Mutasd

>> Esemény2014-03-19

Mindig imádom a szezon első versenyét. Hosszú álmodozás, és felkészülés után végre ki lehet próbálni ismét magunkat és az autókat. Csak úgy csobog az adrenalin az ereinkben, tisztára mint drogosnak az első belövés az elvonó után… :-)

Idén a Pannonia Ring adott otthont az évad első versenyének, 27 autó jött össze két csoportban tudtunk felmenni a pályára a „lassú” a Sport és Pro kategóriák a „Gyors” a Race és Open kategóriák. Egyszerre kb 10-12 autó volt fenn a pályán, nagyon kényelmesen el lehetett férni.
Ez a pálya egy nagyon jó ritmusú, de nem túlságosan gyors pálya, így nem annyira használja el az autót, mind mondjuk a Hring, viszont nagyon élvezetes kanyarogni rajta.
Sajnos korábban egy alkalommal volt lehetőségem itt menni, akkor műszaki hiba miatt csak 4-5 kört tudtam megtenni. Már csak ezért is nagyon vártam ezt a napot.

A verseny egész nap tartott délelőtt 3x30 perc szabadedzés, délután 2x30 perc időmérő, majd 3x3 super pole (ez 1 felvezető egy gyors és egy levezető kört jelent, a gyors kört mérik. Az számit bele az értékelésbe).

Összesen 30 kört tettem meg (143km) és mintegy 1:43 percet töltöttem a pályán.

Nos, a tapasztalatok nagyon érdekesek, röviden a legfontosabbak:

1. A 18” kerekekkel még közvetlenebb az autó, érezhetően javult az irányíthatóság.

2. A homológ versenyülések kiválóan tartanak, de meg némi állítás kell, hogy sisakban is kényelemes legyen.

3. A Michelin sport cup gumik nagyon jók lehettek új korukban, mert még így elkopva is egész szépen tapadtak.

4. A hűtés (18-20 c) külső hőmérséklet mellett megfelelő volt nem melegedett a víz 95 fölé még 5 gyors kör után sem.

5. Az olajhőfok jeladó hibás lehet, mert az első gyors kör után felmegy 150 fokra az óra szerint az olajhőmérséklet, és ott is marad a hűtő körig, miközben a víz 85-95fok között mozog, és a lézeres méréssel a blokk is csak 100 fokos. Ezt még ellenőrizni kell.

6. A gumi nyomás kapcsán a következő érdességeket tapasztaltam:

a. 2,5 bar hideg nyomással kezdtem, mind a 4. keréken, mely eléggé túlkormányzottá tette az autót. Sokat kellett ellenkormányozni.
b. Ezt aztán melegen 2.5-re állítottam be. Így már csak nagyon kicsit maradt túlkormányzott, de kanyarsebességben sokat hozott.
c. Majd lementem meleg 2.3-ra így viszont nagyon pocsék lett az útfogás el kezdte tolni az elejét, viszont simán megindult a fara is. (itt már lehet, hogy a gumikopás is közre játszott a csapnivaló viselkedésben)
d. Nekem most úgy tűnik, hogy a Michelin jobb magasabb 2,5 körüli meleg nyomáson, míg a Yokohama inkább 2,3-2,2 körül viselkedett legjobban.
e. Összességében a Michelin a gyorsabb jobb a keveréke, kezesebb a viselkedése, de sokkal gyorsabban kopik, és érzékenyebb a szerkezete is.

7. A legjobb körömet a 2-ik időmérőn futottam 2.25.149 ezzel a Pro kategóriában a 4-ik helyet szereztem meg. Sajnos a gumik ekkor már teljesen elkoptak és érezhetően csökkent a tapadás. Így a super pole-on már nem tudtam javítani.

8. A végén jobb első gumiról, amelyik a legnagyobb terhelést kapja a pályán teljesen levált a futófelüllett. (lásd képek)

9. Kéne már az a slick! J

Összefoglalva egy nagyon kellemes, tanulságos és izgalmas napot töltöttünk a Pannonia ringen, így a szezon kezdetén kevés résztvevővel, családias hangulattal. Az autó tökéletesen viselkedett, nagyon elégedett vagyok vele.

Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt az autóversenyzési formát, akit érdekel a autósport, és szeretné kipróbálni magát és az autóját.