Mutasd

>> Esemény2010-07-23

Az Alfa 100 éves születésnapját rendhagyó módon ünnepeltük meg:elvittük a GTV-t Milánóba. :-) A túra útvonala: Gödöllő - Innsbruck - Zürich - MIlano -Nizza - Trieszt - Gödöllő.

9 nap; összesen 3.300 kilóméter; átlagfogyasztás 8 liter

A túra során igyekeztünk végig tökéletesen működött az autó. A klíma hiányát az Alpokban a hegyi, délen a tengerparti levegő kompenzálta. Kellemes tempóban autóztunk végig és igyekeztünk az autópályán kívül izgalmasabb helyeken is autózni. Így autóztunk keresztül pl az Alpokon.
Szavak helyett beszéljenek inkább a képek.

>> Esemény2010-07-07

2010. május 22-23 között került megrendezésre a Yetro 200 Miglia.

Idén először rendhagyó módon a feleségemmel előfutárként vettünk részt a versenyen. Ezzel járultunk hozzá a szervezéshez, egyéb erőforrásom most nem volt. Ez két szempontból is jónak bizonyult, egyészt élesben le lehetett tesztelni a GTV-t másrészt kipróbálhattam milyen az embernek versenyzőként részt venni a saját klubja által rendezett versenyen. Egy szóval:

PARÁDÉS

Idén sikerült megint fergeteges útvonalat összehozni, a feladatok is szellemesek voltak, és másnap az ádándi ralli pályán szórakozhatott a tisztelt publikum. Ilyen színvonalas versenyünk még nem volt, ezt nagyképűség nélkül állíthatom.

Köszönet Gergőnek, Robinak, Áginak és sok segítőnek

 
>> Szerviz2010-07-07

A GTV a nálam töltött 7 év alatt nem sokat futott, de az idő azért amortizálta.
A hibajelenségek:
- A bal első doblemez átlyukadt. Ez nem csak esztétikailag volt csúnya, de szerkezetileg sem volt stabil az autó .A kemény konik és az ültetés miatt a lemez nyiszogott, ezt mindenképp orvosolni kellett.
Megoldás: lakatos

- Az első futómű elfáradt. Valaki az élete során biztosan cserélt már a GTV-n kopó alkatrészeket, de az régen volt. Ezért a komplett futóművet fel kellett újítani.
Alkatrészek: Alsó szilentek, felső szilentek, talpas gömbfej, kormány összekötő

- 5 éve remeg a kardánom. És sosem tudtuk meg, hogy miért. Valami szögállásra gyanakodtam, ezért a motortartóbakokat is cseréltettem.
Alkatrészek: Motortartó bakok, kutyacsont, váltótartó szilent, hardyk, központosító, csapágy, kardán, dupla kuplung

- főtengelyszimmmering. De csak mert kint volt a motor. :-)

- Kipufogó. Évek óta elégedetlen vagyok a Kipufogó Klinika által gyártott 6-os leömlőmmel, az ANSA dob szép hangú, de hangos, úgyhogy maradt a gyári rendszer.

Kb ennyi. Az alkatrészek zömét a Torjay Tuningtól szereztem be, egy része e-bay, másik része Alfárium Kft, és Turbék Gergő barátom nemes felajánlása.

 
>> Szerviz2010-05-20

A GTV az Alfárium Kft elő munkái között épült újjá Alex barátom jóvoltából.

A műtét relatív gyorsan végbe ment, mert Alex erre öszpontosította a figyelmét. Én csak időközönként vettem részt a munnkában és olyan horderejű feladatokkal foglalkoztam, mint a hűtő és a ventillátorházak pucolása és festése feketére, stb.

A munka teljes egészében az Alfáriumot dícséri.
Az eredmény pedig:
Egy 3.000 km-es túrára felkészített, csendes, komfortos GTV6 remegésmentes kardánnal! Úgy tűnik a teljes körű bakcsere megtette hatását. Elképzelhető, hogy az évekkel ezelőtti balesetemnél a kilágyult bakokon valamennyit elfordult a motor, és ez okozhatta a kardán folyamatos feszültségét, és a remegést.
Most végre újra gyári a hangja, megfutja a 200-at és komfortos.

 
>> Szerviz2010-05-03

Közel egy év telt el az utolsó blogbejegyzés óta.

Elhatároztuk, hogy az Alfa Romeo 100 éves születésnapját egy rendhagyó túrával ünnepeljük meg, melynek részét képezi maga Milano is.
A túra tervezett útvonala: Gödöllő - Innsbruck - Zürich - Milano - Nizza - Trieszt - Gödöllő
Ezért a GTV-t rendbe kellett hozni az út előtt.

 
>> Szerviz2009-07-09

Ma Vince fiammal igazi pasis napot tartottunk.

Történt, hogy legutóbbi utammal a GTV sikeresen lemerítette az EXXIDE MAXXIMA spirálcellás akksim. :-( Mint kiderült, meghalt a generátor. Ez már egy Alfetta cseredarab volt, így a régit előbányásztam és reggel első utunk a Pro-Vill Kft-hez vezetett.

A történetet mindenkinek ajánlom figyelmébe, ez egy rendkívül korrekt cég!
Indulás előtt telefonon egyeztettem, hogy van-e raktáron a típus a GTV-hez? A kolléga nagyon kedvesen ígért egy visszahívást, míg utánanéz, egy perc múlva jött a telefon, hogy van, az ára 20e+ egy cseredarab. Straten.
9 után érkeztünk. Apró pici műhely a VII. ker Kertész utcában. Igazi régi manufaktúrális szervizek hangulatát idézi! A generátorom már ki volt készítve, de kiderült, hogy az első pajzs más, az enyém befogófüle vékonyabb. Sebaj, helyben kicserélik az általam vitt darabéval! Várni kell, kb 20 perc. Addig Vincével elmajszoltunk egy kiflit, meg néztük a motorokat és az utca forgalmát. Az idő eltelt, visszamentünk és lám, egy gyönyörű generátor forog a próbapadon, a multiméter 7 szegmenses kijelzője 14,8-at mutat. A szutykos pajzsomat hőálló ezüst, a szíjtárcsát feket festék borítja, odabent a tekercs csak úgy világít és tényleg 20e Ftba kerül. A szerelők precízek, szimpatikusak, udvariasak. És a teljes művelet nem volt több 30 percnél. Én nagyon köszönöm ezeknek az Uraknak a segítséget, biztos vagyok benne, hogy beválik a darab, és nem kell élnem a termékre adott 6 hónap garanciával sem.

Aztán még intéztünk egy kis banki kölcsönt egy autó adásvételhez a Totalhitelnél és közben megnéztük Kari rally GTV-jét. A hidraulikus kézifék is nagyon tetszett, Vince kicsit "játszott" az övlevágóval (rali versenybíróknak ezúton üzenjük hogy az elektromos gyorskötöző biztosnágos rögzítési megoldás, le lehet tépn vészhelyzetben), és az elektromos szervókormnytól mindketten dobtunk egy hátast.

A sok információtól kicsit elfáradtunk, így az ebéd a kollegínákkal elmaradt, de majd pótoljuk.

Idehaza még elmentünk motorozni egyet, majd kicsivel később egy kb félórás műveletsort követően beépítettem a generátort. Szép,csöndes, de ami a legfontosabb, TÖLT! Keményen. És ez a lényeg. ;-) Képek alant.

 
>> Szerviz2009-07-01

Ma, kihasználva a szabad napomat befejeztem a műveleteket.
Vince fiam is jött segíteni! ;-)
Ami bekerült:
- 2 felújított hátső féknyereg
- Ferrodo betétekkel
- Pagid első betétek
- Goodridge fémhálós fékcsövek
- Breda első kerékcsapágyak.

És ecco, van fék, de még milyen! Még egy kis pluszlégtelenítés ráfér, de érzésre nagyon atom a rendszer. Este el is vittem próbekörre és lemosatni. Most szép. :-)

A hátsó kerékcsapágyat csak Alival együtt vagyok hajlandó kicserélni. Egyúttal teszünk fel egy másik kardánt is.

 
>> Szerviz2009-06-28

Ma nagy komótosan nekifogtam a műveletnek. Reggel WD 40, állás, várás, és minden jött, mint a vaj. Ez az autó tényleg ngyon jó állapotban van ennyi idő után is. A jobbos nyeregig jutottam, nem sietek. Egy felújító kitt után a régi nyergek is újszerúek lehetnek, met nagyon szépen mozognak a dugattyúk, de ez azért mégiscsak jobb lesz.:-) Héten folyt. köv.

 
>> Szerviz2009-06-27

Úgy döntöttem, ma nekifogok a fékek felújításának. Nem csak a fém fékcsöveket szeretnném beszerelni, hanem az új hátsó féknyergeimet is. Köszönet érte a Torjay-Tuning Kft-nek!

 
>> Szerviz2009-06-22

Nem a legszebb időt sikerült kifogni, tekintve, hogy egész nap zuhogott az eső, de a GTV ma sikeres vizsgát tett, és 3-as alával átment a műszakin. Plusz kapott ZK-t, úgyhogy most 2011-ig megint szaggathatjuk az aszfaltot. Alival hamarosan nekiesünk, hogy mégjobb legyen. A vizsga örömére ma GTV-vel mentem dolgozni, és gyönyörködtem a kipuff hangjában a mélygarázsban. :-)

ui.: Az elmúlt két alatt, mióta nem vezettem a GTV-t az alábbi változásokat figyeltem meg:

1. Az utak minősége azokon a vonalakon, melyeken járok, határozottan javult.:-)
2. A többi sofőr öreg autók iránti tisztelete és vezetési kultúrája határozottan romlott.:-(