Mutasd

>> Tuning és extra2007-08-28

Sikerült, megvan!

Tavaszra fent is lesz.

 
>> Szerviz2007-08-28

Az téli konzerválás előtt elvittem az autót lakatoshoz.
Az első sárvédő tetején előbukkant két pörsenés, és lyukas volt az akksitálca.

Az Üllői út végén lévő Honda szervíz egy Alfás kollégánk volt munkahelye. Tekintve, hogy annak idején a piros TS GTV-t itt lakatolták, az én hátsó sárvédőíveim is itt készültek (lakat+fény), most is ide vittem.

Az elemek lakatolása 3x10.000, a két fény 2x25.000 ft volt.

Álomszép lett, külön kép nincs erről a mozzanatról.

 
>> Egyéb2007-08-28

Az Alfa Romeo Club hagyományos gyorsulási versenyét a fóti Coránál rendeztük meg.

Szerencsémre a 2500 ccm-es kategória nem vonultatott fel az én GTV-mnél erősebb autót így nyertem, yeee!

A kupa mellé remek kis AGIP üzemanyagkártya is járt.;-)

Ez talán az üzemanyagon kívül pénzbe nem került, viszont hozozz a konyhára emlkeim szerint 25.000 forintot.

Sajnos gumikra egyelőre nincs pénz, és különben is jön a tél, amikor letámasztom az autót. A lefékezés okozta profilmélységet sok aszfltonpörgéssel korrigáltam (értsd utánkoptattam a gumit.) :-D

 
>> Egyéb2007-08-28

Az autó olyan puttó volt lökhárító nélkül. Szerencsére fastcar a segítségemre sietett és kölcsönadott egyet.;-)

Így már kezdett autóéhoz hasonlítani az orra.:-)

A soproni tali kíváló volt.

Sajnos másnap munkába menet egy Opel furgon kivágott elém index nélkül az M3-ason. A hiba csak az volt, hogy én épp 200-zal mentem, és az incidens folytán állóra kellett fékeznem a kerekeimet.:-( A 4x1 tenyérnyi gumiréten hamar füstté vált, és sokat rontott a menetkomforton. Ez hamarosan 4 gumi beszerzését fogja elengedhetetlenné tenni, ami 205/45R 16 méretben nem lesz olcsó mulatság.

 
>> Tuning és extra2007-08-28

Ugyan nem tuning, és nem is extra hanem szerves tartozék, de végre sikerült szereznem spoilert a GTV-re!

 
>> Szerviz2007-08-28

A használatbavétel előtt elvégeztem a kötelező szervízt.
Egészen pontosan a 90.000 km-eset.

Ahogy az a gtv6.org és társai oldalakról letölthető nagykönyvekben meg van írva, amit kellett, lecseréltem. Még a gépkönyv szerinti ajtózsanér zsírozásokat is elvégeztem, de a legnagyobb okosság a vezérmű terén történt!

Vezérműszíjat (elvileg) úgy cserélünk, hogy cseréljük a görgőket is.
A GTV-nél sincs ez másképp, a görgő egy óriási SKF csapágy, ami szerintem cikkszám alapján még atalógusból is kiválasztható. A probléma nem itt, hanem az ezt mozgató hidraulikus szíjfeszítőn, azaz szíjlazítón (!) van. Ez egy hidraulikus munkahenger, amit a motor olajnyomása vezérel, és bármennyire is furcsán hangzik, a fordulatszám növekedésével lazítja a szíjat. (Logikus).
Nos a V6-osoknál ez a szíjfeszítő komoly problémák forrása, mert azon túl, hogy orrán-száján ereszti az olajat, nem működik megfelelően és rendszeres vezérlésátugráshoz, vagy szíjszakadáshoz vezet.

Okos kis szerkezet, és újonnan biztos jó, csakhát az ára ugye....90.000 Ft környékén mozgott.:-(
A külhoni fórumok ódákat zengenek a kései 164-esek thermomechanikus szíjfeszítőiről, és kanadából beszerezhető is lett volna 30-40 ezer forintnyi összegért, amire már majdnem megalkudtm, mikor rám mosolygott a szerencse!

Egy téves rendelésből visszamaradt vadonatúj(!) hidraulikus egységhez sikerült hozzájutnom egy elképzelhetetlen 35.000 Ft-os áron. Ezt nem hagyhattam ki, és így gyakorlatilag teljesen autentikus gyári alkatrészekből építkeztem. A sok rendesség és kedvezmény forrása Onofrej Karcsi az Elaforg Kft-től.

Egyedül az olajam nem került forinba, mert a 2002-es Selénia Rally második helyezettjének járó 20k for Alfa Romeoval töltöttem fel a teknőt.;-)

Költségként felemrült a szíjak, feszítő, fagyálló, deszvíz, légszűő, gyertyák (szigorúan monoton GL!), termosztát, stb.

 
>> Autóápolás2007-08-28

"Apróságok", mint beltér, motorháztető, stb, stb.

A Zenderek is elkezdtek felvándorolni, de a lökhárítóra és a spoilerre még várni kellett egy darabig...

A 2003-as nyarat az alábbi összeállításban vészeltük át.

 
>> Egyéb2007-08-28

Az autó előélete ismert.
Jómagam a 3. tulajdonos vagyok.
Állapota gyári, érintetlen.
Km óra állása 89.000 (!)

Egy elég bonyolult és hosszadalmas procedúra után került hozzám az autó.
Sajnos olyan dolgokon kellett alkudozni, mint motorháztető, beltér, lökhárító, spoiler, stb. A felnik alapból nem jártak hozzá. A hátsó sárvédőíveket cserélni kellett.

Plusz teher volt a szétszedett állapotban heverő TS GTV, amit össze kellett raknom, és igen magas bukófaktorral értékesítenem. De nagyon nagy szerencsém volt, hogy egyből akadt rá vevő.

Mire az autó lábraállt, névre került, levizsgáztattam, beszereztem hozzá a hiányzó alkatrészeket, a vételár az alábbi összegre duzzadt. Csak a lökös és a spoiler hiányzott a listáról, de így már menetkész volt.

Ez volt a kezdet, és én irtó boldog voltam!

 
>> Egyéb2006-08-19

2006 augusztusában vettem meg a 164-et, hogy legyen egy igazi családi autóm, és a GTV-t tényleg csak vasár- és ünnepnapokon használjam.

És így is lett!

Egy könnyed családi nyaralás után GTV leállt 120.000 km-rel az órájában.

 
>> Egyéb2003-02-03

Bár a blogbejegyzés dátuma 2007.08.28. most mégis vissza kell ugranunk 2003.februárja környékére.

Épp a piros TS GTV-hez mentünk a V6-os motorért, amikor megpillantottam Őt az alábbi formában.

Állt az udvaron, jégbe fagyva.

Viccesen megkérdeztem, nem eladó-e véletlenül?

Mire jött a sorsfordító válasz: DE!