Mutasd

>> Tuning és extra2017-05-09

2017.03.09
155.000km

Régóta terveztem már, hogy a kicserélem a gyári rádiót egy média fejegységre.
Alapelvárásaim a következők voltak:
• IPhone, IOS kompatibilitás, lehetőleg CarPlay funkció
• Min. a gyárival megegyező hangminőség
• Kormány vezérlés megtartása
• 2 din. érintőképernyő
• Hang, video, kép formátumok kezelése
• Tolató kamera jel fogadás
• Vállalható ár…
Rövid keresgélés, infó beszerzés után a választás a Pioneer SPH-DA120 Apple CarPlay fejegységre esett.
A készüléket a alza.hu-ról rendeltem. A beépítéséhez szükséges kiegészítőket és támogatást a www.paradoxautohifi.hu-tól kértem. Ahhoz, hogy a gyári aktív Bose rendszerrel (Ti változat) és a kormány vezérlővel illeszteni tudjam az új egységet a következő kiegészítőket szereztem be:
• Beépítő keret gyári, nem navis típushoz
• Vezérlő adapter
• Aktív adapter
• antenna átalakító
További beszerzés volt még a rendszámtábla világításba integrált tolatókamera az autodvd.hu-ról http://www.autodvd.hu/alfa-romeo-tolatokamera-ft149c.html
A beépítést magam szerettem volna kivitelezni, így kellő előkészület és olvasgatás után neki is láttam a melónak.
Első lépés a gyári fejegység kiszerelése. Nem volt kiszedő villám ezért 4db 2x50mm szeggel oldottam ki a rádió rögzítő peckeit. Egy L alakban meghajlított másik szeggel óvatosan, sérülésmentesen a CD nyíláson megakasztva minden gond nélkül könnyen kijött a rádió. Oké, nem profi a módszer, de müxik:) A Blue&Me hasonlóan könnyen kijött. A gyári beépítő keret hátulról van csavarozva, ezért az egész konzol panelt ki kell szerelni. Ehhez megnéztem pár videót a youtube-on. https://www.youtube.com/watch?v=dMMPcRAckCY
Hajlított, kampós dróttal a 3 légbeömlőt ki kell húzni a helyéről. A beömlők alatt van a 2 felső panelrögzítő csavar. A gyári rádió beépítő keret oldalában további 2 csavar, ill. a váltógomb bőrszoknya bontását követően az egész válógomb fedél kipattantassa után a további 2 alsó panelcsavar is elérhető. A csavarok eltávolítása után az egész konzolpanel kipattintható a helyéről. A csatikat le kell kötni és a gyári rádiókeret hátulról lecsavarozható.
Következő lépés az új beépítő keret beszerelése a konzolpanelbe. Simán elölről betolható a nyílásba, majd a kihajtófülekkel masszívan rögzíthető.
Legnagyobb meló a tolatókamera RCA kábel végig füzese a kocsin. Az egész csomagtartó kipakol, belső burkolatok, kárpit kiszerel. A kárpit rögzítő műanyag dugókat IKEA-s ácskalapács villájával tudtam a leggyorsabban gond nélkül kiszedni. A rendszámtábla világítás helyére bekerült a kamera. A vezetékeket a csomagtartó belső gumiharangon keresztük fűztem be a csomagtérbe. Ehhez a gumiharangot szikével meg kellett kicsit vágnom. A kamerának kell 12v tápfesz. Ezt a tolatólámpa lila vezetékről csapoltam a hátsó biztosíték panel csatlakozásánál. Az RCA kábelt a kiszedett kárpit alatt a vezető oldalon a hátsó ülés felé vezettem el. A hátsó ülés előtti íves műanyag borítást kibillentve kábelfűző segítségével az RCA-t át tudtam húzni az utastérbe – ez elég szívás meló! Innét a B oszlop alsó burkolat és első küszöb alatt tovább az A oszlop aljáig. Kormány alatti kárpitot két csavaros gomb fogja. Ezt leszerelve könnyen tovább fűztem a kiszedett műszerfal konzol mögé, eljutva fejegység hátuljához.
További csatlakoztatások még a kézifék kapcsoló jelének bekötése. E nélkül a Pioneer nem játszik le képi formátumot! Az óra automatikus beállításához és a stabil GPS jelhez szükséges még a GPS antennát csatlakoztatni. Az antennát a műszerfal tetején az A oszlop sarkába helyeztem el a készletben lévő két oldalú ragasztóval rögzítve. Az A oszlop belső borítást szintén kipattintottam a kihangosító mikrofon vezetékezése miatt. A mikrofont a tetőkárpit-szélvédő találkozásához akasztottam be.
Az aktív vezérlő modul és a kormányvezérlő interface-t csatlakoztatva a cucc életre kelt!
Panel visszaszerelés, csomagtartó kárpit, burkolatok visszaszerelése.
További szívás a fejegység mögötti kábel és csatlakozó halmaz bepasszítása a rendelkezésre álló nyílásba úgy, hogy az egység teljesen a helyére tolható legyen! Sikerült!!!:)
Tapasztalatok:
• 2 napom ráment…
• Nagyon jól szól, rengeteg EQ lehetőség
• IPhone CarPlay előnyei
• Kihangosító minősége sokkal jobb mint a gyári B&M (mindkét oldalról)
• IPhone csatlakozik Bluetooth-on is ha nem csatlakoztatjuk a Lighting kábelt
• Minden ismert gyakori formátumú média lejátszható
• Kormány hangerő vezérlés, némítás, track léptetés müxik
• Tolatókamera jó minőségű képet ad
• A kijelző kikapcsolható, ha este zavar
Ami nem tesztszik:
• Hívás indítás/fogadás/befejezés nem müxik a kormányról
• Csak a CarPlay appok jelennek meg a kijelzőn - nem lehet tükrözni a mobilt
• Nincs kikapcsoló gomb?!
Összeségében (a beépítési bénázásaimat/szívást leszámítva) azt kaptam amit vártam, elégedett vagyok.)