Mutasd

>> Szerviz2012-07-07

Az autó még mindíg kiszámíthatatlanul hol hangosabb, hol halkabb, elkezdtem módszeresen utánnajárni a dolgoknak. Főleg, hogy amikor hangosabb, akkor úgytűnik megnő a fogyasztás (fél liter körül) is.
A FES-el elkezdtem nyomozni. Feltűnt, hogy az igényelt levegőmennyiséget nem követi tökéletesen a beszívott légmennyiség (1. kép).
Ez két dolgot jelenthet. Vagy az LMM bírt ennyit, vagy máshol kerül be levegő a rendszerbe. A LMM jónak tűnt, a hőszenzorát is leellenőriztem, ugyanazt méri, mint két másik LMM.
Akkor hol szökhet be levegő? Vagy a szívó oldal a turbo előtt lyukas, vagy az EGR nincs zárva! A szívóoldalt végignéztem, a turbo előtti harmonika elég repedezett, de nem lyukas. Nagy terhelésen elképzelhető, hogy megnyílik, de inkább esett a tippem az EGR-re.
Délelőtt fúrtam faragtam, és kísérletképpen lefalaztam teljesen az EGR csövét, hogy ha bármit is csinál a szelep, ne juthasson vissza gáz a szívócsőbe. (Kép 2.)

Megtévesztő volt a kiinduló állapot, ugyanis 420mg/i körüli beszívott levegőmennyiségeket mértem, ami a gyári alapjárati adatnak megfelel (egy kis FES fórum olvasgatás erre vezetett). Ettől megnyugodtam, hogy jó az, de tegyük csak be azt az alu lapot!
A lefalazás után jött a felismerés, hogy bizony remappolt autónál a 10% railnyomás növekedést 10% légmennyiség növekménynek is illik követni. A lefalazás után az alapjárati mennyiség beállt 463-465mg/i értékre, ami kb. 10% a gyári 420-hoz képest.
Menet közben még nem teszteltem, de alapjáraton érezhető pici változás a hangjában. MIntha egyenletesebben járna, és egyáltalán nem füstöl 37 fokban sem ha hirtelen gázt adok.
Hogy tényleg megoldja e a hangoskodást, az menet közben fog eldőlni. Illene visszamérni terhelésen is a légmenyiségeket. Az,hogy 1300mg/i igényelthez nem érte el a gyári map szerinti 1100-at se, az nem jó. Remélem így már OK lesz.