb a kategóriában. A plusz leszorító erő generálásában nagy szerepe van a hátsó diffúzornak, a teljesen sík padlónak, illetve az első kötényből automatikusan lenyiló segédszárnynak is.

A beltérben minden letisztult, lényegre törő, és minden a vezetőt helyezi a középpontba, beleértve a vezetési stílushoz alkalmazkodni képes, kis átmérőjű kormánykereket, vagy az azon elhelyezett kezelőszerveket. A beltérben szénszálas kompozitokat és első osztályú szöveteket használnak.

Az új modell bemutatásával a logo is megújult: bár stiláris elmei nem változtak, letisztultabb lett. Megváltozott az Alfa Romeo felirat kalligráfiája, a kígyó kék háttere szürke lett, a betűk és formák sziluettje aranyról ezüstre változott és eltűnt a kígyót és keresztet elválasztó sáv is.

 

A bemutatón Harald Wester, az Alfa Romeo (és egyben a Maserati) vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy sok ugyanolyan autó van a piacon, amelyek mind érzelemmentesek, technokraták. Az új modellel az Alfa Romeo egy olyan autót alkotott, amely a vezetőt helyezi a középpontba, amely a vezető kivetülése.

Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) vezérigazgatója azt hangsúlyozta ki, hogy más szelek fújnak az Alfánál. Ez az autó más. Más felfogás, gondolatmenet alapján született, mint elődei, két év megfeszített munka eredménye, és a tervek szerint további hét modell követi. "Az Alfa múltja lehetővé teszi, hogy megújuljon, és mi hiszünk ebben" - tette hozzá.

Az Alfa Romeo hivatalos videója:

 

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi